Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 8    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Tak jsem to našel.
Pro srovnání to v letošním roce činilo 1.969.302.000 na provoz a 171.795.000 na investice.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Brno má patnáctimiliardový rozpočet. Třetina půjde na byty a dopravu, přidáno dostanou divadla

Dokáže mi to někdo vysvětlit? Letos šlo na dopravní obslužnost cca 171 mil. a příští rok jen 50 mil.?
Přijde mi to nějak málo. Nebo jsem něco špatně pochopil?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Trénovaný jsem akorát z toho dojíždění do školy a posléze do práce, jen tak na vyjížďce jsem letos ještě nebyl a veškeré moje další pohybové aktivity jsou nulové, takže moje fyzická kondice je na tom velice bídně. I tak mám z poslední cesty na cyklocomputeru průměrnou rychlost 23,3 km/h, a to je to z toho horšího směru, kde je závěr trochu do kopce, jinak je to po rovině. To je ovšem čistý čas bez stání na semaforech apod., kde si člověk přece jen trochu odpočine (a hrubá průměrná rychlost padne na těch 19 km/h). A je pravda, že většinu cyklistů předjíždím, na druhou stranu já jedu krátkou trasu, takže nemusím tak šetřit síly jako někdo, kdo si vyjel na půldenní výlet. Tolik k ekonomice provozu z hlediska fyzických sil. :mrgreen:

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Průměrná rychlost 19,2 km/h je docela slušná. Ale tak pokud jedeš hodně po cyklostezkách a jsi trénovaný, tak se to dá.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Navážu, i když je to napůl do cyklotématu: Nejen, že je to výrazně rychlejší autem, ale ve většině relací i na kole. Např. teď jezdím do práce 8 km, na kole jsem tam za 25 minut, autem to vychází ve špičce podobně a MHD je to 35 minut, což by se ještě dalo akceptovat, ovšem je to až na pár výjimek s 20 minutovým intervalem, takže pokud mi zrovna ujede spoj, tak se do cíle dostanu až za hodinu. Pravda, pěšky už by to byla procházka na hodinu a půl. Takže volba je jasná - kolo. Podobně na kratší trase do školy jsem býval na kole o deset minut rychlejší než MHD (15 vs. 25 minut).

Nutno poznamenat, že mám štěstí a 2/3 trasy jedu po cyklostezce a ze zbylé třetiny tak 80 % v cyklopruzích, takže ani automobilistům prakticky nezavazím a mě naopak jen minimálně ovlivňuje dopravní situace. Natrefit na takovou trasu v Brně je ale bohužel opravdu výjimka.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
5 km autem za 15 minut a MHD za 45 minut? Nebo jaké jsou ty cestovní časy?
Pěšky to dám za necelou hodinu. Osobně si myslím, že MHD bylo být alespoň 2x rychlejší oproti pěší chůzi. Říkám alespoň, ten dvojnásobek už je tak na hraně.


Offline
88
26 dub 2011 09:13
Bystrc určitě ráno ne. Šalinou 2x tak dlouho...


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Jasně, 50 minut není málo. Nicméně skutečně Edo vzbuď se, dvě kila na hodinu má teda málokdo, leda v IT. Ti z vás, kteří píšete, že to autem máte rychlejší, tak máte asi to štěstí, že nejdete po žádným hlavním tahu, právě kvůli mrakům autystů to pořád všecko stojí všude kde já jezdím. Namátkou Bástr, Bohunice jsou určitě rychlejší šalinou.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
mít nebo nemít 50 minut času denně, to je hodně velký rozdíl. Vidím to na vlastní kůži - když byla rozkopaná Milada, byla i moje cesta autem právě o těch 20-30 minut (podle provozu) rychlejší. A ano, za hodinu denně toho člověk stihne docela dost.
Mimochodem, těch 5 km cesty mne i na mém ukrutně rozežraném starém křápu vyjde na benzínu na necelou dvacku. Tedy tam a zpět je to necelých 40 korun. Minimální hodinová mzda je 55 korun.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
I kdyby to byla stovka, to je jedno. Jde o princip.
Říkáš, že je jedno, jestli ve dne máš o 50 minut víc nebo míň. Podle mě je to sakra rozdíl.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
JJA: Jsou lidi, kteří mají sotva polovinu toho, ale stejně jezdí raději autem. O tom to není.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Dve stovky za 50 minut? No, ne kazdej tohle ma, je to nadprumer. Argumentace prevadeni casu na penize je zcestna jeste vic, protoze mluvime o mimopracovni dobe a ne kazdej dela dobrovolne prescasy nebo vydrzi pracovat dlouhou dobu.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
JJA píše:
A co za těch 25 minut s rodinou stihneš? Ráno nic, akorát o ně později vstaneš. Odpoledne možná něco jo, ale i tak je to v relativním poměru skoro nic.

To je argumentace jak vidle...

Já si naopak myslím, že za 50 minut se toho dá stihnout dost. Třeba vydělat dvě stovky, kterýma zaplatíš dražší cestu autem a ještě ti zbude.

Jestli ti to připadá málo, tak si to zkus vynásobit 20, což je přibližný počet pracovních dnů v měsíci. To už tak málo není, že?


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Richie píše:
Já nevím, mně prostě připadá dopravovat se po městě do práce z práce autem strašně sobecký (omezuju ostatní tím, že zavazím na silnici a ničím přírodu) a neekonomický.


Co je sobeckýho na tom, že se nechci mačkat s mnohdy podivnýma individuama? Není to spíš jen závist? A to ničení přírody.. běž raději ucpat ropný vrty, klidně pak budu jezdit na libovolný eko palivo. Já se k přírodě chovám oproti jiným hovadům slušně..

JJA píše:
A co za těch 25 minut s rodinou stihneš? Ráno nic, akorát o ně později vstaneš. Odpoledne možná něco jo, ale i tak je to v relativním poměru skoro nic.


Pokud máš času na rozdávání, dobře pro Tebe, ale někdo je za to rád..


Offline
439
16 led 2015 11:18
Ondra K. píše:
Pokud je někdo v současném provozu ochoten jezdit po Brně autem, tak přeplněné předpotopní Vário na rozbité trati ho z auta nedostane ani kdyby byla MHD 100x zadarmo.


Nechtěls napsat 13T? biggrin

ds píše:
autem to mám do práce od dveří do dveří 10 min., MHD 35 min (v lepším případě). 50 minut čumět v autobuse místo toho, abych ušetřený čas věnoval rodině, zase přijde sobecký mně. Každý si může vybrat, a mimochodem, za peníze vybrané na spotřebních daních z paliv, se platí i infrastruktura pro veřejnou dopravu.


A co za těch 25 minut s rodinou stihneš? Ráno nic, akorát o ně později vstaneš. Odpoledne možná něco jo, ale i tak je to v relativním poměru skoro nic.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
OndraK : nenapsal bych to lépe, plně souhlasím.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Richie píše:
Já nevím, mně prostě připadá dopravovat se po městě do práce z práce autem strašně sobecký (omezuju ostatní tím, že zavazím na silnici a ničím přírodu) a neekonomický.

autem to mám do práce od dveří do dveří 10 min., MHD 35 min (v lepším případě). 50 minut čumět v autobuse místo toho, abych ušetřený čas věnoval rodině, zase přijde sobecký mně. Každý si může vybrat, a mimochodem, za peníze vybrané na spotřebních daních z paliv, se platí i infrastruktura pro veřejnou dopravu.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A jsme zase a jenom u peněz.
A u reálné koncepce. Ne u toho, co Ti politici na magistrátě schválí.
Zvlášť, když stále jen flikujeme nedostatky a nečinnost čtyřicet let starou, kdy se neinvestovalo, jen chabě udržovalo. A minulé vedení města tomu taky moc nepřidalo.
Dík za přesunutí.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Další úskalí je v tom, že jak poroste finanční náročnost zajištění provozu, bude klesat prostor pro investice do zkvalitňování provozu. Takže na takové věci jako moderní tramvaje, nebo klimatizace bude možno s klidem zapomenout.

Pokud je někdo v současném provozu ochoten jezdit po Brně autem, tak přeplněné předpotopní Vário na rozbité trati ho z auta nedostane ani kdyby byla MHD 100x zadarmo.

Podle mě to chce zrekonstruovat tratě, v rámci možností zrychlit provoz, pořídit moderní klimatizovaná vozidla s dostatečnou kapacitou a udržovat v nich čistotu. Pak teprve se můžeme bavit o nějaké snaze přesunout lidi z aut do MHD.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Já mám pár kolegů, kteří by do MHD nevlezli i kdyby jim za to zaplatili. Jde jim o pohodlí, akčnost, nemusí někde na zastávce v dešti čekat, hledat spoj, zapnou si klimu (nejen ochlazení ale i vytápění), pustí si rádio a jedou si jak chcou, kudy chcou a s kým chcou. Peníze, ekologii neřeší.
BTW: nejsme už trošku mimo téma DPMB v TV, tisku...?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Já nevím, mně prostě připadá dopravovat se po městě do práce z práce autem strašně sobecký (omezuju ostatní tím, že zavazím na silnici a ničím přírodu) a neekonomický.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
439
16 led 2015 11:18
ZZ Top píše:

1. zbytečnou ekologickou zátěž vytváříš i ty. Kdybys nebyl není. Kdyby nebylo lidí nemusel by jezdit autobus a neničila by se příroda. Stejná logika
2. ale jo máš pravdu
3. ano asi bude pravděpodobnost nižší, ale a to velké ALE v autě jedeš na sedačce a jsi připoután. V buse často stojí v jedné ruce kabelu a druhou se tak tak držíš. Hádej kde budou následky horší?
4. opět proti tomu nic nemůžu namítnout jen auto mě zaveze kdy a kam chci. Autobus taktak podle jízdního řádu někam odkud musím pokračovat.


1. Stejná logika, ale jiné množství. 80 lidí v jednom autobusu nevytváří takovou zátěž jako v 80 autech.
3. Nesmíš se držet tak tak, ale pořádně. Případně položit kabelu na zem a držet se oběma, pokud se jednou neudržíš.
4. To je jen o pohodlnosti a o tom, jak moc spěcháš.


Offline
439
16 led 2015 11:18
marecek.00 píše:
No, řekl bych, že deset mých aut rozhodně nevyprodukuje tolik svinstva jako jedna sedmistovková Karosa. Ale ty už jsou díky Bohu pryč.

Srovnáváš nová auta se starou Karosou, což je nesrovnatelné. Ale deset tvých nových aut určitě vyprodukuje víc svinstva než třeba jeden Urban, a to bude s deseti lidmi zaplněn tak z desetiny kapacity. biggrin


Offline
80
05 dub 2015 09:45
Richie píše:
V souboji auto vs. veřejná doprava nezaznělo podle mě několik zásadních argumentů (to co je pohodlnější je věc názoru, pro mě veřejná doprava) - Zaprvé - auta vytváří zbytečnou ekologickou zátěž pro planetu Zem, když nemáš auto, tak zbytečně neničíš přírodu, protože ten autobus pojede ať už v něm budeš nebo ne. Zadruhé - čím víc jezdí aut, čím větší jsou zácpy a tím pomalejší je veřejná doprava. A čím víc by lidi jezdili veřejnou dopravou, tím častějí by jezdila, tím by jezdilo míň aut a byla by tím pádem i rychlejší.
Za třetí - bezpečnost, pravděpodobnost nehody v prostředku veřejné dopravy je určitě nižší jako v autě.
A za čtvrté - když se podíváte, tak většinou v autě jede jeden člověk a zabírá tím autem šíleně moc místa, tak si představte kolik místa zabírá 10 zavazejících smrdících autystů oproti 10ti lidem v buse.


1. zbytečnou ekologickou zátěž vytváříš i ty. Kdybys nebyl není. Kdyby nebylo lidí nemusel by jezdit autobus a neničila by se příroda. Stejná logika
2. ale jo máš pravdu
3. ano asi bude pravděpodobnost nižší, ale a to velké ALE v autě jedeš na sedačce a jsi připoután. V buse často stojí v jedné ruce kabelu a druhou se tak tak držíš. Hádej kde budou následky horší?
4. opět proti tomu nic nemůžu namítnout jen auto mě zaveze kdy a kam chci. Autobus taktak podle jízdního řádu někam odkud musím pokračovat.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
No, řekl bych, že deset mých aut rozhodně nevyprodukuje tolik svinstva jako jedna sedmistovková Karosa. Ale ty už jsou díky Bohu pryč.

Osobně si myslím, že dobře zpropagované parkování za cenu jízdenky (ideálně ještě pod kamerou) je fér nabídka a pokud se udělá patřičně kvalitní dopravní značení, které opravdu auta na parkoviště navede, může to fungovat. O dnešním parkovišti u hřbitova a jeho napojení na poměrně kvalitní MHD náhodný kolemjedoucí neví. V tom je síla značky P+R...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 187 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]