Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 291 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

537
28 črc 2013 14:13
To je pravda. Ale toto mě dorazilo: nějaká matka s malým děckem jede v Anitře a to děcko pořád, že "jak se ta šalina jmenuje" atd. a matka říká, "to se nijak nejmenuje, to je přestavěná tramvaj, která byla kdysi vysoká, ale když ji přestavěli, tak ji nepojmenovali, proto nemá žádné jméno". Ale to děcko nezklaplo a furt matku terorizovalo otázkama ohledně jména Anitry. Nakonec vystoupily. Co se dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Jiricek píše:
To je autobus jak prase!


Osobně si myslím že většina nešotoušského čtenářstva vůbec neví v čem je to foceno.
Já třeba osobně jsem přesvědčený že je to Anitra po generálce sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Agent: Brněnští zelení chtějí zlevnit roční šalinkarty na dva a půl tisíce, inspirovali se ve Vídni


Offline
Uživatelský avatar

537
28 črc 2013 14:13
To je autobus jak prase!


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ta fotka je mám dojem z okolí Přívratu.Nedávno jsem tam viděl reportéry iDnes, jak se tam na něco ptali lidí a pak si to tam fotili. :D Ale to s těmi "autobusy" se jim povedlo. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Levnější benzin táhne lidi po letech z veřejné dopravy zpátky do aut:
http://ekonomika.idnes.cz/lide-po-letech-presedaji-z-verejne-dopravy-zpatky-do-aut-p2r-/eko-doprava.aspx?c=A150710_2176080_eko-doprava_fih

Všimněte si ilustrační fotky a popisu pod ní :mrgreen:

Mimochodem, plánuje se ještě snížení ceny za roční předplatní kupón, tak jak se k tomu již odhodlali v Praze..?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1976
07 dub 2006 09:03
na křečkovické radiále generují největší zdržení křižovatky Koliště - Moravské nám. a Lidická/Štefánikova - Pionýrská/Kotlářská. Zatímco na první křižovatce před reko MH preference byla (zkrácení odbočovací fáze z Lidické na Koliště), ale mám pocit, že se už neobnovila, druhá křižovatka žádnou preferenci nemá, přestože tam bylo SSZ upgradováno v poměrně nedávné době. A zelená fáze pro šaliny je tam relativně krátká a čekací doba dlouhá. Navíc tam je preference složitá, protože se tam kříží dvě páteřní linky MHD.
Rozšíření preference u muzejky nepřipadá v úvahu, protože nelze zablokovat MMO. Zbývá jediná docela nákladná alternativa - šalinu zakopat pod zem od Moraváku po Štefánikovu. Ale vím, že by to bylo technicky nesmírně složité a bylo by to spojeno s dalšími úseky v centrální části města - zejména uzlem Joštova.


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ondra K. píše:
MHD prostě není jen segregovaná šalina


Vzhledem k tomu, jak se v Brně staví všechno na páteřních tramvajových linkách, tak je. Pořád se tu mluví o rušení zastávek, ale k čemu by to bylo, když stejně šalina stojí na každém rohu, díky semaforu (zvlášť linka 1).


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Domis píše:
Škoda, že Brno nemá v plánu tuto zbytnou dopravu regulovat, nebo lépe vytěsnit do MHD.


Mohl bys mi prosím prozradit co je ta zbytná doprava?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Domis píše:
...Typický příklad je jsou semafory Moravák/Koliště. Zrovna na Kolišti by měly tramvaje mít absolutní přednost, nehledě na nějakou zelenou vlnu na Kolišti. K čemu je městu průjezdné Koliště?...

Tak si ve špičce zkus zablokovat Koliště, a hned uvidíš, co se bude dít. Velmi rychle tím odepíšeš minimálně všechny autobusy jezdící přes Úzkou, neb se tam pak nepohne ani kolo. MHD prostě není jen segregovaná šalina, ale i šalina bez segregace, trolejbusy a autobusy a to všechno, chtě, nechtě potřebuje funkční IAD. Potlačení IAD je z pohledu šotouše možná hezká představa, ale daleko od reality, neb na něco takového nemá současná MHD potřebnou kapacitu, a město peníze.

Janatak píše:
Přesně tak, počet aut na Masaryčce by se rozhodně omezit měl!

Souhlas.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
peno píše:
Ale v současném stavu, ať se na mě nikdo nezlobí, ale trvám na tom, že čím méně tam toho jezdí, tím lépe.


Přesně tak, počet aut na Masaryčce by se rozhodně omezit měl!

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
KarosaB732: Jenže tam také ty pěší zóny vypadají přece jen trochu jinak, než v Brně. Většinou to bývá něco, jako v Brně Rašínova, samostatné těleso pro tramvaje a dostatečně široké chodníky po stranách, takže se chodci nepletou pod kola tramvajím. Masarykova má tramvajové těleso v betonu úzké uličky, kam ještě navíc jezdí spousta aut a to v té největší ranní špičce. Mimochodem, když už tam to zásobování musí nutně jezdit a není možné ho zajistit jinak, tak by alespoň mělo být omezeno na sedla, tedy řekněme 4:00-6:00 a 9:00-12:00, tedy na dobu, kdy je nejmenší provoz, ne aby tam zásobovači zavazeli v ranní špičce a způsobovali konflikty, typu toho, co jsem zažil loni, kdy jsem se při uhýbání tramvaji vecpal do mezery mezi dvěma auty, aby mě málem srazil nějaký nadutý zásobovač, který se musel zrovna tam vecpat a ještě měl plnou hubu keců o tom, jak tam zavazím. Ale kam mám proboha před tou tramvají uhnout, když tam kvůli autům není nikde místo? Až bude Masarykova vypadat podobně, jako Rašínova, k tomu s jasně vyznačenými místy pro zásobování, neřeknu ani popel. Ale v současném stavu, ať se na mě nikdo nezlobí, ale trvám na tom, že čím méně tam toho jezdí, tím lépe.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Peno: A proč bys chtěl omezovat tramvaje v pěší zóně? Téměř všechna velká města do této oblasti tramvaje pouští a někde dokonce i cíleně směřují, bo dostupnost centra (památky, úřady) pro turisty i místní a hlavně osoby s omezenou hybností(pro ně je mnohem lepší překonat na zelňáku jeden schod z tramvaje než si to štrádovat z hlavasu nebo nedejbože z České)

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Nedá mi to a musím se k tomu také vyjádřit.

Přiznejme si základní problém, brněnské šaliny jsou hrozně pomalé. Pomalé vzhledem k tomu, že tvoří hlavní páteř MHD, proto prostě musí být nejrychlejší. Ne jako v Praze (u nás maximálně na Masarykově), kde v centru tvoří páteř metro a zdejší tramvaje slouží spíš pro místní obsluhu. Zrovna Janáčkovo divadlo je asi jediný zastávka, která nemá (mimo návštěvy divadla) opodstatnění. Pokud chceme ušetřit v systému všem cestujícím maximum času, musí linka v nejvytíženějším úseku zastavovat jen na významných zastávkách, jedině v okrajových úsecích si zastávky na každém rohu můžeme dovolit (např. Řezáčova)

Největším zdržením pro šaliny jsou v Brně ale bezpochyby SSZ, většinou bez jakékoliv preference. V tomto dost zaostáváme za Prahou. Typický příklad je jsou semafory Moravák/Koliště. Zrovna na Kolišti by měly tramvaje mít absolutní přednost, nehledě na nějakou zelenou vlnu na Kolišti. K čemu je městu průjezdné Koliště? Takováto rychlá kapacitní komunikace v centru jen indukuje další IAD. Škoda, že Brno nemá v plánu tuto zbytnou dopravu regulovat, nebo lépe vytěsnit do MHD.


Offline
80
05 dub 2015 22:52
Starý Lískovec
Ad bezbarierová zastávka: Nevím už přesně, od kterého roku ten výnos EU platí, ale říká nám něco ve smyslu, že každý nově postavený, NEBO VÝZNAMNĚ REKONSTRUOVANÝ objekt sloužící veřejnosti (to jest například úřady, pojišťovny, nebo i ty zastávky) MUSÍ mít zajištěn bezbarierový přístup, bo ukončení diskriminace méně pohyblivých (což asi bude i důvod rozsudku smrti nad zastávkou Králova). Pokud to někdo znáte přesněji, nebráním se korektuře.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
OK, tak si ty údajné relevantní argumenty shrňme.
mceza píše:
Mě ta zastávka vadila a to hodně. Je naprosto zbytečná. Využijí ji pouze návštěvníci divadla a proto je také večer na znamení. To je rozumný kompromis. Žádné jiné odpodstatnění nemá.

Park funguje celý den, stejně tak Běhounská, stejně tak třeba Moravská galerie. Těch věcí, které tu zastávku opodstatňují je víc, než si tvrdohlaví odpůrci chtějí přiznat.

mceza píše:
- Další zastávky jsou kousek (přestup z linky 12 na např. 4 na České je pouze o 100 m kratší než je Janáčkovo divadlo od Moraváku)

Aha, takže místo toho, abychom omezovali provoz (nejen) tramvají na pěší zóně a využili už stejně existující zastávku mimo pěší zónu, tak tam lidi ještě budeme nutit jezdit. Úžasné myšlení :-x

mceza píše:
- Zastávka blokuje okolní dopravu a proto by měla být výstavba zastávek stejného typu realizována opravdu jen v nejnutnejších případech.

Jakou dopravu? I Eda se mnou kupodivu souhlasil, že tam prakticky žádná není.

mceza píše:
- Zastávka není bezbariérová. Udělat z ní bezbariérovou přinese opět komplikace okolní dopravě. Zejména například autobusům, co parkují před JD.

Opravdu musejí být všechny zastávky bezbariérové?

mceza píše:
- Zřízení této zastávky by skutečně mohlo podpořit zřizování dalších, stejně nesmyslných (nebo ještě nesmyslnějších)

No comment. Nesmyslný argument typu když se zlevní mouka, bude někdo chtít zlevnit i cukr, tak raději nezlevníme nic. Takové argumenty jsou cesta do pekel.

mceza píše:
Ad. Pekařská
Ve svahu se bude stát stejně, protože křižovatka. Takto je ale semafor už v zastávce, takže je rozjezd lepší. A zmatkář ti dokáže zablokovat dopravu kdekoli.

Rozhodně ne tak příkrém. A lepší rozjezd kvůli semaforu? :lol: Takto jsem se už dlouho nezasmál! A pravděpodobnost zmatkáře, blokujícího dopravu, se s rozumným a očekávatelným značením pochopitelně snižuje. To co je na Pekařské není ani rozumné, ani očekávatelné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
peno píše:
Zatím mi tu odpůrci celodenního provozu zastávky Janáčkovo divadlo nepředložil žádný relevantní argument proti, kromě nějakého absurdního a ničím neodůvodněného strachu z toho, že by někdo náhodou mohl chtít další zastávky. Přitom přes rok tu ta zastávka fungovala a nikomu nevadila. Proč je teď proti ní takový odpor?


Těch relevantních argumentů je tu mnohem více než argumentů pro. Ten jsem tu snad neviděl ani jeden.

Mě ta zastávka vadila a to hodně. Je naprosto zbytečná. Využijí ji pouze návštěvníci divadla a proto je také večer na znamení. To je rozumný kompromis. Žádné jiné odpodstatnění nemá.

Naopak jsou tu kromě nedostatečného využití další věci proti (budu opakovat, co tu bylo řečeno):
- Další zastávky jsou kousek (přestup z linky 12 na např. 4 na České je pouze o 100 m kratší než je Janáčkovo divadlo od Moraváku)
- Zastávka blokuje okolní dopravu a proto by měla být výstavba zastávek stejného typu realizována opravdu jen v nejnutnejších případech.
- Zastávka není bezbariérová. Udělat z ní bezbariérovou přinese opět komplikace okolní dopravě. Zejména například autobusům, co parkují před JD.
- Zřízení této zastávky by skutečně mohlo podpořit zřizování dalších, stejně nesmyslných (nebo ještě nesmyslnějších)

Ad. Pekařská
peno píše:
Není! Ani pro tramvaje a už vůbec ne pro auta. Když tam přijede nějaký zmatkař, který to tam nezná, dokáže zastávku pěkně zablokovat a plynulost dopravy je ta tam pro všechny. Navíc je ta zastávka ve svahu, což způsobuje další komplikace, jako například zvýšené opotřebení brzd či vyšší náklady na rozjezd. Nemluvě o tom, že zastavování ve svahu není dobře ani pro zdraví cestujících a řidičů.


Ve svahu se bude stát stejně, protože křižovatka. Takto je ale semafor už v zastávce, takže je rozjezd lepší. A zmatkář ti dokáže zablokovat dopravu kdekoli.

peno píše:
Ne, není, co? Tebe ve škole neučili, že odpovídat se má celou větou?

Učili.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Už jsem nechtěl reagovat, ale udělám takový souhrn. Mtm dal 3 argumenty, dostupnost na Běhounskou, ano, ale tady jsem protiargumentoval, že přenášení lidí z linky 6 na linku 1 může být nežádoucí. Druhý je přestup linka 1 a 11, to jsem protiargumentoval, že se klidně dá udělat přestup zastavováním linky 11 2x na Malinovského náměstí s menšími negativy než zastávka Janáčkovo divadlo a třetí je linka 45, ale tady se dá přečíst, že tato linka má končit na Moravském náměstí. Ty jsi argumentoval, že je nutné přiblížit centrum lidem, já jsem dal protiargument, že kolem zastávky Janáčkovo divadlo je 100 metrů okolo park a divadlo. A ve 200 metrovém radiu je již další zastávka. Na toto jsi mi nic nenapsal. A pro ujasnění, nechci zastávky kilometr daleko, ale nechci zastávky po 250 metrech (když se stejně 100 metrů okolo nic nenachází). Promiň, ale nemyslím si, že ignoruji tvoje argumenty.
Nic, já jsem napsal asi vše, co jsem chtěl, Ty také. Nemá smysl tuto diskusi extra prodlužovat, už tak je dlouhá. Každý si tady může porovnat protistrany.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Pavel: Argumentů pro jsme tu já i MtM dali dost. Že ty a další bojovníci za zmetroizování brněnských tramvají je ignorujete není náš problém. A většinu argumentů proti jsme buď vyvrátili, nebo jsou tak absurdní (jako například Edova snaha zrušit co nejvíce zastávek), že ani za vyvrácení nestojí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Mouka: jasně, ale tady se bavíme o obnovení zastávky na znamení po celý den. Viz ten článek někde níže, který to všechno odstartoval.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Pavel píše:
V té oblasti totiž nic není. Janáčkovo divadlo, které jede až večer.


Však tam taky tramvaje zastavujou jenom večer.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
peno: napsal jsem Ti několik důvodů proč ne. Akorát je ignoruješ a vybíráš Grand ačkoli to byla otázka, protože Janáčkovo divadlo je pro mne daleko víc absurdní než Grand nebo Husova. A možná když zapátráš, tak i jeden z mých důvodů (odrážky) najdeš jako zdůvodnění, proč nestojí linka 11 na Maliňáku dvakrát. Takže je to i dostatečný důvod pro DPMB. A teď konečně proč ano? To jsi nám trochu nenapsal, hlavně že chceš znát proč ne, i když jsem to napsal. V té oblasti totiž nic není. Janáčkovo divadlo, které jede až večer. Jezuitská, ale od ta je jen o pár metrů dál než Malinovského náměstí. A pak Běhounská, ale ta je dostupná z České. Ve 100 metrovém radiusu je park a divadlo. Pak odtud odjíždí některé autobusy, které tam dle mého názoru nemají co dělat město by mělo pro ně zřídit vhodnější plochu. Opravdu chceme zdržovat narvanou šalinu (v této části jezdí nejplnější), když budou vystupovat jednotlivci? Danému jednotlivci to ušetří maximálně tři minuty času. A teď se podívejte na polohu zastávky Husova, měla by daleko větší význam pro cestující (Špilberk, Husova, Dominikánské náměstí, Veselá), ale ta je nesmysl, protože by zdržovala auta, ale že zdržíte o stejnou dobu narvanou šalinu je ok.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Ondra K.: To ovšem plyne z "politického" trasování linek 9 a 11.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
prototyp401 píše:
Jinak na České by to šlo udělat tak, že by se zastávka 12 taky posunula až po odbočení a pak by se neblokovaly 4,5,6,12 vzájemně s 3/11. Teoreticky samozřejmě.

A jak by se ta zastávka přesunovala když je před soudem parkoviště?

Jestli je na České něco zralého na řešení, tak je to zastavování d-9 před Tomáškem. Ani v jednom směru není zastávka bezbariérová, což u tak zásadního přestupního uzlu považuju za dost problém a ve směru na Svoboďák d-9 blokuje stanicováním d-4. Osobně bych tu zastávku před Tomáškem klidně zrušil, na Svoboďák je to kousek.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Brněnský dopravní podnik testoval možnost platit za jízdenky virtuálními bitcoiny
http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/brnensky-dopravni-podnik-testoval-moznost-platit-za-jizdenky-virtualnimi-bitcoiny--1510683


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 říj 2024 00:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]