Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 292 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Pořád tu argumentujete s tím, že zastávky šíleně zdržují dopravu, ale co se taky zamyslet nad semafory a tím, že by měla mít tramvaj ve většině případů preferenci na semaforech.To by tu dopravu urychlilo mnohem více než rušení zastávek. Protože teď tramvaj jedoucí třeba do Řečkovic,co chytne červenou před Moravákem, ji chytne z většiny případů i za Moravákem. A pak ji chytne i na Pionýrské a můžu pokračovat a v Řečkách z toho je +5 a to nemusí jet zrovna napráskaná. Místo toho se tady přemýšlí nad tím zrušit co nejvíce zastávek, jenže pamatujte taky na to, že lidi jsou poslední dobou celkem líní a "musí jim to zastavit kolikrát přímo před cílem, zvláště v centru", aby MHD vůbec využili.Takže se zkuste dívat na minci i z té druhé strany, že nejen zastávky jsou zádrhel a "problém".Ono je to kolikrát i naopak. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ne, není, co? Tebe ve škole neučili, že odpovídat se má celou větou?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ne, není.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Prototyp401: Koukám, že někteří Brňáci si pletou tramvaj s metrem či vlakem. Je jedno jak moc se budete snažit, z tramvaje metro či vlak, které mají docházkovou vzdálenost kilometr i více, prostě neuděláte. O to více se pak ale musíme snažit dostat tu tramvaj k co nejvíce lidem, o to více v centru, kde jediná alternativa k tramvaji je auto. Samozřejmě není rozumné zřizovat nové zastávky tam, kde jsou kousek jiné zastávky a ulice je navíc velice rušná (což je případ té Husovy), ale když už zastávku máme, navíc na ulici, která není nijak rušná, je hanba ji nevyužít. Naopak, rušení zastávek je cesta do pekel, protože lidi, kterým zrušíte zastávku, už do tramvaje nedostanete, i kdybyste jim snížili jízdné na třetinu. Taková je realita.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Mně taky vadila. Při zastavování jako druhý, celým vozem u šrafovaných čar zastávky jsem se modlil, kolik lidí mi vedle-jedoucí automobilisté přejedou. Nějak se pozapomnělo, že jsou povinni zastavit před značením zastávky, né až za ##MLUVÍM SPROSTĚ## první šaliny.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
peno píše:
Přitom přes rok tu ta zastávka fungovala a nikomu nevadila. Proč je teď proti ní takový odpor?


No, upřímně - mně třeba vadila. Jezdil jsem jedničkou dost často, a i když na zastávce stálo třeba hodně lidí, zastavilo se kvůli dvoum, třem lidem, kteří nastupovali (průměrně). Dle mě malý obrat na zastávku v centru.
A to zdržení člověk vnímá - může to být třeba 30 sekund, ale taky díky zastavení může řidiči uniknout volno na křižovatce a je z toho taky hned minuta a půl.
Přijde mi, že tramvajová síť v Brně má potenciál být rychlou dopravou, ale v tom případě to chce klidně pár zastávek zrušit (vhodní adepti byli zmíněni tady tento týden) a rozhodně žádné nepřidávat tam, kde je v docházkové vzdálenosti jiná/é zastávka/y.
Přijde mi jako vtip, že někdo říká, že když jde na Moravák, tak musí čekat na semaforu. To je ta poslední věc, co by mi vadila.

Jinak na České by to šlo udělat tak, že by se zastávka 12 taky posunula až po odbočení a pak by se neblokovaly 4,5,6,12 vzájemně s 3/11. Teoreticky samozřejmě.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Přitom přes rok tu ta zastávka fungovala a nikomu nevadila. Proč je teď proti ní takový odpor?

Třeba proto, že teď linky 3, 5 a 9 opět zastavují na Moravském náměstí...?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Zatím mi tu odpůrci celodenního provozu zastávky Janáčkovo divadlo nepředložil žádný relevantní argument proti, kromě nějakého absurdního a ničím neodůvodněného strachu z toho, že by někdo náhodou mohl chtít další zastávky. Přitom přes rok tu ta zastávka fungovala a nikomu nevadila. Proč je teď proti ní takový odpor?

Eda píše:
Jaky blokujici paskvil na Pekarske? Pro tramvaje je tam doprava mnohem plynulejsi nez pred reko. Reseni, co tam je, je vymysleno dobre.

Není! Ani pro tramvaje a už vůbec ne pro auta. Když tam přijede nějaký zmatkař, který to tam nezná, dokáže zastávku pěkně zablokovat a plynulost dopravy je ta tam pro všechny. Navíc je ta zastávka ve svahu, což způsobuje další komplikace, jako například zvýšené opotřebení brzd či vyšší náklady na rozjezd. Nemluvě o tom, že zastavování ve svahu není dobře ani pro zdraví cestujících a řidičů.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jenže kde jinde aby to neblokovalo chceš na České udělat zastávku linek 4-6? Takhle to blokuje 3+11,pokud bys ji posunul dopředu, blokovala by 12.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Takže budeme stejně posuzovat zastávku, která je trochu navíc, s přestupním uzlem, který je takto blbě řešen jen kvůli tomu, že si tam ústavní soudci chtějí parkovat svoje autíčko (tedy pardon, z důvodu bezpečnosti)? Výborný argument. Tedy ok, udělejme zastávky v tramvajové sekci po 150 metrech. Evidentně je to řešení jak všichni z aut přesednou do MHD, která bude opět v nejdůležitějším faktoru horší. A MHD může mít nový slogan: "MHD stojí, auta jedou" sarcastic


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
[i]- zastavující šalina na této zastávce blokuje i šalinu, která tam zastavovat nemusí a pokud zastavuje musí počkat až odjede (dvě se tam nevejdou).[/i]

Zrušme zastávku Česká linek 4-6. Vozy tam blokují spoje linek 3+11.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
peno píše:
Jinak, jak už jsem napsal, zrovna tato zastávka by nějaké extra zdržení nezpůsobila. Ano, d-1 je mezi Mendlovým a Moravským náměstím pomalá, ale ona také není určena pro spojení těchto dvou zastávek, pro to slouží primárně d-5 a 6 s jízdní dobou 8 minut, takže řešit jednu zastávku na znamení je hloupost. A že by někdo najednou chtěl i zastávku u Grandu? Proboha, to je jako argumentovat proti zlevnění mouky tím, že by někdo mohl chtít požadovat i zlevnění cukru. Asi tak nesmyslný mi ten argument připadá.

Já tady narážím na systémovost, pokud je zastávka u Janáčkova divadla strašně super a měla by se zřídit, tak proč ji nezřídit u Grandu. Lidi mají často kufry, do velké části centra je to také blíže atd. Nebo podle čeho asi máme zřizovat zastávky? Podle toho, že tam zastavovala někdy náhradní doprava? Argumenty, že zastávka u Janáčkova divadla ano, protože tam existuje, jsou nesmysl. Tak jaký je jiný důvod pro Janáčkovo divadlo než zastávku na Husove nebo u Grandu? Zatím tady nikdo rozumný důvod nenapsal. Ano, přestup z linky 11 na linku 1 (ale dělat přestupní zastávku ze zastávky na znamení není zrovna OK, to ať raději stojí na Maliňáku 2x). Já akorát vidím důvody proč ne:
- zastávka v silnici, bariérová
- hrozí zbytečné zastavování, protože nebude zřejmé jestli někdo bude nastupovat.
- průjezd centrem je už tak pomalý a nemusí to být jen o 15 sekundách na odbavení cestujících, hned za ní následuje semafor, který ji klidně zpozdí o dalších 30 sekund. Takže to máme necelou minutu v 5 minutovém intervalu.
- zastavující šalina na této zastávce blokuje i šalinu, která tam zastavovat nemusí a pokud zastavuje musí počkat až odjede (dvě se tam nevejdou).
- Moravské náměstí je vzdáleno 170 metrů (linky 3, 5, 9) a 250 metrů na linku 1, 6.
- Poblíž je jen Janáčkovo divadlo, jinak to přináší jen mizivé zkrácení. Ano, možná to budou využívat lidé, kteří by normálně jeli linkou číslo 6 na Českou. Což je super více přetěžovat už tak přetíženou linku a odlehčovat linku, která jezdí prázdnější.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Prodlužování jízdních dob je bohužel dané spoustou faktorů. Dřív byl tlak na to, aby jízdní doby byly co nejkratší a řidiči je dodržovali. Dnes část řidičů jezdí mnohem pomaleji, než jim umožňují předpisy a bohužel si postupně prodloužení jízdních dob vymrčeli. Je to ale samozřejmě taky dané hustotou dopravy a agresivitou řidičů IAD, která se zřejmě postupem času zvyšuje.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Eda: Já rozhodně nechci zastávku na každém rohu, ale tato zastávka stejně existuje a myslím, že ona výluka Milady Horákové dokázala, že její celodenní provoz nezpůsobuje příliš mnoho negativ a naopak, může mít pozitiva v dostupnosti centra, která je dnes problematická.

Která část centra získá lepší dostupnost centra zřízením trvalé zastávky Janáčkovo divadlo? Na Běhounskou a Jakubák je to zhruba stejně daleko z České (a z Náměstí Svobody). Jedině pár baráků na Rooseveltově a Jezuitské, jinak v blízkosti té zastávky vlastně nic není, kromě samotného divadla, které samozřejmě bude dostatečně obslouženo tím zastavováním v divadelní sezóně mezi 18. a 23. hodinou.

Eda píše:
Bereme jako samozřejmost, že cesta od někud někam trvá tramvají 10 minut. A když bude trvat o minutu dýl, tak si toho skoro ani nevšimneme. Ale co když se tady těmito postupnými kroky dostaneme třeba ke 20 minutám?
To je třeba příklad trasy z Bohunic na Českou.
Eda píše:
Jaky blokujici paskvil na Pekarske? Pro tramvaje je tam doprava mnohem plynulejsi nez pred reko. Reseni, co tam je, je vymysleno dobre.
Tak jakto, že se doba cesty z Bohunic na Českou v posledních letech o několik minut prodloužila?
Přijde mi až směšné, že kolikrát když mi šestka ujede před nosem, tak sednu na osmičku, na Nových sadech přestoupím na dvanáctku, a na křižovatce u Červeného kostela stojíme s tou dvanáctkou za tou šestkou, co mi ujela. (To bohužel není ojedinělý případ.)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jaky blokujici paskvil na Pekarske? Pro tramvaje je tam doprava mnohem plynulejsi nez pred reko. Reseni, co tam je, je vymysleno dobre.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A to já bych tam naopak stavěl jen tramvajemi a ne autobusem. Proč? Protože autobus při brzdění a rozjezdech vypouští více zplodin, což pro tramvaje neplatí. Dokonce, když budu trochu sarkastický, pokud tramvaj umí rekuperovat, může být její zastavení i prospěšné biggrin

Jinak, jak už jsem napsal, zrovna tato zastávka by nějaké extra zdržení nezpůsobila. Ano, d-1 je mezi Mendlovým a Moravským náměstím pomalá, ale ona také není určena pro spojení těchto dvou zastávek, pro to slouží primárně d-5 a 6 s jízdní dobou 8 minut, takže řešit jednu zastávku na znamení je hloupost. A že by někdo najednou chtěl i zastávku u Grandu? Proboha, to je jako argumentovat proti zlevnění mouky tím, že by někdo mohl chtít požadovat i zlevnění cukru. Asi tak nesmyslný mi ten argument připadá.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
MtM píše:
Ta nesmyslná zastávka na Husové je jiný případ, zde by se musela hlavně zřídit na nedávno zrekonstrulované ulici zastávka, nehledě na to, že tudy vede i celkem o dost větší provoz než na Roosveltové. Jinak taky nejsem úplně pro zřizovat zastávky tam, kde ještě nejsou (viz ta Husova), ale zast.Janáčkovo divadlo plně podporuji, už jen i z toho hlediska, že ta zastávka existuje. :wink:

To je fakt velký problém přidělat na Husove na nějaký sloup označník jak je u Janáčkova divadla sarcastic
Já jsem proti, navíc zastávka na znamení moc neřeší, protože ve špičce se tam pohybuje dost lidí a rozeznávejte, kdo chce nastupovat a kdo jde jen kolem. Navíc Mendlovo náměstí - Moravské náměstí má jízdní dobu 12 minut, 2,6 km (linkou číslo 1), průměrná rychlost 13 km. To jsou šílená čísla, měli bychom naopak hledat způsoby jak dopravu zrychlit. Jinde chceme investovat miliony do zkrácení jízdní doby 2 minuty (tunel Špilberk, zkratka pro linku 8 u Životského). Navíc ze stejné logiky by pak mohla vzniknou zastávka u Grandu. Jsou to úplně stejné vzdálenosti a využilo by ji také hodně lidí.
Pokud by na té zastávce město trvalo, tak bych byl ještě ochoten akceptovat, aby tam zastavovala jen linka 67.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Eda: Já rozhodně nechci zastávku na každém rohu, ale tato zastávka stejně existuje a myslím, že ona výluka Milady Horákové dokázala, že její celodenní provoz nezpůsobuje příliš mnoho negativ a naopak, může mít pozitiva v dostupnosti centra, která je dnes problematická. Zbytek viz MtM, který to popsal hezky.
Pokud jde o Husovu, tam souhlasím, že další zastávka je hloupost, ale zamyslel bych se na posunem zastávky Šilingrovo náměstí blíž k České a tyím sjednocení zastávek pro linky na Nové sady a Mendlovo náměstí a hlavně likvidaci toho omezujícího paskvilu na Pekařské. Ale to se bohužel mělo řešit při rekonstrukci, teď je na to přece jenom pozdě.

Colt274: Nedělám si iluze, že to budou davy, ale i kdyby kvůli tomu pár lidí přešlo z auta do tramvaje, bylo by to pro centrum města pozitivum.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Citace:
třeba i o něco snížit počet aut jedoucích do centra


Jo, lidi co teď jezdí do centra autem přesednou do šaliny zrovna kvůli téhle zastávce, to chci vidět :D

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Já si myslím, že Janáčkovo divadlo je jinej případ než třeba výhledově nová zastávka kdesi na Husové.
A taky významově bych byl pro zavedení celodenní funkce "na znamení".Důvody pro to uvádím takové, že:
1.Vede odsud zkratka na Běhounskou(a Jakubák). Nemusíte se tedy plahočit z Moraváku přes semafor či přestupovat.
2.Přestup z linky 11 na linku 1.Protože na Maliňáku linka 11 zastavuje před vchodem do Mah. divadla a cestující, co jedou třeba z okolí Intersparu třeba na Pionýrskou by nemusely procházet 100m na přestup na linku 1, či někam zajíždět na přestup.
3.Pokud by zde končila nová linka 45, tak by zde mohl být zajištěn přestup na ostatní tramvajové linky.
Jedna zastávka navíc, mmch. po půlku roku ve večerních hodinách normálně funkční, jízdní dobu, zvláště když je na znamení, moc neovlivní. Ta nesmyslná zastávka na Husové je jiný případ, zde by se musela hlavně zřídit na nedávno zrekonstrulované ulici zastávka, nehledě na to, že tudy vede i celkem o dost větší provoz než na Roosveltové. Jinak taky nejsem úplně pro zřizovat zastávky tam, kde ještě nejsou (viz ta Husova), ale zast.Janáčkovo divadlo plně podporuji, už jen i z toho hlediska, že ta zastávka existuje. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
peno píše:
A já se ptám proč je takový problém nechat Janáčkovo divadlo celodenně na znamení?

Protože to zdrží každý den tramvaje a v nich stovky lidí o tisíce minut.

peno píše:
Z České i Malinovského náměstí je to daleko...

Z České je to kousek.

peno píše:
...na Moravské náměstí zase cestu prodlužuje semafor (a to i chodcům, kteří musejí absolvovat čekání na stejném semaforu, jako ty tramvaje)

Jak na kterou zastávku. Navíc, pokud přijmeme JEDEN semafor jako argument pro zřízení zastávky, tak ji budeme muset zřídit za každou křižovatkou. To je přece postavené na hlavu.

peno píše:
... a Roosveltova není zase tak frekventovaná, aby byl problém, když tam občas zastaví tramvaj.

To souhlasím.

peno píše:
Tak proč je proboha pro některé zdejší extrémisty zrovna tato zastávka takovým problémem?

Každá zastávka snižuje průměrnou oběžnou rychlost vozů MHD. A to je věc, která bohužel není na první pohled vidět, takže ji nikdo moc nemá tendenci bránit, protože ji nikdo nevnímá. Bereme jako samozřejmost, že cesta od někud někam trvá tramvají 10 minut. A když bude trvat o minutu dýl, tak si toho skoro ani nevšimneme. Ale co když se tady těmito postupnými kroky dostaneme třeba ke 20 minutám? To tadyhle omezená rychlost kvůli výhybce, támhle kvůli pěší zóně, támhle zřízená nová zastávka, támhle špatně nastavené nové semafory... a už to máme třeba pět minut navíc na desetiminutové trase. A rychlost je velmi podstatným kritériem při volbě dopravního prostředku, který využijeme.

peno píše:
Já si naopak myslím, že to může pomoct lepší dostupnosti centra veřejnou dopravou a tím třeba i o něco snížit počet aut jedoucích do centra a hlavně v něm parkujících a to by snad měl být primární úkol MHD, ne?

Já si myslím, že dlouhodobě zdržování MHD povede spíš k úbytku cestujících, protože auto bude o dost rychlejší.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A já se ptám proč je takový problém nechat Janáčkovo divadlo celodenně na znamení? Z České i Malinovského náměstí je to daleko, na Moravské náměstí zase cestu prodlužuje semafor (a to i chodcům, kteří musejí absolvovat čekání na stejném semaforu, jako ty tramvaje) a Roosveltova není zase tak frekventovaná, aby byl problém, když tam občas zastaví tramvaj. Tak proč je proboha pro některé zdejší extrémisty zrovna tato zastávka takovým problémem? Já si naopak myslím, že to může pomoct lepší dostupnosti centra veřejnou dopravou a tím třeba i o něco snížit počet aut jedoucích do centra a hlavně v něm parkujících a to by snad měl být primární úkol MHD, ne?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ještě u Městského divadla, sím prosím. Ať to nemám do divadla daleko, ano? A pak můžeme zastavovat u každého patníku každému, kdo si na šofce mávne... ](*,)
Myslím, že režim zastávky Janáčkovo divadlo bylo Lindou přímo v tom článku jasně vysvětleno a už nemá smysl o tom plodit další rozumy.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Už je to tady. Jak jsem říkal...
Ještě tu Husovu, pak uprostřed Rašínky a na Benešové u Grandu, ať to nebozí cestující Student Agency nemají tak daleko.
Cesta do pekel. Nově na každé křižovatce budeme stát kvůli semaforům a uprostřed mezi každýma dvěma křižovatkama kvůli zastávce. Parádní nápad.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ano.

_________________________________
Definitivně možná.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 říj 2024 00:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]