Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 296 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Citace:
Ve Vídni přineslo podobné opatření zdvojnásobení počtu držitelů předplacené roční jízdenky. Brňanům by takováto podpora MHD přinesla lepší ovzduší a volnější ulice,“ řekl náměstek brněnského primátora Martin Ander

Nicneříkající statistika. Protože započítává i lidi, kteří změnili jen čvtrtletní/měsíční tramvajenku za roční kupón. Důležitá je snad spíše statistika, kolik to přineslo nových cestujících. Hlavně že se tím dá chlubit. Také je zvláštní, že v článcích o zlevnění v Praze se píše o úplně jiných číslech o Vídni. Jen z 400 000 na 500 000, což není zdvojnásobení.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ondra K. píše:
Nejde. Zvýšení míry dotování a snížení jízdného není zlevňování, to je jenom populismus a dělání z lidí blbce. Protože o co míň lidi zaplatí na jízdném přímo, o to zaplatí víc prostřednictvím daní, ze kterých se bude muset MHD víc dotovat.

Já jsem právě tu skupinu lidí, kterou to postihne - ti, co MHD nevyužívají - bral jako ty, co to budou dotovat.

Marecek: To je hezká úvaha. Nezohledňuje ale to, jaké přímé a vyčíslitelné náklady MHD (pro město) pak bude mít. Kdyby se to udělalo opačně, že se například tvrdě zpoplatní provoz aut uvnitř města, bude to podle mě bezpečnější. Brutálně dotovaná MHD totiž určitě nevydrží dlouho. A zdražovat je nepopulární. Co tedy zbývá? Seškrtání spojů. A to se přesně stane, pokud k nějakému razantnímu zlevnění dojde. A to je to, čeho se bojím.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ono to není tak úplně pravda, že by mu to nic nepřineslo a osobně se přiznám, že jsem nízkocenové/bezplatné MHD (pro mne samotného kupodivu :mrgreen: ) i docela nakloněn. Je to trochu akademické debata, ale zkusím vysvětlit:

Jízda autem je spojena s něčím, říkáme negativní externalita. Negativní externality nastávají, pokud někdo svoji činností tvoří náklady, které sám nenese. Takový učebnicový příklad je třeba nějaká pila ve městě. Pila má náklady na materiál, energii, zaměstnance. Ale z pily se taky hodně práší, což trápí celé město, díky čemuž musí údržba komunikací častěji čistit silnice a domácnosti častěji vysávat. Jinak řečeno, pila tu způsobuje náklady, na kterých se sama nepodílí a protože je tedy její výroba relativně levná, produkuje více než je společensky vhodné.

Podobná situace nastává u aut. I auto je producentem negativní externality. Zatěžuje silnice, vytváří kolony, vypouští exhalace, víří prach, spotřebovává neobnovitelné zdroje, občas havaruje... Každá jízda autem tak přináší určité náklady jeho majiteli, ale taktéž náklady společnosti jako celku. Pokud bych tedy byl zatvrzelým řidičem a nehodlal za žádných okolností přesednout do MHD, přesednutí někoho jiného do MHD sníží náklady společnosti jako celku a tím tedy i ty mé. Osobně se domnívám (a nemám to nijak podloženo, je to jen má intuice), že i bezplatná či velmi symbolicky zpoplatněná doprava by mohla být tímto docela bohatě kompenzována.

To je mimochodem důvod, proč silně kritizuji dálniční známky a tvrdím , že jízda po dálnici by měla být naopak zvýhodněna. Ale to už je zase na jinou debatu.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Ondra K. píše:
Nejde. Zvýšení míry dotování a snížení jízdného není zlevňování, to je jenom populismus a dělání z lidí blbce. Protože o co míň lidi zaplatí na jízdném přímo, o to zaplatí víc prostřednictvím daní, ze kterých se bude muset MHD víc dotovat.


Pozor, tady je potreba rozlisovat cloveka vyuzivajiciho MHD a cloveka nevyuzivajiciho MHD. Ten druhy bude nastvany, protoze se mu zvednou dane a on z toho nebude mit zadny uzitek. Ten druhy ale bude spokojen, protoze se mu sice taky zvedne dan, ale o min nez mu zlevni jizdenka. Rozdil doplaci prave lide z druhe skupiny a o to tady jde, dostat je do te prvni (do MHD). Kdyby vsichni vyuzivali MHD, tak by to bylo tak jak rikas, bez efektu.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ondra K.: Nesouhlasím ani v jednom bodě. Dotovaná MHD má smysl za předpokladu, že je využívána, pokud najdeš způsob jak smrsknout 50 aut do 1-2 tramvají, kde každý zaplatí pět korun za jízdenku, je to win pro všechny. Město nebude přecpané, intervaly budou lepší.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
Jde, když to budou silně dotovat....

Nejde. Zvýšení míry dotování a snížení jízdného není zlevňování, to je jenom populismus a dělání z lidí blbce. Protože o co míň lidi zaplatí na jízdném přímo, o to zaplatí víc prostřednictvím daní, ze kterých se bude muset MHD víc dotovat.

b1 píše:
Možná u nás ne. V té Vídni ano. Obecně mám pocit, že projekty vycházející z modelů, které jinde ve světě fungují, neumíme dost dobře uchopit a aplikujeme je tak nějak polovičatě, že to nakonec dopadne bez kýženého efektu.

Nízká cena a kvalita jsou 2 protichůdné požadavky. Co je levné, nemůže být nikdy kvalitní.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Řidiče brzdí čtyřicetiminutová kolona. Kvůli opravě mostu ve Svatoplukově ulici
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ridice-brzdi-ctyricetiminutova-kolona-kvuli-oprave-mostu-ve-svatoplukove-ulici-20150701.html


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Chlapci zelení by se měli rozmyslet jestli chtějí zlevňovat, nebo zkvalitňovat. Oboje dohromady jaksi nejde.

Možná u nás ne. V té Vídni ano. Obecně mám pocit, že projekty vycházející z modelů, které jinde ve světě fungují, neumíme dost dobře uchopit a aplikujeme je tak nějak polovičatě, že to nakonec dopadne bez kýženého efektu.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jde, když to budou silně dotovat. A bude to na úkor jiných věcí, například investic do městské infrastruktury.

Já rozhodně nejsem příznivcem skokového zlevňování, je to populistický krok, který dopravě v dlouhodobém horizontu jen uškodí. Ale spousta lidí bohužel na tyto populistické výkřiky slyší, takže politici mají tendenci je stále dělat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Chlapci zelení by se měli rozmyslet jestli chtějí zlevňovat, nebo zkvalitňovat. Oboje dohromady jaksi nejde.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Mirovský (Zelení): Zelení v Praze, Brně a Táboře zlevňují a zpřístupňují MHD
Na zkvalitnění a zlevnění městské dopravy pracují i v Brně. Zlevnění by se Brňané mohli dočkat už od roku 2016: za šalinkartu by mohli místo současných 4 750 zaplatit 2 500 korun. Projekt zelených vychází z obdobného modelu, který již přes pět let funguje ve Vídni.
http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Mirovsky-Zeleni-Zeleni-v-Praze-Brne-a-Tabore-zlevnuji-a-zpristupnuji-MHD-381921


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Šalina pub v 9GAG.

Tohle je solidní "reklama" pro Brno, 9GAG má 24 miliónů odběratelů, ikdyby se na to koukla setina, tak je to furt skoro čtvrt mega lidí, kteří se dozví něco o Brně. Tedy že tu máme pojízdnou hospodu... tomu přeci nejde odolat :dancing:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
143
10 lis 2012 09:29
JJA píše:
Za mých časů (a že to není tak dávno) jsme se zvládali do školy dopravit sami (kromě úplně prvního dne, to šli i rodiče biggrin ), ale dneska se všichni vozej autama. :sad:
A není tohle náhodou taky ten carpooling, po kterém všichni voláme? V čem by bylo lepší, kdyby dítko svou přítomností ve voze dále přeplňovalo MHD v ranní špičce, když by rodič stejně tím autem jel?


Offline
439
16 led 2015 11:18
Auta tama projedou, jenže trolejbus ne kvůli tomu, co je v protisměru, a to není jen protijedoucí trolejbus, ale i auta. Kdyby to byl jen ten trolejbus, tak nemůže být problém.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Jenže těch 100 aut tama normálně projede, zatímco ten trolejbus kvůli nevhodným rozměrům křižovatky ne. Takže to zase skončí tím, že trolejbus bude blokovat trolejbus.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Nemůže odbočit, pokud nemá volnej protisměr, a tam bude na jeden troleják tak 100 aut. Takže auta jsou ve většině. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Jasně, auta můžou za to, že se trolejbusy nedokáží vyhnout. Jdi radši spát.


Offline
439
16 led 2015 11:18
b1 píše:
Trolejbus odbočující z Tábora na Zborovskou vybočí do protisměru, a tím ho zablokuje, resp. musí s odbočením počkat, než se protisměr uvolní. U osobního auta tohle nehrozí. Běžná praxe na této křižovatce. Běžně je tam jeden trolejbus blokován jiným.


Čili přesně jak říkám, kdyby většina lidí nejezdila autem kvůli každé blbosti, tak by trolejáky mohly jezdit bez problémů, takže auta za to můžou. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Trolejbus odbočující z Tábora na Zborovskou vybočí do protisměru, a tím ho zablokuje, resp. musí s odbočením počkat, než se protisměr uvolní. U osobního auta tohle nehrozí. Běžná praxe na této křižovatce. Běžně je tam jeden trolejbus blokován jiným.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Šel jsem tam se kouknout a musím uznat, že i bez trolejbusů by to bylo ucpaný stejně. Jen řidiči aut hledají, na koho/co to svádět. Navíc omezením trolejbusů by přibylo více aut, ale to autíčkáři nevidí. Kdyby si autíčkáři nevozili pr*el po jednom, tak by to ucpaný nebylo, ale musí se chtít.


Offline
439
16 led 2015 11:18
b1 píše:
zolex: Nicméně průjezdnost křižovatky Tábor-Zborovská bohužel opravdu nejvíce zpomalují trolejbusy.


Zajímalo by mě konkrétně jak. Nebyl jsem tam, ale tipuju, že kvůli tomu, že je tam spoustu aut. Kdyby tam nebyly auta, tak by přece troleják projel bez problému. biggrin


Offline
439
16 led 2015 11:18
zolex píše:
... rozčiluje se Brňan Karel Hofman v ranní dopravní špičce. Podle něj dopravu brzdí hlavně množství trolejbusů a autobusů, které dopravní podnik vyslal do ulic místo tramvají.

Takéto výroky ma dokážu neskutočne na***ť. Takže dopravu zdržuje tých 5 autobusov v ktorých cestuje asi 200 ľudí, a nie tie stovky áut, v ktorom tí ľudia ako Karel Hofman sedia po jednom.


Mě spíš rozčiluje to, že se rozčiluje, že bude muset vstávat o půl hodiny dřív. Aby ho chudáčka neubylo. sarcastic

"„Kdybych neprojel do práce tudy, musel bych si zajet několik kilometrů."

To samé. V jaké době to žijeme. :sad:

Auta, kterými přivezli rodiče děti do školy, stála v koloně i několik desítek minut. ... Rodiče dětí podle ní vedení školy volali i o víkendu, protože nevěděli, jak své ratolesti do školy odvézt.

Za mých časů (a že to není tak dávno) jsme se zvládali do školy dopravit sami (kromě úplně prvního dne, to šli i rodiče biggrin ), ale dneska se všichni vozej autama. :sad:


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
zolex: Nicméně průjezdnost křižovatky Tábor-Zborovská bohužel opravdu nejvíce zpomalují trolejbusy.


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
... rozčiluje se Brňan Karel Hofman v ranní dopravní špičce. Podle něj dopravu brzdí hlavně množství trolejbusů a autobusů, které dopravní podnik vyslal do ulic místo tramvají.

Takéto výroky ma dokážu neskutočne na***ť. Takže dopravu zdržuje tých 5 autobusov v ktorých cestuje asi 200 ľudí, a nie tie stovky áut, v ktorom tí ľudia ako Karel Hofman sedia po jednom.

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Dopravní drama, líčí místní první den oprav ulic Minská a Horova


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 14 říj 2024 20:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]