Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 303 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Taková a-509 je momentálně díky tabulce, ehm tabuli návazností, docela nepříjemná. Počkej na d-12, za dvě zastávky počkej na a-50 z protisměru, Chrlice - počkej na a-78 z obou směrů (jak mám vůbec vědět, jestli už to dojelo, když stojím za rohem za zdí, a jak mám vědět, že už opravdu všichni došli/doploužili se?), nádraží - počkej na vlak. Rebešky - počkej na 514. Z toho jsem v pondělí tekl. Ani jsem se nerozjel a už jsem, kromě zpoždění, musel co pár zastávek čumět do desek, na co v tomhle kole musím čekat. A do toho řešit, jestli tohle kolo jedu jenom do Chrlic, nebo ještě dál, abych otevíral pro nástup jenom přední dveře a kontroloval jízdenky a usměrňoval nastupující i dozadu, když někdo vystupuje. Fakt chuťovka linka.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Jenže teď řidiči Urbanů, i kdyby chtěli čekat na to, co zastaví za nimi, neuvidí, co to je díky absenci i sklepního okna na zádi...


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
MartinV píše:
Lada, Janatak: ale těžko můžete popřít, že víkendová MHD je na tom poněkud hůř. Při desetiminutových intervalech, pokud mám na přestupu čekat 10 minut, může to znamenat, že z 50 minut budu 20 čekat na navazující spoje.
A to opravdu pro zákazníka není. A myslím, že o víkendech (a ve večerních hodinách PD taktéž) by se mělo/mohlo zapracovat na lepších návaznostech. Teď nemyslím čekání na zpožděný spoj. Teď myslím to, abych v důležitých (přepravně významných) směrech nemusel čekat jak trouba 8 minut na bus, protože ten předchozí jel před 2 minutama.
Je to jen o tom chtít. Argumenty proti umí vymyslet každý.



Vůbec netvrdím, že systém přestupných bodů je špatný. Jen sem musel reagovat na ostré řádky pana chytrého. Upřímně ti mužu říct, že by si byl možná překvapen kolik je již v dnešní době garantovaných navazností. Souhlasím s Tebou, že v omezeném provozu by mohlo být více navazností. Ovšem jsou opravdu místa kde to moc nejde, nebo tam naváznost již dávno je ovšem do -2 bez volaní RS. Z vlastní zkušenosti řidiče ovšem moc dobře vím, že nejvíce dobíhají a nadávají ti, když jim ujedeš na nadraží ráno s 12, kdy máš už -1 a další vlak za tebou jede za 2 min, nebo ti kteří jedou z nadraží jen na zelňák. sarcastic A na druhou stranu si troufám tvrdit, že 90% řidičů jak večer tak o víkendu neujíždí :wink: , když ví, že další spoj jede třeba za 15 min.

_________________________________
Dekstra LF38 7524 -> Karkulka


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Hele já jsem se vždycky smál, když jsem na Halasáku čekal po plavání na tramvaj. Lidi stáli na zastávce, koleje začaly hučet, všichni koukal za roh... a když od Čertovy rokle vyjela T3, všichni tak jako zklamaně poklesli, když přijelo porshe, bylo vidět jisté nadšení — ono na tom vzezření fakt něco bude...


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
eframmcbeth píše:
Nemůžu si pomoct a navzdory nesystémovosti s lidma souhlasit — z čistě lidského hlediska. Každý chce přímý spoj...
A jde nejen o ten jeden přestup, ale taky o obecný dojem z cestování. Oni si pamatují před rokem cestu starou karosou a pak T3 z Halasáku do města — oproti tomu stojí nové nablýskané plynobusy na x5.
Jak píše MartinV, jde tu o "zanedbání" tramvají obecně — co se tu postavilo za posledních 20 let? Jedna zastávka do Technoparku a dvě do Líšně. Navíc o to pochopitelnější je to právě u lidí z Lesné, kterým se přímá tramvaj do centra slibuje už desítky let a dokonce jim "výsměšně" položí tramvaje předem na most :D

Nemyslím si, že proti tomu stojí "nové nablýskané plynobusy na x5", spíše ona nechuť přestupovat (navíc před výlukou byla d-9, až na jedno pisárecké pořadí, obsazena prakticky pouze 13T :D ).


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mogul: i v městském provozu by to šlo vymyslet při víkendových dvojnásobných, určitě by to pak bylo potřeba při večerních trojnásobných intervalech. Jde jen o to chtít. A prozákaznické chování není jen prázdné heslo - tady ale nejde tolik o chování řidičů, jako přístup DP např. k tomu, aby vhodně upravil jízdní řády. Je to jen o tom chtít.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
likin: Pojem "Prozákaznické chování" si strč do ...... manažerské příručky.
Řidič je ve voze od toho, aby zajistil přemístění vozu z místa A do místa B za čas daný jízdním řádem. Samozřejmě při dodržení pravidel silničního provozu a bezpečnosti všech zúčastněných. Nic víc.
Pokud se cestující nenachází na zastávce v čase odjezdu, tak má prostě smůlu, ať se mu to líbí nebo ne. To, že se na někoho počká, může znamenat, že někomu jinému o kus dál něco ujede.. V pátek jsem zažil, jak se nějací inteligenti dobývali do 33 uvízlé v zácpě u nádraží (v křižovatce). To jim má řidič "prozákaznicky" otevřít a pak se pro porušení předpisů nechat vyhodit?
Systém návazných spojů funguje v celém IDS. Nevím, jak chceš tohle zajistit v městském provozu. Samozřejmě, že návaznost okrajových linek například o víkendu zajistit jde, ale jen někdy a někde. Na příjezd které linky má čekat například 64 na Životského nebo 75 v Černovičkách?


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Lada, Janatak: ale těžko můžete popřít, že víkendová MHD je na tom poněkud hůř. Při desetiminutových intervalech, pokud mám na přestupu čekat 10 minut, může to znamenat, že z 50 minut budu 20 čekat na navazující spoje.
A to opravdu pro zákazníka není. A myslím, že o víkendech (a ve večerních hodinách PD taktéž) by se mělo/mohlo zapracovat na lepších návaznostech. Teď nemyslím čekání na zpožděný spoj. Teď myslím to, abych v důležitých (přepravně významných) směrech nemusel čekat jak trouba 8 minut na bus, protože ten předchozí jel před 2 minutama.
Je to jen o tom chtít. Argumenty proti umí vymyslet každý.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
likin píše:
...Platícímu cestujícímu je jedno jestli jede Sorkou, Karosou nebo přijede RTOčko....


Na to si přišel jak? Máš nějakou statistiku, kolik platících cestujících se vyjádřilo ve smyslu lhostejnosti, co jim přijede na zastávku? Věř tomu, že lidi si sakra všímají, čím jezdí.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Citace:
Proč naopak ráno při 10minutovém intervalu ujíždí linka 2 zpožděným 27? To je prozákazničnost? Je to pohrdání časem platících cestujících. DPMB by si měl uvědomit, že CNG AUTOBUSY A POPULISMUS KOLEM NICH LIDI DO MHD NEDOSTANE. MĚL BY SE ZAČÍT BUDOVAT SYSTÉM NÁVAZNÝCH SPOJŮ A PROZÁKAZNICKÉ CHOVÁNÍ ŘIDIČŮ (dojede za mě autobus, tak mu hned neujedu - typické Moravské náměstí x5 vs mírně zpožděná 67).


Blablabla. Nevím kdo jsi zač a co děláš každopádně názory podobného typu odpovídají nějákému 15-letému pubertálnímu jedinci, který je rád, že je rád. Nakonec na Osadu nejezdí jen zpožděná t-27, ale i několik a-bus linek (často v sekeře). Kdyby ta 2 čekala na všechny zpožděné spoje tak vlastně nemusí jet vůbec, protože neodjede. #-o

_________________________________
Dekstra LF38 7524 -> Karkulka


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
likin píše:
typické Moravské náměstí x5 vs mírně zpožděná 67).

Jenže ta a-x5, kdyby na Moraváku čekala na přestup z a-67, přišla by o další interval na semaforu a čekání na další se počítá na minuty. Interval je tam tak krátký, že sotva projedou dva busy, už tam je zase červená, a neustále tam přijíždí i další tramvaje (1,6), které tam potom blokujeme a musí čekat na další interval, protože za náma už to nestihnou.
Díky zpoždění z města na nás pak ve Štefáničce musí čekat chudáci z tramvaje t-5 svůj běžný přestupní čas+zpoždění. Tak co?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Fafner: Zrovna tato část článku je poněkud zvláštní. Na jednu stranu je tam citace Hailichové, že to musí zaplatit městská část, na druhé straně autorka tvrdí, že tomu tak má být jen do konce roku a pak to má platit magistrát. Nedivil bych se, kdyby tuto konstrukci neměla autorka ničím podloženou. Ostatně, ono by to nebylo poprvé. Ale kdyby jak, můj názor je jasný, buď to skončí podobně, jako svého času 29, nebo se to podaří nějak sladit a provázat s 67 a 25/26, kterým by v daných úsecích mohla ta linka odlehčit a pak to bude mít smysl a mohlo by to být i životaschopné. I proto by mi přišlo ideální protáhnou 46 až na Zvonařku a proložit ji s 67 do nějakých rozumných intervalů.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
410
29 lis 2014 18:06
já si myslím, že linka 5 si snad nevyžaduje ani 5 minutový interval, ani soupravy 2xT. Jako kompromis by bylo ideální zachovat 10minutový interval tramvajové linky 5 při obsazení tramvajemi Porše (stejně tam skončí, s novou várkou 13T už snad tyto tramvaje nebudou jen na d-1, 4, 8, 10) a nynější autobus x5/46 do doby, než se protáhne pětka na Lesnou (úvaha se obnovila 2 měsíce zpět poté, co Brno - Sever začalo lobbovat za zachování busu), ovšem kdoví, jak to s tou tramvají bude... Co se týče komfortu cestování z Lesné, tak po zrušení autobusu 45 úsek Haškova - Stará osada o víkendu trvá 25 minut (protože 84 ujíždí o minutu 46 na Lesné - nádraží a trolejbus na Merhautove 57 taktéž). Cestující by do MHD možná místo nebetyčnýho chvástání se (obecně neoblíbenými) novými CNG autobusy, jejichž komfort spočívá asi fakt jen v té nízkopodlažnosti, zajištění, aby se z bodu A do bodu B dostali co nejrychleji a nejkomfortněji bez několika zbytečných čekání v přestupních bodech X. Platícímu cestujícímu je jedno jestli jede Sorkou, Karosou nebo přijede RTOčko. Ale není mu jedno, že mu před nosem pravidelně ujede 84 a musí pravidelně čekat na Lesné-nádraží, potažmo na štefance, není mu jedno že jede 46kou z Lesné a rok mu tam o minutu podjíždí 26 a on musí vystoupit na Provazníkove, kde vidí ujetou 26, ale zároveň musí čekat 5 minu, často i víc na studenty narvanou 25 apod... Proč už tak zpožděná 25 ujíždí z osady na Vinohrady tramvaji vjíždějící do uzlu? Proč naopak ráno při 10minutovém intervalu ujíždí linka 2 zpožděným 27? To je prozákazničnost? Je to pohrdání časem platících cestujících. DPMB by si měl uvědomit, že CNG AUTOBUSY A POPULISMUS KOLEM NICH LIDI DO MHD NEDOSTANE. MĚL BY SE ZAČÍT BUDOVAT SYSTÉM NÁVAZNÝCH SPOJŮ A PROZÁKAZNICKÉ CHOVÁNÍ ŘIDIČŮ (dojede za mě autobus, tak mu hned neujedu - typické Moravské náměstí x5 vs mírně zpožděná 67).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Linka 58 má v některých časech spíš charakter výletní linky... Interval linky 55 až k dělňáku, když nejede zrovna jenom k Zetoru, je taky podobného charakteru.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Navíc článek jasně říká, že městská část to bude platit jen do konce roku, poté to platí město.

chat: Ve které části Líšně? Moc mě tam nenapadá místo, kde je velká koncentrace obyvatel a nedostupná MHD...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Městská část dostane peníze od "města" na svůj provoz, investice... A teď bude platit "městu" za dopravu? Trochu na hlavu, ne?
chat-maniac: Pamatuju doby, kdy jezdily linky 55, 58, 82 a 83 do centra...
Tento "napaječový" systém má smysl v Praze k navážení lidí na metro.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Fafner píše:
Jenže právě tohle rozbusování dopravy musí jasně znamenat snížení výkonů jinde... Co je lepší, čekat 8 minut na další bus na Štefance, nebo na něj čekat 20 minut jinde, s tím, že se ještě zhorší interval na šalině, protože se část lidí přesune do busu?

U nás v Líšni už čekáme běžně 20 minut hned po ranní špičce na jakýkoliv busový spoj blíže k centru. A o bezpřestupovosti si můžeme nechat jenom zdát.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Fafner: Pokud to bude platit městská část, není snad důvod, aby to rozvrtalo cokoliv jiného ve městě. Osobně bych si navíc dokázal představit, že by takováto prodloužená 46 jezdila až na Zvonařku a posílala by tak přeplněnou 67. jen se obávám, že toto uže asi nebude chtít platit ani městská část, ani magistrát.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Městskou hromadnou dopravu zbrzdilo poškozené trolejové vedení


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jenže právě tohle rozbusování dopravy musí jasně znamenat snížení výkonů jinde... Co je lepší, čekat 8 minut na další bus na Štefance, nebo na něj čekat 20 minut jinde, s tím, že se ještě zhorší interval na šalině, protože se část lidí přesune do busu?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Ten "velký třesk" v roce 1995 se dělal (prý) kvůli tomu, že se centrem města motaly mraky "ešemek".
Dnešní busy EURO 5/EURO 6 tam už žádnou ekologickou katastrofu nenadělají. A třeba to i přesvědčí některé uživatele IGK, aby přece jen jeli do centra právě tím busem...(když nebudou muset čumět na přestupních uzlech, až jim něco konečně přijede - jako tomu bylo vždy ve Štefance. Přijely dvě d-5, než přijela jedna a-46. Takže, pokud jste přijeli tou d-5 jako první v pořadí, tak jste tam museli čekat 7-8 minut...v dopoledním sedle)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak kdy bude nová linka 51?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Eda píše:
Pokud tam pojede minibus (pro důchodce) po hodině, tak je to v pohodě. Doufám ale, že nedojde k nějakému zachování ve větším měřítku.

Je vidět, jaký nebezpečný precedens jsme položili v případě linky 63. Teď se k tomu přidá Lesná, za rok budou chtít do centra bez přestupu třeba z Bosonoh nebo Útěchova, a veškerá systémovost bude ta tam. Kdyby přímou autobusovou linku do centra chtěli všichni, máme plné centrum autobusů a tramvaje můžeme rovnou zrušit. Vítejte o třicet let zpět.

To není o 63. Toto je spíš porovnatelné s t-29. Výluková linka, kterou si lidé prosadily trvale, ale která nakonec skončila a stejný konec očekávám i u 46 do centra.
63 je ovšem jiný případ, to je případ, kdy někdo kvůli úsporám rozhodl, že jen jednu linku z hroznu těch, které končí na Úzké, ukončí raději na území nikoho v Komárově a los padl zrovna na 63. To bylo prostě nesystémové a nesmyslné od začátku a jinak to ani skončit nemohlo.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Já doufám, že se zastávka Janáčkovo divadlo vrátí do adekvátního divadelního režimu 18-23 na znamení. Snad není nutné zastavovat na každém rohu.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
eframmcbeth píše:
No bohužel právě na Halasáku tohle asi nehrozí — přestup znamená čekání na semaforu, přechod přes tlustou silnici a výstup na zastávku tramvají...

Jenže linka 46 (x5) přes Halasák vůbec nejezdí. Tady se přestupuje na zastávce Štefánikova čtvrť. To je pak taky zajímavá otázka, proč do města má jezdit zrovna linka 46 a ne linka 57.

Jinak je tady ještě jeden aspekt a to je zastávka Janáčkovo divadlo pro tramvaje. Nechá se v celodenním režimu? Nebo se autobusy budou točit jinde (např. u linek 81/82)?
Moc nerozumím ještě tomu, že se na jedné straně píše, že to musí městská část letos zaplatit, protože je to nadstandard a na straně druhé, že od příštího roku to bude platit město. Takže to nadstandard nebude a může takovou linku požadovat každý zdarma?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 14 říj 2024 16:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]