Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 103 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Eda píše:
Bezpečnostní zastavení slouží k tomu, abych ověřil správnou funkci brzd před následujícím prudším klesáním. Tzn. je nežádoucí, aby bylo až v tom klesání, optimální je, když je těsně před ním. Když bude bezpečnostní zastavení uprostřed klesání, bude mi tam už celkem na nic, když zjistím, že mi nefungují brzdy.

Proč teda většinou je až uprostřed klesání? Proč třeba v Olomouci je bezpečnostní zastavení až na konci klesání?


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
bylo to zde viewtopic.php?p=141657#p141657 (zajímavé, že už tehdy se řešilo zrušení Královy)
Datel píše:
Návěst označující místo bezpečnostního zastavení označuje Bezpečnostní zastavovací místa a informuje tak řidiče, že každý tramvajový vlak musí před touto návěstí zastavit svým čelem a vyzkoušet svým zastavením funkčnost zajišťovací (čelisťové nebo kotoučové) brzdy. Bezpečnostní zastavovací místa se zřizují před traťovými úseky se spádem 70‰ a větším a tam, kde je to nutné s přihlédnutím k místním podmínkám. Značka je tabulka obdélníkového tvaru o rozměrech 200x300 mm s bílým podkladem, zeleně orámovaná a s úhlopříčným zeleným pruhem, vedeným z levého horního do pravého spodního rohu. Šířka orámování i pruhu je 30 mm.

Pokud zjistíš, že ti zajišťovací brzda funguje málo nebo vůbec, tak máš pak už jen EDB a kolejovky. Právě proto by mělo být bezpečnostní zastavení umístěno ideálně na začátku klesání, ale již v klesání, aby bylo možné vyzkoušet (získat informaci) o tom, jak drží-funguje zajišťovací brzda.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
A jak je to s tím že by mělo být v mírném klesání? Je mi jasné, že uprostřed kopce je to už k ničemu, ale matně si vybavuju, že když tu pár let zpátky na fóru někdo popisoval výběr místa pro bezpečnostní zastavení, bylo optimálním výsledkem když to bylo v místě kde už je velmi mírné klesání (a soudě podle Fafnerova příspěvku nejsem jediný kdo má tohle zafixované)...
Tipoval bych, že při mírném klesání jde šalinu ještě zastavit kolejovkami (nebo jinými druhy brždění, snad neselžou všechny zaráz) a ještě by šlo třeba zacouvat, ale že to, že by se ten vůz měl tendenci rozjíždět, by mohlo upozornit na sníženou účinnost brzd ještě včas...?
Je sklon v místě bezpečnostního zastavení nějak legislativně upraven nebo to má být prostě "někde před klesáním a dejte si to kam chcete"?

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Podle mě ano.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
jo, blbě jsem to napsal. Ale tak to jde pak posunout kdekoliv, ne? I v tom Táboře.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Bezpečnostní zastavení na Husově nebylo zrušeno, ale přesunuto k zastávce Šilingrovo náměstí.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Podle čeho se vůbec určuje, kde bezpečnostní zastavení bude?
Dřív bylo na Husové v půlce klesání k Novým sadům. Pak se před několika lety zrušilo. Takže asi až tak nezbytné není.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Bezpečnostní zastavení slouží k tomu, abych ověřil správnou funkci brzd před následujícím prudším klesáním. Tzn. je nežádoucí, aby bylo až v tom klesání, optimální je, když je těsně před ním. Když bude bezpečnostní zastavení uprostřed klesání, bude mi tam už celkem na nic, když zjistím, že mi nefungují brzdy.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
ReZ: Královu celodenně na znamení? Pokud bude zastávka Tábor směr Bystrc tam kde je teď (to znamená za křižovatkou), tak ta zastávka využívaná bude...

Pokud by se zastávka Tábor přesunula za křižovatku (blíž Bystrci), lidi by to nějak skousli. Zásadním problémem je, že směrem k městu po Veveří z té zastávky pokračuje znatelná menšina lidí. U zastávky za křižovatkou by takový odpor nebyl, protože lidi, co jdou směrem k Lucerně by nemuseli zbytečně zdlouhavě přecházet a lidem, co jdou po Březinové (nebo směrem ke Zborovské), je v podstatě jedno po kterém chodníku to vezmou... Je potřeba si uvědomit, že pro hodně lidí je zastávka Tábor blíž pouze pro cestu do města, ale při cestě domů vystupují na Králové.

Jakub S.: Já v tom přesunu bezpečnostního zastavení na současnou zastávku Tábor docela problém vidím... To zastavení by mělo být v místě, kde je už určitý mírný sklon z kopce. Na současné zastávce Tábor směr Bystrc je totální rovina. (Edit: s tímhle bodem mě Fafner předběhl.)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jakub S.: Nejsem si jist, jestli rozumím bezpečnostní zastávce dobře, ale pokud se nepletu, tak funguje tak, že vůz musí zastavit v klesání a rozjet se samospádem (odbržděním), obávám se, že v současné zastávce Tábor by tohle moc nešlo...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Přesunutí zastávek Tábor (oba směry) před kino Lucerna se původně plánovalo, při reko Minské, pokud by se dělala až ke křižovatce s Táborem. To prý padlo, reko bude až od křižovatky s Chládkovou, úvrať u kina, načež úsek mezi Chládkovou a Táborem se udělá někdy v budoucnu. Tak nějak to bylo nedávno psáno v tisku.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Bezpečnostní zastavení se mělo přesouvat na novou zastávku před Lucernu, nevidím problém, aby se přesunulo na současnou zastávku Tábor...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
ReZ píše:
A nemluvilo se náhodou někde, že Tábor směr z města se má posunout před Lucernu? Pak by ta obsluha byla o něčem jiném.
Královu bych zachoval (a celodenně na znamení) pouze v případě, že rozmístění zastávek zůstane, tak jak dnes.

Na znamení to nepůjde, je tam bezpečnostní zastavení, takže to postrádá smysl.

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
ReZ: Filkukova a Kořískova.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Tak to pak mění situaci. Tím pádem je logické Královu zachovat a bezbarierovost udělat dle Banskobystické nebo jak se ta zastávka na d-1 jmenuje.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
O tom se sice mluvilo, že se tak stane zároveň s uzavírkou Minské a Horovy, nicméně z toho sešlo a zatím to snad ani není v plánu (nebyl stanoven žádný další termín). Vzhledem k tomu se nastalé situaci vůbec nedivím...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A nemluvilo se náhodou někde, že Tábor směr z města se má posunout před Lucernu? Pak by ta obsluha byla o něčem jiném.
Královu bych zachoval (a celodenně na znamení) pouze v případě, že rozmístění zastávek zůstane, tak jak dnes.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Navíc těch 350 m platí pouze na Minské, jenže když někdo bydlí nebo se potřebuje dostat na Šeránkovu, Sirotkovu, Kameníčkovu nebo Tolstého, tak ta vzdálenost většinou ještě víc naroste. A zrovna tato strana Žabin moc luxusní docházkové vzdálenosti nemá.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Od Tábora k další zastávce by to bylo zhruba sedm set metrů.
Hm, já chodím podstatně dál takřka pořád, než 350 metrů. Ale to by BD neměl o čem psát, zastávka by neměla být na úkor rekontrukce.


On je rozdíl, když u vás zastávka odjakživa nebyla, než když Ti ji zruší.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
EDIT Fafner: Začátek přesunu diskuse o zachování/zrušení zastávky Králova.

Pořád ale nechápu, co by mělo bránit zachování, když už tam dnes je. Bezbariérovost? Dá se to udělat a la Vídeň, jak to je např. na Banskobystrické. Ta je taky ve sklonu. Jinak už mne nic nenapadá.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já bych v tomto věřil DP, že kdo dostane papíry na historické vozy, tak ví, jak s nima jezdit. Zrychl potřebuje jinou techniku jízdy, což může být problém na denních linkách, když ten vůz dostane někdo, kdo s tím dlouho nebo prakticky nikdy nejel, a snaží se s tím jet jak s novým vozem.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Fafner: To je pravda, ale pořád se špatným stylem jízdy, to výzbroji svědčit nebude. A proto bych tohle téma uzavřel tím, že by se pro tyto vozy, i pro jiné historické vozy našla určitě adekvátnější trasa. :)

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No a?

Zřejmě děláš chybné závěry z premisy, že onen kopec moc nesvědčí zrychlovačovým K2, které tam nejezdí dnes. Ale zrychlovačové K2 tam nijak často nejezdily (podle mých informací) nikdy, a ten zásadní rozdíl mezi K2 a T2/T3 je, že T2 a T3 mají všechny podvozky motorové. A s těmi je to trošku víc v pohodě :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Richie: Dříve ( bavíme se o 70 letech, 80. letech ) bylo 90% tramvajového vozového parku zrychlovačů, tudíž nebylo co tam jiného poslat.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Proč by nezvládly, zvládaly to kdysi, tak proč ne teď?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 22:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]