Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 249 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Jestliže mají dvě linky jedoucí ze stejné konečné různé intervaly, tak tam zákonitě nemůže nastat žádná pravidelnost. Spíš bych to viděl na posily v části trasy Červinkova - Česká - Malin. nám.(?). Jezdí v ještě ne večer posily ze Zvonařky do Kr. Pole Tech. muzeum?K nádraží bych vložku netahal, aby nepřebíhali lidi z jednoho nástupiště na druhé. A D12 bych směrem do Komárova vedl přes Maliňák, aby se sjela na spojce u Grandu s D9.


Tak už zase začal semstr a linky 12/13 sou opět přeplněny až hrůza(stojí se zase na schodech).Systém 12 linek by řešil tuto věc stejně jen částečně,kombinace linek 9 Bysterc-Lesná 10 min.,11 Juliánov-Česká-Lesná 10 min.,12 Komárov-Kr.pole,Tech.muzeum, 5min. má tento hlavní problém,dopravu posílí jen v úseku Komárov-Česká,částečně i na Konečného nám.(d-9).Ale většinu cestujících tvoří studenti na Kolejní a k Červínkové.Lepší by to bylo takhle:

d-12 Komárov-Kr.Pole,Červínkova,4-6 min., 15x2xT,
d-13 Juliánov-Kr.Pole,Tech.muzeum,10 min. , 9xK2
d-9 Lesná-nádraží-Lískovec,10 min.9x2xT(kvůli Lesné),příp.K2
d-10 Stranská Skála-nádraží-Nové Sady(-Lískovec) ve špičkách,10 min.,8xK2.

Interval Lískovec-nádraží 2,5 min.,nádraží-Červínkova 3,5 min.,Komárov-nádraží-4-6 min.(jako teď akorát od jednoho nástupiště).
Dále d-4 nechat zatím jak je tedy před Husovou/Roosveltovou.I když se mě to velmi nelíbí.

d-7 nechat na Švermovu,minulý týden,když byl Veletrh,tak jezdila do Pisárek,kde byla úplně k ničemu,na tu švermovu je plnější a a spoň trochu odlehčuje d-5 v úseku Mendlovo nám.-Švermova.

Není to úplně nejvýhodnější,ale je to jedno z nejlevnějších řešení.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Proc ne ? Ja se zase divim jak nekoho muze bavit hafo jinych veci. Kazdyho bavi neco.


Cau, nechcu rušit vaše debaty, ale zajímala by mě jedna věc. Proč vás vlastně tak baví ty tramvaje (trajfy, autobusy)??? Brat je nejen jako dopravní prostředek, fotit je, vymýšlet novy trasy linek, jizdni řády... Já osobně taky pořádně nevim...


Offline
33
17 čer 2004 09:09
Alespoň do jedné brněnské části se kulturně cestuje. Btw 3minuty x 365 dní x 7 let = cca 5 a 1/2 dne v šalině jen mezi úsekem krematorium - nové sady. Jinak taky se trať celkem asi zaplatí z toho co se ušetřilo na elektické energii.


Ta trať přes Renneskou se fakt stavět nemuselo,určitě né v této podobě.Mohla to být klasická trať s úrovňovým křížením na Vídeňské,to pak mohla jezdit po Renneské i d-2 do Modřic.Kvůli 3 minutám.Kolik to asi tehdy stálo?


Apropos, trať přes Rennéskou se stavěla, aby se ušetřily 3 minuty na cestě z Bohunic...


No to právě ne, ušetřením trolejbusových vozů na některých tratích bude možno dát jinam (např. VMO II, Vinohrady, Kohoutovice, Jundrov) a tím odtamtud vymítit další busy (posily 26, 78, posily 52, 61, 67). Můj návrh obsahuje 13 linek (+ 2 větvení na Lesné, které lze ovšem klidně zrušit), takže o chaosu bych nemluvil...Každý nový návrh ruší zažítá spojení, to je samozřejmé.

5 minut ušetří tram oproti 36ce už nyní, po zavedení RISu určitě víc...Doba čekání při návaznosti žádná není. S přestupem je trochu problém, nejlépe asi na zast. Svratecká - není to zrovna delší než třeba na takové Osové...Ale určitě by nebyl problém 36ku zachovat a zrušit např. 34ku když by přes Źabiny jezdila další šalina až k nádraží. Posílení linkám 12 a 13 by dělala linka z Modřic, to v tom návrhu je. S smyčkou na Brance se počítalo, asi to změnili:-(

Pokud jsou počty vozů poddimenzované, je nynější potřeba vozů ještě větší, než jsem spočítal, takže to zřejmě pořád vychází. Kdo říká, že musí řidiči trávit čas v šalině, která stojí zbytečně 20 minut na konečně?


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Tajemny píše:
Tento návrh je myšlen do současnosti, do budoucna určitě ne!

Zatím jsem bohužel neslyšel žádný rozumný protiargument:-(


Celý tajemný návrh je postaven pouze na posílení jedné trakce (ED) na úkor druhé, což v případě autobusů smysl má, ale v případě trolejbusů nikoliv. Já obrátím připomínku o žádném rozumném protiargumentu :Zatím jsem stále neslyšel žádný rozumný argument pro. Zkrátit intervaly mezi spoji lze i na základě současného systému (není na to dost vozů ani nasmlouvaných km, ale v tom návrhu taky ne). Celkově to ruší spojení, na které jsou lidé zvyklí a nenahrazuje je lepšími - pouze prodlužuje trasy a navíc zavádí větvení, což buď způsobí chaos, nebo přílišný počet linek (spíš oboje :-().

Co se týká omezení linky 36 - o 8 minut rychlejší tramvaj je teorie, reálných je tak 5, což se vyrovná čekání a době přestupu - přestupní místo Branka je blbost (kam se tam vejde smyčka a kolik by to stálo??????), na Svratecké je to daleko a k vozovně Komín zajížďka. Zkrácením 36 by se musela posílit 34, navíc trolejbusy pomáhají od zastávky Klusáčkova (VŠ koleje) linkám 12 a 13, takže by to posílení stejně bylo málo.

Poslední připomínka - ty počty vozů na linkách jsou poddimenzované a nedávají dostatečný čas řidičům na konečných k odpočinku, což by rozhodně nemělo kladný vliv na bezpečnost provozu.


Propojení terminálů Brandlova - Komenského nám. předpokládá zobousměrnění Marešovy (pro MHD) a úpravu křížení s MMO za červeným kirchem (kromě jiného vykácení asi 3 starých, rozuměj ne nově zasazených stromků) a taky zřejmě zrušení parkovacích míst za ÚS. Vše je realizovatelné za poměrně levný peníz, cestovní komfort by se výrazně zvýšil, vznikla by nová atraktivní přímá spojení a dokonce možnost vést polookružní linku Barvičova - Veveří - Kounicova - Brandlova - Údolní - Barvičova (nebo Presslova).


Jízdy trolejbusů bych omezil jen v úsecích Pisárky - Mendlovo nám. kvůli častým zácpám na Hlinkách (ty ale možná za 3 roky odpadnou), pak vedení 36 na Českou z důvodu dlouhé jízdní doby (tramvaje by to po zavedení RISu mohly stíhat až o 8 minut rychleji než trolejbus) a omezení na 39 z důvodu konkurence na d-4.

Posílení linek 8,9,12 můj návrh obsahuje a i solidní spojení Česká - Nádraží (5 min přes šilingr., 5 min přes nám svob., 10 min přes malin.).

Autobusy na Úzké bych taky radši neviděl, posílení tram Komárov - Nádraží tam taky mám (linka K má být až do Komárova), ale co se týče busů zdarma do Olympie a Shopping parku, tam to asi nepůjde...

Jak by takový tunel pod Bystrcem musel být ale dlouhej? Preferenci MHD na křižovatkách nám slibují už aspoň 10 let....ta esi se zavede, tak su čínskej bůh srandy.


Nechápu proč by nemohly trolejbusy jezdit do centra,narozdíl od autobusů nesmrdí a že na České zabírají místo. Stačí uzel z Brandlovy přesunout na Moravské nám.

Do budoucna je potřeba posílit tyto směry
Kr.Pole linka 12 po 5 min.+posily(idealní interval 3-4 min.)

St.Lískovec,od nádraží 3-4 min. pomocí d-8 a 10(ta celodenně v prac.dny do 20h)
Lesná(buď 2xT na d-9 nebo posilbusy či na d-9 interval 5 min.)

A dále samozřejmě provést optimalizaci linek ve městě,d-4 po jedné trase,spojení Česká-Nádraží,Česká-Zvonařka-Komárov ap.

Trolejbusy zachovat v centru a rači vymístit i další Busy ze Zvonařky či Úzké(IDS linky na terminály pryč z města,a-40/63 ukončit v Komírově).
U trajfů bych byl spíš pro propojení jednotlivých uzlu a vzniku t-32/39,t-27/36,omezení t-34,přímé spojení do Jundrova atd.

Ale stejně by se měla omezovat hlavně IGK.Tzn. dostavba VMO,výstavba R43 v tunelové variantě přes Bystrc(tak aby nenarušovala život v Bystrci),tunel pod Úvozem,výstavba parkovacích domů na předměstí,preference MHD ap.

Mám takový návrh,jelikož je Husova ul.silně přetížená(nikoliv MHD,ale IGK)byl by dobrej nápad postavit tunel pod Husovou a svést dopravu tam,tím udělat z Husové klidnou městskou ulici pouze s MHD.Problémem kromě finančního by byl taky jak vyustit tunel u Červeného kostela.


Tento návrh je myšlen do současnosti, do budoucna určitě ne!

Tak jsem si propočítával, kolik vozů potřebuje DPMB nyní v ranní špičce, aby měly na konečné odpočinek aspoň 10 minut a vyšlo mi že je potřeba 22 KT8, 152 T a 87 K, takže ať mi tu nikdo nevykláda, že na na můj návrh není dostatek vozů...snad jen s ranními posilami je problém, jinak ne.

Posílení na Červinkovu v plánu je (z České celkový int 3-3-4 min), na Lesnou taky (na obou linkách soupravy 2*T). Na Branku jede oproti nynějšku jen jedna linka navíc po 10 min obsazená vozy K jako náhrada za nevedení 67 a 36 do centra, předimenzované to není.

Zatím jsem bohužel neslyšel žádný rozumný protiargument:-(


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nechci se nikoho dotknout, ale nakupovat hromadu vozů proto, aby si nějaký "Tajemny" na zastávce Branka v šalině sedl, mi přijde jako pěkná blbost. Pokud má být ten návrh směřován do budoucnosti (protože v současnosti vážně nedává smysl), měl by posílit trasu do Králova Pole (Červinkova) a na Lesnou, z důvodu rozvoje vysokých škol (v Kr.Poli navíc Technologický park). Na Brance žádná vysoká škola není, žádná továrna se tam nestaví a když jsme tak u toho, stejně tam není kde postavit smyčku.


Ale když ještě vezmeš v úvahu, že část vozů je odstavená, protože se na nich provádí plánované opravy, opravy po nehodách nebo modernizace, tak ty rezervy budou tenčí. A autobusů taky není nějak nadbytečně, asi by se musely nějaké nakoupit, aby bylo z čeho držet zálohu ještě pro tramvaje.


Tak jsem udělal drobné úpravy a už to vychází:
A: Lískovec - Hl.nádr. - Řečkovice, int 3-3-4 min, 19 K, 10*2*T
B: Lískovec - Česká - Lesná/Štef.čtvrť, int 5 min, 18*2*T
C: Bystrc, Eč. - Pisárky - Hl.nádr. - Líšeň, Jírova, int 4-6 min, 25*KT
pC: Pisárky - Hl.nádr. - Novolíšeňská, int 10 min, 7*2*T
D: Bystrc, Eč. - Česká - Židenice/Maloměřice, int 5 min, 10*2*T, 10*K
E: Komín, Branka - Česká - Malin.nám. - Hl. nádr. - Juliánov, int 5 min, 9*K
F: Techn.muzeum - Česká - Šilingr.nám. - Hl.nádr. - Komárov, int 4-6 min, 16*2*T
G: Červinkova - Mendl.nám - Modřice, int 10 min, 10*K
H: Modřice - Hl.nádr. - Obřany, int 10 min, 11*K
I: Pisárky - Česká - Kr.pole, nádr., int 5 min, 13*K
J: Nám. Míru - Nám. Svobody - Židenice, int 5 min, 12*K
K: Zvonařka - Cejl - Lesná/Štef.čtvrť, int 5 min, 11*2*T
L: Stránská skála - Hl. nádr. - Ústř.hřbitov, int 10 min, 7*T

Celkem by to znamenalo 84*K (zbývá tedy asi 21*K), 25 KT8 (zbývá 12 KT8), 151*T (zbývá 6*T, 4*RT6, 1*K3R, 1*vv), celkem tedy zbývá rezerva odpovídající 20 soupravám 2*T a 21 kloubáčům.

V době 7-8 by se dále posilovaly tyto trasy:
pA: po celé délky trasy další 2*T po 10 min, z rezerv vzít 9*2*T
pB/J: Štef.čtvrť - Česká - Nám. Míru (jednosměrně), bus sólo, int 10 min
pC: protáhnout do Bystrce, Rak., z rezerv vzít 4*2*T
pE: Mendl.nám. - Hluboká, int 10 min, bus sólo
pF: Zvonařka - Červinkova (jednosměrně), int 10 min, bus kloub
pK: Zvonařka - Zemědělská (jednosměrně), int 10 min, bus kloub
L: odklonit z Stránské Skály na Novolíšeňskou
pL: Životského - Hl. nádr., int ? min, bus sólo/kloub ?


Tak na L lze dát 1*T, na K je potřeba méně vozů díky zkrácení na Zvonařku, B lze obsadit samými 2*T. Tím se dostaneme k číslu asi 110 K, a dále nám zbývá asi 50 T (+ asi 10 KT), takže oných 25 K by neměl být problém nahradit dejme tomu 5 KT a 30 T. Rezervy zůstanou malé, ale budou. Horší už to bude s posiliováním v době od 7 do 8, asi se bude muset brát z rezerv, popř. posílit autobusem.


Zapomněl jsem se podepsat...

Pokud bychom vypustili úsek Lesnická-Pisárky a vedlo se to skutečně jen jako posila pro študáky na MZLU, tak by jeden okruh byl cca 40 minut a pak by to bylo ještě elegantnější.

6:27 300/97
6:37 300/98
6:47 072/10
6:57 072/12
7:05 072/15
7:13 300/97
7:22 300/98
7:30 072/10
7:38 072/12
7:47 072/15
7:57 047/03
8:07 099/02
8:17 096/01
8:27 091/04
8:37 047/03


pd píše:
P. Haluza: noční autobusy se hned ráno řadí na denní linky, tak asi do 9 až 10 hodin, ty by použít nešlo. Režijňáky jsou myslím po rozvozu záložní busy (plus nějaký noční), tak ty taky ne. Ale celé je to zajímavý nápad, co takhle nedělní posilu se Zvonařky na Červinkovu vést jako expresní autobusovou linku Zvonařka - nádraží - expres na Klusáčkovu a dál po zastávkách až na Kolejní?


Abych tady nemluvil do větru, tak jsem si to zkusil vypočítat.
Podle JŘ prokládané odjezdy ze Zvonařky:
6:27 (300/97), 6:37 (300/98), 6:47 (300/99), 6:57 (072/10), 7:05 (072/12 totéž), 7:13 (072/15 totéž), 7:22 (300/97), 7:30 (300/98), 7:38 (300/99), 7:47 (072/10), 7:57 (047/03 - kloub), 8:07 (099/02 - kloub), 8:17 (096/01 - kloub), 8:27 (091/04 - kloub), 8:37 (092/04 - kloub)

Jízdní doba: Zvonařka (0) -- Hlavní nádraží (4) -- Malinovského nám. (6) -- režijně Merhautova (17) -- Lesnická (19) -- Mendl. n. (33) -- Pisárky (38)

Poznámky: 300/97, 300/98 a 300/99 jsou noční režijňáky, 072/10, 072/12 a 072/15 ráno nejezdí (kvůli jednomu odjezdu je to nesmysl ale dalo by se to potom použít jako další posila někde jinde, třeba i zdvojovat zde nebo na 26), ty noční kurzy jsou prodloužením služby. To ukončování v 10 hodin platilo o prázdninách, v běžném roce končí max. v 8


Příspěvky o dopravní obslužnosti nového nádraží jsem přesunul sem :arrow: Nové nádraží-dopravní problematika


P. Haluza: noční autobusy se hned ráno řadí na denní linky, tak asi do 9 až 10 hodin, ty by použít nešlo. Režijňáky jsou myslím po rozvozu záložní busy (plus nějaký noční), tak ty taky ne. Ale celé je to zajímavý nápad, co takhle nedělní posilu se Zvonařky na Červinkovu vést jako expresní autobusovou linku Zvonařka - nádraží - expres na Klusáčkovu a dál po zastávkách až na Kolejní?


Aha, u linky B by mělo správně být asi 8 K + 9 2xT, takže následující výpočty si podle toho opravte :wink: Ale závěr zůstává stejný, nestačí to.


Tajemny: To mě připadá trochu moc radikální. Po zrušení linek do centra by se muselo skoro odevšad kamkoliv několikrát přestupovat a to by asi veřejnost dobře nepřijala.

Tak pro zajímavost jsem orientačně spočítal potřebu vozů (stání na konečné jsem vzal 10 minut).
A: 19 K + 10 2xT
B: 17 K
C: 10 K + 25 KT8
D: 10 K + 9 2xT
E: 9 K
F: 16 2xT
G: 10 K
H: 11 K
I: 14 K
J: 14 K
K: 7 K + 8 2xT
L: 8 K
-----
Celkem 128 vozů K, 34 souprav T a 25 vozů KT8. Doufám, že to mám dobře.

KT8 je k dispozici 38 kousků, rezerva musí být vyšší, protože je není čím nahradit, ale s nima by to asi ještě vyšlo.

K2 je nějakých 90 + 10 Aniter, max. výprava by z toho mohla být nějakých 85, takže mě jich ještě 43 chybí.

Jestli dobře počítám, tak obyčejných T3 je v Brně asi 125, dále 12 T3R a 20 T6, celkem 157. Do 34 souprav potřebuju 68 vozů + nějaká nutná rezerva (nevím kolik), ale ještě by něco zbylo (kolem 60 vozů ?). Tím by šly nahradit ty chybějící K2 už jenom jako sóla.

Celé by to bylo na hraně, v případě shody nepříznivých náhod (nehody, nějaký ten požárek atd.), by se mohlo stát, že nebude co vypravit. Navíc nebude rezerva na posílení na výstaviště, ke hřbitovu... A těch 10 minut přestávky, to bude beztak málo... :-(


VS píše:
P. Haluza píše:
ds píše:
posílení dopravy na Lesnou - určitě ano, ale vzhledem ke stále větší přepravní poptávce na MZLU by byl lepší interval 5 minut z nádraží.


Možná by stálo za zvážení zavést nějakou linku v úseku Zemědělská--Zvonařka, provoz v pracovních dnech 6 až 19, jako posila pro študáky...


Nevím po celej den,ale ráno ve směru Zemědělská by mohly jezdit posillový busy P9,který by půlily interval na d-9 na polovinu.Začínaly by na Zvonařce,přijížděly by buď od Slatiny nebo by se využily některý kurzy z 40,63ap.Jezdily by od 6.30 do 8.30h.Ze Zemědělské by pokračovaly kolem pošty k zastávce Lesnická a dále po trase t-26 na Mendlovo nám. a do Pisárek pod číslem P26,což by byla taky posila.


No ovšem pokud mají půlit 9 tak to znamená v intervalu 8 minut, a na to asi není dostatek volných kapacit. Řešením je vyhrazení několika autobusů, které budou točit furt dokola trasu Zvonařka - Hlavní nádraží - Malinovského náměstí - expres přes Husovice a Tomkovo náměstí k zastávce Merhautova (koleje!!) - expres Lesnická (potud s označením školní posila nebo tak něco, dál jako P26) - Zimní stadion - Mendlovo nám. - Pisárky - režijně Zvonařka. Viděl bych to možná na autobusy končící z nočních linek, případně režijňáky rozvážející ráno řidiče, ke konci (po osmé hodině) pak končící vozy odkudkoliv. Jestli se nepletu tak jízdní doba Zvonařka-Zemědělská v případě částečného expresu by se měla vejít do 15 minut, na Mendlák a do Pisárek cca 20 min. to máme 35 minut, režijně Pisárky-Zvonařka 15 minut, tzn. 50 minut jeden okruh, takže 7 až 8 vozů. To zas není tak tragický a rozhodně by to pomohlo.


P. Haluza píše:
ds píše:
posílení dopravy na Lesnou - určitě ano, ale vzhledem ke stále větší přepravní poptávce na MZLU by byl lepší interval 5 minut z nádraží.


Možná by stálo za zvážení zavést nějakou linku v úseku Zemědělská--Zvonařka, provoz v pracovních dnech 6 až 19, jako posila pro študáky...


Nevím po celej den,ale ráno ve směru Zemědělská by mohly jezdit posillový busy P9,který by půlily interval na d-9 na polovinu.Začínaly by na Zvonařce,přijížděly by buď od Slatiny nebo by se využily některý kurzy z 40,63ap.Jezdily by od 6.30 do 8.30h.Ze Zemědělské by pokračovaly kolem pošty k zastávce Lesnická a dále po trase t-26 na Mendlovo nám. a do Pisárek pod číslem P26,což by byla taky posila.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 22 pro 2024 16:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]