Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 9 z 11    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
Offline
800
12 zář 2014 23:38
Jasně — taky netvrdím, že všech těch 9 lidí bude úředničit... 3 budou štemplovat, 1 bude nezaměstnanej, 2 budou kopat něco jinýho a 2 budou prodavači....
Každopádně agentura pro zajištování eurodotací už je soukromá firma v kvartérním sektoru, tudíž "služba". Takže to plně odpovídá.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
To je takový klam, který se ekonomie snaží vysvětlovat už od dob průmyslové revoluce. Vždycky se říkalo, že stroje vezmou lidem práci apod. Reakce společnosti je nicméně pokaždé taková, že se pro uvolněná místa vždy našlo nějaké uplatnění. V dnešní době je to zejména v oboru služeb, který kdysi prakticky neexistoval a vznikl právě na tom, že se uvolnili lidé z průmyslu.

Nehledě na to, že dochází k docela konstantnímu snižování pracovní doby, které jde mimochodem odspodu, od odborů apod. Tj. lidé sami chtějí pracovat méně a více užívat volného času.

Tj. kdyby se omezila administrativa, pravděpodobně by se tito lidé prostě přemístili do služeb a nic zvláštního by se jinak nestalo, stejně jako když migrovali lidé z fabrik do služeb. Samozřejmě to ale nejde ze dne na den.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Nedávno jsem četl super článek od Cyrila Höschla o sdministraci, úředničení a přerozdělování z psychologického hlediska — nechci se tímto zastávat úředníků a papírníků, ale kdyby tihle lidé nepapírovali, byli by prakticky zbyteční, protože v dnešní době zastane jeden týpek s bagrem práci, kterou před 60 lety dělalo 10 lidí. Tudíž těm 9 lidem se musí dát nějaká práce, nějaké "naplnění" — papírování není tou nejefekinější prací, ale je to práce a ti lidi jsou alespoň součástí společnosti. Budeme si na to muset zvykat, protože opravdové práce je třeba míň a míň.

Opět — neříkám, že ty dotace a administrativa kolem nich jsou správné, ale je to fenomén, se kterým se musíme naučit žít...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Zase, tohle je věc toho, jak si my sami přidělené peníze rozdělíme, ne dotací jako takových.

Ale ten druhý zmíněný problém je opravdu výrazný a z mého hlediska jeden z nejvýraznějších. Díky tomu, že na administraci a zisk přidělování dotací je potřeba poměrně dost práce, kterou stroje nezastanou, tvoří se v ekonomice ohromný sektor, který ve skutečnosti neslouží k tvorbě něčeho "nového", něčeho, co by lidé chtěli. Slouží jen k přerozdělování již vytvořeného. Přerozdělování není problém, pokud jsou zdroje směřovány k efektivnějšímu řešení, což mám obavu, že se tu často dít nemusí, přinejmenším ne v dostatečné míře. Právě v tom, kolik lidí to zaměstnává, vidím asi největší zdroj neefektivity toho systému.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak zápory jsou, že se cpou prachy do totálních nesmyslů. Jako krásný příklad bych uvedl Chrám chmele a piva v Žatci za 210 milionů. Už to, že tam v rámci dotace postavili slepou tramvajovou kolej, s tím že "bylo kdysi v plánu tam postavit tramvaj z Mostu" docela ukazuje na to, jak to asi bylo efektivní a důležité.

A podobných projektů najdeš nespočet. Je to obrovská položka, už peníze co jdou na administraci oněch projektů (vytvoření a obhájení) jsou dost velké, a ty musí jít přímo... V mých očích je to takový kus centrálně plánovaného hospodářství, se všemi výhodami a hlavně nevýhodami, které to přináší. V mých očích vedou zejména k extrémní neefektivitě.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nenazval bych to účelem, ale je to samozřejmě vedlejší efekt. Dá se proti tomu ale docela snadno protiargumentovat - problémem dnešních vlád je, že mají tendenci chovat se procyklicky. Jinak řečeno, když přijde recese, mají tendenci krátit výdaje a když se ekonomice daří, utrácí se. "Správně" by se mělo v dobrých časech ukládat a ve špatných pak tyhle peníze utratit. Tohle se navíc děje zejména v investičních výdajích, které se nejsnáze škrtají (aneb ta dálnice ještě rok počká), přitom ale mají největší potenciál mírnit výkyvy cyklů.

Systém, jak je nastaven, garantuje jistou velikost prostředků pro investice, ve kterých stát nemůže škrtat i kdyby chtěl. Což má v mnoha ohledech také pozitiva. Ono, záporů i kladů by se tam dal najít nespočet...


Offline
7387
27 úno 2010 07:40
Před časem jsem četl rozhovor nějakou přední ekonomkou (Šichtařová?) a zazněla tam jedna zajímavá věc. Ekonomka říkala, že dotace jsou v podstatě jen skrytý způsob, jak vytáhnout z obecních rozpočtů peníze, které by jinak obce využily jinak. Jinými slovy, tím, že se objeví možnost dotace na aquapark, město vydá 50 milionů, k tomu získá dalších 150 z EU, a výsledkem je, že je město to 50 milionů chudší, ale má aquapark, který na sebe nevydělá a město jej bude muset dále dotovat. Přitom za těch 50 milionů mohlo zregenerovat parky ve městě a ještě by zbylo. A přesně takto na mě dotace na elektrobusy působí.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Jakub S. píše:
Míněno do širého publika, které z mého pohledu spíš zastávalo názor, že je potřeba najít nabíjecí místo někde na trati současné trati.

No tak stejně ta slepá stopa bude muset být někde poblíž trati (i když i tramvajové), aby byla z čeho napájet, ne?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
b1 píše:
...a Brnem, kde skoro každá trolejbusová smyčka má dvě stopy, z nichž jedna se většinou projíždí jen sporadicky.
S tím souhlasím, ale pořád bude problém se zavazením el.busu, který musí stát přímo pod trolejbusovou stopu. Nelze tedy počítat se vzájemným vyhýbáním vozů ve smyčce. Navíc za předpokladu, že máme tak rozsáhlou síť, je natáhnutí speciální stopy je jen otázkou toho najít vhodné místo poblíž stávajících drátů.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3772
08 čer 2005 23:12
Tak on je asi trochu rozdíl mezi Vídní, kde žádné trolejbusy nejezdí, takže tam museli extra postavit stopy na dobíjení, a Brnem, kde skoro každá trolejbusová smyčka má dvě stopy, z nichž jedna se většinou projíždí jen sporadicky.
Takže ta 65 by se mohla dobíjet u nádraží Kr. Pole nebo na Srbské. Bus pro jízdy po centru by se mohl dobíjet třeba na Rumišti nebo na České před rektorátem. A pokud by měl jezdit třeba na 68+80/81, tak by se mohl dobíjet ve smyčce Kohoutovice hájenka.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Není pravdou, že bychom za 5 let neměli z fondů nic dostat. Změní se jen naše pozice, z čistých příjemců bychom se měli stát čistí dárci. Ale to neznamená, že nedostaneme nic. Čistý příjemce odvede do kasy 10 a dostane 11. Čistý dárce odvede 10 a dostane 9.

Jinak to, co se profinancuje, si každý stát určuje sám jen podle rámcových pravidel. Takže pokud se tu staví nějaké nesmysly typu cesty odnikud nikam, jde to za našimi reprezentacemi, ne do Bruselu.

Ale ke smysluplností elektrobusů. Co si pamatuju, tak kdysi dávno (jestli při velké změně? Už nevím...) bylo vyhlášeno, že do centra pojede jen elektrická trakce. To dneska porušují hned dvě linky (nehledě na rozjezdy, ale to jinak nejde). Elektrobusy to mohou dávný slib alespoň částečně naplnit.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Byla hned nad mím příspěvkem a částečně kolidovala s tím co jsem psal takže nejde o vztahovačnost ale o informování aby si bylo rozuměno!

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Reakce nebyla míněná na tebe, nebuď tak vztahovačný ;-). Míněno do širého publika, které z mého pohledu spíš zastávalo názor, že je potřeba najít nabíjecí místo někde na trati současné trati.
Fantomas: To odpojování během nabíjecího cyklu - to je asi jedna z nejhorších věcí, které té baterce můžeš udělat. Taky to znamená neustálou přítomnost řidiče na voze.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Rem píše:
Flákl bych to na a-65 ovšem by to chtělo dořešit ten plac k došťavení baterie. Toho nápadu se slepou trolejbusovou stopou bych se úplně nezříkal.


Jakub S. píše:
Ba naopak speciální stopa bude velmi praktická, protože zablokovat trolejbusovou stopu (a silnici pod ní), byť "jen" na 10 až 15 minut, bude velice problematické, na spoustě míst i nemyslitelné


Pokud je to reakce na mne, tak tím "ba naopak" se toho nápadu zříkáš jako špatný a pak si protiřečíš že by zaclánění bežné trolejbusové stopě bylo naobtíž. ;-)

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
28
08 črc 2008 16:49
Snad má DPMB dobře rozmyšleno, co bude s těmi autobusy dělat. Mám z toho ale spíš pocit, že se neřeší nějaká konkrétní potřeba, ale je snaha nějak vyčerpat dostupnou dotaci. V poptávaném počtu tří kusů a s nutností trávení čtvrtiny času v terénu dobíjením podle mě nejde kompletně obsadit ani jednu současnou linku, která by mohla připadat v úvahu. Navíc si dopravní podnik do smlouvy nedal prakticky žádné podmínky ohledně pozáručního servisu (ceny zásadních dílů jako např. baterie, lhůty pro dodání ND apod.), tak snad po skončení tříleté záruky neskončí ty vozy odstavené někde v koutě vozovny. Opce na další kusy se taky nekoná, takže počet 3 ks je zřejmě konečný. Nečekal jsem, že budeme v Brně nakupovat dokonce ještě méně než obligátní 4 kusy od každého typu.

Má někdo představu, který elektrobus na trhu splňuje požadavky VŘ? Nenapadá mě ani jeden, který by byl max 9 metrů dlouhý, měl sběrač na trolejbusovou trolej a kapacitu 15 sedících osob. Napadá mě jen Siemens Rampini, museli by však do něj dostat víc sedaček, na testech jich tu měl jen 13.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
jak řekl jistý W. Shakespeare: Půjčka na oplátku :P


Offline
Uživatelský avatar

3772
08 čer 2005 23:12
eframmcbeth: Možná teď to platí Němci, ale časem budeme platit i my na dotace Bulharům a Rumunům


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Vort píše:
Myslím že někdo ještě bude velmi překvapen reálnou životností baterií při takovémto prasáckém zacházení.

A vážně už to moderní baterie nezvládají nějak líp? A i pokud ne, nebude se ta baterie tak jako tak střídavě vybíjet a nabíjet i během jízdy při rekuperaci?
V této souvislosti...
Jakub S. píše:
Ba naopak speciální stopa bude velmi praktická, protože zablokovat trolejbusovou stopu (a silnici pod ní), byť "jen" na 10 až 15 minut, bude velice problematické, na spoustě míst i nemyslitelné.

...si říkám, jak moc by té baterce vadilo, kdyby se během toho nabíjení na pár sekund stáhl sběrač, aby mohl být elektrobus předběhnut trolejbusem.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
I k penězům od Němce bychom měli přistupovat zodpovědně a nevyhazovat je za každou druhou kravinu, která nás napadne.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Pánové pánové — klid... neplatíme to my, ale Němci. Podívejte se někdy na statistiky unijního rozpočtu a fondů... Jestli tu budeme mít tři elektrobusy, tak ze svých daní jste vy (já jsem student, daně jsou pro mě cizí slovo) zaplatili maximálně jeden :)
Každopádně jednou už ten systém funguje, tak šup do něj a vytřískat z něj všechno, co jsme do něj vrazili a ještě trochu k tomu navrch, ať je ta naše země zase projednou trochu k světu :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ano. Bohužel, většina lidí si neuvědomuje, kde mají ty peníze původ. A naprosto nepřemýšlí nad tím, zda je celý systém efektivní (není), nebo ne.

Ale za to Dopravní podnik nemůže. Ten se jen přizpůsobuje prostředí, které zde dnes je.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
To nejsou peníze které někdo nabízí. Jsou to v podstatě naše peníze a ROPovody jsou jedna velká fraška. PRO TY KTEŘÍ NEROZUMÍ VEŘEJNÝM FINANCÍM: ROP DOTACE NEJSOU ŽÁDNÉ MILODARY EU NA OBNOVU VOZOVÉHO PARKU. Jsou to přerozdělené peníze, například ze cla, které neplynou ze zemí mimo EU do české, nýbrž do unijní kasy, následně se přerozdělí, a česku plynou finance pomocí grantů na různé, často pochybné, divně nastavené projekty. Tato možnost Česku vyprší za 5 let, kdy do unie budeme jen dávat, nikoli z ní pomocí těchto grantů čerpat. NENÍ TO DAR EU, V BRUSELU MAJÍ V PAŽI JESTLI SE V BRNĚ JEZDÍ SEDMISTOVKAMA NEBO CNG SORKOU. A nejen já jsem upřímně zvědav, za jaké peníze se za 10 let nakoupí do Brna 150 nových autobusů. Na druhou stranu podnik se musí chovat efektivně, a tak těchto grantů čerpá, neb kdyby tak neučinil, tak se v médiích nemluví o ničem jiným, než že podnikl propásl šanci evropských peněz...


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Ba naopak speciální stopa bude velmi praktická, protože zablokovat trolejbusovou stopu (a silnici pod ní), byť "jen" na 10 až 15 minut, bude velice problematické, na spoustě míst i nemyslitelné.

ad. původ peněz:
To potom neplačme u DP, nýbrž u vyhlašovatele dotačního profilu a výš. Jak se (slušně) říká: Hloupej dává, hloupěší nebere!

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Flákl bych to na a-65 ovšem by to chtělo dořešit ten plac k došťavení baterie. Toho nápadu se slepou trolejbusovou stopou bych se úplně nezříkal.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Jiricek - koukni u "sousedů" - Validátory nejsou (ještě) schváleny Drážním úřadem :wink:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 273 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 pro 2024 20:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]