Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 23 z 39    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 39  Další
Autor Zpráva
Offline
410
29 lis 2014 18:06
nemá smysl řešit co se mělo či nemělo před 8 lety generálkovat. Negenerálkované B741 z roku 95 byly nahrazeny Citelisy 18M. Byla to úplně jiná, "krizová" doba, například tehdejší ekonomická ředitelka plánovala zcela zrušit záložní autobusy atp. Problém podniku je prostě naprosto nestrategická, nahodilá obnova vozového parku.. Plánuje se vyřazování vozů s výzbrojí TV8 a přesto chodí vozy T3R do VP...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
A nebylo třeba rozumnější namísto řady B732 tenkrát zgenerálkovat všechny B741? Tím by aspoň odpadl zoufalý nedostatek kloubů v letech 2012-2014... Já nevím, ale tohle by mi přišlo jako lepší řešení. Třeba nemám pravdu...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Taky se v té době hromada sedmikil vyřadila, bohužel nebyly prostředky na nahrazení všech, takže jiné řešení nezbývalo.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Stál jsi před volbou, zda ty B732 vyřadit, nebo jim udělat GO. A v případě vyřazení nebyla žádná náhrada... Takže v podstatě nebylo na výběr :-)


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
Nechci, aby to vyznělo jako "flame", ale např. taková GO na voze 7396 se dělala v roce 2007, kdy už byly zralé na GO první B931 z roku 1998.
GO na B931 se tudíž opozdily ještě o GO B731 a tím pádem se horko-těžko stíhaly udělat B931, a B951 skončily, tak, jak skončily.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
pepola píše:
Kdyby se nedělaly GO kvedlaček, tak mohly být kompletně zgenerálkovány všechny B931 i B951.
Kvedlačky byly morálně zastaralé už v den příjezdu z Vysokého Mýta... (myslím ty poslední dodávky hlavně)

Když se dělaly GO kvedlaček, tak B931 byly na GO příliš mladé a B951 ještě ani nebyly dodané nebo byly dodané čerstvě...


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Když už se tu řeší 7485, tak by mohla být teoreticky ještě před prodáním opravena - tedy pokud ještě stále platí, že dostane "vnitřnosti" z 7479, která by měla jít do autoškoly (což je aktuálně o něco málo pravděpodobnější). Kdy to bude si netroufám říct, nicméně do provozu téměř určitě již nezasáhne.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
Kdyby se nedělaly GO kvedlaček, tak mohly být kompletně zgenerálkovány všechny B931 i B951.
Kvedlačky byly morálně zastaralé už v den příjezdu z Vysokého Mýta... (myslím ty poslední dodávky hlavně)


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
hezzon píše:
Následovat bude asi 7485, taky má obdobně odstrojenou přední masku...

Ta 7485 má sundanou masku už od září, co byla po závadě převodovky dotažena tahačem.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jak už tu bylo řečeno, GO B931E se dělaly protože nebylo jiného zbytí. GO B961 byly zastaveny a na B951 nikdy nebyly započaty protože mimo technické životnosti existuje cosi, čemu se říká morální životnost. B951 a B961 jsou morálně zastaralé už teď, a za nějakých 10 let (při provedení GO) budou zastaralé už tuplem. Navíc se naskytla možnost velké obnovy vozového parku, takže logicky není zájem si tu zastaralé autobusy zakonzervovat ve větší míře, než je nezbytně nutné.

Podobná situace nastává třeba i u pražských tramvají, kde se místo dříve obvyklého provádění GO, začínají hromadněji vyřazovat T6, které GO nikdy neprošly. Obdobnou situaci lze čekat postupně i u nás. Těžko si zle představit, že takové novostavby T3R, T3R.PV a podobně budou sloužit 40 let, jako jejich předchůdkyně. Můj soukromý odhad je, že pokud nenastane nějaká extrémní krize v obnově vozového parku, tak stejně předčasně jednou skončí dnes některými opěvovaná Varia. Až bude velká většina vozového parku obecně nízkopodlažní, začnou být schody ve Variích na obtíž.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Tak ať to tady není jenom o souvislých textech.. :cry: Aneb 7444 se veze na vidlách. Za povšimnutí stojí brzdová světla a blinkry na zádi autobusu. Následovat bude asi 7485, taky má obdobně odstrojenou přední masku...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tady je víc věcí, které jsou čistě “lege artis“, ale přitom jsou postavené na hlavu. A kdyby jenom u DPMB, tak by to bylo ještě zlaté. Takže mě to nepřekvapuje. Vidíte, narozdíl ode mě velice dobře znáte zákon, což už samo o sobě dokazuje, že disponujete kvalitnějším intelektem nežli já. To je samozřejmě dobře...
Ovšem když přestaneme řešit zákon a podíváme se na to selským rozumem, tak tyto kroky působí velice nevalně. A tipuji, že alespoň v tomto se mnou nejméně 60% okolního světa souhlasí. :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
IvanM píše:
Nedávno tu někdo psal, že DPMB se udržováním v provozu těchto hromad šrotu projevuje jako dobrý hospodář.... By mě zajímalo v čem. V tom, že vyřazuje B951E z roku 2007 a přitom stále provozuje B732 z let 1989 a 1994? Nebo třeba v tom, že často vyřazuje v dnešní době tolik protěžované nízkopodlahy namísto vysokopodlah? Na můj vkus vskutku zvláštní...


Nikoli dobrý hospodář, ale s péčí řádného hospodáře - což je právní pojem do roku 2013 včetně součástí obchodního zákoníku a přesně nevymezený (každý soud rozhodoval ad hoc), od roku 2014 součást zákona o obchodních korporacích, kde jsou základní atributy jednání péče ŘH vytyčeny (poctivost, jednání v dobré víře, pečlivost, dobrá znalost, podnikatelské rozhodování, racionální předpoklady, informované jednání v zájmu korporace, loajalita). Ačkoli se Vám to zdá "vskutku zvláštní", je to jednání čistě lege artis. Vyřazování devítikil a rozpadlých ciťáků splňuje všechny atributy PŘH - nebo vidíte nějaký, který ne?


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
IvanM, MartinV: A co chcete jako slyšet?!
Pokaždé, když se tu řeší tato problematika, tak to dopadá stejně - prostě vozy jezdí do konce technické nebo do prodání (reakce i na tvůj poslední příspěvek). Na vozy je kupa dílů, jsou lehce opravitelné, respektive ví se jak na to. To je zákon dobrého hospodáře - vyždímat z toho, co se dá (v případě prodání o tom lze polemizovat). Kór, když si ten vůz někdo vyprosí (já bych do toho taky šel biggrin) nebo se prostě musí projet - těžko bude vůz záložní, když bude stát od nevidím do nevidím a v případě potřeby se najednou zjistí, že se musí prvně rozpohybovat, udělat údržba)...
A ty dva vozy co teď vyjíždí dvakrát do týdne? Chtěl (vlastně ne) bych mít vaše starosti :pray: .
GO B931×B951:
Asi ti, Ivane, uniká jedna podstatná věc - čím by se prosím tě obnovoval vozovej park v letech 2011-13? To je cca tři roky zpět. Pamatuješ, jak tou dobou vypadaly B931E? Rozpraskaný rám za zadní nápravou, tím pádem zdouvající se podlaha atd. 7464 byla v Husovicích i vyvařovaná... Jak bys chtěl zajistit (bez nějaké větší opravy = nerentabilní), aby vozy jezdily dál? Nebo že by DP nechal udělat GO a po třech letech je prodal za zlomkovou cenu a zároveň začal opravovat řadu B951? Obávám se, že v DP žádná "dojička peněz" není.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Nedávno tu někdo psal, že DPMB se udržováním v provozu těchto hromad šrotu projevuje jako dobrý hospodář.... By mě zajímalo v čem. V tom, že vyřazuje B951E z roku 2007 a přitom stále provozuje B732 z let 1989 a 1994? Nebo třeba v tom, že často vyřazuje v dnešní době tolik protěžované nízkopodlahy namísto vysokopodlah? Na můj vkus vskutku zvláštní...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Doufám, že když už vyřazujeme ve větším řadu 900, jakýkoliv vůz řady 700 (sólo) se už v provozu neobjeví. Bez ohledu na ujeté km.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jediné, co zde přežije nás všechny, je ta rezavá bestie 7390 neboli chlouba našich vozmistrů :D
Pardon za rejp.
Pořád mám pocit, že GO mělo podstoupit všech 17ks B951E na úkor 17ks B931E... Je to jen můj názor, ať si každý o tom udělá vlastní obrázek...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Dokud se nenakoupí další nový busy. Ať už plyňáky (což vzhledem k problémům s výškou vozů spíš ne) nebo nafťáky. Očekával bych ale, že následující tři až čtyři roky nebude podnikána žádná významnější investice do autobusových sól. A letmý pohled do evidence to jen potvrzuje:
U prvních Citelisů bude snaha, aby jezdily taky těch 12 let, což znamená do 2018, B931E jsou generálkovaný v rozmezí let 2011 a 2013, takže pokud nenastane šance nějaké dotace jako nyní (např. 50 vozů koncem životnosti prvních Ciťáků kolem roku 2018), tak zcela jistě přežijí rok 2020.
Jinými slovy první, co se bude po letošní vlně obnovovat, tak je 20 Citelisů kolem roku 2018/19 a pak zas nejdřív 2020/21.

Mmch. na B951 se tu a tam chodí někdo dívat, údajně tu byli i zástupci Borsu... Jak je to s Citybusy nevím...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
A další odstavování: 7419 - 7427 mimo provoz.
Když budou komplet vyřazený B931.1675, jak dlouho by se tady ještě mohly zdržet B931E?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
479
23 pro 2013 20:28
Hrušovany u Brna
Neví někdo z přítomných co se děje s vozem 2383? Od 13.4. nevyjela..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Nejprve použij vyhledávání místo ptaní se.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
14
26 lis 2014 22:14
Co se stalo s 7484?


Offline
Uživatelský avatar

83
24 lis 2014 18:31
Dnes kolem 15.50 v Kr. pole.nádraží 2375 s prasklým rámem,dle evidence definitivně odstaven,stejně tak karosa 7427.

_________________________________
T6A5 ty jsou nej.....škoda,že nejsou nízkopodlažní.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
odd: http://www.bmhd.cz/vypravenost/kurzy-a-nasazeni.php


Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Co jsou ty linky 500, 600 a tak?
Dnes jsem viděl 7472 na 54, ale ve vypravenosti je nějaká linka 500
Uvnitř vozu jsem viděl linku 500 na papírku s kurzem

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 960 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 39  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 22:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]