Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 104 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přesně tak, celý "podjezd" se dělá úplně znovu.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ondra K. píše:
Mezi odbočkou na Kremačku a odbočkou do smyčky Ústřední hřbitov probíhá kompletní rekonstrukce vzor Hlinky, nebo Komec. Co byste chtěli ještě dlouhodobějšího?

Jinak poslední letní výluka na této trati to zcela určitě nebude. Na Modřice pořád chybí úsek pod mostem za odbočkou na hřbitov a příští rok by se měla dělat trať ke smyčce ÚH.

Já myslím, že chybět už bude jen trať od odbočky dop smyčky. Od Bohunické k mostu to bylo taky vyhrabaný, když jsem tam v úterý projížděl.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mezi odbočkou na Kremačku a odbočkou do smyčky Ústřední hřbitov probíhá kompletní rekonstrukce vzor Hlinky, nebo Komec. Co byste chtěli ještě dlouhodobějšího?

Jinak poslední letní výluka na této trati to zcela určitě nebude. Na Modřice pořád chybí úsek pod mostem za odbočkou na hřbitov a příští rok by se měla dělat trať ke smyčce ÚH.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

537
28 črc 2013 14:13
Yakuzza píše:
Před pár dny mě právě napadlo, co na té trati pořád řeší, resp. jestli to nejde udělat nějak efektivněji s dlouhodobějším efektem.
(Odpovím si sám, určitě jde. ALE.)


Já si to též říkám. Ale pořád mi nejde na hlavu, proč se to opravuje, když jsou po Brně další tratě, které jsou na tom mnohem hůř a neopravují se. Mám třeba na mysli trať z Geislerovy až na Novolíšeňskou. V soupravě není slyšet ani to hlášení, ani člověk nerozumí, co sám říká druhému člověku při rozhovoru. Celá trať je rozházená, je strašně hlučná (vyjma kousku pod mostem na Krásného). Tím pádem je na tom mnohem hůř, než nějaká Vídeňská.
Prosím kdyžtak adminy, aby tuto diskuzi, co bude potom převedli někam jinam. Děkuji :-)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Před pár dny mě právě napadlo, co na té trati pořád řeší, resp. jestli to nejde udělat nějak efektivněji s dlouhodobějším efektem.
(Odpovím si sám, určitě jde. ALE.)


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Zdá se mi to, anebo konečně někdo zjistil, že trolejové vedení lze natáhnout i na sloup veřejného osvětlení místo dvou sloupů metr od sebe, jako je to po celém Brně...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZZ Top: na kraji moc nejsou, i když možná o něco víc, než ty dole mezi Osmecem a Moravákem. Nejlépe by (alespoň v kopci) měly být u zídky - nezabíraly by tolik místa na chodníku a víc by osvětlovaly chodník.


Offline
80
05 dub 2015 09:45
Stejně ty sloupy nechápu. Proč to dole nešlo dát ke kraji a nahoře v kopci k nemocnici to šlo. Viz fotky co sem dal Eda


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Už nevím, ve kterém vláknu probíhala diskuze o podobě Milady, tak budu pokračovat tady...
Jak jsem se dozvěděl, tak ty dva nejvíce kritizované sloupy mají poměrně jednoduchý důvod - v jednom případě by byla kotva na baráku soukromníka, který si to nepřeje, v druhém případě městského baráku (zelený) existuje na straně města záměr jej zbourat. Logicky se tedy postavily sloupy, lepší než za (třeba) dva roky znovu rejpat do země.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V sobotu jsem se byl projít na Miladu a zdokumentoval aktuální stav. Zde je výsledek :-)

Na Miladě jsou použita dvě různá opatření proti vjezdu IAD na tramvajové těleso. Jedná se o mírně vyvýšené tramvajové těleso oddělené nájezdovými obrubníky a o obrubníky oddělující tramvaj v částech, kde jsou koleje na stejné výškové úrovni jako vedlejší pruh pro auta.

Celkově na mě rekonstrukce působí sympaticky.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Nejlepší jsou dobíhači, kteří se ještě dožadují lístku od řidiče (samozřejmě v zastávce, kde je automat i trafika..).


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
michalk: Souhlas, chtělo by to opravdu nějakou osvětu ze strany podniku, cestující si to ani neuvědomují... Dobíhání na SO je opravdu někdy na ránu. Pokud mám třeba d-2 a za 3 minuty za mnou jede d-3, stejně většina dobíhačů vystoupí na Maliňáku nebo dříve, vaří se ve mně krev. Na Cejlu tě něco podjede, ani se nenaděješ, už jen kvůli toho a Janáčkova divadla se těším na konec Milady. Nevýhoda je, že dobíhači na Staré Osadě tě z levé strany blokují v odjezdu, takže stejně neodjedeš a když nepočkáš, někteří by tě pomalu zlynčovali... Dobíhání ve špičce mě štve, zvlášť, když vidím, že třeba oficiálně už jsem v té zastávce třeba minutu vlastně ani neměl být. Posledně jsem ráno nepočkal na nějakého dobíhajícího exota se školním dítětem s d-1 na Hlavasu, interval 3-4 minuty, za mnou už jiné linky a kopl mi do dveří s nějakými peprnými nadávkami. Stanicoval jsem tam před ním skoro minutu. Kde to sakra jsme ? Jedu na HLN od Bystrce, pustím před sebe d-4 z Masarykovy, jednak ať za mnou nestojí a jednak s dlouhými Varii je lepší když stojím já jako druhý. Odbavím, d-4 je už pryč, počkám na jednu dobíhající, pak i druhou (stál jsem jako druhý, tak přimhouřím oko), rozjedu se a za označníkem, v prostoru mezi kolejema a vstupem do podchodu (tedy ne v prostoru zastávky), na mě vehementně mává, jak to říct slušně, pomalu kráčející důchodkyně holí. Zase jsem musel být ten nejhorší, že jsem nepočkal. Za mnou samozřejmě už čekal jiný vůz, až uvolním zastávku. Na Körnerově dobíhá hnědočech na šalinu, pomalu ji rozrazí dveře, aby následně vystoupil na Tkalcovské. Nutno dodat, že jsem mezitím čekal na uvolnění zastávky za ní s d-2 a za mnou ještě jeden vůz. No a tak pořád dokola...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Utažení jízdních dob by bylo vhodné, ale nelze aplikovat všude bez rozmyslu a případných dalších opatření. Jako odstrašující případ bych uvedl jednu z mých posledních jízd z linkou 3 ze St. Osady k ZOO, kde se projevily snad všechny neduhy: Na St. Osadě čekáme na dobíhače, odjezd cca -0,5. Na prvním semaforu červená, Kuldova již -2 (dojela nás dvojka). Na Cejlu se před nás dostala nějaká tramvaj z Lesné, na Maliňáku čeká do času, my s ní (-3). Pouštíme před sebe jedničku, která stanicuje (-4), na České jde před nás nejprve čtverka, pak dvanácka(-6, dojela nás další trojka - x3). Kvůli značné frekvenci prodlužujeme pobyty, příjezd k ZOO -8.
Pokud bych měl mluvit za sebe, tak utažení JD rozhodně ano, ale ruku v ruce by bylo vhodné:
- zajistit opravdu včasné odjezdy (nějaká reklamní kampaň na dobíhače, že sice je hezké, že se na ně čeká, ale ostatním lidem ujíždějí přípoje, nevycházejí křižovatky a generují další zpoždění)
- preference na křižovatkách
- doporučení pro řidiče, kde jakou linku před sebe v uzlech pouštět (Viz třeba ta 3 vs. 1 na Maliňáku, 3 vs. 4 a 3 vs. 12 na České - tam zase většinou 12 zdržuje 3 při odbočování na Konečňáku)
- zvýšení rychlosti průjezdu (zabezpečení) některých vybraných výhybek, zvláště na separovaných tratích (Jundrovský triangl, Krematorium, odbočení na Str. skálu, ...)
- zvýšení rychlosti (rekonstrukce tratí) na separovaných tratích na 60 km/h, na dlouhých mezizastávkových úsecích (nejméně 700-800 m) na 70 km/h (možná by to znamenalo nutnost alespoň v některých nepřehledných místech vytvoření nějakého zabezpečovacího zařízení)
- naučit jezdit podle traťových rychlostí sabotéry a loudaly


Offline
315
01 dub 2007 14:10
manil píše:
Vsetínská ZC je příklad absolutně nesmyslně natažené jízdní doby.

Perfektní rozbor, ale konkrétně včera, kdy nebyla na lince 8 žádná mimořádná událost, tak bylo průměrné zpoždění ze zastávky Vsetínská ve směru do Starého Lískovce 1:13 ze 180 zaznamenaných jízd. Je potřeba se oprostit od svých pocitů a uvědomit si, že zde nejezdí všichni řidiči, které ta práce baví jako tebe. Je zde plno sabotérů a loudalů.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Vsetínská ZC je příklad absolutně nesmyslně natažené jízdní doby. V případě, že odjíždím z Hlavního nádraží v čase (což není problém, protože na Žid.H. - Gei 2 min, Živ. - Mas. 2 min, Vlh - HLN 3 min.), tak Sady pár sekund po (semafor), Soukenická v čase (kratinký úsek), pokud využiju traťovku, tak stihnu semafor na Křídlovické a čekám přes minutu na Vojtově. Když Křídlovickou nestihnu a jedu až v dalším cyklu, z Vojtovy odjíždím pár sekund po. Takže Vsetínská je v 90% případů ve znamení 1 minuty čekání do času.

Linka 8 je z hlediska jízdních dob zbytečně natažená na více místech. Došlo tam sice k jisté optimalizaci, např. čekání do času z Běloruské DC se přesunulo na Vetínskou DC atd., ale zároveň tam byla přidána ta minuta ve špičkách na Vsetinskou ZC.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ale bohužel existuje pár řidičů, kteří ty doby i tak nezvládnou dodržovat. A kvůli nim je to tak, jak to je.
Pokud by měl být problém utáhnout kvůli pár řidičům jízdní doby, tak alespoň změna míst pro vyrovnání času by tomu pomohla. Ale obecně by spíš pomohlo to utažení JD, bo jako cestujícímu je mi docela putna, jaký řidič mě zrovna veze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Souhlasím s tím, že v současné době jsou jízdní doby spíš delší. Třeba zmíněná Vsetínská mě taky pravidelně vytáčí.
Ale bohužel existuje pár řidičů, kteří ty doby i tak nezvládnou dodržovat. A kvůli nim je to tak, jak to je.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Taky bych byl pro mírné utažení jízdní doby na tratích. Ale za podmínky, že ve velkých přestupních uzlech by byl dostatečně dlouhý vyrovnávací čas. Protože často dochází k čekání do času v nesmyslných místech, viz velice často zastávka Vsetínská = nikde nic, široko daleko se neblíží žádný cestující, který by chtěl nastoupit, ale třeba celou minutu se stojí. Mnohem efektivnější by bylo, kdyby tramvaj mohla odjet a o to dřív přivézt lidi třeba na Osovou na přípoje...

Nevím, jestli to tu už někdo nakousl, ale velice důležitý faktor je zrychlení. K čemu vám je maximální rychlost 70 km/h, když třeba zrovna pojede řidič, který se s tím rozjíždí jako s tramvají plnou betonu, někdy po 2 kilometrech možná dosáhne maximální povolené rychlosti na jednu vteřinu a potom hned začne brzdit? Ve výsledku k ničemu. Naopak pokud jede někdo, kdo dle předpisů naplno využije možnosti trati a vozu, tak vám k efektivní přepravě s uspokojivou jízdní dobou stačí i max. povolená padesátka...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Někdy mi připadá, že "rychlost" naší MHD je dána spíš jízdní dobou v JŘ, tzn. i SJŘ. Pochopitelně ne u všech linek, ale je nesmyslně natažená, tzn. řidič musí často čekat na čas. Přitom by pomohlo mnohdy zkrátit jízdní dobu o 1-2 minuty (o minutu už třeba na začátku trati) tak, aby se řidič nedostával do většího zpoždění, než minutu, ale aby také nemusel často čekat na zastávkách a mohl zároveň využívat rychlost, kterou TT nebo vozovka umožňuje.
Řidič by se tak možná dostal do skluzu, ale při zachování současných oběhů jen papírově a na konečné by měl tu přestávku stejně dlouhou, jako při delší jízdní době.
Na některých linkách to ale umožní, aby řidič "neztrácel" čas na zastávkách a měl o nějakou tu minutu delší pauzu na konečné.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
michalk píše:
Aktuálně by mělo platit v úseku Mendlák - Ečerova tyto rychlosti: Výstaviště - Lipová, Stránského - Jundrovský trojúhelník, Podlesí - ZOO, Přístaviště - Ečerova oběma směry 60 km/h, navíc je 60 km/h v úseku ZOO - Přístaviště pouze směrem do kopce. Ostatní úseky max 50 km/h + lokální omezení (co vím, tak platí 30 km/h na přejezdu u Branky, 40 km/h v oblouku za "tunelem" u Přístaviště, noční 40 km/h u Ondrouškovy + tuším 20 km/h na mostu u Výstaviště). Snad jsem na nic nezapomněl. Další zvyšování rychlostí by nebylo špatné, ale obávám se, že to nemá moc smysl. Reálná úspora času je v řádu vteřin, energetická náročnost na rozjezd z 60 na 70 naroste zhruba o 35%. Dále si nejsem jist, zda by na 70 či více km/h vyhovovaly směrové poměry současné tratě. Nějaké vyšší rychlosti by nebyly od věci na úseku Pisárky - Bráfova + pokud by se (teoreticky, kdyby to šlo) zrušily zastávky Branka + Kamenolom (mají nejmenší obrat cestujících v daném úseku), tak i v úseku Svratecká - ZOO (- Ečerova). Plus pořídit taková vozidla, která by tuto rychlost zvládla.

Bystrc se teď po revizi zastaralých rychlostních návěstidel jezdí moc pěkně. Jen škoda, že na to taky nereagovala jízdní doba mezi některými zastávkami. Při plynulých rozjezdech a zpomalováních a využívání traťových rychlostí na spoustě zastávkách čekám až minutu do času... (Přístaviště, Vozovna Komín, Stránského ZC, Bráfova DC, , Pisárky ZC večer, Mendlák DC - i 1,5 minuty!!!), Václavská DC...). Tak se stejně vyplatí jezdit 40 km/h...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM píše:
Když je řeč o zvyšování rychlostí na tratích, tak nebyla v nedávné době zvýšena rychlost i na trati do Lískovce mezi zastávkami Osová a Dunajská? Co vím já, tak tam přece šedesátka nikdy nebyla.....

60 km/h byla už dlouho mezi Osovou a Švermovou (jen ve směru DC). Teď je 60 od úseku Bel - Šverm až do smyčky obousměrně.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Datel píše:
70 km/h do Modřic není ani tak o otočných nebo neotočných podvozcích, ale o max. konstrukční rychlosti vozu. Vozy koncepce ČKD mají většinou Vmax 65 km/h. RT6 má papírově Vmax 80 km/h, ve skutečnosti je Vmax omezena softwarově pouze na 60 km/h. Jak už tady někdo napsal, zvýšení rychlosti z 60 na 70 km/h je energeticky náročné a vteřinový zisk zanedbatelný. Jak dlouho může jet vůz 70 km/h mezi zastávkami vzdálenými 800 metrů, když výchozí a konečná rychlost je 0?

ČKD vozy právě máji konstrukční rychlost snad všechny 60 km/h.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Pokud je traťová rychlost 60 km/h, neznamená to, že se tudy tou šedesátkou vyplatí jet. Pokud jezdím předpisově, tak než se souprava LF2+LF1 vymotá celou délkou z jundrovského trojúhelníku směrem na Bráfovu a zrychlí zhruba na 50, následuje úsekový dělič (výběh) a už abych zase brzdil do zastávky Bráfova. Výstaviště - G2 - Lipová jsou zase dle mého moc krátké úseky, sotva dosáhnu rychlosti, zas abych brzdil. Jinde zase není ani v možnostech konkrétního vozu se té rychlosti jen přiblížit kvůli stoupání a sekčáků. Z Modřic už je nově před Ořechovskou krátký omezený úsek na 50 km/h i tak je to díky stavu kolejí místy jak na lodi v rozbouřeném moři. Jak zde bylo už zmíněno, chtělo by to řešit hlavně výhybky s kříženími (zpomalování a zrychlování taky něco stojí) a správně fungující preference na křižovatkách, tam se nejvíc tratí na čase.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Žádná taková vexle tam daná nebyla. Je tam klasicky na křížení a na sjížděčce narovno 30km/h. Možná se ti to zdá, protože dřív ta třicítka už byla tak 100m před křížením.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Nedala se mimochodem nějaká taková výhybka při té poslední rekonstrukci u krematoria? Při svých pravidelných obědových jízdách jsem si všiml, že 8 při jízdě ze Vsetínské na Krematorium už před výhybkou prakticky nebrzdí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3287 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 20:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]