Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 50 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Martin V: Přesunutí šaliny na úroveň podchodu považuji za nejlepší řešení stávající situace. Na povrchu by musely zůstat pouze 2 koleje kvůli trati do Masarykovy a celý mumraj by se rozdělil do dvou úrovní. Tím pádem by zbylo dost místa i pro některými nenáviděná auta. Ještě obnovit litinové podloubí, kde by mohly stát taxíky místo fiakrů a retro by bylo dokonalé.
Akorát by se muselo nějak vyřešit přecházení ze dvou vzdálenějších podzemních nástupišť do podchodu, aby lidi nemuseli šplhat nahoru a pak zase scházet dolů (nějaká automatická závora atd.)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
abcde píše:
Budova pošty je přesunutelná. Fuchs ji navrhoval s vědomím, že nádraží bude s nějvětší pravděpodobností přesunuto a pošta se měla přesunout s ním. Je ji tak možné segment po segmentu rozložit, převézt a opětovně složit.


Tak to si dost dobře nedokážu představit, že by se v připadě odsunu tohle realizovalo.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Gold.finger: není problém jeden segment dopravy odklonit. Většina aut tam jen projíždí, ostatní mohou přijet z druhé strany. Jelikož není pod zemí šalina, těžko tam lidi hnát jenom proto, aby to byli oni, kteřé nebudou zavazet na povrchu.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Budova pošty je přesunutelná. Fuchs ji navrhoval s vědomím, že nádraží bude s nějvětší pravděpodobností přesunuto a pošta se měla přesunout s ním. Je ji tak možné segment po segmentu rozložit, převézt a opětovně složit.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Vidím dva zásadní problémy stávající role - přednádražní prostor a kapacita stanice. U toho prvního bych se asi insproval starými fotkami a stav bych přizpůsobil nové situaci (výrazně vyšší intenzita dopravy). Způsob řešení může vyplynout z architektonické soutěže. Na tom druhém by měli zapracovat odborníci na železniční dopravu a říct, zda a kolik kolejí do Šimic bude případně potřeba,jak zrekonstruovat jižní zhlaví a zda bude nutné přidat další průjezdné nástupiště k Tescu.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Já funkcionalismus naopak velmi můžu. A asi nejsem sám. Když se dívám na současné novostavby, ať už u rodinných domů nebo bytovek, popř. kancelářských komplexů, tak se funkcionalismem silně inspirují. O mnoho lepší než podnikatelské baroko v 90. letech.
No, ale to patří jinam. Vracím se do tématu: Odsunuté vlakové nádraží? Hrozí kolaps dopravy, padlo na diskuzi odborníků.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
No, to asi bude věc názoru, mně připadá většina funkcionalistických budov hnusná (Tugendhat například). Takže tímto asi končím offtopic

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Richie píše:
Cože? ta hnusná hranátá šedá budouva má jako zůstat na furt? ](*,)


Kdyby ta budova byla v takovém stavu v jakém by památkově chráněná budova měla být, tak by to nebyla hnusná budova.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vladimír Š: takový průhled by nebyl špatný. Ale tak my se budeme radši dívat na památný šedý kvádr.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
iHeute:
Nádraží v Brně by se odsouvat nemělo, zní názor odborníků


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Vladimír Š píše:
V roce 1980 jsem viděl plány tehdy Prioru a nikde nebylo uvedeno, že se jedná o dočasnou stavbu. Zato na plánech objektu pošty je uvedeno, že se jedná o dočasnou stavbu. Stavba pošty je zpamátněna, protože ji navrhoval prof. Fuchs. Je to zajímavé z toho důvodu, že objekt pošty zůstane stát ať bude nádraží kdekoliv a plánovaný průhled z Masarykovy ulice na Jižní centrum nebude.

Cože? ta hnusná hranátá šedá budouva má jako zůstat na furt? ](*,)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
89
06 led 2015 17:23
V roce 1980 jsem viděl plány tehdy Prioru a nikde nebylo uvedeno, že se jedná o dočasnou stavbu. Zato na plánech objektu pošty je uvedeno, že se jedná o dočasnou stavbu. Stavba pošty je zpamátněna, protože ji navrhoval prof. Fuchs. Je to zajímavé z toho důvodu, že objekt pošty zůstane stát ať bude nádraží kdekoliv a plánovaný průhled z Masarykovy ulice na Jižní centrum nebude.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
bugear píše:
Zároveň se obávám, že Brno ještě mentálně a politicky nevyspělo do stavu, kdy by pozitivní změnu dokázalo uřídit.


Město Brno a jeho občané ti tímto děkují za důvěru v ně vloženou :D Nepodceňoval bych Brno, nepodceňoval bych ani Kozí Lhotku. Ono je totiž vždycky snazší říct, že "na to nejsme mentálně vyspělí", než zkusit konečně něco dělat.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Budova tesca snad má hodnotu jako obchodní plocha v centru, ne jako barák jako takový? Takže stačí vysvětlit majiteli, že obchoďák přímo na nádraží bude hodnotnější než barák kdesi mezi starým a novým centrem, a mohl by začít spolupracovat dobrovolně. Pak je tu samozřejmě možnost vyvlastnění ve veřejném zájmu, což by v rámci stavby, která se pak potáhne několik desetiletí, mohl být celkem pakatel.

Jak je to s tou záplavovou zónou, co zmiňoval češtyn?

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
121
29 črc 2014 19:57
eframmcbeth píše:
"Přesun centra" neznamená, že se budou věci přesouvat, ale že se život města přesune z historické části do nově vybudované čtvrti.

Abychom měli ze stávajícího centra mrtvolu jako v Ostravě? To teda děkuji pěkně.
eframmcbeth píše:
Ale přidal bych k tomu ještě jednu podmínku — pokud se nebude odsouvat, musí se město soustředit na využití té odpornosti, kterou uprostřed města máme a tu novou čtvrť tam vystavět tak jako tak. I kdyby tam měly být sakra jen úřednické budovy, i kdyby tam měla být další holandská, další kampus, další bůhvíco... Koneckonců, máme roztahaný magistrát, státní úřady, radnici Brna střed a bůhvíkolik dalších institucí po celém městě, ať už v městském nebo v pronajatém — nebylo by hezké mít všechny úřady hezky na jednom místě? Od řidičáků, přes katastr až po matriku...

Nesouhlasím. Stávající stav v sobě alespoň nese naději na pozitivní změnu. Při tlaku na libovolnou změnu je docela velká šance, že se jen nahradí jeden nevyhovující stav jiným, přičemž šance na další změnu bude mizivá. Zároveň se obávám, že Brno ještě mentálně a politicky nevyspělo do stavu, kdy by pozitivní změnu dokázalo uřídit.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Budova Tesca má hodnotu natolik vysokou, že by se jeho bouráním nádraží prodrazilo opravdu znatelně. A nějaký deal se stavebním povolením naprosto nepřichází v úvahu, naštěstí tu máme ještě nějaké zákony a zisk stavebního povolení je vázán na splnění zákonných požadavků, ne nějakého dealu. Jinak souhlas s eframmcbeth.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Proč se tady každá diskuse musí zvrhnout v takové absurdity jako "přesouvání Zelňáku" a "jeď do Londýna za chlapem z tesca"... Neumíte věcně argumentovat lidi?
"Přesun centra" neznamená, že se budou věci přesouvat, ale že se život města přesune z historické části do nově vybudované čtvrti.
Uvědomte si, že město je živoucí organismus a musí se rozvíjet — a Brno už pěkných pár desetiletí stagnuje (Kampusy, Technoparky atp jsou jen estetičtější analogie průmyslových zón — uzavřené celky které se postaví, bum, a hotovo, přes noc v nich nic a nikdo není, ve dne jsou čistě účelové). Brno stagnuje, nerozvíjí se a neroste — chybí mu změna. Netvrdím, že za to může nádraží a koleje, ne. Nejsou "bariérou, která brzdí město" — prostě jen jsou a je s nimi špatně nakládáno. Co mi daleko víc vadí je zcela nevyužitý potenciál celého toho brownfieldu od nádraží až po řeku, resp po Komárov. Ten mě štve, protože jen ukazuje, že nejsme 80 let schopni využít obří plochu uprostřed města jediným smysluplným způsobem (nejlepší, na co jsme přišli je parkoviště pro cirkus, půjčovna přívěsů a autobazar, bravo!).
Jak tady psali jiní, už je mi jedno, zda bude nádraží pod Petrovem nebo u řeky — býval jsem silným zastáncem odsunu, ale teď už jen chci, aby se konečně někdo chopil krumpáče a pustil se do práce. Ale přidal bych k tomu ještě jednu podmínku — pokud se nebude odsouvat, musí se město soustředit na využití té odpornosti, kterou uprostřed města máme a tu novou čtvrť tam vystavět tak jako tak. I kdyby tam měly být sakra jen úřednické budovy, i kdyby tam měla být další holandská, další kampus, další bůhvíco... Koneckonců, máme roztahaný magistrát, státní úřady, radnici Brna střed a bůhvíkolik dalších institucí po celém městě, ať už v městském nebo v pronajatém — nebylo by hezké mít všechny úřady hezky na jednom místě? Od řidičáků, přes katastr až po matriku...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Co konkrétně by se k odsunutému nádraží mělo přemístit z historického centra- zelňák, Pliskovy asijské tržnice, levné knihy, obchody vsechno za 40, nebo rovnou nějaký kirch jako za bolševika v Mostě?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
MartinV: Jasně, ale spíš na podzemní - další prodražení.

Zbourání Tesca a vestavění nádraží do něj je samozřejmě taky možnost, ale opět, komplikovaná.

Vzhledem k tomu, jak se (v mých očích překvapivě) obrovsky rozvíjí oblast kolem Technologického parku, nemyslím si, že 20 000 pracovních míst v nejbližších letech je utopie, dá se počítat s tím, že se tam přesune část toho, co je v "současném centru".

Ale jak říkám - neobhajuju jedno ani druhé řešení, spíš jen to, ať už se s tím sakra něco dělá :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: na parkoviště je tam místa dost, nemusí být na stejném místě.
Tin: mezi "mou kolejí" a ulicí Nádražní je dost místa. Koleje by se daly posunout k malé americe.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Hmm, a nevlastní čirou náhodou Tesco Stores ČR a.s. přes svoje lucemburské offshory britská Tesco PLC?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
ReZ píše:
- zbourat Tesco si představuješ jak? Že sedneš na letadlo, zaletíš do Londýna, najdeš majitele toho baráku a řekneš mu, že zítra se bourá? A co za to? Myslím, že mu ten barák docela vynáší a případné vyklizení lukrativního prostoru v centru si nechá slušně a slušně zaplatit,


Stačí vědět, kdo ten barák a pozemky okolo vlastní a je jasno: Tesco Stores ČR a.s., Vršovická 1527/68b, Vršovice, 10000 Praha 10
Takže pohoda, neboj, Praha není Londýn (ale jo, pro Brňáka je to taky cizina...).

A proč by se vyklízelo? Co sehnat investory, a ve spolupráci se současným majitelem (mimochodem Tesco možná v ČR končí) to tam celé zbourat a postavit supermoderní centrum včetně nádraží?

Ano, není to snadný projekt, spousta zainteresovaných stran, stovky miliónů. Ale tohle přesně by mělo město dělat. Že prodá pozemky na okraji nějakému developerovi, z pole udělá v územním plánu stavební parcelu a ani tam nezavade dostatečně kapacitní MHD, tak by město opravdu fungovat nemělo.

Zbourání Tesca je jen o tom chtít. Když se bude chtít, peníze a varianty se najdou.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
ReZ píše:
Jo a jakmile nebude špinavých zákoutí, zmizí i všichni boweráci a bezďáci. Nebudou mít na kom žebrat.
Tím bych si tak jistý nebyl


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pokud si správně pamatuju, tak TESCO byla původně dočasná stavba, takže s tou likvidací by to nemusel být až takový problém. Navíc řetězec se chystá ČR opustit, tím to výrazně ulehčí. :mrgreen:


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Centrum je a zůstane jen jedno, od toho to centrum je. Dvacet tisíc pracovních míst v jižní čtvrti je chiméra. Nikdo neví, co tam bude, ani čím by se ti lidi měli živit. Školy to asi nebudou, ty se už stabilizovaly a opravu silně pochybuju, že by kolem Zvonařky mohla vzniknout šalingradská La Defénse, ale tak maximálně nová Holandská - tedy v noci město duchů. Kdo by taky chtěl bydlet u nádraží?

Tesco bude chtít stavební poolení na rozšíření - to by se dalo zobchodovat a vydělali by na tom všichni.

Srovnání s Blankou docela kulhá - silniční tunel bude vždycky náročnější, než železniční (jiný průřez, jiné zabezpečení). Přivedeí VRT od severu je technicky složitější a dražší, ale provozně jednodušší (absence úvrati).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 zář 2024 01:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]