Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 51 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
pár připomínek:
- zbourat Tesco si představuješ jak? Že sedneš na letadlo, zaletíš do Londýna, najdeš majitele toho baráku a řekneš mu, že zítra se bourá? A co za to? Myslím, že mu ten barák docela vynáší a případné vyklizení lukrativního prostoru v centru si nechá slušně a slušně zaplatit,
- narovnat koleje a přidat další glajze a pešuňk je sice hezká myšlenka, mapa snese všechno, ale jaksi tam zavazí budova Malé Ameriky a viadukt a co vím, to je historická památka a tu si nikdo nedovolí jen tak poslat k zemi
- a už při návrhu nového nádraží se s VRT musí počítat, protože nádraží je tu na víc než třicet let, nedokážu si představit dovézt VRT trať do prostoru Nových Sadů, tunelem pod celým centrem někde od severozápadu, to by Blanka a její problémy byla oproti tomuto selanka na dětském pískovišti
- nikdo nemluví o přesunu Svoboďáku, ale o smysluplném využití prostoru mezi Vaňkovkou a Komárovem, ano dá se tam vybudovat celá, krásná, moderní čtvrť, ale obě části širšího centra zůstanou rozděleny viaduktem, viz rozdělení Prahy magistrálou
A taky souhlasím s Edou, je jedno kde se kopne do země, ale ať se už po takřka sto letech plánů konečně kopne, i když si tajně přeju, aby se kopalo na Rosičáku a otevřel se historický viadukt (třeba pro rychlou šalinu), zrekonstruovala budova Malé Ameriky a dostavěl CD palác, zlidštil prostor za bývalým autobusákem u Grandu a odtud odlifrovaly všechny 242 a 362 do Majlontu.
Jo a jakmile nebude špinavých zákoutí, zmizí i všichni boweráci a bezďáci. Nebudou mít na kom žebrat.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Pavel: no on v prvé řadě zatím nikdo seriózně nespočítal ani tu MHD.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
To je jedna kolej, pro kterou to rovně vychází (a ještě si troufám říct, že je to moc blízko toho Tesca), momentálně je jich tam šest dalších a už to je málo, ideálně aby jich bylo aspoň deset dalších. Jak bude vypadat oblouk u první koleje?

(Navíc furt je tam jedna budova, a taky tím vezmeš Tescu prakticky celé parkoviště dost možná i s omezením zásobování - jo, taky to má řešení, ale je to taky komplikace)

Goldfinger: Ne, ale dá se čekat, že vznikne nový ekvivalent České a Svoboďáku. Tady nejde vůbec o historickou hodnotu, za tou lidi do Brna už teď jezdí minimálně, lidi jezdí za prací a za školou, pokud v jižním centru bude 20 000 pracovních míst, je to důležitější, než aby mělo placku uprostřed.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Fafner: Mám tomu rozumět tak, že se s odsunem role odsune na jih taky Svoboďák, Čára a vůbec celé historické jádro?!
Pavel: Zatím jsem nezaznamenal, že by zákazníci Hornbachu, nájemci M Paláce nebo AZ toweru zoufale tloukli hlavami o násep ferdinandky a dožadovali se jejího permanentního překonávání. Tím nijak nezpochybňuji nutnost komunikačního propojení Jihlaffské a Komárova, protože (nežádoucí) alternativou je pouze ucpaná Opuštěná (krásný název), nebo na druhé straně Sokolova (ale nesmí moc pršet) nebo až D1. Počítá se však s vedením VMO pod kolejištěm a napojením někde kolem Mariánského náměstí, takže tenhle důvod by aspoň zčásti padl.
A kdyby se nějakým, rozumným způsobem, zohledňujícím současný provoz, obnovil původní viadukt, máme naráz po bariéře.
Akorát si dovolím upozornit, že rozvoj tohoto území limituje skutečnost, že se jedná o území záplavové.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
nádraží musí mít určitou šířku, není to jen jedna kolej.
Chceme širší nástupiště, chceme víc kolejí...
kdysi už jsem si zkoušel určit nové rozměry (300 x 80 m) a zkoušel k tomu dostat koleje. Velký problém dělala zhlaví, když jsou do oblouku, zaberou strašně místa.
viewtopic.php?p=199424#p199424

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Sice je to jen hrubě od ruky, ale myslím, že pro rovné nádraží ani nemusíme bourat Tesco. Stačí jenom chtít.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
na odsunutém nádraží nemá smysl provozovat příměstskou železnici, tím by šla do háje celá koncepce IDS, proto jsem přesvědčen, že nádraží musí zůstat v centru.
V centru je místa dost, Úzká + zbourat Tesco; na Uhelné může být šíleně velké parkoviště...

Nemyslím si, že VRT by nutně musela vést do středu města. VRTnádraží tak může být kdekoliv ve vhodné poloze a dopravu do centra ať zajistí expresní MHD

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Fafner píše:
Navíc odsun na jih jaksi očekává, že se k jihu přesune i ono centrum, takže ty náklady na MHD by nebyly ani jen tak k novému nádraží, ale zejména k tomu novému jižnímu centru.

Ona v Brně tak nějak celkově hapruje dopravní obsluha k čemukoliv nově vzniknuvšímu (Kampus, Kamechy, atd.)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Navíc odsun na jih jaksi očekává, že se k jihu přesune i ono centrum, takže ty náklady na MHD by nebyly ani jen tak k novému nádraží, ale zejména k tomu novému jižnímu centru.

Ale jinak mám názor podobný jako Eda - je mi úplně jedno, jaká varianta to bude, hlavně když už se to začne stavět. Každá má svá pro a proti.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: vzhledem k tomu, že VRT bude samostatná trať, nemusí být vázána na polohu hlavasu, ale může třeba vést "pouze" ke Zvonařce, popř. jinému železničnímu nádraží (které dnes ještě nestojí).
Chápu, že takový argument už říkali obhájci odsunu, ale myslím, že ty stavby jsou na sobě v reálu dost nezávislé. Nehledě na to, že VRT je hudba ještě vzdálenější budoucnosti, než přesun hlavasu.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Já za největší bariéru považuji stranu od Heršpické. To je akorát směs kolejí + řeka.
Tady je vtipné, jak každý počítá s provozními náklady na MHD, ale nikdo je zatím nespočítal celkově. Očekávané roční náklady třeba na tunel Blanka jsou 164 milionů. Kolik by pak stála údržba toho megatunelu mezi Kohoutovicemi a nádražím pro VRT? Což je prostě další nevýhoda varianty pod Petrovem, další rozšíření musí jít pod zem. Nebo kolik ušetří stát na provozu vlaků, tam také musí být rozdíly. Počítal to vůbec někdo? Hlavně že se spočítala MHD.
Já si myslím, že sice nádraží v centru může být pro cestující lepší, ale z hlediska financí a případného dalšího rozšíření (VRT) to bude daleko dražší a horší varianta.A také nezapomínejme na přetížený uzel na Nádražní, copak by se asi stalo, kdyby se zvedl počet cestujících vlakem o desítky procent (VRT)? Další tramvaje se víceméně na Nádražní nevlezou. A i na ostrůvcích se nedá pomalu pohnout.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
ds: Jaké bariéry máte na mysli? Přednádražní prostor je na rovině 0, zanádražní na -1. Drážní těleso lze nyní překonat viaduktem na Křenové, pěším podchodem a podjezdem na široké Úzké. Můžeme se bavit o dalším podchodu (nebo rovnou pasáži), navazující na pěší zónu v Masarykově. Ta by mne ale vyplivla na parkovišti za Tescem, takže nejsem úplně přesvědčen o přínosu další díry. Něco jiného by byla multifunkční pasáž pod kolejištěm.

Jestli je růst městského centra podmíněn odsunem nádraží, je něco špatně. Ta vybájená Dokoupilova čtvrť by měla být životaschopná i bez nádraží. Je iluzorní se domnívat, že by se s odsunem všechna bezdéčka samovolně vypařila.

Parkování u nádraží lze řešit už nyní - za ním je místa habaděj. Samozřejmě by se musela přizpůsobit infrastruktura, zřídit pokladny i na opačné straně, než je odbavovací budova atd., ale je to řešitelné.

K Tescu se dá bez problémů postavit ještě jedno průjezdné nástupiště, nic nebrání jeho integraci s terasou u obchoďáku, parkování může být společné pro nákupní centrum a nádraží.

A největší výhodou NvC je zachování (nerozbíjení) současného přestupního uzlu.

Dopravní omezení při reko stávající role budou jenom dočasná, na rozdíl od vícenákladů, které po odsunu budou už na věky věků (např. vyšší provozní výdaje DPmB o řádově 100 mega ročně.


Naposledy upravil Fafner dne 15 dub 2015 10:33, celkově upraveno 1
odpraseno


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Já naprosto souhlasím s ds, je už skoro jedno kde, hlavně, ať už se něco začne reálně dít. Když budeme na věky zadávat samé studie, tak nás to asi moc nespasí.

Jsem ale taky skeptický, dokud bude existovat nemalá skupina ultras, kteří jsou za blokování "té druhé" varianty schopni skoro položit život, tak se nikam nepohneme.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tak, všechno má své pro a proti. U verze pod Petrovem bych se hlavně obával, že si Brno zadělá na podobné patálie jako má Praha s Blankou. Přece jen místní geologické poměry nejsou dobré, a nízké nadloží se zástavbou tomu taky nepomůže. Navíc dopravní omezení na nádražní taky nebudou příjemná.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
800
12 zář 2014 23:38
myslím si, že většina čtenářů už si dávno zvykla na to, že "zdroj obeznámený s problematikou" je "názor redakce na danou problematiku"....


Offline
102
13 zář 2007 19:58
MartinV píše:
Smutné je...


Smutnější podle mě je, že náš bulvární tisk stále iHojně pro podobná tvrzení využívá obligátních anonymních "zdrojů obeznámených s problematikou".


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
MartinV: podobné argumenty se dají najít i pro odsunutou variantu :)
1. protože zmizí v centru neprostupná bariéra, resp. bude jen jedna, ne 2 jako teď
2. protože projekt NvC vznikl natruc zejména z nenávisti k (ex)politikům že chtějí zhodnotit nakoupené pozemky (1000x vyřčená lež se stává pravdou), zatímco plán na "odsun" vznikl před 90 lety...
3. nádraží na zvonařce umožňuje růst Brna v centru, místo toho, aby kilometr od náměstí Svobody byly kolonie s bezdomovci atd.
4. odklonění automobilové dopravy z centra a lepší možnosti parkování u nádraží atd

Bohužel se obávám, že kvůli politizaci rekonstrukce železničního uzlu se ve výsledku nepostaví nic. Ať už studie dopadne jakkoliv, druhá strana ji napadne jako podjatou (to už vidíme teď), zadá se nová studie, ta vyjde opačně, tak se zadá studie srovnání obou studií atd.

Brno by potřebovalo, aby se zúčastněné strany dokázaly nějak dohodnout a aby se s nádražím fakt něco stalo. Jestli bude stát na Nových Sadech nebo na Zvonařce už je pak ve výsledku v podstatě jedno.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
O dnešní akci ve vile Stiassni:
Odborníci a politici prodiskutují polohu nádraží. Poprvé po čtvrtstoletí.
Musím říct, že se mi čím dál víc zamlouvá varianta pod Petrovem.
1) protože se neplánuje varianta zachování nádraží Brno-střed při odsunutém nádraží
2) protože (především ex)politici prosazují mermomocně odsunutou variantu
3) mít nádraží v této poloze zachová Brnu jeho centrum, které by se jinak mohlo rozšířit, a tím také trochu vytratit
4) dobrá dostupnost MHD, jsem hned v centru, místo na parkoviště je z druhé strany.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Politikum za tím je, kolego, politikum.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To smrdí, ale snad vypracují objektivní studii (moc tomu nevěřím, snad Němci s námitkou uspějí).
Smutné je, že "důvodem pro vyloučení může být i obava, že německá firma by ve studii nemusela jako vhodnější doporučit variantu odsunutého nádraží, jejímž autorem je právě společnost Sudop Brno, která se umístila jako druhá v pořadí."
Tak k čemu potom je taková studie, když se (komise) bojí "vítězství" druhé varianty?


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
iHeute:
Stěhovat, či nestěhovat? Stát opět řeší, co s brněnským nádražím


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Souhlas, výstup ze studie může být užitečný zejména pro posouzení, jaká dopravní obsluha by pro tuto projektovanou čtvrť skutečně byla potřeba po odečtení kapacity pro nádraží.

Koneckonců se můžeme dočkat i odpovědi na smysluplnost této čtvrti bez nádraží. Osobně o ní nejsem a nebudu přesvědčen do okamžiku, kdy budou opraveny stávající části města, zejména ty v bezprostředním sousedství historického jádra (Bronx, Kopečná, Leitnerova).


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A kolečko pokračuje, i když s tímto se, v rámci objektivity, dá docela souhlasit. Jen nechápu tu částku až pět miliónů za ceny pro soutěžící.
Jižní centrum bez vlakového nádraží? O možné podobě rozhodne veřejná soutěž.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Bývalý náměstek primátora Kotzian žaluje město. Kvůli referendu o nádraží
Hejtman Hašek: Ať o brněnském nádraží hlasují všichni v kraji


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Šalina v Plotní přece není podmíněná odsunem, stejně jako terminál na Mariánském náměstí. Odsun by zácpy na Opuštěné, Zvonařce a Dornychu akorát umocnil a ne že eliminoval.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 25 lis 2024 06:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]