Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 105 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Žádná taková vexle tam daná nebyla. Je tam klasicky na křížení a na sjížděčce narovno 30km/h. Možná se ti to zdá, protože dřív ta třicítka už byla tak 100m před křížením.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Nedala se mimochodem nějaká taková výhybka při té poslední rekonstrukci u krematoria? Při svých pravidelných obědových jízdách jsem si všiml, že 8 při jízdě ze Vsetínské na Krematorium už před výhybkou prakticky nebrzdí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Když už bychom se bavili o zvyšování rychlostí, tak si myslím, že by spíš mohlo mít smysl "zrychlení" některých výhybek a křížení. Typicky třeba větev Bástr - Pisárky jundrovského trianglu, odbočení na spojku pod Kremačkou ve směru z Bohunic, nebo třeba rozbočení tratí Líšeň a Stránská Skála. Jasně, stálo by to balík, ale nějaký čas by to uspořit mohlo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ti někteří, všichni, řidiči zejména v letních měsících jedou 40kou tam kde je i 60ka, neboť je to nařízeno při teplotách nad 30 stupňů. :wink:

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Když je řeč o zvyšování rychlostí na tratích, tak nebyla v nedávné době zvýšena rychlost i na trati do Lískovce mezi zastávkami Osová a Dunajská? Co vím já, tak tam přece šedesátka nikdy nebyla.....
Podle mě další zvýšení na sedmdesátku na více tratích než jen do Modřic není zase tak extra potřeba. Určitě ne z důvodu úspory času, která by byla minimální. Problém je jinde, a to v některých řidičích, kteří mají povoleno 60, ale jedou celou cestu “radši“ necelých 40. To už pak hodí i sekeru vůči současnému jízdnímu řádu...
K uspokojivé jízdní době by bohatě stačilo, kdyby na většině tratí na samostatném tělese bylo povoleno 60 a k tomu kdyby za běžných podmínek všichni těch 60 opravdu jeli...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
70 km/h do Modřic není ani tak o otočných nebo neotočných podvozcích, ale o max. konstrukční rychlosti vozu. Vozy koncepce ČKD mají většinou Vmax 65 km/h. RT6 má papírově Vmax 80 km/h, ve skutečnosti je Vmax omezena softwarově pouze na 60 km/h. Jak už tady někdo napsal, zvýšení rychlosti z 60 na 70 km/h je energeticky náročné a vteřinový zisk zanedbatelný. Jak dlouho může jet vůz 70 km/h mezi zastávkami vzdálenými 800 metrů, když výchozí a konečná rychlost je 0?


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Já zas slyšel ze to tam bylo kvůli najetí. V galerii by měly být i fotky z oné události.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
Kari píše:
...zrušená třicítka pod podjezdem před Novolíšeňskou...

Co jsem slyšel, byla tam prý z toho důvodu, že když tam jednou stáli drátaři a něco opravovali, neslyšel šalinář výzvu ve vysílačce a vletěl do nich.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Na nějaký zvyšování traťových rychlostí. bych to v nejbližší době bez předchozí rekonstrukce trati neviděl. To proběhlo tak cca rok zpět. Viz dnešní šedesátky do Bystrce, na Renneské na mostě, zrušená třicítka pod podjezdem před Novolíšeňskou, zmíněná sedmdesátka před Modřicema atd... .


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
MartinV píše:
Doufám, že se takové rychlosti někdy dočkáme i na dalších úsecích. Bystrcká trať by si to zasloužila. Kolik tam je aktuálně?

Aktuálně by mělo platit v úseku Mendlák - Ečerova tyto rychlosti: Výstaviště - Lipová, Stránského - Jundrovský trojúhelník, Podlesí - ZOO, Přístaviště - Ečerova oběma směry 60 km/h, navíc je 60 km/h v úseku ZOO - Přístaviště pouze směrem do kopce. Ostatní úseky max 50 km/h + lokální omezení (co vím, tak platí 30 km/h na přejezdu u Branky, 40 km/h v oblouku za "tunelem" u Přístaviště, noční 40 km/h u Ondrouškovy + tuším 20 km/h na mostu u Výstaviště). Snad jsem na nic nezapomněl. Další zvyšování rychlostí by nebylo špatné, ale obávám se, že to nemá moc smysl. Reálná úspora času je v řádu vteřin, energetická náročnost na rozjezd z 60 na 70 naroste zhruba o 35%. Dále si nejsem jist, zda by na 70 či více km/h vyhovovaly směrové poměry současné tratě. Nějaké vyšší rychlosti by nebyly od věci na úseku Pisárky - Bráfova + pokud by se (teoreticky, kdyby to šlo) zrušily zastávky Branka + Kamenolom (mají nejmenší obrat cestujících v daném úseku), tak i v úseku Svratecká - ZOO (- Ečerova). Plus pořídit taková vozidla, která by tuto rychlost zvládla.
Btw, jak je to vůbec s rekuperací? Je možná?
Pro případné pokračování diskuze bych ale raději zvolil vhodnější téma, odsud by nás admini jinak právem hnali.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
A zrovna jak na potvoru se včera za Ořechovskou procházel nejakej ožrala. Ale jde opravdu o výjimku. Já bych si 70ku dovedl představit od Geislerovy na Mifkovu, má to ale dvě "ale" bylo by treba kompletně upravit trať, a pak nemáme obousměrné vozy s pevnymi podvozky. Takže v praxi je to zbytečné, ale snít se o tom může :D

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Omlouvám se za zdvojení příspěvku, ono se na mobilu blbě 2x cituje.
goldfinger píše:
...A navíc můžeme dostat repasované cajzlovské vozy a to se fakt vyplatí.

To už nehrozí.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
MartinV píše:
Doufám, že se takové rychlosti někdy dočkáme i na dalších úsecích. Bystrcká trať by si to zasloužila. Kolik tam je aktuálně?

Někde je 50, někde 60km/h. 70km/h bych tam neviděl moc reálně, nejsou tam dostatečný rozhledový poměry. A navíc trať na Modřice je úplně odříznutá od okolí, takže tam je minimální riziko, že by si třeba děcka hráli u kolejí, nebo že by si tam ustlal nějaký ožrala. To v Bystrci vyloučit nemůžeš.

Edit: Edo, myslím, že se mýlíš.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Rem píše:
Na špica trati můžou pevné podvozky jet víc než otočné viz 70ka v Modřicich platná jen pro Anitry a13T.

Podle mne tam může jet 70 i RT6. Nebo se mýlím?


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
... viz 70 v Modřicich platná jen pro Anitry a 13T.
Doufám, že se takové rychlosti někdy dočkáme i na dalších úsecích. Bystrcká trať by si to zasloužila. Kolik tam je aktuálně?


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Diskuze přesunutá z tématu 13T. Ondra

Na špica trati můžou pevné podvozky jet víc než otočné viz 70ka v Modřicich platná jen pro Anitry a13T.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Taky jsem použil trošku magie (rozuměj google) a teď mi nezbývá nic jiného, než Vám rozšířit obzory.

"Na boso"

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
609
24 čer 2005 20:56
A jak to tedy drží pohromadě?

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Rem má pravdu - možná i celá smyčka v Obřanech je na boso (?).


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Co jsem pozoroval tak jsou mezi nima takový železný svorky. Ale jsou daleko od sebe. Nevím jestli to je to jediný, čím to drží, ale to jediný je vidět.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
800
12 zář 2014 23:38
ne, sorry za ten výlev — taky nechápu, jak takové "koleje naboso" fungují.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
Ehm...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ty držej jen silou vůle a silou dětské fantazie ☆☆☆☆ magieeeee ☆☆☆☆ :D


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
Jak bez pražců? Dyť nějak musí držet koleje u sebe, ne?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Těch 100 metrů na Obřanské od/do smyčky "na boso" není?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 pro 2024 21:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]