Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 58 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Ojin píše:
Ještě když se tu nakousla 70, v březnových Jehnických listech (na netu ještě nejsou) psali, že MČ požaduje, aby jednou za hodinu zajížděla 70 ke Globusu. Velice systémové řešení, už vidím, jak tomu půjdou všichni vstříc :)

Co?! :D Proboha k čemu? Na co? Proč? Z jakého důvodu? Za jakým účelem? A kudy by to tam vůbec jelo? Přes Lelekovice, přičemž by ty vybraný spoje vynechávaly Ořešínskou a Ořešín, nebo jak? Vždyť to by trvalo ještě dýl než teď, ne? Naprosto nechápu.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
P. Haluza - proklad 40 a 63 byl užitečný pro lidi, kteří měli rozumnou dostupnost od obou linek, byť z jiných zastávek. Ono je rozdíl mít linku, kterou dojedu např. buď na Prodlouženou a dojdu z Popelové pěšky, ale budu čekat max. 10 minut, než když obě linky jedou z Komárova skoro zaráz. Čímž neobhajuju obnovení 63, ale aby tam byl aspoň jakž takž proklad. A nebo ještě kdyby nebyl podjezd u Ráječku tak nízký, tak by mohla 63 jezdit přes Černovice a propojit se s 47/49. Ale kdyby....

Ještě když se tu nakousla 70, v březnových Jehnických listech (na netu ještě nejsou) psali, že MČ požaduje, aby jednou za hodinu zajížděla 70 ke Globusu. Velice systémové řešení, už vidím, jak tomu půjdou všichni vstříc :)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
800
12 zář 2014 23:38
sorry, oprava — 5 čtvrtí a 4 dalších obcí :) myslel jsem Ivanovice, Tuřany, Chrlice, Holásky, Dvorska plus Sokolnice, Újezd, Kobylnice a Prace...


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
P. Haluza píše:
ad 1) Ráječek obsluhuje i linka 48 a zrovna tak 109. Ten zbytek neobsluhují linky 40 a 63 současně, takže nemá smysl řešit nějaký proklad. Na to jsem narážel celou dobu, ne na dostupnost spojení do centra.

Nedávno tady byla diskuse, jak jsou řidiči dálkových spojů nadšeni, když se to využívá po Brně. Navíc se nebavím o cestě do Brna, protože na Ráječku sednu na první autobus a podle okolností přestoupím. Ale o cestě tam. Je strašně super stát v Komárově nevědět jestli autobus už ujel nebo ne a přemýšlet, jestli se nepodívat na 100 metrů vzdálenou zastávku, kdy to jede od tama a riskovat, že mi to ujede. Ale když budu čekat moc dlouho, tak mi to ujede i tam. Prostě jedna linka z celého systému linek je zkrácená.

P. Haluza píše:
ad 2) Co do toho pletete Starou osadu? Píšete, že teď není návaznost na okružní linky. To je pravda, ale podobně jsou na tom i jiné čtvrti, takže není důvod vytahovat jednu na úkor druhé. A navíc jsem psal, že i při ukončení na Úzké ta návaznost stejně nebude nic moc. Zastávky na Zvonařce jsou dost daleko od sebe, rozhodně dál než přestupní vazba z busu na tramvaj v Komárově. Není to ideální, jasně, ale je

Nepochopil jsi mne. IDS JMK musí fungovat tak, že se linky potkají v jednom bodě (přestupním uzlu) a odtama cestuji dál do všech směrů. Pokud mne autobus vyhodí v poli, tam sednu na šalinu a pojedu jednu zastávku, abych mohl pokračovat dál, tak je to prostě špatně. Většina uzlů je řešena dobře až na Dunajskou, kde je to obdobné. Proto jsem psal o obsluze Lesné. Komu by se líbilo jet autobusem na Halasovo náměstí, tam sednou na šalinu, jet dvě zastávky, přesednout na trolejbus a pak případně další přestup do cílové stanice. Toto je pro hodně lidí přestup navíc a úplně zbytečný.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Přesně tak. Až bude v Komárově přestupní terminál, pak beze všeho. Ale za současné situace tam nelze rozumně ukončit ani jednu z těchto linek, natožpak všechny tři.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
eframmcbeth píše:
myslím, že lidi z nejméně 6 městských částí by tě zaživa stáhli z kůže :D
Off-topic: 6 asi ne... viz http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bsts ... A1st.C3.AD


Offline
800
12 zář 2014 23:38
s tím bych problém neměl ze systémového hlediska, ale myslím, že lidi z nejméně 6 městských částí by tě zaživa stáhli z kůže :D Tohle fakt až po vybudování terminálu :)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Přesně tak, takže aby se zabránilo diskriminaci:
40: ...Ivanovice - Komárov a dost!
48: ...Ivanovice - Komárov a dost!
59/63: ...Ivanovice - Komárov a dost!

(a je to všechno systémové :-) )


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Přesně tak, je to systémové a je to hlavně logické — pořád je tu jasný argument ve formě:
40: ...Ivanovice - Komárov > Úzká
48: ...Ivanovice - Komárov > Úzká
59/63: ...Ivanovice - Komárov a dost!
Je naprosto pochopitelné, že ti lidé chtějí spojení s centrem stejně jako jejich sousedi o tři ulice dál. Proč zrovna jim by mělo být upíráno? Až bude v Komárově terminál a d-12 budou jezdit jedna za druhou, pak prosím. Ukončit všechny tyhle linky tam a finito šmitec. Dokud ten terminál není, tak neexistuje důvod, proč ty lidi diskriminovat. A vlak je v tomto ohledu zcela irelevantní, protože babča s taškama nepoleze do těch schodů do vlaku, se kterýma mám problém i já v 25 letech...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Asi tak, podle mého názoru, když dvě linky z jednoho směru (40 a 48) jedou na jednu konečnou, další dvě na jinou (63/59 a 509, kterou budu počítat, poněkud populisticky, uznávám, jako samostatnou linku) a ještě další na úplně jinou (109), tak je to prostě nesystémový paskvil. A jelikož asi přestupní terminál v Komárově není reálný, tak za mě nejlepší řešení by bylo, aby všechny městské linky z tohoto směru (40, 48 a 59/63) jezdily na Úzkou a všechny regionální linky z tohoto směru (109 a 509) na ÚAN. Sice nám tím stále vznikají dvě různé konečné z tohoto směru, ale nějak si upřímně neumím představit ukončení dalších regionálních linek na Úzké (ostatně i 701 a 702 tam jsou poněkud nesystémový paskvil) a naopak si neumím představit ukončení městských linek na ÚAN. Takže, ať se to komu líbí nebo ne, za současné situace je ukončení 59/63 na Úzké tím nejsystémovějším řešením a osobně bych se přikláněl i k protažení 509 na ÚAN, už jen kvůli nesmyslnému levému odbočování v Komárově, ale mám obavy, že to asi dneska nikdo neschválí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
P.Haluza: oni ti staří nechodí po městě, ti jedou do Tesca a na to linka 63 stčí bez tramvaje. A pokud už musí, tak přestoupí na Zvonařce, kde je to hrana/hrana. V Komárově ani není místo na nějaký rozumný přestupní uzel.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Populismus, nic víc. Samozřejmě, že pokud se přestupu lze vyhnout, udělá se vše proto, aby nebyl. Ale já si stojím za tím, že přestup na tramvaj v Komárově i při čekání na tramvaj je minimálně stejně rychlý při cestě na nádraží jako bus na Úzkou a následný pochod myší dírou. A protože drtivá většina cestujících směřuje právě tam, není moc co řešit. Lidi by chtěli dostupnost všude, minimální intervaly a přímé spojení. Ale jak dojde na lámání chleba (jízdné), tak k tomu už se nehlásí...


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Zajímavé, že jim ta radnice vyhověla, když by přece tak "rádi" přestupovali v Komárově...


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ještě dodám jeden zajímavý poznatek. Pořád tu argumentujete úsporou času. Tak si představte, že tramvají z Komárova až na nádraží je to 9 minut, zatímco busem na Úzkou 7 minut (není-li zácpa), pochybuji, že by cílová skupina pro linku 63 zvládala maraton myší dírou za 2 minuty. :mrgreen:


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A vy se smiřte s tím, že nelze vyhovět každému a tento požadavek je druhořadý. Na prvním místě je dostupnost.

A mimochodem jste si naběhnul s tím, že většina chodí podchodem do centra. Místo cesty podchodem můžou (zejména ti starší) do centra přijet tramvají bez nějakého složitého chození. To je málo?


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Psal jsem to už po zrušení 63 že to nebude dobrý nápad a taky nebyl.

Robert: Myslím že ne, protože lidé přesedlali do aut, to bude ten důvod.

Před nedávnem otevřeli nový Kaufland ve Slatině a tak jsem se ptal mámy zda tam už byla, protože na to přišla řeč a odpověď byla ne, protože do Židenic ( z Jírove ), ikdyž je to dál, jede příme spojení a do Slatiny musí přestupovat 8 + 75 a spoje nenavazují a pak musí 20 minut čekat, pak byla akce v Lidlu 20% sleva na vše tak se rozhodla že tam pojede, výsledek byl, že už nikdy víc, návaznost nevyšla a tak tam stála a mrzla a mokla 20 minut jak trubka a byla pěkně naštvaná, říkala, že měla říci mě abych ji odvezl autem, cesta by trvala jen 7 minut a nebyla by durch mokrá. Vím, že to nesouvisí s linkou 63/59/509 ale jasně to dokazuje tvrzení, že méně přestupů vyhrává.

Většina lidí chce přímé spojení aspoň tam, kde to jde a linka 63 je přesně ten příklad, kdy to jde, většina lidí vystoupí na Úzké jde kolem teska a podchodem do města, jen malé množství přestupuje na Zvonařce na linku 12, přestup na dvanáctku na Üzké je blbost a v Komárově totální.

P.Haluza: smiřte se s tím, že cestující nejsou šoutoši a tudíž chtějí co nejrychlejší spojení a pokud možno bez přestupů nebo s minimem přestupů, to je realita.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
ad 1) Ráječek obsluhuje i linka 48 a zrovna tak 109. Ten zbytek neobsluhují linky 40 a 63 současně, takže nemá smysl řešit nějaký proklad. Na to jsem narážel celou dobu, ne na dostupnost spojení do centra.

ad 2) Co do toho pletete Starou osadu? Píšete, že teď není návaznost na okružní linky. To je pravda, ale podobně jsou na tom i jiné čtvrti, takže není důvod vytahovat jednu na úkor druhé. A navíc jsem psal, že i při ukončení na Úzké ta návaznost stejně nebude nic moc. Zastávky na Zvonařce jsou dost daleko od sebe, rozhodně dál než přestupní vazba z busu na tramvaj v Komárově. Není to ideální, jasně, ale je.

Komárov potřebuje přestavbu jako sůl, ale ruku v ruce s tím tam musí být ukončeny všechny linky z té oblasti, tj. 40, 48 i 59 (63 nebo jak se to do té doby bude jmenovat). Dál už jen tramvaj v hustém intervalu.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Proč se asi snížila poptávka po této lince?

Protože se povedlo to, co bylo cílem, tedy přesunout chrlické občany do vlaku?


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
ad 1) Nesouhlasím, jedná se o Ráječek, Popelovu a obyvatele Tuřan, kteří jsou mezi zastávkami 40 a 63. Sice to není kvantum lidí, ale při intervalu 10 - 20 minut je na hlavu, aby každá linka jezdila jinam. Navíc i v Komárově každá z jiné zastávky. Proč se asi snížila poptávka po této lince? Kvůli přestupu sotva, jinde to nevadilo.
ad 3) Takže, každý, kdo pojede například na Starou osadu, tak raději pojede o 10 minut déle? Tomu nevěřím. Navíc přestupovat na hlavním nádraží není taky žádná výhra. A vzniká přestup navíc (linka 63 + 44 oproti 63 + 12 + 2). Hlavně je směšné, že v polovině případů IDOS vůbec nenabízí přestupy na linku 12, ale na 40/48/67. Nyní je to evidentně hodně koncepční řešení.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ad 1) Linky 40 a 63 bych vůbec nemíchal dohromady. V úsecích, kvůli kterým existují (a Komárov to není), se prakticky nepotkávají.
Ad 3) A Úzká snad ano? Pokud je někomu zatěžko přestoupit v Komárově z tramvaje do busu či naopak, už ho vidím, jak bude na Zvonařce přecházet rušnou silnici a přestupovat na 44/84. Tohle fakt ne.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Podle mne je to dobrý krok a to z těchto důvodů:
1) Linka 63 jezdila v prokladu s linkou 40, sice se jednalo o pár zastávek, ale takto je nesmyslné, aby jedna linka jezdila na Úzkou a druhá do Komárova
2) Nebyli schopni ani zvětšit záliv. Linka 50 se pak těžce vymotávala, když před ní stál autobus do Chrlic.
3) Komárov nemá napojení na tangenciální linky (44/84), krom linky 50. Pokud by ukončení v Komárově bylo vzorové pro IDS, tak ze stejného důvody by mohly všechny linky ze severu končit v Řečkovicích a linky pro Lesnou na Halasově náměstí.
4) Ukončení v Komárově je odkazováno s ohledem na vlak, ale nedokázali ani udělat rozumně vazbu Holásky - Chrlice - vlak do Brna (ani neudělali ty blbé poznámky do jízdního řádu, kde to nějak navazuje). Vlak navíc mimo špičku jezdí ve špatném intervalu.
5) Odbočení doleva v Komárově jen pro MHD není taky příliš ideální.

Brno jih potřebuje rozumný přestupní terminál, ale to není Komárov v tomto stavu. Navíc to ukončení bylo uděláno stylem, zkrátíme to a víc neřešíme. Myslím, že do vyřešení situace by měla být prodloužena i linka 509 až na Úzkou.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Ostatní taky mají možnost se ozvat na radnici své MČ..


Offline
147
06 pro 2009 11:01
znovu zavedení přímé linky z Chrlic na úzkou je prostě špatný krok. to může akorát tak nas... cestující v ostatních městských částech(i podstatně větších), kteří musí taktéž dnes a denně přestupovat z busu na tramvaj!


Offline
147
06 pro 2009 11:01
Rem: stejně jako je hrozné prodloužení jízdní doby na lince 509 pres Heršpice(navíc prodloužení jen v jednom směru)


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A kolikpak to MČ Tuřany bude stát? A na co pak v obecní kasičce nezbudou penízky?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2024 13:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]