Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 46 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
A také 7374 byl vyřazen
omlouvám se, nevšiml jsem si.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

378
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Konečně už došlo na vyřazování B732/1 a ne věčné ostavování
(vyřazeny 7379,7381,7388,7401)
7381 byl vyřazen celkem brzo: dstaven 31.3.2015, vyřazen 8.4.2015, což je hodně rychlé, protože třeba 7382 už je odstaven od června, tedy 10 měsíců.
Já si myslím, že je zbytečné je dále uchovávat. Já bych je buď hned sešrotoval nebo odprodal, zase se jima plýtvá místo.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

83
24 lis 2014 18:31
A 7401 byl sešrotován.

_________________________________
T6A5 ty jsou nej.....škoda,že nejsou nízkopodlažní.


Offline
315
01 dub 2007 14:10
Sedlo píše:
7465, 7471, 7663 a 7666 v Medlánkách

A ještě 7425 a 7484 odstaveny.


Offline
315
01 dub 2007 14:10
7465, 7471, 7663 a 7666 v Medlánkách


Offline
1591
18 led 2009 10:06
likin píše:
je to prostě začarovanej kruh.Kraje chtějí "mladé" autobusy, nastavují věkový limit a průměrné stáří, nedodržení se penalizuje. Pro dopravce už začínají být nepoužitelné Karosy C954E, na kterých celý systém začínal. A pomalu se do toho dostávají i Crosswaye -> dopravci požadují "low cost" autobusy, ve kterých už není v podstatě nic navíc (ony snad nesmí být v IDS JMK ani sklopná sedadla?!!!), nejsou v nich doplňky jako záclonky, pokud je tam klimatizace, tak díky bodovému zvýhodnění ve VŘ. Dopravci tedy poptávají takové autobusy, které jsou levné a kterých se zbaví po dosažení věkové hranice, případně neúspěchu ve VŘ. Což celé nahrává záplavě autobusy SOR. Relativně nízké náklady na pořízení a provozní náklady... čert vem reálnou životnost vozu. No a co. V systému stejně může být maximálně třeba udávaných 8. A tak cestující budou dalších 10 let sedět ve stejných sedačkách jako před 10lety (C954), jen prostě autobus nebude mít schody a patrně bude novej nebo zánovní (Crossway). Ale nebude v něm nic navíc. Jako poslední snaživý mi v systému přijde Bors.

Díky bohu za to, že už, pokud je to skutečně tak, že nový busy IDS JMK nesmí mít záclonky (slyším to prvně), protože taková stará tourbusí Karosa s fialovýma smradlavýma záclonkama, to byl humus...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Fafner píše:
Eda: A vadilo by něčemu v té dotaci, kdyby se DP domluvil s nějakým dopravcem, že vymění B931/Ciťák za jejich B7xx, kus za kus, s tím že druhý dopravce zaplatí přepis obou vozů a ještě třeba 30 000 DP k dobru?

Osobně si myslím, že to technicky ničemu nevadí, jen to nikoho nenapadlo takto udělat...

Obávám se, že dopravce musí být majitelem vozu po nějakou stanovenou dobu.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
je to prostě začarovanej kruh.Kraje chtějí "mladé" autobusy, nastavují věkový limit a průměrné stáří, nedodržení se penalizuje. Pro dopravce už začínají být nepoužitelné Karosy C954E, na kterých celý systém začínal. A pomalu se do toho dostávají i Crosswaye -> dopravci požadují "low cost" autobusy, ve kterých už není v podstatě nic navíc (ony snad nesmí být v IDS JMK ani sklopná sedadla?!!!), nejsou v nich doplňky jako záclonky, pokud je tam klimatizace, tak díky bodovému zvýhodnění ve VŘ. Dopravci tedy poptávají takové autobusy, které jsou levné a kterých se zbaví po dosažení věkové hranice, případně neúspěchu ve VŘ. Což celé nahrává záplavě autobusy SOR. Relativně nízké náklady na pořízení a provozní náklady... čert vem reálnou životnost vozu. No a co. V systému stejně může být maximálně třeba udávaných 8. A tak cestující budou dalších 10 let sedět ve stejných sedačkách jako před 10lety (C954), jen prostě autobus nebude mít schody a patrně bude novej nebo zánovní (Crossway). Ale nebude v něm nic navíc. Jako poslední snaživý mi v systému přijde Bors.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
No, je to škoda, mohl by tam být nějaký dodatek, že generální opravou by se životnost prodloužila. Představte si tu desítky C954/E po GO :mrgreen:

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
likin: Ano, požadavek na maximální stáří 12 let taky považuju za přehnaný. Na druhou stranu, nějaká hranice tu asi být musí. A pokud výrobce udává jako plánovanou životnost vozu 8 let, tak můžeme být rádi, že ta hranice není na těch 8 letech. Tuším, že v Ústeckém kraji to je opravdu těch 8 let. Jen pro ilustraci: tam už nemůžou jezdit ani první Crosswaye... Plýtvání v přímém přenosu.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Fafner píše:
Eda: A vadilo by něčemu v té dotaci, kdyby se DP domluvil s nějakým dopravcem, že vymění B931/Ciťák za jejich B7xx, kus za kus, s tím že druhý dopravce zaplatí přepis obou vozů a ještě třeba 30 000 DP k dobru?

Osobně si myslím, že to technicky ničemu nevadí, jen to nikoho nenapadlo takto udělat...

To by ničemu nevadilo. Ale tady je potřeba se zamyslet, komu by to co přineslo a hlavně, kdo má jaké motivace.

Podle mě úlohou dotací by mělo obecně být "zlepšit toho co nejvíc".

Úlohou DPMB ale nemusí být "zlepšít toho co nejvíc". Tomu můžou být nějací jiní dopravci ukradení. A pokud mu to za ty peníze nestojí, tak proč by to dělal.

Tzn. ano, DPMB to takto asi udělat může, ale evidentně mu to za to nestojí. A nestojí mu to za to kvůli tomu, že dotace mu háže klacky pod nohy.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Fafner píše:
Eda: A vadilo by něčemu v té dotaci, kdyby se DP domluvil s nějakým dopravcem, že vymění B931/Ciťák za jejich B7xx, kus za kus, s tím že druhý dopravce zaplatí přepis obou vozů a ještě třeba 30 000 DP k dobru?

Osobně si myslím, že to technicky ničemu nevadí, jen to nikoho nenapadlo takto udělat...


Jenže někdo z DP by musel chtít. A proč by to dělal, když z toho žádný osobní prospěch mít nebude?


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Eda: každá mince má dvě strany. Já ty granty chápu i nechápu. O C954(E) z 3ČSAD zájem byl. Škoda že to nejde udělat dle následujícího modelu: 3ČSAD by prodalo svou Karosu C954E soukromníkovi XY, který by nechal fyzicky zlikvidovat svou Karosu C734/C934 (vůz minimálně o Eurokoeficient nižší). Zde by to smysl mělo. Jakékoli Karosy C954 byly k prodeji (např. Bors), hned se po nich zaprášilo. Uvidíme jak svou obnovu vyřeší nyní např. ČAD Blansko, které čeká celkem poměrně velkou dodávku autobusů. Letět mají právě Karosy C954E, které díky věku již nepůjde provozovat v IDS JMK. A teď další nesmyslnost. V IDS JMK nelze (snad krom znojemska, i zde se to letos razantně změní) provozovat na příměstské dopravě autobusy starší 12let. Přitom právě Karosy C954 mají pohodlnější sedačky, než o několik let mladší SORky s nízkými sedáky, a že jich v rámci IDS je.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Eda: A vadilo by něčemu v té dotaci, kdyby se DP domluvil s nějakým dopravcem, že vymění B931/Ciťák za jejich B7xx, kus za kus, s tím že druhý dopravce zaplatí přepis obou vozů a ještě třeba 30 000 DP k dobru?

Osobně si myslím, že to technicky ničemu nevadí, jen to nikoho nenapadlo takto udělat...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Argumentuješ úplně mimo a proti něčemu, co neříkám :-)

Netvrdím, že nahradit (jakkoli) starý vůz novým, je špatné.

Tvrdím, že požadavek na šrotaci vyřazeného vozu je špatný.

Celý tvůj příspěvek vysvětluje to, že vyřazované vozy mohou být v horším stavu. Já ale neříkám, že ne.

Jestli dotace neměla sloužit pro rozšíření vozového parku, ok. Ale proč tam tedy je podmínka šrotace a nikoliv odprodání?

Spíš o smyslu toho, že dotace nemá být určená k rozšíření vozového parku, by se dalo polemizovat. V reálu se totiž nové autobusy kupují co pár let. A i když nebude dotace určená na rozšíření vozového parku, tak to DP může udělat jednoduše tak, že nevyřadí staré vozy za "minulou" dodávku (u nás Solarisy a prvních 12 plynů).

Ale zpět k původnímu problému. Tím, že se vůz sešrotuje, nikdo nic nezíská. Je to zbytečné. I když je v horším technickém stavu, na silnicích existuje spousta autobusů, které jsou v daleko horším stavu a mnohem méně ekologické. Třeba by někteří majitelé takovýchto vozů ty šrotované vozy chtěli koupit a provozovat je místo těch svých ještě starších a méně ekologických. Pro všechny by to bylo výhodné. Pro DP (peníze), pro ekology (ovzduší by se šetřilo mnohem víc díky vyřazeným starým vozům u soukromníka) i soukromník (novější vůz, než měl dotěď, za pár šupů). Pro koho by to prosím bylo horší než současný stav? Pro nikoho by to nebylo horší. Maximálně tak pro úředníka, který by si nemohl napsat do Excelovské tabulky, kolik kg splodin ušetřil.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Eda: o té (ne)smyslnosti by se dalo polemizovat. Ten věk minimálně 10leté stáří nahrazovaného autobusu není zcela zcestný. Ne pro MĚSTSKÝ autobus. My jsme zvyklí na to, že Karosy se nám tu díky generálce a mezitím několika dílčím vyvařování schodů, plechařině apod. dožívají i přes 20 let, ovšem většina Karos ze série 7451 - 7474 a všechny Karosy B961 2364 - 2369 byly před generálkou ve stavu před rozpadem, právě ve věku cca 11let. 2368 už měla vlek roztrhnutej, a to byla dva roky před GO vyvařena, 7464 se vyvařovala v Husovicích. Jestli vás zajímá, jak vypadá autobus B952E z roku 2005 ve Frýdku, tak úplně stejně jako Karosa B951E v Brně z téhož roku. V Olomouci mají B961 stejné trhliny ve vlecích, jako mají ty naše. B952 stejné praskliny u 3. dveří, jako naše B951E. O Citybusech nemluvě. Problém brněnských Karos není v tom, že jezdí po panelech, na nočních službách a za svou životnost najedou o 100.000km víc. Jsou opotřebené se završující udávanou životností, což se projeví na celkovém stavu vozidla. V zahraničí se také zbavovali 10letých Mercedesů 40x a nyní už i Citar. Pokud se bavíme o PŘÍMĚSTSKÝCH autobusech, tak tam by asi většina nahrazovaných Karos C954(E) ještě několikaletou službu u soukromníků například na zaměstnaneckých spojích nebo vlakových výlukách, odvedla. Dotace je nastavená tak, aby se likvidovaly méně ekologické autobusy, ne aby se rozšiřoval vozový park, proto ta podmínka šrotace.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V reálu o to můžou požádat dost těžko. Třeba poslední dotace byly jen na plyňáky a ty jsou na dopravu dálkového charakteru nevhodné.

Podmínky naší (+ ostravské, moravskoslezké a chomutovské) dotace reálně zhoršily pozitivní doprad, který ta dotace mohla mít. Škoda.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jen takový dotaz: ti malí dopravci, u kterých jezdí sedmistovky, nemohou o stejnou dotaci zažádat a obnovit si tím vozový park také?


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Eda píše:
Tady je krásně vidět, jak špatně nastavené podmínky dotací z EU mohou reálně způsobit velkou škodu. Vozy, které mohly udělat ještě spoustu práce například u dopravců, kde dnes jezdí sedmistovky, jsou sešrotovány. Zbytečně.

Tesat do kamene. :applause:


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tady je krásně vidět, jak špatně nastavené podmínky dotací z EU mohou reálně způsobit velkou škodu. Vozy, které mohly udělat ještě spoustu práce například u dopravců, kde dnes jezdí sedmistovky, jsou sešrotovány. Zbytečně.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
IvanM: 2374 stojí v Medlánkách na place pod střechou a celá levá bočnice vleku je bez plechů. Zda je po nehodě nebo jen nějaká oprava plechování vleku netuším.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
kdyby měl někdo tendence oplakávat brněnské 700, tak na dálnici mezi Ostravou a Frýdkem se v kovošrotu nachází několik Karos B952E/C954E a další budou následovat. Rovněž na základě ROP dotací. Ovšem tam ty vozy lítají poněkud nekompromisně.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Sedlo: A co ta 2374? Jak je na tom? Brzy bude měsíc, co nebyla venku...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
315
01 dub 2007 14:10
7421 definitivně odstaven


Offline
410
29 lis 2014 18:06
vzhledem k omezeným místům pro deponii vyřazených autobusů byly po 7625 a 7627 zlikvidovány další vozy- 7388, 2343. Vlna likvidací bude pokračovat.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 08:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]