Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 89 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Kdo tu držkoval na občasné využívání záložek DP jinými dopravci?
DP drží neustálou službu na operativních zálohách a je logické, že pokud má nadbytek záložek (vzhledem k stanovenému počtu smlouvou), tak nabízí své služby za patřičný peníz ostatním dopravcům (v tomto ohledu zejména ČD, u ids-regionálek to funguje jinak).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Nojo, ty aby sis za každou cenu nerejpl. ;-) Na jednu stranu podle tebe si nejsou schopni ČD zajistit náhradní dopravu za mimořádnost a musí za ně jezdit do Zastávky bez nějaké smlouvy a z pouhé solidarity záložáky DP, teď si ND zajistí, a zase se držkuje, že jezdí ČD objednané šroty a chudáci dopravci si musí syslit své nejlepší vozy bez výkonu v garážích. Troška konzistence by to chtělo ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Snaží se pořád dodržovat standard ČD staří vozovýho parku ;-)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Pátek 3.4.2015, výluka v úseku Brno - Sokolnice: taková pohoršující situace, kdy musíte z RegioPantera přesednout do sedmistovky a ještě máte na výběr :D


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
To je pravda


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Návěstidlo se krade blbě. Ale taky by to šlo.


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
No, to je hezký. V Kuřimi a okolí (do 5 km) to znám dost dobře, ale tohle mě teda dorazilo. Nejspíš to dopadne jako s tratí z Veverské Bitýšky, přes Chudčice do Kuřimi (koleje se rozprodají nebo se rozkradou a pozemky se rozprodají). Hlavně, že na té vlečce nejsou koleje a svítí tam semafor.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Takto dopadla vlečka TOS Kuřim.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Když ale oba kraje na obě linky rychlíků přispívají (taky proto funguje uznávání jízdenek IDS u obou linek), takže do toho budou mít co mluvit. Navíc MD deklarovalo, že minimálně ve střednědobém horizontu (tzn. minimálně do r. 2017, ale spíš ještě délé) se současnou polohou těchto linek hýbat nebude.
Ale s tím provázáním na Tišnov je to zajímavá myšlenka (a přiznám se, že by se mi i zamlouvala), příjezd R v S:38, současný odjezd Os S:42, to by časově vycházelo. Mimo špičku, jak mi správně napsal Mouka (snad mi odpustí, že ho takhle veřejně prásknu), tu soupravu lze odvézt v poloze toho osobáku na Majlont, kde se dá otočit.
Jen to má tři háčky... Buď se ušetří dvě soupravy honekrů ve špičce hoblujících Brno-Tišnov a nahradí se dvěmi novými soupravami rychlíků (dvěmi proto, že pokud si zkusím nakreslit oběh, tak mi vyjde pobyt 1:20 v Brně mezi obratem zhruba v S:20-L:40 u osobáků Tišnov-Brno-Tišnov), nebo bude potřeba jen jedna navíc, ale žádný honekr se neušetří (při obratu L:15-S:45 v Tišnově). Bojím se, že ta nová souprava, natož dvě, prostě nebude kde vzít. Na linku do Jeseníku je potřeba 5 souprav, tedy stejně jak na linku do Hodonína a Olomouce, takže chybějící 1-2 soupravy sestavit z Béček, nebo zase konec přímých vozů do Jeseníku, nebo je to zase bez řešení.
Dále si myslím, že na Tišnov by byla pětivozová souprava v této časové poloze zbytečně předimenzovaná, bo současné spoje v této poloze jezdí 2-3 vozové a vesměs stačí.
No a nakonec bych se bál o stabilitu, ty rychlíky taky nejezdí zrovna nejpřesněji a těch vyrovnávacích zhruba 5 minut na hlaváku je docela málo. A náhodně zpožděním likvidovat špičkový takt 15 minut na Tišnov mi nepřijde vhodné. A v případě, že bychom uvažovali odjezd až na vlaku o 15 minut později, tak jsme problém "kam s ním" přesunuli jen z rychlíku na osobák.
Řešení určitě existuje, minimálně jedno teoretické (byť s určitými výhradami) jsme tady teď dali dohromady, otázka je, co vymyslí MD, ČD a Kordis.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Kordis a Pardubický kraj nemají co žádat v případě rychlíků, které platí ministerstvo dopravy, oni mohou jen slušně poprosit, ale když to nejde, tak to holt nejde a nezbude jim, než se podřídit. A zrovna přípoje na věčně zpožděné Os od Znojma mi dost lezou na nervy. Opravdu nechápu, proč by rychlíky měly být prakticky každý den zpožděné čekáním na osobák. Takže ač nejsem příznivcem rozvazování přípojů, zrovna tento přípoj bych moc rád viděl rozvázaný. Naopak bych mnohem raději viděl v Břeclavi přípoje na EC/RJ směr Vídeň a Bratislava, případně i Brno, ale to je bohužel neslučitelné s pochopitelným požadavkem stíhání Ex/IC/EC na Prahu resp. od Prahy v Olomouci.
Uznávám, že vlaky na Šumperk jsou větší problém, ale neřešitelné to určitě není. V případě, že tam začnou jezdit soupravy z dnešní R5, o čemž se také mluví, tak si dokážu představit třeba jejich provázání na Os na Tišnov, kam by se tak aspoň jednou za čas dostala lepší souprava.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Právěže nějaké zásadní překopání bych nečekal. U R5 IDS JMK požaaduje MD za zásadní stíhání uzlu S:00 v Olomouci, a od toho se bude vyvíjet poloha této linky. Jako další požaduje JMK stíhání v Břeclavi přípoj na Znojmo (v současnosti díky pomalé soupravě nelze) a uzel S:00 v Šakvicích, takže v Brně bych čekal max. minutové rozdíly oproti současnosti. U R2 IDS JMK je zase zásadní požadavek Pardubického kraje na uzel S:00 ve Svitavách, takže jediná schůdná varianta je dojet do Brna před L:00 a ostře točit zpět. Ovšem kde bude v tu dobu stát tím pádem taky obratový R7 IDS JMK z Olomouce (cca S:40-L:20, s tím taky nelze moc hýbat, bo jednokolejka do Olomouce, uzel v Olomouci a křižování v Hanušovicích), to netuším, jedině ho odklízet na odstavné, ale tím si vyžeru další dvě trasy na již dost přetíženém jižním zhlaví. Můj osobní názor je ten, že na R2 budou panteři až ve chvíli, kdy se buď zruší přímé vozy do Jeseníku a bude se jezdit jen do Šumperka (Hle, jak do toho zapadá plánovaná elektrifikace lokálky do Koutů a slibované vedení přímých vlaků z Olomouce tamtéž?), nebo se v Brně vybuduje nové nádraží (z tohoto pohledu lhostejno zda Pod Petrovem nebo U řeky). Osobně ti tipuji, že jestli budou panteři na R2, nastane dřív ta první možnost. V pracovní dny je jedna kolej na hlaváku zabraná na 40 minut jedním vlakem nemyslitelná, a to nejenom ve špičce.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Vzhledem k nasazení rychlejších jednotek na tyto vlaky se s tím bude hýbat tak jako tak. Navíc si dokážu představit, že propojené to bude jenom ve špičce, kdy budou R od Prahy navazovat na Sp do Hodonína a opačně. Mimo špičku zase takový problém není. A nebo se místo propojení obou ramen vytvoří i u R2 ostré obraty v Brně. Vzhledem k rychlejším soupravám by to mohlo vycházet bez výraznějšího rozkopání přípojových vazeb. Těch možností je určitě více a věřím, že ČD a ministerstvo dopravy mají všechny varianty zpracované.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
peno: Propojení linek Pha - ČT - Brno a Brno - Břeclav - Olomouc nevychází časově. Ty linky na sebe časově nenavazují. Kvůli tomu by se musel překopat taktový systém skoro celé republiky, to mi nepřijde pravděpodobné. Reálnější je (mám pocit, že jsem to zaregistroval v nějakém plánu, MD či JMK?) propojení linky Pha - HavlBrod - Brno právě s R5 na Břeclav. Mj. i kvůli tomu probíhá plíživá optimalizace trati do HavlBrodu, aby se stihlo dojet z HavlBrodu do Brna o těch pár minut dříve, které tam nyní chybí. Ale tomu zase neodpovídá nasazení těch budoucích Panterů.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Michalk: No, jak jsem slyšel, tak místo současného propojení ramen Praha – Česká Třebová – Brno a Brno – Olomouc – Šumperk se počítá s propojením ramen Praha – Česká Třebová – Brno a Brno – Hodonín (– Olomouc). Ale zatím není stoprocentní, jestli opravdu půjdou nové jednotky na R2, i když je to po R5 nejčastěji skloňovaná trasa. Mluví se ale i o jiných relacích, například Praha – Hradec Králové, Praha – Děčín nebo Praha – Ústí nad Labem – Cheb. Jedinou jistou relací je tak ta R5, kde ČD dostaly nějakou dotaci od EU právě na tyto soupravy. Ale ten zbytek mohou nasadit v podstatě kam se jim zachce.

Mouka: Průvodčí určitě ne. Na 560 bylo, co si pamatuji, vždycky automatické hlášení. Nejdřív páskové (zrovna brněnské 560 byly prý v tomto prvními experimentálními vlaštovkami u ČD), později samozřejmě digitální, které tam je dodnes.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Karosa B732 píše:
Jednu dobu hlásila v panťácích stanice průvodčí ale teď už jsem to dlouho neslyšel.


Nedokážu si představit, že by každou zastávku odbíhala do služebního oddílu kvůli hlášení, kor u špičkových vlaků, kde má několik stovek cestujících.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
I R2 je jen pro většinu cestujicích rychlá regionálka. Tím, že EC staví v každém větším městu hodně cestujících jezdí nimi. Na rychlík Praha - Brno tak zůstanou v převážné většině relace mezi těmito dvěma městy, takže opět jsme na zhruba hodině jízdní doby. Pravda, tady se najdou i výjimky, z extrému vytažená je třeba taková relace Blansko - Praha, ta bude mít peška, ale oproti současnému béčku je to správně popsaný skok dopředu :-). (Navíc nevím, jak mají vymyšlené rozlomení relace R2-R7 v Brně, brněnský hlavák není nafukovací.) I v takovém Německu se regional expresy jezdí klidně i několik hodin na regionálních sedačkách, a to i na relacích, kde žádná vyšší vrstva dopravy neexistuje. Já bych to nedramatizoval.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Michalk: Na R5 možná ano, jenže ony nemají jezdit jenom na R5, ale podle všeho i na R2, tedy na vlacích Brno – Česká Třebová – Praha, a tam už to pro většinu lidí dálková bude. I když, tam to zase bude oproti těm B, co jsou tam teď, jako skok o několik generací vpřed biggrin
No, a pokud jde o R5 do prosince, tak je pravda, že minimálně polovina vozů v soupravě vždy byla přečalouněná. Ale zase tak podstatný rozdíl v tom nebyl.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
peno: Ano, vozy z Ostravska se tam přimíchaly také, stejně jak na ty Budějice. Railjety přicházely už v průběhu roku. Z Vídně se uvolnily 3 soupravy.
Jinak nářky že v "dálkových" panterech budou lepší regionální sedačky mi přijdou docela přehnané. Vždyť jsou to soupravy na vlaky, které jsou spíše taková "rychlá regionálka", nikoli dálkové, jak se snažíte prezentovat, s jízdní dobou většiny cestujících do zhruba 1 hodiny a stavící co zhruba 10-15 minut. I v tom Rakousku a Německu na podobných vlacích jsou sedačky podobné.

Richie: Nové soupravy jsou na R5 od prosince, takže v létě tam opravdu ještě jezdily béčka. Jo, a šedozelený koženky (maďarský béčka) už nejezdí několik let, poslední roky už jen ty červenofialové (béčka made in DDR) a někdy (prý) dokonce i bez koženky, s hadrem :-) (ne že by v tom byl teda nějaký velký rozdíl, ale když už rejpat, tak důsledně sarcastic ).


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Tak to nevím, ale když jsem jel naposled v létě někdy R5 tak vepředu byl jeden novej vagón a dál z ním šedozelený koženky. A S3 to je to je skutečně šílenost. Ony i ty vozy na S4 a S6 smrdí jako věšechny starý vlaky ČD, ale furt je to jiná liga. A tyhle linky hlásí zastávky.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Panťáky 560 také hlášení mají a pokud není porouchané, tak se i používá. Stejně tak by měla mít hlášení dneska i většina motoráků v okolí Brna. Hlášení je i v Syslech. Ale Bdmtee nemají ani repráky, pokud vím, takže se v nich hlásit prostě nedá. Což je pak zajímavý paradox u souprav Sysel+Bdmtee, kde hlásí jeden vůz (Sysel) a zbytek soupravy je potichu. Tak si říkám, jestli by byl moc velký problém do těch Honeckerů doplnit aspoň ty repráky :-k

Michalk: Pokud vím, tak na Cheb přes Plzeň sly už během minulého GVD vozy z Ostravských EC/IC/Ex, které tam nahradily nové Bdmpee. Ty z vídeňských EC šly z části na Praha – Berlín – Hamburg a z části na Praha – České Budějovice. Ale vzhledem k tomu, jak málo souprav ČD do Vídně vozily, tak i těch vozů, co se po RailJetech uvolnilo, nebylo zas tak moc.


iDnes píše:
Jiné budou i sedačky. Ty jsou stejné jako v nových jednotkách Siemens CityJet pro rakouské státní dráhy ÖBB.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/nove-vlaky-pl ... oprava_suj

Aha, takže to, v čem se budou Rakušáci vozit na regionálce, my budeme mít v dálkových jednotkách. Co dodat, asi jsme holt pořád východ. Ale furt lepší, než kdyby tam měly být sedačky jako v Syslovi.

ReZ píše:
Akorát, když jedu v neděli z víkendu u tchýně, tak je to tak nechutně natřískaný, že si ani nesednu. Snad se to o prázdninách zlepší.

A bude ještě hůř, protože ty rychlíkové jednotky mají ještě nižší kapacitu, než současné soupravy. Asi někdo na nábřeží zase přemýšlel něčím jiným, než mozkem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Panteři mají hlášení následující zastávky a také je pravidelně využíváno, teda pokud tomu v Brně není jinak.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Ale v hlavní budově nefungoval dlouhou dobu jenom pravý panel. Ten levý jel zatím docela spolehlivě (vlastně jsem ho ještě neviděl pokaženého). A jinak-plánuje se hlášení stanic ve vlacích také kolem Brna tak jako to je například u pražských eSek ? Jednu dobu hlásila v panťácích stanice průvodčí ale teď už jsem to dlouho neslyšel. Prosím znalejší aby doplnili.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Karosa B732: do konce května.

karel.nemec, Jiricek: nepočítá.

xxx: zastaralost, nekompatibilnost, chyběla možnost dálkového ovládání, viz. tato tisková zpráva.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
ReZ píše:
Se zařazením RJ do provozu. Když neberu Sysla, tak za lokomotivou je řazen vagón lepší kvality, napůl 1. třída a napůl 2. třída (ABpee). Původně, tuším, z dálkových rychlíků.


Tato informace je poměrně nepřesná. Vozy dnes jezdící na R5 se rozhodně dříve nenacházely na žádných dálkových rychlících, ale překvapivě na osobních vlacích, převážně na severozápadu Čech. Je to loňská modernizace původních vozů Bdt, které se uvolnily po dodání jednotek ze Škodovky (podobných jako těch pár kousků u nás na S2). A ze stejných vozů pochází i ostatní turnusované vozy 2. třídy na R5 (a vlastně i ten Sysel), akorát tam ta modernizace byla pojata krapet úsporněji. Pokud to někoho více zajímá, pak doporučuji stránky pana Butscheka: http://www.alanbutschek.cz, konkrétně o ABpee http://www.alanbutschek.cz/rady/rada_ab ... o-na-abpee, vozy 2. třídy jsou Bdtee276, je nutné hledat na http://www.alanbutschek.cz/rady/rada_b_pty_nov.htm. S railjetem toto nasazení nemá nic společné, snad jen čas uvedení do provozu. Vozy nahrazené Railjetem se nyní převážně prohánějí na rychlících Praha - Cheb.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
V hlavní budově nefungovaly již delší dobu. V podchodem sice fungovaly, ale občas měly výpadky a na nástupištích fungovaly bez problému, nebo jsem si ho alespoň nevšiml. Takže důvodem výměny je modernizace i výměna rozbitých.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 22:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]