Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 95 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Já jsem třeba vůbec nepochopil proč ten dieselagregát je mezi 3. a 4. dveřmi a ne vzadu v motorové věži stejně jako autobusy? toto mi hlava nebere.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Osobně tedy nevidím v dieselagregátu žádný smysl. Kupříkladu u 30TrDG má diesel výkon 118 kw, váží 2 tuny a motorová věž zabírá komplet všechno místo mezi 3. a 4. dveřmi. Pokud se diesel nepoužívá znamená to 2 tuny mrtvé váhy a značné zhoršení použitelnosti interiéru. V opačném případě to znamená mít až 18 tunové auto s výkonem 118 kw. Jakou takový vůz bude mít dynamiku, spotřebu a životnost a spolehlivost motoru nechť si každý domyslí sám.

K těm 21TrACI by se slušelo dodat, že plzeňáci je na diesel provozují jen ve stavu nouze, protože na diesel to má maximálku asi 40 km/h a v plném obsazení to má problém s větším stoupáním.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Možná blbej dotaz, ale kde má 21TrACI ten dieselagregát nacpanej? Prostor pro cestující oproti 30TrDG vypadá netknutě. Při zručnosti trajfomechošů by se tu na naftové jednadváci rozhodně neprášilo.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Loni jsem někde četl, že za dva roky (tj. příští rok) plánují v Plzni vyřazovat jejich 21TrACI, které mají dieselagregát.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Yakuzzza: Stejně tak v Hradci Králové, v Mariánkách, v Plzni a ve Zlíně.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
V Opave uz roky funguje linka 221 (oficialne trolejbusova), ktera ma na trase dva nezatrolejovane useky (a ani se s jejich zatrolejovanim nepocita, jak jsem pochopil) a obsluhuji ji 26Tr s dieselovym agregatem. Problemy s tim zadne nejsou.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Tin: No v tomhle mnou jmenovaným trojpřípadě by byl spíše užitek v pomocným dieslu než v bateriovým provedení. Podobně je to v HáKu při cestě do Kluků, je fakt že tam jede trajf jednou do hodiny, nacož na Jírovu by jezdil asi každej druhej takže porovnávat to nemá smysl. Úvést to jako příklad snad ale neuškodí.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Fantomas píše:
Předpokládám správně, že při rekuperaci by se energie ukládala do baterií a při rozjezdech by se z nich mohla opět čerpat? Pokud by to tak bylo, tak by se nevozila jen mrtvá váha, ale pomáhalo by to snížit spotřebu a špičkové odběry. Otázka je, jestli by to bylo o tolik, aby se to ve výsledku vyplatilo.

V prakticky dokonalé energetické síti DPMB, kdy je podstatná část rekuperace zužitkována (prostřednitvím propojení jednotlivých měníren), je efektivita využití zásobníku energie pro rozjezdy poměrně nízká. Určitě se to za svoji životnost nezaplatí, tedy tato možnost bude považována jako doplňková.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
kolik by těch trolejbusů muselo být, aby se to zajíždění mohlo realizovat? Jak velkou mají baterie životnost? To se podle mého laického názoru vyplatit nemůže. Leda v historickém centru, kde se dráty nedají tahat z vyšších důvodů (ale tam může jezdit plyňák a tak baterky mají smysl jen pro tramvaj).
Ale třeba k ZOO by trolejbus mohla odtlačit ručně skupinka na prospěšných pracích sarcastic

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
To je právě to, jestli se více ušetří na energii nebo zaplatí na bateriích. Taky si myslím, že by to mohlo odlehčit měnírnám v přetížených úsecích, ale to je jen můj laický odhad.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
mceza píše:
Jenže ten paušál by klesl, pokud by klesly průměrné odběry.


Ale zaplatím o to víc na baterie.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Byl i nebyl. Nevím co je menší zlo: Sehnat milióny, stavebni povolení, naházet tam slópy, navěšet troleje, vykázat nějakou činnost a tahat tama trajfy co jsou, nebo koupit pár bateráku/nafťáků, připlatit za ně s tím že tam bude o pár fleků míň, hned je provozovat na daných trasách s tím že, výše zmíněné ouředničení a kopání odpadne + v případě nadbytku mohou trajfy s pomocným agregátem užít i jinde... Nemluvě třeba při nějaké výluce.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
MartinV píše:
Rem: taky možnost, ale radši bych se dočkal protažení trolejí.


Myslim, ze to byl ze strany Rema sarkasmus ;)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Mouka píše:
Špičkové odběry? Neplatí náhodou DP paušálem? Pak to může být jedno.


Jenže ten paušál by klesl, pokud by klesly průměrné odběry.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Rem: taky možnost, ale radši bych se dočkal protažení trolejí.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Špičkové odběry? Neplatí náhodou DP paušálem? Pak to může být jedno.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Trajfy s pomocným aku bych nezatracoval. Jistě by se využily v úsecích: Novolíšeňská - Jírova, Osová - IDS terminál Lískovec a k závleku do smyčky Zoo :D

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Předpokládám správně, že při rekuperaci by se energie ukládala do baterií a při rozjezdech by se z nich mohla opět čerpat? Pokud by to tak bylo, tak by se nevozila jen mrtvá váha, ale pomáhalo by to snížit spotřebu a špičkové odběry. Otázka je, jestli by to bylo o tolik, aby se to ve výsledku vyplatilo.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Čendoslav píše:
Pokud by jel kolem dokola Lesné, tak na celou tu srandu by spotřeboval asi 10 kWh, což není tak moc...

Mno, otázka je, jak by byly zásobníky energie velké, jaké budou mít parametry dobíjení a vybíjení, životnost atd. Uvažujeme-li o tom jako o doplňkovém zdroji energie, který nebudeme instalovat na úkor prostoru pro cestující, zásobník dimenzovaný na 10 kWh + rezerva by se nám do tohoto požadavku nevešel. Na budoucí sóla jsou zvažovány zásobníky (nejspíš LiFePo4 baterie) o kapacitě do 4 kWh.


Offline
820
25 led 2006 09:46
Ad Lukin: Třeba vedoucí TD.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
manil píše:
Akumulátorový kloubový trolejbus, který by dojel z Merhautovy na Haškovu a zpět, by vozil pomalu jen ty baterie a navíc by byl neúměrně drahý.

Stejný příklad by byl okruh kolem líšeňského sídliště. Možná s jedinou vyjímkou, že kontakt s dráty by mohl být na Žarošické.
BTW: začíná jaro, tak ptáčci švitoří... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
45
27 srp 2013 10:12
Masarykova čtvrť
manil píše:
Akumulátorový kloubový trolejbus, který by dojel z Merhautovy na Haškovu a zpět, by vozil pomalu jen ty baterie a navíc by byl neúměrně drahý.

Pokud by jel kolem dokola Lesné, tak na celou tu srandu by spotřeboval asi 10 kWh, což není tak moc...

_________________________________
...and as always - thanks for watching.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
xxx:
Akumulátorový kloubový trolejbus, který by dojel z Merhautovy na Haškovu a zpět, by vozil pomalu jen ty baterie a navíc by byl neúměrně drahý. Ale stejně jako do ordinace MVDr. MKzB i ke mne doletěl ten stejně nemocný ptáček, který JPPípal něco o trolejbusech vybavených zásobníkem energie pro nezávislý pojezd.

LukinT:
V Technickém muzeu asi také rádi špekulují. :)


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Eda:
A mají někde jinde problémy s 25Tr?
Jaké jsou vůbec podmínky v ostatních městech. Brno je dost kopcovité, zatímco Hradec a ČB mi přijdou spíš jako placky.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
TMB píše:
V provozu pak zůstane kolem 35 trolejbusů 14Tr, což je potvrzený údaj. Takže ukončete šotospekulace.

Kdo ti ten údaj potvrdil? Mj. spíše tvoje předpoklady o nahrazování bych pokládal za spekulace.

MartinV píše:
LukinT: jenže za 30 kloubů bys tak vyřadil daleko více vozů, navíc by měla být snaha pokrýt trolejbusy celodenně a-25/26. Takže tě budu citovat, Ty počty ti nějak nevychází.

Mě nemá co vycházet a nevycházet, to je na podniku. A ten se chystá vyřazovat tak, jak jsem již uvedl ve svém předchozím příspěvku.

mili.hami: Samotného mě to překvapilo. Pravděpodobně to vyjde do toho ev. č. 3266 s tím, že naopak budou zachovány některé vozy pod tuto hranici. To ale aktuálně nelze přesně předpovědět.

_________________________________
Obrázek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5831 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 lis 2024 19:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]