Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 250 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Některé směry se možná zdají přetížené, ale je to vše spojeno s zrušením někt. trolej. a autobus. linek. Např. zrušení spojení Jundrova a Komína s centrem pomocí 36 a 67, výrazné omezení jízd trol. a autobusů Pisárky - Mendl.nám, ukončení většiny busů do Černovic na Olomoucké. Posily na C lze ukončit v Pisárkách a né na Brance.
No koukám, že žádné návrhy na vylepšení nepadly, ani nevim kolik by to spotřebovalo vozů. Ale podle mě by nebyl problém stání na konečných omezit a jistit případné zpoždění autobusy.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Teda Tajemny, ty máš vážně fantazii. Máš pravdu, má to nějaké drobné mouchy, ale jsou to jen drobnosti, např. přestěhovat celou Vozovnu Motol z Prahy do Brna, aby bylo dost vozů, a pak postavit tak 3 měnírny. Jo a u zastávky Branka postavit sídliště pro 20 000 lidí, aby těma šalinama taky někdo jezdil. Pak to nebude mít chybu :lol: :lol: :lol: :lol:


u linky I má být až do Kr.pole, nádr., int skutečně 5 min, protože bych ukončil některý trolejbusy a autobusy v Pisárkách (technické problémy by se dořešily)
Pokud se někomu nelíbí větvení, tak lze linku B dat jen do Štef.čtvrti, linku K jen do Lesné, linku D jen do Židenic a posílit linku H na int 5 min a zkrátit L jen na Nové sady.

A taky jsem zapoměl na linku 0, která by dělala obousměrně okruh kolem centra (přes mendl.nám, malin.nám), int 5 min, vozy co by zbyly


Tak abych nezůstal pozadu, nabízím zde také návrh tramvají ("čísluju" zatím písmeny).
A: Starý Lískovec - Rennéská - Hl.nádr. - Malin.nám. - Řečkovice, int 3-3-4 min, po 3 K, po 4 2*T
B: Starý Lískovec - Mendl.nám. - Česká - Jugoslávská - větve Lesná a Štef. čtvrť., int. 5 min, do Lesné K, do Štef.č. 2*T
C: Bystrc,Ečerova - Branka - Pisárky - Hl.nádr. - Líšeň,Nám.Karla IV., int 4-6 min v celém úseku (vozy KT), v úseku Branka-Novolíšeňská doplněno na int 3-3-4 min vozy 2*T
D: Bystrc,Ečerova - Branka - Česká - Jugoslávská - větve Židenice a Maloměřice, int 5 min, 2*T do Židenic, K do Maloměřic
E: Branka - Česká - Hl.nádr.-Juliánov, int 10 min, K
F: Technické Muzeum-Česká-Hl.nádr.-Komárov, int 4-6 min, 2*T
G: Červinkova - Česká - Mendl.nám. - Modřice, int 10 min, K
H: Modřice - Hl.nádr. - Obřany, int 10 min, K
I: Pisárky - Mendl.nám - Česká - Semilasso, int 5 min, K
J: Nám. Míru - Nám. Svobody - Hl. nádr. - Židenice, int 5 min, K
K: (Komárov po přeložce na Plotní - ) Zvonařka - Hl.nádr. - Cejl - Jugoslávská - větve Lesná/Štef.čtvrť, int 5 min, do Lesné 2*T, do Štef.č. K
L: Stránská skála - Nové Sady - ? (Lískovec/Ústř.hřbitov), int podle potřeby, K

Má to ňáký mouchy, variant mám více, taky by to chtělo spočítat kolik to sežere vozů a nějak to očíslovat.


Samozřejmě ve špičce, jinak počet vozů je údajně spočítán, že vychází. Výhodou je lepší pravidelnost.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Ten navrh ma ale jeden dost nestastny problem. Na jedne lince je strasne moc silnych sidlist, takze by se trvale pretezovala, Navic dlouhy trasy , kazdy spozdeni by se kumulovalo.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Proti současnému stavu by bylo potřeba asi o 20-25 vozů navíc. Ještě bych v tom návrhu 9+1 navrhl jednu úpravu : d-4 Rooseveltovou do Obřan a d-7 Husovou do Juliánova. Zatížení ulic a hran zůstane stejné, ale je to o dost praktičtější. Na navrhovanou d-3 by bylo potřeba 32 kačen :-(


4 minuty celý den nebo jenom v ranní špičku tak jak je to dnes? Kdyby celý den, tak by na to určitě chybělo dost vozů. Třeba na trojce by se zašily všechny KT8 a nebyla by žádná rezerva.


Zpomněl jsem na jednotný interval 4 minuty u všech linek, nabídka by se regulovala jednak velikostí vozu/ soupravy, případně nácestnými smyčkami (nejklasičtější případ ÚH, ale v případě Komárova třeba i Zvonařka.


ds píše:
posila na Zemědělskou - nevím, ta smyčka se moc nehodí na pravidelný provoz, navíc zastávka ve smyčce je daleko od regulérní zastávky linek 9 a 11, takže by na ni asi nikdo nechodil


No kdyby se udělala jednosměrná linka Zvonařka--Zemědělská--režijně zpět, která by sloužila jako "návoz" v době řekněme 6:30--8:30, tak by to největší nával pokrylo... Protože v té době je to opravdu šílené (vím o čem mluvím :lol:)


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
posila na Zemědělskou - nevím, ta smyčka se moc nehodí na pravidelný provoz, navíc zastávka ve smyčce je daleko od regulérní zastávky linek 9 a 11, takže by na ni asi nikdo nechodil


ds píše:
posílení dopravy na Lesnou - určitě ano, ale vzhledem ke stále větší přepravní poptávce na MZLU by byl lepší interval 5 minut z nádraží.


Možná by stálo za zvážení zavést nějakou linku v úseku Zemědělská--Zvonařka, provoz v pracovních dnech 6 až 19, jako posila pro študáky...


VS: Jo, na čísle nezáleží, to je jedno. Já jsem si třeba myslel, že by se cestující klienti z Lískovce nemuseli tolik bát nastoupit do P8, jak se bojí do 10 nebo nedejbože do nějaké 15 :wink:

titlis: mě se to s 9 linkama líbí, ale obávám se, že by na to nebyly vozy. Pár přípomínek:
- není tam nutné posílení do Starého Lískovce (jenom 1 a 8), to by se dalo možná ještě tou 10 místo Pisárek do Lískovce.
- posílit by možná chtěla i Červinkova a určitě i Líšeň
- 3 by byla dost narvaná i do Bystrce, s ní by z nádraží jezdili jak lidi do Žabin tak i do Bystrce. Časově to vychází do Bystrce z nádraží kupodivu stejně jak přes Pisárky tak přes Českou
- zatím možná zbytečně předimenzovaný Komárov - linky 6 a 9, možná až bude fungovat to Jižní centrum, tak snad jo


Ten nápad není špatnej jenom by to chtělo P8 označit jinak např.d-15,protože pokudby to bylo regulerní spojení,tak by to mělo mýt normální číslo a né P.Kdyžtak už rači nechat číslo 8.Určitě do Lískovce(po dokončení měnirny) nechat v prac.dny i v dopoledním sedle,protože ta d-8 jezdí dost plná i dopoledne,tudíž P8,8 či 10(je jedno jaký má čislo) nechat v provozu od 5 do 19h na Novolíšeňskou.

V případě vedení d-10 na Červínkovu,tak v době od 6-9 a od 13-19 h,na d-12 v době dělený interval 4-6 min.


Husovu by mohlo odlehčit vedení d12 ve směru do Komárova Rooseveltovou. Cestující na nádraží by nemuseli házet korunou, jestli jim to dřív pojede od spojky u Grandu nebo od nádražní budovy. Jinak na stůl linkování opět předhazuju schéma 9 + 1 linek, snad na první pokus správně:

1 Řečkovice - nádraží - Starý Lískovec
2 Stará Osada - nádraží - Pisárky - Bystrc
3 Bystrc - Česká - Husova - Lišeň
4 Masarykova čtvrť - Komenského nám. - Husova - Juliánov
5 Štefánikova čtvrť - Česká - ÚH (každý 2. spoj Modřice)
6 Kr. Pole Tech. muzeum - Česká - Rooseveltova - Komárov
7 Kr. Pole nádraží - Malinovského nám. - Obřany
8 Starý Lískovec - Mendlovo nám. - Česká - Dětská nemocnice - Stará osada
9 Lesná - Malinovského nám. - Komárov
10 - Stránská skála - Nové sady (Pisárky?)
Dají se do bře prokládat intervaly, tratě v centru a nástupní hrany u nádraží jsou rovnoměrně vytíženy a z největších sídlišť (Bystrc, Starý Lískovec) jezdí poctivě 2 linky do dvou směrů. Návrh není můj, majitele copyrightu znám.


A co třeba takhle:

d-10: Stránská skála - nádraží - Červinkova
na Červinkovu to posílení stačí zhruba v 7-8 a 13-15, v tuto dobu int. 10 minut, zbytek dne 20-30 minut jen v úseku Stránská skála - Nové Sady. Takhle by se tam nemusel kolem 17. hodiny vozit vzduch.

d-P8: Starý Lískovec - Novolíšeňská
provoz jen 6-8 a 13-18, případně interval 5 min na 8 prodloužit až do cca 20 hodin.
Takhle by ta posila bylo využitá rovnoměrně na obě strany.

d-4: přeložit Rooseveltovou, čímž by zatížení Husovy bylo stejné jako dnes

d-7: celodenně do Pisárek

Ostatní linky stejně jako dnes. Posílení na Lesnou nevím, tam nejezdím, ale to by chtělo ještě další vozy..


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Navic se tim nevyresi pretizeni husovy ulice. Staci jedna neprehozena vyhybka a uz se to stosuje.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Noo i tak leckdy 2 nestacej . A co se tyce posil, doporucuju po zacatku roku stoupnout na nadrazi a stopovat si interval vlozenych linek.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Jedna linka do Kr.Pole klidně - když by d-12 měla interval 5 minut, je totéž co dnes, navíc se na ní dá např. v neděli večer rozumně tvořit kratší interval, víc omezovat o prázdinách atd.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Prevlikani ne, to by delalo zmatky .
Jenom jedna linka do Krpole ?? To by vysokoskolaci meli radost.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Myslím, že tohle téma se zakončit nepodaří, byla by to navíc škoda. Ale průběžné shrnutí rozhodně vítám. Jako nesouhlas s uzavřením tématu přikládám pár svých připomínek :

d-10 do Lískovce - to už tak nejspíš zůstane a je to dobře. Výhledově by se hodilo některé spoje místo na Stránskou skálu odklánět na Novolíšeňskou - za pár let budou mít Buse všechny vozy, takže není problém, aby d-10 převlékala kabát na p-8. Posily na Novolíšeňskou by tak byly nepravidelné, ale pořád lepší než vozit vzduch na Stránskou skálu (kde od 15 hodin stačí interval 20 minut)

Česká - nádraží, Komárov.... souhlas, řešení je tam popsáno trochu nejasně, ale předpokládám že jsi měl na mysli d-7 Kr.Pole-Juliánov, d-9 Lesná-Bystrc a d-11 Lesná-Pisárky.

d-4 v centru : souhlasím, radši Rooseveltovou než současný paskvil. Pro příznivce přímého spojení s nádražím - jsem z Masarykovy čtvrti a každodenní čekání na Komenského nám. na přechodu (kde je zelená jednou za uherský rok) spojené s pohledem na ujíždějící šalinu linky 5 mi už pěkně leze na nervy. Navíc v případě posily Česká-nádraží stejně musí d-4 z Husovy vypadnout.

posílení dopravy na Lesnou - určitě ano, ale vzhledem ke stále větší přepravní poptávce na MZLU by byl lepší interval 5 minut z nádraží.

Má představa je následující:
d-2 prodloužit interval na 10 minut
d-4 interval 6,5 minuty by byl dobrý nápad, ale pak by všechny vozy musely jet do Obřan, takže úspora by se nekonala. Rozumnější řešení - interval 4-6 minut, do Obřan K2P, do Maloměřic sóla
d-5 interval 10 minut, vozy 2xT, v úseku Jugoslávská - St.Lískovec rozdělen d-11
d-6 prodloužení do Modřic ve špičkách
d-7 Kr.Pole - Mendlovo nám. - nádraží - Stará osada, posiluje dopravu na Mendlovo nám. z obou směrů
d-9 Lesná - nádraží - Rakovecká, interval 10 min., K2
d-10 - kombinace s p-8 viz výše
d-11 Lesná - St.Lískovec, 10 min., K2
d-12 interval 5 minut
d-13 Štefánikova čtvrť - Husova - Juliánov
d-14 Lesná - Ústřední hřbitov, jen ve špičkách, K2

Počet potřebných vozů není o moc vyšší, vozové km vychází zhruba stejně (posilová d-14 jen ve špičkách, v neděli dopoledne může být interval 15 min. na všech linkách, d-7 a d-11 mimo provoz atd.)


Jelikož sem to byl ja,který poprve načal návrh na úpravy linek MHD v Brně(hl.tramvají),tak bych to docela rád i zakončil.Původní sytém,později upraven na 12 linkový vnesl hodně věcí k diskuzi.Zde bych uvedl problémy,které je třeba řešit.Myslím,že se na tom shodneme.

a)posílení dopravy do St.Lískovce-Realizováno od nádraží částečně linkou 10(i když s blbým dělěným intervalem),z české pomocí d-7(trochu zbytečná linka).Cíl:Většina spojů by měla být vedena po kapacitní rychlodrážní trati po Renneské.Tedy d-8 a10 ve vezájemném intervalu 3-3-4 min.,d-10 v provozu v prac.dny od 5-do 20 h do Lískovce.Z České by měla zůstat d-5(nejlépe 2xT) a 7 přeložit do Pisárek.

b)Posílení dopravy mezi hl.nádražím a Českou,linka 12(event.12/13) po 5 min.-nedostatečné.Cíl:interval 2,5 min. jediný slušný řešení linky 7,9,11,vyžaduje prohození konečných stanic u linek 9 a 11,zrušení 13 a posílení 12.To umožní c)

c)Vedení d-4 po Roosveltově a zavedení(dost potřebného) spojení Česká-Malinovského nám.Zároveň je to jedinný rozumný dostupný vední d-4 v centru města.Cestující z Obřan a Mas.čt. by sice museli přestupovat v obou směrech,ale častý 2,5 minutový interval by tento problém co nejvíc zpříjemnil.V budoucnu by se počítalo opět s d-4 přes nám.svobody.

d)Posílení kapacity tramvají na Lesnou od nádraží,změna vedení d-9 umožní nasazení 2xT na všechny kurzy a tento problém vyřeší.

e)Přímé spojení Komárov-Česká po 5min.Řeší d-12 ve zkráceném intervalu.Potřebné,kvůli BUS nádraží,Vaňkovce,Tescu a busům z Jihu(Tuřany,Chrlice ap.).

f)Nasazení 2xT na d-5(po výstavbě nové měnírny v Lískovci).Stále problém,šlo by max. 7-8 souprav,což by nemělo nějaký velký efekt,jedině kdyby jela d-6,nasadit K2,kdyby jela d-7 jen na Mendlák a do Pisárek,na d-5 nasadit 2xT.

g)Druhá možnost,při současném stavu vozového parku asi efektivnější je nasadit těch 7-8 souprav na d-3(případně na d-4 už jen K2P po 6-7 min.)a vyšťourat další 3 soupravy pro d-3.Umožní vést d-3 na Ečerovu a d-9 na Rakoveckou(aby ji od nádraží lidi nepouživaly a jezdily d-1).

h)Posílení dopravy na Novolíšeňskou.Jedině pomocí P8(či pod číslem 13) z Lískovce.Výhody dělený interval 3,5 min. v úseku Lískovec-Novolíšeňská,d-10 nechat na Nové sady(dát na ní sóla misto d-4).Aspoň by bylo využití pro atypický sóla(jako 1615,1589,1560).

Bylo to sice trochu dlouhé,ale toto jsou asi současný problematický místa na linkách tramvají.Toto by podle mě byl asi výchozý stav pro reorganizaci systému linek tramvají,který má hodně slabých míst.Zbytek by už stačil jen doladit a byl aspoň na 10 let pokoj.Samozřejmě přináší mnoho komplikací a investicí-výstavba měnírny v Lískovci,nutnost nasmlouvat větší počet vzkm u radnice,méně záloh(stále ještě ale zvládnutelné).
Ale přínos:Menší přeplněnost,kratší intervaly,zrušení nevyužitých úesku)d-7 ap.) by jistě tyto komplikace převážily.Spoje MHd,zvláště tramvaje jako páteřní systém MHD v Brně by měly jezdit mírně častějí než je potřeba jako motivace lidí proti používaní IGK po území města a přecpaný tram nikoho nevytrhnou.Taky by(mimo špičky) mělo být možný ve většině případu najít v tramvaji místo k sezení,což má pro lidi význam(četba novin ap.).


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
živý plot dělá dokonce i T3R s bílo-stříbrným nátěrem... a dost K2 a K2R bez pantografů...


Tak v dalších ndech dvojčata na d-2 už nebyly.No ale na d-9 je 5 souprav(místo obvyklých 4),krzy 1,2,5,8 a navíc i 4/9.Takže pokud někde vyšťouraly soupravy,tak je dali tam kde je to nejužitečnější,na d-9.

Jinak dnes na 1/10 K2P 1051,to znamená že vlečňák je opět mimo provoz.


Jo,ty dvojčata na d-2 sem viděl a byly dokonce dvě 2/2(1607+11),6/2(1651+52).Myslíte si že opravdu došly K2? Nebylo to nějaký posílení d-2 pro špičku v oblasti Heršpic,kde jezdí d-2 ve špičkách v 5 min.intervalu dost plná? I když by to asi velkej význam nemělo jenom dva kurzy. Došly K2? Vždyť má DP asi 96 K2,z toho pravda některý dělají živý plot v Pisárkách,ale určitě jezdí aspoň 90 vozů(+Anitry).Jsou
17xd-2
4-6xd-4(4xPis.,2xMed.)
19xd-5
9xd-6
9xd-7
4xd-9
7xd-10
12xd-11
Je jich v provozu tedy cca 82 vozů(z toho 10 Aniter).
Nechápu jednu věc? Když už DP vyšťourá další 2 soupravy,tak proč je nedá na d-9.To by jich tam bylo už 6 z 9.

Ono by stačilo 3 soupravy 1517+58,1562+69,1555+86,dát je na d-1,z té vzít 3 pisárecký T3 a ty dát na d-9.To by bylo 4 2xT(jako teď)+ další 3 soupravy(z d-1)+2 x2xT z d-2 a hned máme 9 vozů pro d-9.Na tu d-4 by se pak mohli dát K2P,holt by jezdily halvně na d-4.Ostatní K2 na ostatní linky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 09:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]