Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 202 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Ondra: Pokud budeme čekat na okolní státy a oni zase na nás, nikdy se nepohneme. Někdo začít musí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
JJA:
Cestování je pro spoustu lidí ideální čas na práci, nebo různou organizaci pracovních záležitostí, takže jak mobilní signál, tak wifi může být dost k užitku.

Podle mého názoru je VRT v rámci vnitrostátní přepravy v ČR nerentabilní zbytečnost. Před pár lety jsem se o tom bavil s jedním hodně znalým odborníkem na železniční problematiku a ten říkal, že v rámci ČR má VRT reálný smysl jen jako napojení na okolní státy.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
MartinV: Já si myslím, že to bude muset být dražší spíš o pár set procent, aby se to provozovateli aspoň trošku vyplatilo...Počítej, že se dají stovky miliardy za trať a desítky miliard za vozidla, do toho provozní náklady a údržba, a tohle všechno se musí vrátit do max. 50 let, kdy ta trať bude zastaralá a bude potřeba si tím projít znovu. Řekněme, že cena za stavbu, provoz a všechno za 50 let bude v dnešních penězích půl bilionu (přijde mi to jako vcelku reálná hodnota, +- 20%). Počítej, že to chce příjmy 10 miliard ročně (v dnešních penězích), aby se to za těch 50 let zaplatilo. To dělá potřebný zisk vydělatelný za den nějakých 27 milionů. Měla-li by jízdenka stát 500 Kč, vychází to na nějakých 54 000 cestujících denně, aby ses dostal k takovým číslům. A to mi přijde naprosto mimo realitu...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Odpověď vám oběma zní: služební cesty.
Firmy obvykle připlácejí za první třídu, takže se určitě najdou firmy, které si připlatí, aby:
- zaměstnanci strávili na cestě co nejméně času (zkrácení jízdní doby)
- mohli pracovat, nebo aspoň vyřizovat poštu i po cestě (wifi a telefonní signál)

Nebo to taky může dopadnout tak, že se kompletně zruší vlaky v trase Brno - Pardubice - Praha a nahradí vlaky Brno - Pardubice (a dále třeba do HK), tím Brno získá přímé spojení s dalším krajským městem, a v relaci Č. Třebová - Pardubice - Praha budou stále jezdit vlaky od Olomouce.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: pokud se rychlost zkrátí na hodinu, pak záleží, pro koho má hodina času jakou hodnotu. Myslím, že řada lidí ráda zaplatí vyšší cenu (když nebude několikanásobně vyšší, dejme tomu o 50 %). A oproti tankodromu D1 to je docela jasný.


Offline
439
16 led 2015 11:18
To fakt dneska lidi nevydrží už ani hodinku bez internetu a telefonního signálu? sarcastic


Offline
2820
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak je dost lidí, kterým mezi Třebovou a Brnem chybí určité služby jako třeba telefonní signál, wifi a hlavně jízdní rychlost a jsou ochotní tím pádem zaplatit i dražší jízdenky výměnou za takový komfort. (Kolem Březové je teda telefonní signál bídný i na silnici).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Falošní exekútori vymáhajú pokuty v mene DPB, a.s.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Košutku obslouží dva elektrobusy. Zatím v testovacím režimu


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
U Parama budou jezdit trolejbusy. Silničáři jim vybudují vlastní pruh


Offline
89
06 led 2015 17:23
Nová varianta VRT, kterou zpracoval SUDOP je na webových stránkách Kraje Vysočina http://www.kr-vysocina.cz/vysokorychlos ... 5/p1=65844, Na Vysočině bude několik zastávek a předpokláné náklady 199mld Kč. Na odkazu je v PDF mapa obou návrhů tratě na Vysočině včetně zastávek Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí, Velká Bíteš.
Mapa je zde http://www.kr-vysocina.cz/VismoOnline_A ... ty=4055926, lepší je asi otevřít kvůli měřítku originál.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tunely, zářezy, mosty, výkupy pozemků, materiál (aby to vydrželo), elektrifikace, zabezpečení, separování od lidí (na VRT trať by neměl být za žádných okolností přístup) - v průměru miliarda za kilometr mi přijde pořád jako dost, ale nijak výrazně přestřelená.

Spíš se nabízí otázka, kdo na používání této trati bude mít peníze, ta rychlost není zadarmo a pokud bude srovnatelná s rychlostí i cenou v jiných státech, tak na trase Praha - Brno bude furt pro většinu lidí výhodnější vlak přes Třebovou nebo autobus.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Myslím, že to má být zcela nová trasa, takže se dá předpokládat i nějaká ta úprava terénu, aby mohla být trasa co nejpřímější.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Bez jakýchkoliv informací o trasování a konstrukci té trati nelze soudit nakolik je ta cena adekvátní. O dálnici to platí stejně. Navíc je problém v tom, že tyto ceny nejsou napříč jednotlivými státy porovnatelné.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Richie: to je spíš cena nové dálnice, kde je většinou metr za milion (dnes je to možná levnější). U železnice je to možná trochu víc, než je zdrávo.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
CESTA NOVÝM METREM: Nemocnice Motol. Stanice s vestibulem pod nástupištěm.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Já nevím, nerozumím tomu, ale není miliarda korun za kilometr trati poněkud absurdní částka?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Pravdu díš. Z podobného ranku je i tento článek:
Vysokorychlostní vlaky budou možná zastavovat v Brně.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Domnívám se, že za tuhle šaškárnu s termíny můžou hlavně "novináři" a politici. "Novináři" honí senzace, a politici zas laciný politický body na termínech otevření.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Potvrzeno: tunel Blanka se v dubnu opět neotevře, nový termín není znám.

Nabízí se podobná paralela s uvažovaným tunelem pod Petrovem pro VRT při variantě nádraží pod Petrovem. Jen doufám, že nás nic podobného nečeká... ](*,)

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

35
04 říj 2013 19:26
V kabině linky 4 ;)
Jsem na to zvědavej :-)

_________________________________
Musíme si užívat cedulových K2 dokud ještě jezdí :)


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
Korejci chtějí stavět VRT v ČR:
http://www.novinky.cz/ekonomika/362703- ... -trat.html


Offline
121
29 črc 2014 19:57
J*M* píše:
... studie, jež se dostala až do fáze územního rozhodnutí.
„Pokud by toto rozhodnutí nebylo využito, znamenalo by to návrat na začátek. A termín zahájení ... by byl zcela nereálný.

Copak mi to připomíná? Jako by to bylo v Brně ...

Vzhledem k tomu, jaký z toho tehdy vylezl paskvil, je to správné řešení. (U obou staveb.)


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Ono to zase tak nepodložené není ale bohužel nemůžu prozradit více.


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mouka:
Dle nepodložených zvěstí by měly jít do Prahy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 13:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]