Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 213 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
Z čeho se to bude platit netuším, v médiích proběhlo, že se bude DP snažit urvat peníze z dotací. Obávám se, že ta mld, která zpětně dotovala tou dobou jezdící 13T, již není ani zdaleka celá, DP se letos celkem rozšoupl (36 Urbin, 12 plyňáků, spoluúčast na dalších 88 plyňácích a trolejbusech, 6+6 Várií a tak dále...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
To se bude platit z té miliardy, o které tu byla nedávno řeč? Nebo je to financováno odjinud, či dokonce předplaceno?

MartinV: Ano, teorie je jedna věc, ale praxe a úřední šiml je věc druhá sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Rem: teoreticky by to neměl být problém, vozy Vario i EVO1 jsou v tomhle směru srovnatelné, protože i Vario jsou čistě nové vozy. Uvidíme, jak se tato mašinka (EVO1) osvědčí v provozu.


Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
Ohledně 13T:
Ano, v příštích dvou letech přijde 16 poršeter za 960M Kč, byla tak mimosoudně vyřešena žaloba Škodovky na Brno. Plus je tam opce na další 4 vozy se slevou.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Kacířská myšlenka: Šla by "papírová" rekonstrukce T3 > EVO1? Nebo bude to EVO bráno čistě jako nová mašina?
Dodání nových 13T je hotová věc? Z některých příspěvků to tak vypadá, ale raději se ptám.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na druhou stranu je otázka, jak pokročilo ladění (a odstraňování) jejich chyb, pořád to jsou NP vozy. Ať se na T3 dívám, jak chci, NP vůz mi to nepřipomíná. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ale rozhodně by bylo (z ekonomického pohledu) logické s příchodem nových Poršat vyřadit nejdřív neprovozní K3 a RT6, a ne provozní a spolehlivé T3, jak se to dělalo doteď.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
M píše:
Kdyby jsme vyřadily vše co máme jen 4x, tak nám toho moc nezbyde


Ale to jsou zase kecy...ono těch čtyřkusých množin vozidel mhd tolik není. Zrekapitulujme si seznam:

šaliny - RT6 (1/4), K2T (4/4), K3 (2/4), T3R.EV (4/4), vleky (3/4)
trolejbusy - 21Tr IGCT
busy - 0

No, takže máme, pokud jsem to dobře spočítal, 6 čtyřkusových sérií vozidel mhd v Brně napříč všemi trakcemi, to dělá dohromady 24 vozidel, ze kterých ovšem jezdí pouze 18 strojů. Ve srovnání s celkovým počtem vozidel mhd v Brně jde řádově o jednotky procent, takže toho ostatního zbude ažaž.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Kdyby jsme vyřadily vše co máme jen 4x, tak nám toho moc nezbyde


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Kdyby se v polsku modernizovaly naše 4 tak by taky tak jezdili, naši ale tolik peněz nedají :-(
Zde rekonstruovaná KT8 v něměcku: https://www.youtube.com/watch?v=UV8YDCQnccQ

Jenže provozovat 4 atypické vozy není ekonomické, a tohle by ani ta polská rekonstrukce nevyřešila.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
(lehce OT)
M: Wow, ten na začátku s tím autem projel nejen těsně před šalinou, ale ještě dvakrát po sobě na červenou. :shock: A pak že jsou prasata na silnicích jen u nás.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Kdyby se v polsku modernizovaly naše 4 tak by taky tak jezdili, naši ale tolik peněz nedají :-(
Zde rekonstruovaná KT8 v něměcku: https://www.youtube.com/watch?v=UV8YDCQnccQ


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jedna z modernizovaných poznaňských RT6 a její jízda bez řinčení a nezdravých zvuků:
https://www.youtube.com/watch?v=xSh_YOnsaC8


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Košice jsou jen na dožití - tedy dokud je s čím jezdit na drátech, tak se bude jezdit na drátech, až to nepůjde, bude se jezdit jen pod drátama. Aktuálně je podle jakýchsi propočtů vedení města (podniku?) životnost vozů 5 let, životnost infrastruktury tuším 13 let, pakliže by byla pořád projížděná a udržovaná.

ML jsou zachráněny minimálně na aktuální volební období, co bude pak, je otázkou. Já si myslím, že pokud někde v ČR mají trolejbusy smysl, tak zrovna v ML. Na druhou stranu do infrastruktury se tam moc peněz nevráží (hned po Brnu je tam asi druhá nejhorší - tedy nebyl jsem už několik let v Ústí a v Opavě, tak nevím, jak jsou na tom tam) a vozidla taky jezdí na dobrý slovo. Toto ovšem nelze udržovat do nekonečna, takže pokud nebudou velké investice, tak tento provoz může taky udělat pá pá. Je tam velmi pdobná situace jako v Košicích.

Chomutov měl reorganizaci provozu, která přišla přesně ve dvanáct, pokud si dobře pamatuji, Jirkov už hrozil výrazným "zeštíhlením" dotací na TR provoz, tedy přesněji řečeno výrazným omezením TR provozu na jeho území. Pak se narycho udělala ona reorganizace, která ovšem stejně přinesla nějaké omezení TR tuším na dvou koncových úsecích a docela pěkné zmatky, protože nebylo moc času ji připravit. Ale přinejmenším úplný konec elektrické trakce to dosti oddálilo.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Košice: Trolejbusy v Košicích jsou v řiti. Právěže mají tolik autobusů a elektrobusů, že to v pohodě nahradí, je to jen otázkou času. Bohužel se musíme smířit s tím, že trolejbusy nemají v budoucnosti místo (ač se mi to těžko říká).

Mariánské Lázně: Dříve tam vládla ODS, která měla starostu Krále. Ten se neustále chvástal, že zruší trolejbusy, což se místním občanům samozřejmě nelíbilo a v letošních komunálních volbách mu to pěkně spočítali. Vyhráli Piráti (jako v jediné obci v ČR), kteří trolejbusy chtějí podporovat. ODS má jen jednoho zastupitele, takže už nemá možnost trolejbusy zrušit. Dobře jim tak, ODSákům!

Chomutov: Mezi Chomutovem a Jirkovem dost lidí využívá linkové autobusy. Na MHD se tam dosti nadává, není se čemu divit. Loni v listopadu sice proběhla optimalizace linkového vedení trolejbusů, ale nejsem schopen posoudit, jak moc byla úspěšná. Na jednu stranu sice trolejbusy mají zdánlivě logičtější trasy a přijatelnější intervaly, ale taky to není k úplné spokojenosti všech. Otázkou je, jak se k tomu postaví nové vedení města, které se ovšem bude volit až 31. ledna, jelikož podzimní komunální volby tam byly kvůli jistým nepřizpůsobivým občanům neplatné.


Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
V médiích (snad jestli to náhodou nebylo v rámci reportáže ČT o plyňácích a jiných pohonech - ve vedlejším tématu) jsem zaslechl, že se po změně ve vedení města s trolejbusovou trakcí znovu počítá.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
Když už jsme u tohoto tématu, jak to vypadá s trolejbusy v Mariánských Lázních?


Offline
7293
27 úno 2010 07:40
Proč by byli v řiti? Autobusů mají dost a vcelku slušných, i pár elektrobusů. Nebo máš na mysli jen trolejbusy? Vím, že budu za kacíře, ale trolejbusovou trakci prostě nepovažuji za systém budoucnosti.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Jsem zvědav, jestli se jim tam podaří sehnat nové vozy. Jinak jsou v řiti. Generálky nedělají (dílny zrušili), vozy se jim rozpadají, ty nejhorší vraky už sešrotovali. O víkendu už trajfy nejezdí. Noví řidiči si papíry na trajfy nedělají.
Tohle je zkrátka začátek konce. Obávám se, že tohle už jen tak někdo nezachrání.
A pokud by VŘ nakonec prošlo, tak těch pár vozů provozovat je zcela nekoncepční. Náklady na údržbu vedení mám furt stejný, i když mi namísto 15 vozů jezdí jen 4.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jak tak sleduju ty Košice, tak mne napadá, že kdyby se pořád Solaris nehlásil do všech VŘ na trajfy v ČR, tak by Škoda byla v celku v pytli.

(Ona by teda určitě něco vymyslela, ale bylo by to asi kapánek složitější, než když se příhlísí i Solaris.)


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Košice: Nové trolejbusy zatiaľ nebudú


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ja tam byl na Erasmu - a nejsem tak nadšený šotouš jako místní, abych tu vyprávěl o typech vozidel... byl jsem pouze běžným uživatelem MHD...


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Půl roku v Budapešti? To by by mohlo být určitě na zajímavou besedu/přednášku/promítání.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
BKK má pro nástup zvláštní pravidla. U některých autobusových (a asi jen dvou trolejbusových) linek je už v JŘ uvedeno, že nástup je možný jen předními dveřmi. U některých z nich pak platí povinnost ukazovat lístek. Není to plošné všude, páteřní autobusy (9, 7E, atp) nic takového nemají, aby se nezdržoval provoz.
Žil jsem tam půl roku a stejně jsem moc nepochopil, podle čeho přesně se určuje, kdy nastupovat předem a kdy co ukazovat. V nočních busech to bylo ještě chaotičtější, protože v některých nechtěl nikdo nic, v některých stál u každých dveří ellenőr a čekuje všechny, občas se musí nastupovat předem, kde je někdy řidič, někdy ellenőr...
Každopádně cestující to nemate, protože když přijede bus, kde je nějaké omezení, přes celé přední dveře je obří zelená nálepka, přes ostatní dveře obří červené "STOP", aby to chápali i turisti, takže to funguje bez problému.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Ono to bude asi případ od případu. Přiznám se, že jsem SPP nezkoumal. Možná tam něco takovýho bude, ale v praxi to většina řidičů neřeší/nemá šanci uhlídat, že jim někdo leze zadem.

Bohatě mi stačilo, že v centru Chomutova trvá nástup někdy i 3 minuty. Beztak si někteří koupí jízdenku na 3 zastávky a jedou přes půl města. To fakt řidič neuhlídá.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 05:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]