Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 330 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1647
10 čer 2006 20:45
Brno
stuřík: jsme s kolegy nechali ve Varech kdesi v lese cestujícího na lince s intervalem 120 minut, lepší efekt jak nějaká pokuta sarcastic

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
IvanM píše:
Když máte přestávku 15 minut, ještě k tomu přijedete s -4, tak bych byl opravdu moc zvědavý procházet ten zaprděný vůz plný bacilů a bůhví čeho ještě a ještě k tomu se dohadovat s nějakým špinavcem či hnědočeskou povedenou rodinkou. To znamená, ve svých 11 minutách, které mám sotva tak na projití kolem vozu a odskočení si, jít dělat práci za někoho jiného. A ještě navíc, co když takový řidič opravdu přistihne někoho bez jízdenky?

Tady ale záleží na řidiči... Ti, kteří to dělají zejména kvůli penězům, tak se na to téměř jistě vykašlou. Zas naopak, svědomití řidiči, kteří mají práci rádi, tak v tom vidí něco jaku hru... Ono jako řidič můžeš cestujícímu před celým vozem udělat pěknou ostudu ;-).
Mimochodem řidič je oprávněn cestujícího porušujícího SPP vyloučit, to již páka celkem je, ne? Zůstat kdesi uprostřed ničeho a jít pěšky popřípadě si lajznout čekat na další spoj...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1647
10 čer 2006 20:45
Brno
Mimochodem, když řešíme linku 59 / 509... Co taková linka 73? Ta by zase dle mého názoru měla býti označená třímístným číslem...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nástup předními dveřmi ve velkém městě je špatně. Natahuje jízdní dobu. Zkušenost s takovým nástupem mám i z větších měst, než je Brno. Nicméně díky tomu je MHD ještě pomalejší a využívá ho méně lidí. Jednou jsou Chrlice městskou částí, tak by sem měla jezdit městská linka, a ne regionální.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Zdeněk: Neříkám, že jsem všechny řidiče detailně zkoumal, ale co si pamatuju, tak většina jich to neřešila. Já sám jsem taky zkoušel jízdenku ukázat, ale když to řidič naprosto ignoroval, tak jsem na to pak vykašlal a nikomu to nevadilo.
Z jedné návštěvy však nechci dělat rozhodující závěr, jen říkám, co jsem viděl.

V Budapešti jsem na výchozích zastávkách moc nenastupoval, takže s procházením vozu jsem se nesetkal. Nástup předními dveřmi si též nevybavím, ale tím neříkám, že se tak neděje.

ad Chrlice: Jiné okrajové čtvrti jsou na tom taky podobně. Cesta z Kamechů, Ořešína a vlastně i z Žebětína je taky na dlouhý lokte.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jezour: Upřímně, ještě jsem na takového nadšence nenarazil. Pokud fakt takoví jsou, divím se jim. Když máte přestávku 15 minut, ještě k tomu přijedete s -4, tak bych byl opravdu moc zvědavý procházet ten zaprděný vůz plný bacilů a bůhví čeho ještě a ještě k tomu se dohadovat s nějakým špinavcem či hnědočeskou povedenou rodinkou. To znamená, ve svých 11 minutách, které mám sotva tak na projití kolem vozu a odskočení si, jít dělat práci za někoho jiného. A ještě navíc, co když takový řidič opravdu přistihne někoho bez jízdenky? Co může? Pokutovat těžko, když pokutovat nesměli ani preventisté. Takže vlastně účel toho je ten, že se jdete nadýchat smradu, pohádat se, podívat se na ty nenávistné pohledy na vaši adresu a nechat si vynadat... No, co člověk, to názor. Kdo chce, ať si to dělá. Naštěstí je to jen doporučeno. Veselejší to bude, až někoho napadne tohle přikázat.

ad budapešťské trolejbusy: v městě o takové velikosti si tento systém nedokážu představit. Jedině tak, že je dle toho upravena i jízdní doba. Protože prostě nástup třeba 30 lidí všemi dveřmi a nástup 30 lidí jen jedněmi a ještě s předkládáním jízdenek, to prostě nemůže vyjít nastejno. Takže jestli tuším správně, zavést to tady na našich trolejbusech = jízdní doba, která je teď 45 minut, je rázem 100 minut... S tímto systémem podle mě ve městě nelze napevno garantovat žádnou návaznost...

Mouka: No, tím MHD to zrovna z těch Chrlic může vyjít do centra dokonce i na dýl než pěšky. Např. po osmé večer 25 minut čekání na zastávce, 12ka ujede kvůli zpoždění autobusu = dalších 15 min. a vlastní cestování 25 min. a jsme na 65 minutách. K pláči. Autem bys za tuto dobu z těch Chrlic stihl objet Ořešín, Bystrc, Obřany, skočit si na kafe, vrátit se zpět a ještě by ti možná pár minut zbylo.... :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1647
10 čer 2006 20:45
Brno
Mouka: no nevím, jak v Debrecenu, tak v Szegedu většina těch řidičů ty jízdenky zkoumala. Obzvláště, když jsou tam schopní na zastávce typu Česká otevřít jen přední dveře. V Budapešti jsem autobusem snad nejel, ale u trolejbusů běžně jen první dveře a kontrola, na výchozích zastávkách dost často řidič před výjezdem trolejbus projde a udělá kontrolu

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Kontrolu namátkově provádět alespoň na konečných bylo řidičům DPmB doporučeno i v zónách 100/101. Provádí to jen hrstka nadšenců, ale kontroly řidičem se už dočkaly linky 82 (po vyjetí z Mendláku odstavil Mavečko, pustil ručně hlášku revize a všechny zkontroloval), linka 64 u ubytoven atd.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
IvanM píše:
Ten, kdo prezentuje takový názor jako ty, tj. “komu se to nelíbí, ať si cestuje, jak chce“, by tu pak vůbec neměl brečet, že zase ti nenávidění řidiči osobáků ucpávají ve špičce ulice ve městě...


Já neříkám, že to je takto ideální. Nicméně, pokud jsou zavedeny nějaké podmínky, tak je třeba je dodržovat, nikoliv nadávat na řidiče, že měl tu drzost po mně chtít jízdenku. Samozřejmě řidič by svého práva zase neměl nějak "zneužívat".

IvanM píše:
Cesta do města pěšky = 60min., MHD = 50min., autem=10min.“. Takže se pak vůbec nedivte a nenadávejte na řidiče aut. Ti nedělají nic zlého. To jsou jen běžní občané, kteří se chtějí rychle dostat z bodu A do bodu B, nechce se jim se mačkat ve smradlavém busu s mizerným intervalem a chtějí si ušetřit nervy...


Pokud bereme cestu MHD včetně pěší chůze a čekání na zastávce, tak se bohužel můžeme skutečně dostat i na těch 50 minut, což je ale dosti smutné. Autem po dálnici je to úplně jiná liga.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Most - Litvínov a Ústí nad Labem mají v busech nástup předem.
Chomutov - Jirkov, Havířov, Opava mají nástup předem všude. Nejedná se o žádná malá města, i když menší než Brno.
Oproti tomu Trutnov a Tábor, pokud vím, tak mají nástup všemi dveřmi.

k tomu Maďarsku: V Szegedu a Debrecenu jsem se setkal s tím, že cestující (zejména ti starší) mávájí při nástupu řidiči jízdenkou. Řidič se zpravidla kouká úplně jinam a vůbec ho to nezajímá. Nevím, jestli se to tam oficiálně má ukazovat, nebo to jenom cestující ukazují nějak ze setrvačnosti.

V Budapešti si tady tohle ale nevybavím.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
IvanM píše:
ad. systém nástupu předními dveřmi v jiných městech: srovnávejte srovnatelné, tj. Brno s Prahou a Ostravou.

Třeba budapešťské trolejbusy, ty jsou pro tebe dostatečně srovnatelné?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tohle se mi ještě v životě nestalo u řidiče DPMB v zónách 100+101. V jiných zónách ukazuji/jdu koupit potřebný jízdní doklad automaticky. Tohle u mě probíhá taky vždy bez problému...... To nevím, jestli si dotyčný chtěl hojit mindráček či co. Osobně za sebe říkám, že by mi tohle asi nestálo za to i když vím, že právo na to jako řidič mám. Otravovat se s nějakým cestujícím, případně se dohadovat nebo si nechat nadávat. Kontrolu jízdenek bych prováděl jen mimo 100+101 a tam, kde to mám nařízeno.... Proč dělat něco, co nemusím. Vždyť jsou od toho v městských zónách placeni revizoři...

ad. systém nástupu předními dveřmi v jiných městech: srovnávejte srovnatelné, tj. Brno s Prahou a Ostravou. Pokud máte na mysli např. město typu Prostějov, kde je všeho všudy asi 5 linek MHD, na vlakáči nastoupí 10 lidí, pak na každé další zastávce 2 cestující, délka trasy nepřesáhne 25 minut a snad jediná návaznost je tam na nádraží, a to na Osobní vlak... Tam je takový systém reálný, tady prostě ne. Je to krok zpátky, který podnik pomalu potápí ke dnu stejně tak jako jiné “populární“kroky, kupříkladu interval 20 minut po šesté hodině večer v pracovní den a jiné.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
M: To nerozporuji a neměl bych s tím problém. Jenže dotyčný řidič byl dost arogantní a nevím, proč si vybral zrovna mě, když o pár zastávek na znamení dál, normálně zastavil dámě, která také nemávala a odblokoval všechny dveře.

A k Líšni, d-8 jede z Jírovy na nádraží 18 minut bez přestupu a zpoždění většinou nemá. To mi nepřipadá jako pomalá doprava.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
b1: to máš pravdu, autem to dávám za 15minut bus by to postaré trati se stejným počtem zastávek jako tenkrát do 20ti minut dal určitě, to s dnešním vedením linky 8 nebo přestupama u autobusových linek jednoduše nedáš. Já prostě zastávám názor že MHD má být rychlá pohodlná a kvalitní a pokuď je to možné s co nejméně přestupy. Ani jeden z těchto bodů doprava do Chrlic nesplňuje,tak se není čemu divit, že obyvatelé Chrlic jsou nespokojeni. Mám tam dva kamarády a jednu příbuznou rodinu a nikdo z nich by vlak S2 nepoužil.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
peno: řidič má právo provést kontrolu jízdních dokladů


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Mimochodem, není to tak dávno, co mi na zastávce na znamení řidič DPMB na a-52 otevřel jen přední dveře a chtěl po mě jízdenku a ještě se rozčiloval, že nemávám, i když mávání už bylo dávno zrušeno. U takové 109 jsem tohle v zónách 100 a 101 směrem na Zvonařku nezažil. Je to holt o lidech.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
IvanM píše:
A právě proto systém regionální dopravy pro městské zóny 101+101 považuji za nevhodný.
...
To jsou jen běžní občané, kteří se chtějí rychle dostat z bodu A do bodu B, nechce se jim se mačkat ve smradlavém busu s mizerným intervalem a chtějí si ušetřit nervy...

1) Možná to nebudeš chtít slyšet, ale nástup prvními dveřmi a kontrola dokladů probíhá na městských linkách i v jiných krajských městech (kde je samozřejmě interval přizpůsoben vytíženosti). Žádný problém (natož psychickou újmu jako chrličákům) to cestujícím nezpůsobuje.
2) Mizerný interval, jo?! Jsi mě rozesmál... V sídle o 4.000 obyvatelích je špičkové spojení do centra v podobě dvou autobusů za 10 minut více než luxusní.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Zdeněk píše:
IvanM, Mouka: pokud se to nezměnilo, tak nejen na výzvu, ale při nástupu v regionálkách předem musí vždy cestující předložit jízdní doklad, i když je nástup povolen i zadem


A právě proto systém regionální dopravy pro městské zóny 101+101 považuji za nevhodný. Z tohoto důvodu jsem pro striktní rozdělení. Zóny 100+101 = linky 1-99, Ostatní zóny = linky 100-999...

Mouka: a právě proto, že se cestujícím tak moc vychází vstříc. Právě proto, že je systém naší přepravy čím dál “modernější“ a “použitelnější“, občané spadající do společenského postavení “střední třída“ a vyššího cestují většinou autem. Ten, kdo prezentuje takový názor jako ty, tj. “komu se to nelíbí, ať si cestuje, jak chce“, by tu pak vůbec neměl brečet, že zase ti nenávidění řidiči osobáků ucpávají ve špičce ulice ve městě...

Mimochodem, jak teď byl v BD článek o nespokojenosti chrlických obyvatel s linkou 509, tak v diskusi někdo napsal moc hezkou věc, a sice něco v tom smyslu jako “bohužel cestování z Chrlic MHD konkuruje spíše pěší turistice než autům. Cesta do města pěšky = 60min., MHD = 50min., autem=10min.“. Takže se pak vůbec nedivte a nenadávejte na řidiče aut. Ti nedělají nic zlého. To jsou jen běžní občané, kteří se chtějí rychle dostat z bodu A do bodu B, nechce se jim se mačkat ve smradlavém busu s mizerným intervalem a chtějí si ušetřit nervy...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
P. Haluza píše:
V okamžiku, kdy je i většina vlaků nízkopodlažních padá i další argument

Kterých? :mrgreen: Těch pár souprav panterů?

Karlos: Naprostý souhlas, taky jsem převedení Crossů LE12,8 na tu nejméně vytíženou linkou nepochopil. Navíc takto nejezdí z Brna na Rousínov a Vyškov jedený NP spoj. :-k

Jinak přihodím jednu příhodu z pondělí před Vánocemi:
Potřeboval jsem se dostat z Brna na Rohlenku, a protože v to odpoledne většina autobusů všech dopravců stála v koloně někde mezi Tržní a Zvonařkou, čekal jsem strategicky v Černovičkách na první spoj libovolné linky tím směrem. A po 20 minutách jsem se dočkal spoje linky 601 jistého malodopravce. No a před Bedřichovicemi řidič na znamení o výstupu reagoval slovy (arogantně přes celý autobus): "Já tady zastavovat nebudu! Mám zpoždění. Jezdí sem tolik jiných autobusů." sarcastic
(stížnost jsem opravdu nepsal, ale věřím, že dotyčný cestující ano)

A teď si představte, že by takovíto řidiči měli "suplovat" MHD. Pak to vypadá, jak vypadá...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert píše:
pak dalších 5 na Svatopetrské (pokud někdo stál venku a zastavoval jsem, neb tlačítko na znamení je pro některé lidi zapovězená věc)

Nechci lidi hájit, ale není problém v tom, že ta zastávka není na znamení zase tak dlouho a zvyk je holt železná košile?
Mimochodem, když tu Svatopetrskou zaváděli na znamení, tak tam lidi ve 109 zazvonili a řidič zařval ať na něj nezvoní, že ta zastávka přece není na znamení. Tak ho někdo z cestujících upozornil, že už je. A řidič spustil, že prý kterého blba to zase napadlo, že dost na tom, že už na něj furt zvoní na Komárově, teď budou i na Svatopetrské, a že se na to prý vybodne a radši se vrátí ke kamionu, tam ne nšj aspoň nikdo nezvonil :lol:

P. Haluza píše:
Nehledě na to, že u Makra zastavuje i 109, která jede přímo až na Zvonařku.

[RECESE] Teď mě napadla opravdu kacířská myšlenka. Co spoje linky 509 vedené jen do Chrlic nahradit přetrasováním 109 přes Chrlice a Holásky? :mrgreen:

Aha, takže už tak narvanou 109 ještě víc narveme lidmi z Chrlic? Výborný nápad, hodný génia. Tleskám. sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
M: To bylo před 20 lety. Dneska by to ta linka 83 za těch 13 minut už nedala...


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
P.Haluza: pokud je nová vazba horší než stará, tak se není čemu divit, třeba příklad, Líšeň Jírova - Hl.nádraží, linka 83, 13minut bez přestupu kdisi a dnešní situaci každý zná, řekni mi spoj, který to dnes dá bez přestupu nebo i s přestupem? Ano, dáš to autem,ale žádná MHD to nedá. Lidé si prostě na horší věci špatně zvykají a hledají jednodušší a rychlejší řešení a jak psal Vort, on i ten přestup zabere čas. Já neříkám, že současný přestupný systém je nějak špatný,ale on se poslední dobou nezlepšuje, ba naopak zhoršuje a proč lidem zbytečně komplikovat život když to jde jednodušeji? Korids nebo DPMB chce nalákat cestující tak by měl jezdit tak jak si to zákazník - cestující žádá, ne aby se zákazník přizpůsoboval né moc vhodnémun řešení Kordisu či DPMB. Bohužel je to tak.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já bych jako ideál viděl tramvajovou trať až do Avionu, a přestupní terminál někde mezi Komárovem a Avionem, a zkrácení zbývajících autobusů tam. Ostatně, v kombinaci s přeložkou TT Plotní je to asi jediná šance jak vyřešit zpožďování 40, 48 a spol. vlivem hustého provozu IAD před Vánoci a podobně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
29
21 pro 2014 16:36
No lidi jsou pohodlní, nechcou se učit novým vazbám, nechcou vystupovat když se mají prodírat ke dveřím... a myslím že zrovna výstup pod teskem není tak špatnej nápad, vůbec bych se nedivil kdyby to mišinou zvládli pěcha dřív než šalina(zbytek přecházející na ostrůvek nechápu stejně jako vy). Ono i ten přestup stojí nějaký čas, a to je potřeba zkoušet jak to vlastně v reálu vychází, taky bych mohl využívat jeden přestup, ale když spěchám jsou z toho dva(a čtvrt hodinky k dobru).. a když nespěchám nebo je nějaká zimní kalamita, je z toho přestupů až pět(protože první co v zimě nabere zpoždění je vlak).

_________________________________
Ano jsem nováček, po víc než čtyřech letech jsem se rozhoupal registrovat


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pokud by se v Komárově našlo místo na vybudování velkokapacitní smyčky, odkud by v samostatném tělese vedly přímé tramvajové linky na Českou, nádraží a třeba Mendlák, tak by to bylo nejgeniálnější řešení, jaké si vůbec umím představit.

Spousta lidí má prostě zafixováno, že před 20 lety sedli do autobusu a ten je vysadil v centru města, kde přestoupili na tramvaj. Dneska si vůbec nedokážou připustit, že by se na tom cokoli mělo změnit, přestože počet přestupů se nemění a rychlost vyznívá jednoznačně pro tramvaj či vlak.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 říj 2024 22:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]