Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 92 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Vidím, že uživatel J*M* je odborník na všechno a protože mu došly argumenty, tak vytáhl svůj oblíbený o věku (já jsem starší, kdo je víc). Si tu občas člověk připadá jako na Novinkách v diskusi...

Tin: Ono tlačítko nazývá se lidově "živák", odborně kontrola bdělosti strojvedoucího. Jde o tlačítko na pultě, které se musí periodicky obsluhovat stiskem, jinak se rozezní výstražná houkačka a pokud ani poté nedojde k obsloužení, tak zaúčinkuje EP ventil v rozváděči, který vypustí vzduch z brzdového potrubí a rychlobrzdou zastaví. Konkrétní časové intervaly z hlavy nevím, ale rámcově se jedná o interval cca 20s mezi stisknutími a délka výstražného signálu je 6s - pak následuje zmíněná rychlobrzda. Živák se obsluhovat nemusí, je-li lokomotiva vybavena zařízením pro příjem kódu a jede-li na volno ("zelenou" pro automobilisty :-) ), popř. do rychlosti 120km/h i na výstrahu (kóduje se na opakovači žlutá).

Novější lokomotivy (a na Slovensku v budoucnu i všechny rekonstruované) jsou vybaveny systémem Mirel, který živák nahrazuje a při příjmu omezujícího znaku (kódování výstrahy) začne modelovat brzdnou křivku a nutí strojvedoucího, aby ji dodržel. Křivku je nutno potvrdit (trefit se asi do 2 vteřin, jinak pfffff a stojíme) a pak dodržovat - dlužno dodat, že je poměrně ostrá a jakékoliv překročení je potrestáno rychlobrzdou.

Fafner: Při brzdění brzdí vše, co je zapojené na hadicích - lokomotiva i vozy. Některé lokomotivy vybavené EDB (363, 151...) jsou vybaveny převodníkem, který adekvátně ke snížení tlaku v brzdovém potrubí aktivuje EDB a loko brzdí prioritně tou - až při snížení rychlosti pod určitou mez přepouští vzduch do brzdových válců. Dále mají mašiny na brzdiči tlačítko OL2, které vypouští vzduch z brzdových válců a loko se pak nechá brzdit soupravou - šetří se tím špalky, obruče a sluch strojvedoucího. Takže v základu loko při brzdě brzdí.

Historce o obuté lokomotivě 350 bych celkem i věřil - byť jsou lokomotivy Škoda II. generace mizerně brzděné, tak na slizkých kolejích nevidím problém v tom, aby šly do skluzu i ony. A jestliže se zastaví všechny 4 nápravy současně, tak si lokomotiva myslí, že už stojí a protismyky přestanou účinkovat... a je tlačena setrvačností soupravy za sebou až do zastavení. Pak je zralá na odtah do depa a výměnu obručí.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
a nemají náhodou lokomotivy náhodou tlačítko, které se musí každou chvíli mačkat, aby to vůbec jelo? Takže historky o mašinfírovi, co si za jízdy vyleze ulevit na střechu jsou co? Nesmysl, protože by mašina zastavila sama.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Brzdí celá souprava. Zejména některé starší lokomotivy mají nízkou brzdící váhu, tak brzdí méně než vozy. Rozhodně však nelze hovořit o tom, že by vůbec nebrzdily.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A tak jak je to s brzdou, příp. rychlobrzdou vlaku? Já měl za to, že při běžné brzdě lokomotiva prakticky nebrzdí, ale v tomto nemám ani znalosti ani zdroje... pokud je někdo máte, sem s nimi :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
...a patrně od té doby leccos zapomněl.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
J*M* není strojvedoucí, ale lokomotivu za jízdy poznal z kokpitu v době, kdy otcové většiny z vás si hráli s lokomotivou na pískovišti


Offline
129
12 dub 2010 17:16
Nemá smysl se hádat, pan strojvedoucí J*M* má zajisté pravdu.... ](*,) :evil:


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Tímto dotazem jsem pana kolegu deklasoval na primitiva?
J*M* píše:
To jela sólo? A když, tak o co zastavila?

Nebo se deklasovat snaží pan kolega?


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
J*M* píše:
...jsou tu i takoví odborníci, kteří o problému znají minimum, a přesto se tu snaží ostatní deklasovat na primitivy, což ji žerou jen opravdoví primitivové.

Právě jsi pěkně popsal vlastní situaci. Gratuluji.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
vojtik píše:
Ne, lokomotiva jela kupodivu na vlaku, ovšem vzhledem ke špatné funkci protismyku (skoro bych tipoval, že došlo k zastavení všech 4 náprav současně a tím pádem přestal protismyk účinkovat, neboť to "nebylo potřeba") místo brzdění jela smykem, tlačena soupravou za sebou.

Nevím jak funguje nebo fungoval protismyk, ale myslím že při rychlobrzdě brzdí hlavně souprava a lokomotivě, která je mizerně obrzděná, se snad ani kola na kluzké koleji nedostanou do takového smyku, aby byla "čtveratá". To by musela být ve smyku celá souprava a strojvedoucí ty zablokovaná kola na lokomotivě ještě podsypával pískem


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ono tady o věcech, o kterých přispěvatel nemá šajnu, je 99% příspěvků, já se většinou netajím, že jsem poslední dobou ztratil kontakt z dnešní realitou, ale jsou tu i takoví odborníci, kteří o problému znají minimum, a přesto se tu snaží ostatní deklasovat na primitivy, což ji žerou jen opravdoví primitivové. To si asi onehdy vycucali novináři z palce, když rychlík (myslím) do Blanska dovezl vlakvedoucí, protože strojvedoucí zkolaboval. Nebo když strojvedoucí dostane průjem, tak než zastaví vlak, aby si mohl odskočit na kýbl, tak už nebude potřebovat si nikam odskakovat, to bude potřeba ostříkat hadicí.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
J*M* píše:
To jela sólo? A když, tak o co zastavila?


Ne, lokomotiva jela kupodivu na vlaku, ovšem vzhledem ke špatné funkci protismyku (skoro bych tipoval, že došlo k zastavení všech 4 náprav současně a tím pádem přestal protismyk účinkovat, neboť to "nebylo potřeba") místo brzdění jela smykem, tlačena soupravou za sebou.

Možná by to chtělo více se věnovat pozornějšímu čtení, místo neustálého rýpání do fotogalerie či věcí, ve kterých nemáme úplný přehled, že (viz vlakvedoucí řídící vlak)...


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Ne, tohle opravdu možné není. Strojvedoucí nemá za jízdy ve strojovně co pohledávat a vlakvedoucí nemá co řídit vlak. Jediná možnost, kdy je nutná přítomnost vlakvedoucího na lokomotivě je porucha zabezpečovače, kdy vlakvedoucí "simuluje" živák, ovšem do řízení nemá právo zasáhnout - nemá na to patřičné zkoušky a oprávnění.

Jestliže dojde na lokomotivě k takové závadě, kdy lze nouzově pokračovat v jízdě po určitém vyklemování/vypodložení třeba toho stykače, je nutno vlak ZASTAVIT a až poté provádět opravu. Opakuji, pokud nějaký fíra tohle udělá za jízdy, tak by měl být obratem sundán. Nespouštěj oči z trati má vždy přednost!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Bavili jsme se o tom, co se stane, když strojvedoucí opravuje ve strojovně za jízdy a když někdo strhne rychlobrzdu. Nebavili jsme se o tom, kdy a za jakých podmínek je to možné. Je jasné, když nouzově se snaží dojet a je nutnost odskočit do strojovny, tak nechá na chvíli lokomotivu bez dozoru na trať a nezdržuje se voláním vlakvedoucího na mašinu. To dělá až je ho potřeba ve strojovně na delší dobu a funkci strojvedoucího pak převezme vlakvedoucí


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Jestliže někdo opravuje lokomotivu tak, že je ve strojovně za jízdy, tak je zralý na sundání z mašiny a přezkoušky!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
V Československu opravdu přejela fýru vlastní lokomotiva, po tom co vykolejila a on vycestoval předním oknem. Nevím, zda by této tragédii se dalo zabránit sítí na okně, ale myslím, že dodnes sítě nejsou povinné.

Otevřením dveří do strojovny se vypne asi každá lokomotiva, ale na každé je zaplombovaný vypínač, který vypnutí překlemuje. Dráha není MHD, kde řidič zavolá dispečera a dál se nestará. U dráhy se musí dojet a strojvedoucí sám musí opravit, nebo aspoň nouzově, aby mohl dojet aspoň do první stanice


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Útěk do strojovny beru.
Ty opravy za jízdy... Možná se najde někdo takovej, kdo to dělá za jízdy, ale vzhledem k zásadě "nespouštěj oči z trati" to jistě nebude povolené. Navíc na některých lokomotivách ani není povoleno pod napětím do strojovny vstupovat. Otevření dveří vypne hlavní vypínač.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Pochybovat můžeš o čemkoli, na to má každý právo. Že jsi něco neviděl, nebo ti to ve škole neřekli, protože to brali jako samozřejmost, takových věcí je ažaž. Co dělá strojvedoucí, když potřebuje provádět opravy za jízdy, např podložit stykač, což mu umožní nouzově dojet. Jde do strojovny a stykač podloží. Co dělá, když vidí před sebou překážku, která ho ohrožuje na životě? Tak to strhne rychlobrzdu a lehne si na podlahu ve strojovně se zapřenými nohami držíc se čehokoliv.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Za jízdy v motorovém prostoru? O tom silně pochybuju.
Při čtení scénářů s tím, jak fíra vyletí předním oknem a vlak ho přejede, nestačím žasnout. Je potřeba sice zastavit co nejdříve, ale k tomuto dojít nesmí. Takové drážní vozidlo by nikdo neschválil.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
To jela sólo? A když, tak o co zastavila?


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Tak třeba docela nedávno na Slovensku strhlo rychlobrzdu na gorile ETCS a vzhledem k horším adhezním podmínkám měla mašinka po zastavení místo koleček čtverečky.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Mouka píše:
Jako cestující už jsem několikrát poznal, jak vypadá rychločinné brzdění. To vymrštění mi přijde už hodně přehnané.

Kubo, stačí kolik škody nadělá nedržící se cestující v prostředcích MHD jen při malém přibrzdění při rozjíždění vozidla, kdy může svým nekontrolovatelně se pohybujícím tělem způsobit škodu na majetku, ale i těžkou újmu na zdraví cestujících. Ten strojvedoucí nemusí sedět na zadku za jízdy jak v prostředcích MHD, ale může se pohybovat po celé kabině, nebo i v motorovém prostoru (to pak může vycestovat i předním oknem a vlastní lokomotiva ho může přejet)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Úplně snadno se dá poškodit, je toho mnoho, co se může stát, např vymrštěné tělo strojvedoucího poškodí cokoli v kabině, nebo rozlitá káva zlikviduje přístroje v palubní desce, nebo ..., atd ...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Může mi někdo vysvětlit, proč by se při použití záchranné brzdy měla poškodit lokomotiva? Vždyť to je nesmysl.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Opilec zatáhl záchrannou brzdu v rychlíku, 150 lidí muselo do autobusů


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 zář 2024 00:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]