Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 53 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Já si taky pamatuju jen šaltrpáku a jak johnny05 píše, pořád jen řadil a nejel a za náma kouř jako hrom, na lince 72 do těch kopců to sotva jelo, jezdil jsem s tím ze školy. Automat ale měli pokud se nepletu vozy 2049-2058 a 2058 měl jako jediný jiný dveře, co se otvírali jako u trolejbusu.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nechci se hádat, ale nemohlo to být tím, že původně byly dodávané vozy s mechanickou převodovkou a řazením tlačítky, pak s automatickou převodovkou Praga 2M70, a potom opět s mechanickou převodovkou, ale s řazením šaltrpákou? Určitě si pamatuji, že v době cca 1980-1 řidič při řazení mačkal tlačítka (na rovině se rozjížděl stylem 2-4-6 a v kopci postupně až na 1) a tehdy tu ještě Praga 2M70 v Ikarusech nebyly.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Kdyz sem se s Ikarusama vozival jako decko, tak meli vsechny radici paku a ridic nedelal nic jinyho nez ze radil. 1-2-3-4-5-6 a jeli jsme 40 a jakejkoliv kopec 20 biggrin

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Harold píše:
Chytrá knížka z roku 2005 napoví:
Převodovka byla mechanická šestistupňová typu CSEPEL, dálkově ovládaná. ... (str. 191)

Neklame-li mě paměť, řazení bylo tlačítky, tedy ne pákou.


Offline
147
20 lis 2006 13:21
Brno
matejmeznik píše:
Zdravím, měl bych otázku, vzpomene si někdo, jakou převodovku měly starý kloubový Ikarusy? Na fotkách jsem viděl manuál, ale mám pocit, že když jsem v něm jel posledně na muzejní noci, tak měl automat. (ale nevím to jistě) :-(

Chytrá knížka z roku 2005 napoví:
Převodovka byla mechanická šestistupňová typu CSEPEL, dálkově ovládaná. U některých vozů byla použita automatická převodovka typu Praga 2M70 s upraveným měničem. (str. 191)
Autobusy č. 2049-2058 z roku 1984 byly dodány s automatickou převodovkou typu Praga 2M70 s upraveným měničem - tyto vozy měly typové označení Ikarus 280.12. (str. 194; ostatní byly Ik 280.08)


Offline
410
29 lis 2014 18:06
možná bodnu do vosího hnízda, ale fakt je takový, zda JE RELEVANTNÍ V CENĚ NĚKOLIKA MILIONŮ V ROCE 2015 GENERÁLKOVAT VYSOKOPODLAŽNÍ autobus, ať už by dožil na dispečerkách, trhačkách, nocích atp. Sice Karosy 950 a 960 se těší oblibě, bohužel přišly v blbé době a obecně je asi čeká posledních pár let;
-> ROP dotace: v moravskoslezském kraji započala hromadná likvidace Karos C954 (na základě dotace ROP) v loňském roce a vize je taková, že do dvou let poletí téměř všechny Irisy 3ČSAD. V Košicích vytlačily Karosy B952 Sorky. Obdobný trend se rozrůstá u dalších dopravců. Ti mohou dostat dotaci na autobus, který nahradí vůz s motorem Euro 3 a méně, vyroben před 10 a více lety a má najeto nad 500.000km. Vůz, za který se vykazuje dotace, musí být fyzicky zlikvidován. Paradox je, že na šrotištích končí Karosy C954, které by soukromníkům mající ještě 700vky, první sorky či starší karosy 900, pár let posloužily.
-> požadavky krajů ve výběrových řízeních na stáří vozového parku. V IDSJMK je v regionální dopravě hranice 12let. Bors, Tišnov a Adosa se svých nejstarších Karos 950 postupně zbavují. Příští rok se očekává velká obnova vozového parku u ČAD.
Navíc např. 2379 má spravený vlek podobně jako se repasoval u negenerálkovaných kloubáků B941 (vlek byl ale repasován v roce 2011 i vozům 2367 a 2368, které GO později dostaly).


Offline
117
26 čer 2014 22:31
On pojem "obnova" je docela širokej a myslím si, že to bude záležet hlavně na aktuálním stavu autobusů v roce 2016. Ale bylo by škoda kdyby z toho plánu na GO B961 sešlo. Když půjdou pryč Citelisy, rozhodně mi to vadit nebude sarcastic Ale kdo ví, jak to nakonec všechno dopadne :wink:


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tak v tomto případě by mi “srdce krvácelo“. To taková 2389 je úplně luxusní kočár. A myslím, že ostatní jsou na tom podobně. Jen ta 2383 je krám... Myslím, že teoreticky mnohé B961 mohou být v lepším stavu než nejstarší Cite. Doufám tedy, že z původního plánu GO všech B961 nesejde. Když už tedy zlikvidují B951, tak ať mi aspoň na klouby nesahají. Až se Cite dostanou na noci, tak začne ta pravá sranda. Dávám jim rok jízdy po panelech a finíto...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
IvanM píše:
V aktualitě je psáno, že další obnova kloubových autobusů bude v roce 2016. To by mělo být za jaké vozy? Pravděpodobně část kloubových Citelisů a veškeré B941(i s GO). Nebo se pletu? I tak mi to ale přijde brzo vyřadit B941 5-6 let po GO...

Osobně si myslím, že dlouhé Ciťáky jsou ještě na vyřazení mladé. Další možností by mohlo být, že třeba došlo k přehodnocení plánů s B961, a místo dalších GO se bude vyřazovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Hm, převodovka z Ikarusu je prý v 5320, ovšem to je osmikvalt...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
matejmeznik píše:
Zdravím, měl bych otázku, vzpomene si někdo, jakou převodovku měly starý kloubový Ikarusy? Na fotkách jsem viděl manuál, ale mám pocit, že když jsem v něm jel posledně na muzejní noci, tak měl automat. (ale nevím to jistě) :-(


standardně 6st manuál a rozhodně ho měla i 2090 - viz foto http://foto.bmhd.cz/foto.php?11083.
Nicméně v nabídce výrobce byl i automat a nejsem si jist jestli ho náhodou nemělo i pár brněnských vozů - nechť mě znalejší doplní.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
V aktualitě je psáno, že další obnova kloubových autobusů bude v roce 2016. To by mělo být za jaké vozy? Pravděpodobně část kloubových Citelisů a veškeré B941(i s GO). Nebo se pletu? I tak mi to ale přijde brzo vyřadit B941 5-6 let po GO...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
11
28 lis 2014 21:01
U linky 50, 52, 54, 303, 302, 1, 3, x3, zkrátka v Bástru
Zdravím, měl bych otázku, vzpomene si někdo, jakou převodovku měly starý kloubový Ikarusy? Na fotkách jsem viděl manuál, ale mám pocit, že když jsem v něm jel posledně na muzejní noci, tak měl automat. (ale nevím to jistě) :-(


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Já jsem zase rád, že DP nebude závislý na TMB, jednak kdo ví, jestli za pár let TMB zásadně nezmění zápůjční podmínky, jednak TMB není všespásný (viz alespoň pro mě neodpustitelná šrotace 22TrG) a hlavně bychom měli být rádi za každé historické vozidlo, u DP navíc budou tato vozidla lépe existenčně zajištěna než u TMB (kde stačí, aby se změnilo vedení a půjde to do kopru stejně jako Líšeň).

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Je třeba odlišovat ovšem mezi muzejním a "muzejním". Muzejní je uchovávání předmětů pro budoucnost a "muzejní" je provozování "šauklů" (viz např Podnikové muzeum DPP, kde je muzejní sbírka a pak jsou zde vozy "muzejní" pro provozování nostalgických jízd za účelem tržby). To by byla debilita nejvyššího stupně sloučit v Brně tyto "sbírky" do jedné, vozy DP patří městu, vozy TM patří státu, to by bylo soukromé podnikání za státní peníze, to by si orgány činné v trestním řízení smlsly.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ještě je rozdíl vytvoření 2. sbírky vlastní, nebo určitá forma spolupráce, či dokonce sloučení sbírek (to by myslím bylo ideální). Přece jen je jednodušší zachovat jednu sbírku s více vozidly, než dvě oddělené.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Aha, aha. Ok :-)

Pokud ale budeme diskutovat o tom, zda je to, že si každá instituce buduje svou sbírku, nesmysl, nebo ne, přikláněl bych se v současné reálné situaci k tomu, že to není nesmysl. A jsem rád, že se tím DP začal seriózně zabývat.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Ano, je to přesně jak píše MartinV. Jestli si to někdo vyložil jinak, tak za to se omlouvám.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Eda: jestli spíš mili.hami nemyslel nesmyslnost/absurditu tohoto počínání, než že by se to ve skutečnosti nemohlo dít. Určitě by byla na místě nějaká spolupráce DP a TMB, než aby si každý vytvářel vlastní vozový park historických vozidel. Ale to záleží na příslušných institucích, aby případně spolupracovaly.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
mili.hami: Nešiř bludy, prosím. Není to nesmysl. Ten záměr existuje. Jestli se ho povede naplnit, je věc další. Ale nesmysl to není.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
OndraK píše:
Manil psal, že to má být historické vozidlo DPMB, což nemá s TMB žádnou spojitost.

Dobře, beru v potaz, měl jsem za to, že TMB a DPMB mezi sebou nějak vzájemně spolupracují. To ale stejně nic nemění na tom, že je to nesmysl. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Už samotný fakt, že neodjíždím z konečné se sekyrou, není k zahození. Nejde jen o vlastní dorovnávací pauzu, ale aby někteří lidé neměli možnost stěžovat si na zpoždění. A věřím, že takových stížností chodí na DP hodně, často neoprávněných (dopravní situaci DP neovlivní, vyrovnávací pauzy ano).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přesně tak. A i pro řidiče je jistě fajn, že si může aspoň na pár minut vydechnout a odpočnout...


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Však to už tady bylo - původní linka 60 s průjezdnou konečnou u nemocnice. A jízdní řád se pak opravdu hodil leda na... nic.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nešlo tu o kilometry ani vzdálenost, ale o to, že na Kampusu, sever už nebylo místo.

A obrat se o vyrovnávací čas úplným zrušením pauzy v Bohunicích by vzhledem k častým (byť drobným) zpožděním moc dobrý krok nebyl.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 14:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]