Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 22 z 35    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Jenda píše:
Už jsem u SORky zažil, že, když byly otevřeny 2. a 4. dveře (poptávkou) a řidič je chtěl zavřít, tak se otevřely i 3. dveře a postupně se pak odzadu zavíraly (zavřou se zadní, pak 3. pak 2...). No vypadalo to dost divně a hlavně to dost zdržovalo. Ale je možné, že šlo o chybu u konkrétního vozu. :roll:

Ano, protože na hlavu postavený software po druhém zmáčknutí DEV k zavření nereagoval a muselo se použít tlačítko otevření/zavření, kdy se vlastně všechny dveže musí nejprve otevřít, aby se pak dalším zmáčknutím zavřely.
DEV standardně reaguje na všechny dveře a pokud tam je, používám ho a nikdo si pak nemůže stěžovat, že se mu někde neotevřely první dveře. Hodně lidí to u prvních dveří i vyselektuje biggrin

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
xxx píše:
Toho ovšem někteří zneužívají a neotevírají přední dveře.

Což ovšem nesmí. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
manil píše:
Na autobusech panují jiné zvyklosti, než na tramvajích, proto autobusáci vždy požadují, aby bylo ovládání I. a ostatních dveří oddělené (tj. tlačítka ovládání I. a ostatních dveří).

Toho ovšem někteří zneužívají a neotevírají přední dveře.

manil píše:
DPMB požadoval soubor úprav SW dle zvyklostí z ostatních autobusů (vnitřní signalizace, ovládání dveří, signály pro hlášení zastávek...). Tyto úpravy byly vzorově provedeny na voze 7001 - zde již poptávka funguje tak, jak na Irisbusech, tj. tlačítkem DEV lze všechny otevřené dveře i zavřít. U ostatních vozidel bude nový SW teprve nahrán.

Zaplať pánbůh!


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
xxx píše:
Všiml jsem si jedné věci. Když řidič použije oranžové tlačítko pro uvolnění dveří, tak pak musí pokaždé přemýšlet, které dveře se otevřely a které ne, protože na rozdíl od irisbusů tím stejným tlačítkem dveře zavřít nejdou. Ačkoli jsem tyhle autobusy nikdy neřídil, tak mi přijde toto řešení hrozně nepohodlné a postřehl jsem, že někteří řidiči z tohoto důvodu poptávku ani nepoužívají. Rozložení tlačítek ovládání dveří je věcí výrobce nebo zákazníka? A je nějaká naděje, že TNB 18 už to budou mít vyřešeny lépe? Dle mého názoru by tam mělo být jedno tlačítko po otevření prvních dveří, druhé pro otevření VŠECH dveří VČETNĚ PŘEDNÍCH, třetí pro uvolnění dveří a čtvrté pro zavření VŠECH dveří. Ostatně takhle to mají tramvaje, nevím, proč autobusy to musí mít jinak.

Na autobusech panují jiné zvyklosti, než na tramvajích, proto autobusáci vždy požadují, aby bylo ovládání I. a ostatních dveří oddělené (tj. tlačítka ovládání I. a ostatních dveří). Jak uvádíš, na SORech tlačítko DEV (žlutá poptávka) dveře pouze uvolní, nikoliv zavře.
Standard SORu, který běžně prodává, je takový stav, jaký popisoval a odkazoval Hhoonnzzaa. DPMB požadoval soubor úprav SW dle zvyklostí z ostatních autobusů (vnitřní signalizace, ovládání dveří, signály pro hlášení zastávek...). Tyto úpravy byly vzorově provedeny na voze 7001 - zde již poptávka funguje tak, jak na Irisbusech, tj. tlačítkem DEV lze všechny otevřené dveře i zavřít. U ostatních vozidel bude nový SW teprve nahrán.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Už jsem u SORky zažil, že, když byly otevřeny 2. a 4. dveře (poptávkou) a řidič je chtěl zavřít, tak se otevřely i 3. dveře a postupně se pak odzadu zavíraly (zavřou se zadní, pak 3. pak 2...). No vypadalo to dost divně a hlavně to dost zdržovalo. Ale je možné, že šlo o chybu u konkrétního vozu. :roll:

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Zrušení uvolnění se provede tlačítkem sloužícím k otevření/zavření dveří 2-4. Pokud se však žádné z dveří 2-4 (resp. 2-5) neotevřely, což si řidič nemusí uvědomit, tak se všechny tyto dveře při stisku otevřou. K tomu ještě přední dveře musí zavřít zvlášť, opět pouze pokud se otevřely. Nevím, ale přijde mi to postavené na hlavu. Mělo by tam být tlačítko centrálního zavření dveří (=>zrušení uvolnění) nebo by k tomu mělo sloužit stejné tlačítko, kterým se dveře uvolňují (po vzoru citelisů). Můj názor.


Offline
121
01 úno 2009 22:40
Příručka k vozu NB 12 je k dispozici zde: http://dp-a-kacerov.wbs.cz/nb12-praha.pdf

Lze v ní najít, že tlačítko uvolnění otevře předvolené dveře, pokud si pak někdo zmáčkne nepředvolené dveře, taktéž se otevřou. Pak tam je klasický čudlík k zavření všech dveří naráz a ke zrušení uvolnění. Stejný princip jako u tramvají. Jediný rozdíl jsou přední dveře, které se ovládají zvlášť řidičem zvláštním čudlíkem, což je u autobusů standard.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Všiml jsem si jedné věci. Když řidič použije oranžové tlačítko pro uvolnění dveří, tak pak musí pokaždé přemýšlet, které dveře se otevřely a které ne, protože na rozdíl od irisbusů tím stejným tlačítkem dveře zavřít nejdou. Ačkoli jsem tyhle autobusy nikdy neřídil, tak mi přijde toto řešení hrozně nepohodlné a postřehl jsem, že někteří řidiči z tohoto důvodu poptávku ani nepoužívají. Rozložení tlačítek ovládání dveří je věcí výrobce nebo zákazníka? A je nějaká naděje, že TNB 18 už to budou mít vyřešeny lépe? Dle mého názoru by tam mělo být jedno tlačítko po otevření prvních dveří, druhé pro otevření VŠECH dveří VČETNĚ PŘEDNÍCH, třetí pro uvolnění dveří a čtvrté pro zavření VŠECH dveří. Ostatně takhle to mají tramvaje, nevím, proč autobusy to musí mít jinak.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Pohybuji se většinou na medláneckém území a pochybuji, že by najednou jezdily vozy z gS třeba a41, a42 nebo a54. Tomu prostě nevěřím. Takže zkáza zažehnána ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
stuřík píše:
Aspoň, že jezdí na druhým konci města ;-).

Bohužel se obávám, že se to časem změní...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Jenda v tématu City/Cite píše:
Ta rozhrkanost je způsobena hlavně nevhodně řešeným obložením interiéru - vše tam vibruje, vrže, skřípe. Na stropě se hýbou plechy nevhodné konstrukce. ... Ostatně SORky jsou na tom dost podobně.

Jsem rád, že to tu napsal první i někdo jiný, než já. Obložení interiéru i další části SORek mi připadají jako okopírované z Citybusů, materiály mají jen jinou úpravu, aby se neřeklo. Hlučnost totožná jako v City/Cite. Navíc jako bonus všude málo místa na nohy (myslím na podrážky, ne kolena).
Já si tam téměř nikam nesednu. Z mého pohledu jsou SORky přešlapem. Jak velký si řekněte každý sám. Aspoň, že jezdí na druhým konci města ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Nene, mýlíš se. Zadávací dokumentace říkala, že dodavatel může nabídnout maximálně jeden typ vnitroměstského (32 ks) a jeden typ městského autobusu (56 ks), přičemž může nastat situace, že bude nabízen pouze jeden typ vozu, který bude dodán v počtu 88 ks. Dále byla stanovena kritéria s dveřními proudy (s nějakou malou váhou), i přesto ale mohlo Iveco, přihlásilo-li by se, snížit cenu (majoritní váha při posuzování) a předběhnout tak Zliner.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Ne ne, vždy bylo jasné že budou ve dvou provedeních a Iveco více dveří nedá.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Až na to, že se tehdy tvrdilo, že to bude 88 UW... takže to vlastně byly jen dohady ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Přesně tak, jak už tu bylo před nějakou dobou řečeno, 56 vozů bude od Iveca Urbanway, žádné překvapení.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
Ehm, to jsou mi zase divoké spekulace. Pohledem na profil zadavatele lze snadno zjistit, že dodavatelem všech 88 kusů bude Zliner s tím, že 56 kusů jako subdodávku dodá Iveco. Co to znamená, si průměrný šotouš jistě spočítá sám :wink:


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Já zas mám informace , že je obrovská pravděpodobnost , že to vyhraje Urbanway.Takže bych těmi poplašnými zprávami tak nehýřil , třeba to vyhraje úplně někdo jiný (třeba Volvo). :wink:


Offline
479
23 pro 2013 20:28
Hrušovany u Brna
Že je to na 85% potvrzené..


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
viktor1 píše:
Nevím, zda to tu už bylo, ale VŘ na zbylých 88 CNG pravděpodobně (85%) vyhrála SORka. .


A co to znamená pravděpodobně na 85%?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
479
23 pro 2013 20:28
Hrušovany u Brna
Nevím, zda to tu už bylo, ale VŘ na zbylých 88 CNG pravděpodobně (85%) vyhrála SORka. .


Offline
821
25 led 2006 09:46
Nejde o nic, ale v SORkách jsem opravdu zpočátku plyn také cítil. "Novota" voní jinak. Údajně ústí výfuk pod vozem někde v úrovni středních dveří a z něj ten smrad šel. Co s tím kdo udělal, nevím.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Nejsem sice "čuchací" odborník a klimatotechnolog, ale zcela jistě na to má vliv výměna vzduchu a substrátu. Čím častěji otvíráš dveře, lidi a vzduch v jejich okolí se mění, vydýchává se, plní se odérem z parfémů a střevními plyny, tím rychleji se novota vyvětrá. I vlhkost a teplota vzduchu má určitý vliv.
Zkus doma míň větrat a za chvíli tam máš rychnu jak v opičárně... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
ReZ píše:
Jestli to není, náhodou, tím, že cca tři týdny byla mimo provoz a tudíž ta novota nestačila tzv. vyčuchnout.
A jak vysvětlíš, že ten "čuch novoty" je cítit s různým intervalem a intenzitou? :wink:

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Jestli to není, náhodou, tím, že cca tři týdny byla mimo provoz a tudíž ta novota nestačila tzv. vyčuchnout. Až na ni narazím, tak ji "očuchám" a dám vědět.
BTW: až někde uvidíte chlapa, co stojí za pr.. zadkem busu a tváří se a chová jak pátrací pes, budu to JÁ... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
V 7001 je plyn stále cítit.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 856 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 22:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]