Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 16 z 27    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
mh píše:
Co jsem se dnes díval, tak sice žlutá zóna je i v prostoru druhé půlky dveří, nicméně turniket zabraňuje vstoupení před první křídlo dveří, což je předpokládám to nejrizikovější místo z hlediska výhledu ... ...ostatně jen tak pro legraci to tam asi nemontují..
Co si všímám, tak tvrzení "vstoupení před první křídlo dveří, což je předpokládám to nejrizikovější místo z hlediska výhledu" těžko bude pravda, když řidičův kolega autobusák si při hovoru za jízdy nikam jinam nestoupne (a nestojí tam, aby referoval o dění zprava). Určitě to tam není montováno "pro legraci ", ale určitě to tam není montováno pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu (to tvrdí jen ti, co neradi otevírají přední dveře).

Kladívko je sice dobrá věc, ale výstup dveřmi je výstup dveřmi (i při mimořádnosti, už se vidím, jak při mimořádnosti vystupuji oknem, když někdy /i střízlivý/ mám problém vystoupit dveřmi)


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
J*M*: v případě mimořádnosti lze použít např. kladívka. Mimořádností, při kterých je potřeba okamžité opuštění vozu je oproti bezpečnému výhledu minimum.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
J*M* píše:
Trochu víc jsme se dostali od primárního problému, tj turniketu na Solaris Urbino 18. Rozšířil jsem příspěvek manila o otázku bezpečnosti cestujících z hlediska nutnosti úniku při mimořádnosti. Je tu namítáno, že onen turniket je namontován z důvodu bezpečnosti silničního provozu, což odmítám s odůvodněním, že z tohoto hlediska by musel být umístěn mimo "žlutou zónu".
K tomuto problému by to chtělo diskuzi, že řidič potřebuje výhled, to tu nikdo nezpochybňuje, jen je zpochybňován účel turniketu, jako nástroje větší bezpečnosti silničního provozu

Co jsem se dnes díval, tak sice žlutá zóna je i v prostoru druhé půlky dveří, nicméně turniket zabraňuje vstoupení před první křídlo dveří, což je předpokládám to nejrizikovější místo z hlediska výhledu a tudíž lze konstatovat, že má opravdu pozitivní vliv na bezpečnost provozu... ostatně jen tak pro legraci to tam asi nemontují..


Offline
78
20 led 2014 11:05
Robert píše:
Wall: Srovnání je jednoduché. V obou případech je potřeba ze strany zaměstnance otevřít hubu a slušně o něco požádat. Nic víc jsem tím říci nechtěl.

ono když máš natřísklej autobus ze předu do zadu a po strop,tak můžeš žádat slušně,neslušně a stejně je ti to prd platný.viz tředa včerejší posily 12 do a z Komárova


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Wall: Srovnání je jednoduché. V obou případech je potřeba ze strany zaměstnance otevřít hubu a slušně o něco požádat. Nic víc jsem tím říci nechtěl.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
mcezna: jakto? pokud budu v zone Brnenske, otevru jen levou pulku, vubec pres turniket nepujdes, takze za 2 zastavky vystoupis opet levou polovinou dveri, pokud budeme mimo Brno, budes muset tim turniketem projit, protoze jinak by jsme neodjeli chapes? mezi pravou polovinou dveri a turniketem by za jizdy nikdo nemel stat, takze by sis prosel turniketem a druhou zastavku vystoupil levou polovinou dveri. Jinak autobus ma jeste dalsi 3 dvere, takze v poho muzes vystoupit i tama a v Brne tama i nastoupit, opravdu neni nutne neustale pouzivat jen prvni dvere, proto ma bus 4, ikdyz vetsinou me prijde, ze by stacily jen ty predni.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: kdybys otvíral jen půlku dveří, pak by byl problém vyřešen.


Offline
Uživatelský avatar

95
20 pro 2008 19:27
Brno
Robert píše:
Tak slušně požádat o uvolnění prostoru snad není věc, která by řidiče zabila. Pokladní taky občas musí požádat lidi, aby jí ukázali tašku, a jen tupě nemarkuje zboží.

srovnání řidiče, který se věnuje řízení vozidla (nejen MHD), sleduje provoz okolo sebe (je-li mu to umožněno) a pokladní, která jak napsal Robert si občas řekne o prohlídku tašky aby stále jen tupě nemarkovala zboží přes pípak.
Smysl tohoto srovnání mě není jasný.
Možná kdyby jste ji bránili to zboží přes ten pípak snímat.
Ale prohlídka tašky a uvolnění prostoru pro bezpečný výhled?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
M píše:
Nějaká žlutá plocha na zemi nikoho nedonutí ten prostor opustit.


Ale to přece nedonutí ani ten turniket... Spíš naopak pokud uvidím turniket a vím, že za dvě zastávky vystupuji, prostě skrz něj neprojdu. Byl problém vyřešen? Ne.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Trochu víc jsme se dostali od primárního problému, tj turniketu na Solaris Urbino 18. Rozšířil jsem příspěvek manila o otázku bezpečnosti cestujících z hlediska nutnosti úniku při mimořádnosti. Je tu namítáno, že onen turniket je namontován z důvodu bezpečnosti silničního provozu, což odmítám s odůvodněním, že z tohoto hlediska by musel být umístěn mimo "žlutou zónu".
K tomuto problému by to chtělo diskuzi, že řidič potřebuje výhled, to tu nikdo nezpochybňuje, jen je zpochybňován účel turniketu, jako nástroje větší bezpečnosti silničního provozu


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
J*M*: ani to bohužel často nezabírá, měl jsem problém na 77 když jsem jel s narvaným kloubákem a lidi stali právě i v předních dveřích, před zastávkou autobusové nádraží linek 84 zatáčíš doprava a dáváš přednost chodcům, díky těmto lidem jsem tam neviděl nic, marně jsem žádal o uvolnění, tvrdili, že nemájí kam uhnout, tak jsem to vyřešil tak, že jsem stál tak dlouho, dokud je nenapadlo se posunout dozadu. Když jsem vypnul motor a vyhodil blinkry, pochopily a dokonce se zmáčkly tak, že ten výhled byl. Nějaká žlutá plocha na zemi nikoho nedonutí ten prostor opustit. Jak psal chat, přesně tak to je, při otevřených předních dveří prostě nic nevidíš. A cestující jsou čím dál méně ukáznění tak je i problém s výhledem při odbočování doprava. Taková je realita. Dle mě je nejlepší řešení kabina na trolejbusech 14 a 15Tr.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Tak slušně požádat o uvolnění prostoru snad není věc, která by řidiče zabila. Pokladní taky občas musí požádat lidi, aby jí ukázali tašku, a jen tupě nemarkuje zboží.


Offline
Uživatelský avatar

95
20 pro 2008 19:27
Brno
J*M* píše:
J*M*: ... A žlutá plocha fakt nikoho nedonutí, ...
To jistě ne, od toho tam sedí šofér ...

šofér od slova šoférovat ? nebo buzerace a výchova cestujících a dožadování se umožnění bezpečného výhledu přes přední dveře, které jsou za tím účelem prosklené?


Offline
Uživatelský avatar

95
20 pro 2008 19:27
Brno
J.M. - Dík za snímek, v diskuzi jde o výhled, ale ne do zrcátek, o bezpečný výhled přes přední dveře.
přesně tak.
třeba sem chat hodí i pohled z místa řidiče přes přední dveře, třeba na křižovatce kde dává přednost v jízdě a vpravo bohužel nevidí přes "cestující"


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MartinV píše:
J*M*: ... A žlutá plocha fakt nikoho nedonutí, ...
To jistě ne, od toho tam sedí šofér ...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
chat-maniac píše:
Koukám je to tu zase samej specialista na jízdu s busem a výhled do zrcátek. ...
Dík za snímek, v diskuzi jde o výhled, ale ne do zrcátek, o bezpečný výhled přes přední dveře.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: no ale tak přece řidič nebrzdí prudce neustále. A žlutá plocha fakt nikoho nedonutí, aby měl řidič výhled. Je to jako že plná čára není zeď (na silnici).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Koukám je to tu zase samej specialista na jízdu s busem a výhled do zrcátek.
U devítek je to docela ok, akorát, že ve výhledu brání rám prvních dveří, je lepší si je zavřít.
U Crossů je to horší, tam je to křídlo dveří přímo narvaný v zrcátku. Nutnost si je zavřít pro dobrý výhled.
Citelis má tu chybu, že dveře při otevření zastíní taky celej výhled. Dá se to eliminovat nastavením celého ramene zrcátka, ale ne u všech to jde podle představ.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
stuřík píše:
JM: Zas z pohledu bezpečnosti silničního provozu je to dobře ;-).
Větší blbost jsem už dlouho neslyšel, budu-li namáčknut při návalu při prudším brzdění davem na turniket, tak šofér stejně přes mě houby uvidí, protože žlutá "stát ne!" zóna je daleko jinde. To by ten turniket musel být umístěn jinde, aby plnil funkci pro bezpečnost silničního provozu


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
stuřík píše:
... Turniket funguje z jedné strany (zevnitř) jako zábrana, z druhé strany se dá využít i na nějaké příměstské lince a otevřít právě jen přední polovinu prvních dveří a zkontrolovat lidem lístky...

Třeba se dočkáme i doplnění kasy (časem).
JM: Zas z pohledu bezpečnosti silničního provozu je to dobře ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
manil píše:
Osobně se mi ten turniket také těžce nelíbí. ... Současně se mi nelíbí ani možnost volby, které křídlo si řidič otevře. Je jasné, že většina toho bude (vy/zne)užívat a z plnohodnotných dveří o šířce 1200 mm se stane 600 mm s tyčí a turniketem. Jednou máme ve standardech zakotveno, že přední dveře jsou využitelné pro výstup a nástup, tak proč to nějakým technickým opatřením omezovat...
Je tady i otázka, kdo něco takového může schválit. V době, kdy se bazíruje ve stavebnictví na dveřích otevíraných ven mimo uzavřené prostory z důvodů požární bezpečnosti a v dopravě z téhož důvodu, popř z důvodu bezpečnosti, na počtu nouzových únikových otvorů, si najednou "někdo" schválí něco, co omezuje nejen výstup, ale i nouzový únikový otvor. To je pomalu stejný nedostatek, jak kdyby u těch dveří nebylo nouzové otevírání pro případ vyžadující únik při nemožnosti asistence řidiče


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Tak potom se nabízí otázka, na co tam ty dveře vlastně jsou, když jimi cestující podle tebe nesmí nastupovat...


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
xxx:
Karlos píše:
Kvůli lepšímu výhledu do bočního zrcátka, aby měli přehled o nástupu/výstupu cestujících ve všech dveřích

Toto se týká všech vozů s výklopnými dveřmi - otevřené přední dveře zamezují ve výhledu na druhé a třetí, přičemž v DP jde všechny Karosy (pouze výjimečně lze seřídit nějak rozumně), zmíněné Crosswaye LE, ale pak i T3R, T6 a K2R s výklopkami (tam se proto instalovaly kamery, že)...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Osobně nechápu, proč všechny brněnské autobusy mají možnost neotevřít první dveře, proč tam raději není tlačítko na otevření všech dveří tak, je to u šalin. Takhle toho řidiči často zneužívají a někteří přední dveře zásadně neotevírají.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Wall: Pokud to vztáhneš jen k Solarisu, tak máš pravdu, ale co se týče třeba Crosswaye LE, ta na 100% souhlasím s Karlosem, dělám to taky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 660 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 23:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]