Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 57 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Třeba ten zmíněný, dnes zasypaný, viadukt.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Citace:
Jenomže to není jen o nějakých kolejnicích, ale že pod těmi kolejnicemi jsou některé stavební objekty i z roku 1838.

Jaké objekty, to mě zajímá.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To je pravda. Proto by mi taky varianta většího odsunutého hlavasu a zároveň menšího regionálního nádru v centru přišla zajímavá. Protože by se tyto objekty mohly rekonstruovat (rest železniční viadukt obnovit), díky nižšímu počtu vlaků.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MartinV píše:
No kdyby se chtělo, tak i v aktuální poloze by šlo nádraží trochu rozšířit a oblouky narovnat.

Jenomže to není jen o nějakých kolejnicích, ale že pod těmi kolejnicemi jsou některé stavební objekty i z roku 1838. hlavoudozdi


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A po dobu narovnávání, resp. rekonstrukce bude organizace výluky podobná té loňské, akorát po více etapách a podstatně, velmi podstatně delší. A pak se najde spoustu kverulantů, kteří budou říkat, že to už mohli ten Rosičák trochu zkulturnit a nechat rovnou pro EC. A jseš u varianty U řeky.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Trochu rozšířit je sice hezké, ale od rekonstrukce si představuju něco, co bude kapacitně stačit minimálně na dalších 50 let. Trochu rozšířit si dovedu představit jedině v případě, že by Tesco souhlasilo se zakomponováním jejich NC do nádraží - reálně by se zbouralo staré Tesco a "do nádraží" by se postavilo nové, Tescu by se to mohlo docela vyplatit i líbit. To ale furt řeší jen rozšíření, nikoliv narovnání, to je téměř vzájemně výlučné - buď rozšířit, nebo narovnat.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
No kdyby se chtělo, tak i v aktuální poloze by šlo nádraží trochu rozšířit a oblouky narovnat.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
MartinV: S tebou to, chlape, asi nemá smysl. Píšu ti, že nulová varianta je k ničemu, páč neřeší ani koridorizaci, ani zkapacitnění, ani přípravu na VRT. Nádraží "v centru" mít pochopitelně lze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Všichni ti, co by chtěli nádraží U řeky, by měli chtít zároveň v trase Nové nádraží - staré nádraží - nádraží Kr.Pole aspoň toto, ale jezdící minimálně ve trojčeti. To jim ale nikdo nepostaví, ani ta dnešní RVHP (pardon EU)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Že TESCO něco chce je v tomto případě docela irelevantní, navíc mám pocit, že před TESCO se pár kolejí vleze...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Vzhledem k tomu, že Tesco se má naopak zvětšovat (až na místo současného DDM), tak se obávám, že ho opravdu nikdo nezboří.

Sice už dost starý článek, ale...
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... ulice.html


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo, Tesco by se mohlo sbořit, beztak je to pěkně hnusná krabice. A hlavas na tři patra, proč ne, když se spraví podloží a viaduktům by se taky nastavilo nějaký patro navíc, nemám s tím problém, akorát by to asi neprošlo ohledně hluku se obávám.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pokud by se mělo s jedním z nádraží počítat jako s nádražím pro regionální dopravu, s tím, že by v době otevření druhého nádraží už mělo problémy s kapacitou, bylo by to hodně špatně vymyšlené...

Každopádně, abych zmínil svůj pohled na věc - nádraží musí být každopádně jedno. Dvě nádraží způsobí víc problémů, než bonusů.

Osobně bych preferoval variantu pod Petrovem, protože bude lépe návazná na zbytek. Nulová varianta nedává smysl, leda by se a) současné nádraží postavilo do více pater, nebo b) zbořilo Tesco. Ani jedno si nemyslím, že je proveditelné. Nádraží na jihu je imho strašně mimo všechny trasy.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ještě k tomuhle:
Fafner píše:
Mě nejde o vlaky vysoutěžené, mě jde skutečně o ty soukromé vlaky, placené plně z vlastní kapsy dopravce. Netuším, na základě čeho by se daly takové vlaky odsunout na nádraží, na kterém by je dopravce nechtěl.

Na to existuje jedno klíčové zaklínadlo: Kapacita. Navíc, nedělám si moc iluze, že by tohle mohlo někdy v Brně rozumně fungovat. Do doby postavení VRT bude totiž platit, že
a) na Ostravě, kde je podíl železnice výrazně větší, minimálně dva dopravci krvácí (a třetí se nepřizná), na Brno by to bylo ještě horší,
b) kdyby se rekonstruovalo podle plánů "U řeky", na open acess dopravu bude kapacita jen v rezervě na VRT, která ale po postavení VRT jaksi nebude. U Varianty "Pod Petrovem" se počítá, že dostavba části pro VRT se nestihne dříve, než samotná stavba VRT, takže taky nic.

J*M*: Netvrdím, že žádné takové město není, ale žádné mě zrovna nenapadá (Tatenici a St. Anton am Arlberg doufám srovnávat s Brnem nechceme). Navíc samotný přesun by problém nebyl, pokud by se udělal včetně kvalitního napojení MHD.

MartinV: A nebylo by to ve výsledku ještě dražší, než jen jedno nádraží v centru? Které vlaky by tam jezdily? Pokud jen osobáky, pak bychom zazdili rychlou dopravu ze vzdálenějších center kraje, pokud všechny vlaky IDS, tak na hlavním nádraží by zůstaly jen EC z Prahy a výhledově VRT, tzn. že hypotetické nádraží Brno-střed by muselo být větší, než jen 2 průjezdné koleje. Dost peněz navíc. Nehledě na to, že narazím na kapacitu už u osobáků v současném stavu: Ve špičce je interval 15 minut Tišnov - Hrušovany, 15 minut Blansko - Brno hl. n. a dál Sokolnice, 30 minut od Šlapanic a 15 minut od Střelic. To je společný interval cca 4 minuty, a máme dvoukolejku na hraně kapacity, v mezilehlé zastávce (hypotetická Brno-střed) stíhám zastavit jen tak tak. A KORDIS plánuje navíc osobní vlaky do Vyškova (interval 30 minut) a zahuštění do Střelic (interval 15 minut do Zastávky + 30 minut do Ivančic). Co s nimi? A co s rychlíky v IDS?


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: jenže tu by mohla být varianta jednoho hlavasu a pak nádraží Brno - střed, které by fungovalo třeba jako Brno - Židenice. Ale je pravda, že by asi bylo víc využívané, takže by se z něj udělalo 2. větší nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
michalk - a teď by to chtělo ještě nějaký ten příklad, kdy se postavilo nové centrální nádraží a staré zrušilo ...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Fafner: Ano, v Praze mají dvě nádraží, ale že by to bylo nějak uživatelsky příjemné, se mi nezdá. Pro cesty osobákem od Kralup, Lysé a vždycky od Kladna je pro přestup kamkoli jinam nutno absolvovat pěší přesun Masna <-> hlavák. Nedělám si iluze, že v Brně by to fungovalo jinak, kdybychom tu měli dvě nádraží. I ve Vídni přišli na to, že než mít hlavní nádraží dvě (Jižní a Západní), je lepší mít jen jedno. V Berlíně "nedávno" otevírali centrální hlavní nádraží. To jsou všechno města výrazně větší, než Brno, a mají jedno centrální nádraží. Opravdu chceme jít opačnou cestou?


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Abcde: kdežto odsunout nádraží kamsi do háje, to je úžasné řešení. Existuje mnoho příkladů, jak mít krásné nádraží v centru. Příkladem můžou být např. anglické York a Leeds, ale určitě je hodně takových nádraží v centru i v kontinentální Evropě.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
J*M*: vtip s Bruselem mohl souviset s výstavou Expo v Bruselu, jiná souvislost mě nenapadá, proč by se o tom zmínili v dané době. Jinak nádraží míjí některé linky pořád (3, 5, 6, 11), takže to nebylo jenom kdysi, když se náhodou někdo zapomene třeba na Poříčí a nastoupí do jiné šaliny, než chtěl.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
MartinV píše:
Což je také řešení. Nikoliv, že se nic neřeší.


Ehm, no jaksi neřeší se ty hlavní problémy, kvůli kterým vůbec investor o modernizaci ŽUBu usiluje.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ještě se vrátím k předchozímu...
J*M* píše:
I já bych mohl být jízlivý, oranžový vlak se zelenými hvězdičkami, vysoutěží-li linku příměstskou, tak bude jezdit v režimu stanice pro příměstskou dopravu, tedy podle potřeb stanice a bude pro něho rezervováno místo a čas, vysoutěží-li si linku dálkovou, tak pro něho nebude místo a čas, nebude dle režimu stanice a bude moci být přijat jen výjimečně při mimořádných situacích
Mě nejde o vlaky vysoutěžené, mě jde skutečně o ty soukromé vlaky, placené plně z vlastní kapsy dopravce. Netuším, na základě čeho by se daly takové vlaky odsunout na nádraží, na kterém by je dopravce nechtěl.

michalk píše:
Umí mi někdo vysvětlit, jaké výhody by měly dvě nádraží v Brně, jedno pro regionální dopravu a jedno pro dálkovou? Nějak si nevzpomínám na žádné město podobné Brnu, které by to tak mělo. Já v tom vidím jen nevýhody (nutnost MHD k oběma nádražím, blbý přestup z regia na dálkovou dopravu)... Pokud se řešení dotáhne do konce (vč. např. použitelné MHD k odsunutému), pak je celkem irelevantní, kde nádraží bude, ale ať je jedno.
Třeba v Praze to tak je, kdy většina regionální dopravy zajíždí na Masarykovo nádraží, a většina dálkové dopravy jezdí z Hlavního nádraží. Akorát tam jsou obě nádraží perfektně v centru a na obě je spojení vcelku srovnatelně kvalitní. Dá se oponovat, že Praha je oproti Brnu větší, ale těch směrů regionální dopravy tam není zase o tolik méně. Na druhou stranu, kdyby Leo Express nebo S-A toužili jezdit na Masarykovo nádraží, asi by v tom nebyl takový problém.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Koncem 50. let, kdy některé linky tramvaje míjely hl. nádraží, koloval vtip (četl jsem ho v silvestrovském vydání časopisu DP Náš cíl).

Přijede pán s kufrem v pomačkaném a potrhaném obleku tramvají k nádraží a na peróně radostně zvolá: Tak nejhorší mám za sebou! Průvodčí se ho zvědavě ptá: A kam pak? Cestující s kufrem odpoví: Do Bruselu na konferenci o městské dopravě.

Nevím, jak tehdy před těmi 55 lety přišli na ten Brusel, ale nemohu si pomoci. Dnes mě napadá, že zase bude kolovat vtip. Tentokrát trochu pozměněný

Přijede na odsunuté nádraží v Brně nažehlený pán jak ze škatulky s kufrem a zoufale zvolá: A teď ještě MHD domů! Ajznpoňák se zvědavě zeptá: Ale copak? Cestující zoufale: Jedu z Bruselu ze zasedání EU o dopravě a teď mě čeká to nejhorší, cesta domu brněnskou MHD


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Líbilo by se mi, kdyby byly tramvaje zaintegrovány přímo na odsunuté nádraží. Prostě dvě nástupiště by sloužila pro tramvajovou dopravu. Proč je nemít pod jednou střechou a blízko. Případně pro tramvaje využít nějakou část tratě mezi M-palácem a Židenicemi. Teoreticky by ta vámi navrhovaná spojka odsunutého a současného nádraží mohla být tramvajová. Sice by to tramvaj objížděla oproti bulváru, ale neměla by žádné semafory a zastávky (možná s výjimkou Spielberk Office). Přiznávám, že nevím do jaké míry je to reálné. Je to možná trochu sci-fi.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Čili pokud budu mít nádraží ve variantě Pod Petrovem (o jiné se v centru snad ani nemá cenu bavit), nepotřebuju další nádraží. Pokud však budu mít nádraží U řeky, bylo by vhodné druhé nádraží pro regionálky v centru (s kapacitní MHD U řeky nemá cenu moc počítat?), něco v současné poloze. Není to trochu zbytečné, když navíc ještě není vyřešené (a ani řešené - diametr pomiňme, ten řeší regionálky jen ze dvou vybraných směrů), jak tyhle dvě nádraží rozumně železnicí propojit? Navíc fakt, že přijedu vlakem např. z Prahy k někam řece, tam si počkám v ideálním případě kolem 10 minut (doba na přestup + polovina intervalu) na osobák do "města", kde si zase přestoupím na šalinu, mi moc časové úspory nepřinese, spíše naopak. Jediné dobré řešení je podle mě jedno nádraží, ke kterému je napojena funkční MHD. Pokud tohle bude splněno, je téměř jedno, jestli nádraží bude Pod Petrovem, U řeky, nebo v tramtárii.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Cracatit píše:
Zadání ankety mi přijde zmatečné...

Naprosto souhlasím.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 05:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]