Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 60 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tin: to je dobrý argument pro nádraží v centru. O to bude důležitější, až bude zastávka/nádraží v Lískovci.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
odsun se nejvíc dotkne lidí z kraje, kteří denně dojíždějí do Brna za prací. Dále těch, kteří jezdí z Lesné a Řečkovic městským vlakem. Má-li v Brně fungovat s-bahn, musí mít nádraží v centru. Na toto nádraží by mohly zajíždět i rychlíky.
VRT, až bude (bude-li někdy), může končit někde v polích -- a spojení s městkým nádražím ať zajistí rychlodráha, podobně jako u letišť.

Studentům je vcelku jedno, kde je nádraží, hlavně pokud budou mít rozumné spojení ke koleji či na privát.
A normální Brnňané, kteří v referendu "rozhodnou", jak často jezdí vlakem? Myslím, že moc často ne. Pro ně je důležitý rozumný uzel MHD.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Technicky vzato, vytvořit takový seznam není problém - k čemu pak bylo všechno to vyhodnocování, studie. Jde o to, aby byl objektivní. A to bohužel není, zejména ze strany magistrátu. Argumenty mohou být protichůdné, holt právě každy občan si musí určit jejich váhu a dle toho se v referendu zařídit. Pokud v referendu zvítězí odsunutá poloha, dokáži se s tím vyrovnat mnohem lépe, než když ji prosadí politici občanům navzdory - a jaké části občanů, to zase právě referendum ukáže nejlépe.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Objektivně se to blbě posuzuje, když spousta argumentů je protichůdných - je dobré mít nádraží v centru kvůli dobré dostupnosti dopravy nebo naopak dále od něj, aby se centrum nehyzdilo dopravní infrastrukturou?


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
TMB píše:
...s uvedením všech kladů a záporů...

Tady je trochu zakopaný pes - kdyby existoval nějaký objektivní seznam výhod i nevýhod všech variant, mělo by to referendum smysl. Ale chtít takový objektivní seznam je zřejmě utopie.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
P.s. Mohla by se uspořádat nějaká oslava sto let plků o hlavním nádraží v Brně, ať je nějaká sranda, když se s tím promrhalo tolik peněz na různé stupidní změnové studie studií všech studií...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Opravdu nejsem přesvědčený, že je referendum k něčemu, pokud vůbec nějaké referendum, pak na mnohem větším území, než je statutární město Brno. Osobně nejsem pro odsun k řece, protože mi přijde nesmyslný jak s ohledem na nákladní dopravu, tak s ohledem na nevhodnou polohu vzhledem k MHD. A že se jezdí dneska max. 160? No a co, koho to zajímá, pokud se bavíme o úplně nové VRT, pak minimálně s návrhovou rychlostí 250, jinak se přes Vysočinu do Prahy za méně než 90 minut nedostaneme. Můj výrok o TGV na 300 je nutno brát s rezervou, je to jen příměr k tomu, co bych si asi tak představoval.
Co se týká nákladů, je skutečně jedno, na kterou variantu dojde, konečně se musí začít něco dělat a stát se prostě s městem musí jednou konečně dohodnout na podílu investic, jestli se ta dohoda bude přehazovat jak horký brambor, tak se nádraží nedočkáme nikdy, ani za sto let.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Mceza: Nejde primárně o to šoupnout nepřizpůsobivé někam, kde nebudou na očích, ale je zločinné nechat je vybydlovat kdysi výstavní měšťanské domy v docházkové vzdálenosti od historického centra města. Francouzská, Spolková, Hvězdová a další ulice by mohly vypadat tak, jako dnes vypadá celá oblast mezi Veveří, Úvozem a Údolní.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Ad mceza: těch 80 tisíc studentů jednou týdně přijede a odjede. Takže přestup navíc zvládnou, ostatně linka 12 směr Královo Pole k odsunutému nádraží nejpíš pojede. Psal jsem, že se odsun nepřímo dotkne zejména všech 400 tis. obyvatel Brna, stejně jako dalších, kteří do Brna jezdí vlakem denně. Dělat celostátní referendum pro 10 mil. lidí je nesmysl, jaká by asi byla účast?
Rozhodnout samozřejmě mohou (vy)volení zástupci nebo odbornící, ovšem o křišťálové čistotě jejich zájmů dost pochybuji. Stát (SŽDC) bude mít pochopitelně zájem stavět co nejlevnějí a nejjednodušeji, stavební firmy zase co nejdráž, vlastníci pozemků by svoje nemovitosti rádi zhodnotili. Jen ti normální cestující, ať raději drží hubu a jsou rádi, pokud vůbec něco někam pojede.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jó, odsun nepřizpůsobivého obyvatelstva... To je řešení... Dělají bordel, tak je šoupneme jinam, kde nebudou tolik na očích...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
TMB to vystihl zcela přesně. Už Forrest Gump věděl, že život je otázkou priorit. Je proto naprosto legitimní zeptat se občanů, zda za absolutní prioritu považují přestěhování nádraží s tím, že tato akce vyvolá nutnost vynaložit investice (a další nemalé provozní náklady), aby se k odsunuté roli přivedla MHD, nebo zda je důležitější postavit trať ke Kampusu, na Lesnou, do Líšně, prodloužit trolejbus na Jírovu atd., protože když se rozhodnu pro bulvár, nezbude na tyto a další akce.
Kdybych si měl vybrat mezi odsunem a zcivilizováním Bronxu (včetně osunu nepřizpůsobivého obyvatelstva), vyberu si to druhé.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Krajské referendum? V Brně je přes 80 tisíc studentů z celé České a Slovenské republiky. Většina z nich do Brna cestuje vlakem. Už jen toto je dost velká skupina lidí, které se v případě referenda nikdo ptát nebude.

A že to nezajímá cestující z Prahy nebo Vídně? Sám do a z Brna často cestuji a vlaky a busy směr Praha a Víděň bývají nacpané. To v nich cestují jen Brňáci?


Offline
821
25 led 2006 09:46
Nemyslím si, že by referendum obecně bylo v případě polohy nádraží špatné. Ovšem kdyby město tvrdošijně nepreferovalo odsun, mohlo samo v referendu předložit na výběr obě navržené a posuzované varianty s uvedením všech kladů a záporů - tedy třeba i s dopadem na systém MHD.

To, že se referendum bude konat v Brně má své opodstatnění. Už jsem tu dříve uváděl - ono opravdu až tak nejde o cestující z Prahy nebo Vídně, to už vzhledem k IDS mohlo jít spíše o krajské referendum. Poloha nádraží se dotkne všech brňanů právě díky vazbám na systém MHD - výše provozních nákladů, priorita investic atd. Všíchni víme, že je třeba postavit tramvaj na Lesnou, Ečerovu, ke Kampusu, trolejbus na Jírovu. Co z toho a kdy bude realizováno, když zároveň bude třeba postavit dvě tramvajové tratě, případně jednu trolejbusovou k odsunutému nádraží? Jak město zaručí, že obsluha odsunutého nádraží nakonec nebude řešena nějakým dlouhodobým nevyhovujícím provizoriem?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
nemělo tohle vlákno náhodou původně pro dopravní problematiku biggrin

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nevím, proč všechno se svádí na modré bolševiky, když na webu se psalo (a dokazovalo) o poslancích aspoň dalších tří stran. I kdyby to byli jen ti jedni, tak to na problému nic nemění. I většina dnešních poslanců v této kauze se chová, jako by byli placení odsunovou (do polohy u řeky) lobby a ne občany


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
J*M* píše:
Jak sem občas nahlédnu, tak téměř největší aktivitu zde mají ti, co o problematice nic neví,....

......druhá varianta se nelíbí poslancům, co spekulují s nakoupenými pozemky, jejíž cena stoupne v případě varianty 1


Můžete zde pane kolego jmenovat poslance, kteří by mohli spekulovat s nakoupenými pozemky? Všechny tyhle domněnky spadají do doby, kdy v Brně vládla na radnici ODS velkou většinou, jižní Morava má ve sněmovně za ODS 2 poslance, z jichž jeden je Petr Fiala, kterého z toho doufám nepodezíráte.
Takže z mého pohledu jste svoji tezi potvrdil, aktivitu opět mají ti, co o problematice nic neví :applause:

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
Referendum nic neznamená. Stejně o tom rozhodne vláda a ministerstvo dopravy.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jak sem občas nahlédnu, tak téměř největší aktivitu zde mají ti, co o problematice nic neví, nebo by jím měla být fuk. Tak pro vysvětlenou - jedna varianta je "ta u vody", která ač vylepšovaná už přes půl století, tak nestojí stále za nic a hodně pro Brno drahá, pak je tu varianta "pod Petrovem" - hodně nedomyšlená a o nic lepší té první, spíš ještě horší a dražší pro investora, lacinější pro Brno. Pak je tu návrh na referendum, které by mělo obě varianty poslat k ledu. Takže ani jedno pozitivní. Proč tento problém? Protože stát na Brnu šetří, investice, co nejlacinější pro stát (dle Kalouska), s tím, že část nákladů někdy v budoucnu (tj postavit paskvil) a část nákladů, ty na podmíněné investice hodit na Brno (tj nádraží bude, to co by mělo zaplatit Brno nebude). Varianta pod Petrovem je pokus, jak investice přehozené na Brno minimalizovat (ovšem za astronomického nárustu investic státu), což asi těžko u Kalousků projde. Třetí varianta dle navržených otázek je pokus, jak obě dvě varianty poslat do kopru a návrh renovovat stávající nádraží. První varianta se nelíbí lidem, druhá varianta se nelíbí poslancům, co spekulují s nakoupenými pozemky, jejíž cena stoupne v případě varianty 1, a některým odborníkům, pro nedomyšlenost. Třetí návrh by se mohl líbit lidem, ale je to to nejhorší. Nejlepší by bylo vše dosud škrtnout a udělat nějaký kompromis, který by vyřešil negativa všeho dosud prosazovaného (např odsun nádraží, rychlé a kapacitní propojení nového se starým v režii státu a staré renovovat pro příměstskou dopravu)


Offline
42
02 čer 2012 19:24
Debata o novém nádraží je vždy výbušná a bohužel podle mého názoru ještě dlouho bude... Já akorát pořád nevím, kde je problém. (1.) Nádraží se posune v každém případě (buď bude u řeky, nebo u malé Ameriky - to chtějí ti aktivisté). Pokud bude u řeky, tak se posune o 800 metrů, nebude na kraji města. Pochopil bych, kdyby se jednalo o přesun k Olympii, ale 800 m je blíže než např. dvě zastávky MHD Sušilova - Klusáčkova. (2.) Přesun k řece umožní změnit/přestavět podstatnou část širšího centra, která je teď naprosto šílená (vždy říkám, že co je na jih od nádraží, tak by měli zbourat - stačí jet vlakem a koukat na tu nádheru...). (3.) Rozhodovat budou lidi, co vlakem jezdí minimálně, protože žijí v Brně a z těch málokdo využívá často vlak. (4.) Nové nádraží u řeky nemůže zůstat bez MHD a rozhodně si nemyslím, že by tam měla jezdit jedna linka - jsme v Brně, ale takhle to dopadnou nemůže. (5.) Nové nádraží u řeky umožní podstatně přestavět současné nádraží tak, aby nebylo špuntem na cestě mezi Svoboďákem a novým nádražím / Zvonařkou. Projít teď myší dírou je za trest, už jen kdyby kvůli tomu se to mělo posunout, tak jsem rád. (6.) O pár příspěvků níže je uvedeno, že to bude tunel. Upřímně, myslí si někdo, že v případě "správné" varianty to tunel na peníze nebude? (7.) Bude nové referendum - když nebude naplněno kvórum, tak se bude za rok, dva hlasovat znovu a tak dlouho, dokud se neschválí prosazovaná poloha? Nebo kvórum bude a vyhraje nádraží u řeky - to pak aktivisti všeho nechají? Těžko. A kdyby náhodou vyhráli, tak předpokládám nové referendum za odsunutou polohu. Zkrátka bude to stát jen obrovské peníze a nic z toho. Podle mě je právě toto ukázkou, že referendum v podobných věcech je mimo realitu. Závěrem - je mi úplně jedno, kde to bude. Už nemám trvalý pobyt v Brně, takže hlasovat nebudu. Když bude u řeky, dobře. Když dle aktivistů, dobře. Hlavně, aby se už něco začalo dělat (vždyť to bude 100 let, co se o tom mluví!!).


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
J*M* má docela pravdu, odsunuté nádraží jen při cestě do Brna za studiem či prací přidá další přestup a jen prodlouží a znepříjemní cestování, výsledek bude, že více lidí opět pojede autem.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Cracatit píše:
... Hlavas staví stát, ať rozhodne stát ze své pozice a magič, ať šópe škrpále a nemele. ...
Ono je úplně jedno, kde to nádraží i s rezervou na VRT bude, může být třeba v pr...li, jenom se nesmí dostupnost a použitelnost pro zdejší cestující degradovat oproti současnosti, ať ten stát zajistí dostatečnou dostupnost pro cestující a nehází to na magistrát, pak nebude potřeba žádné referendum. Ale aby cestujícího vlakem z Adamova, Kuřimi čí Židlochovic dovezl vlak sice za cca stejnou dobu do Brna do míst, kde dávají lišky dobrou noc, tj odkud se ještě min dvojnásobnou dobu bude dopravovat do míst, kde z hlediska dopravy nebudou lišky dávat dobrou noc (to stejné v opačném směru pro brňáky), tak takové nové nádraží si může stát strčit do ... (doplň si dle libosti) a nechá nám neopravené to staré (a VRT ať vede jinudy). Když někam budeme potřebovat rychle vlakem, tak si zajedeme do Vídně.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pokud bude referendum, tak ve skutečnosti nebudou rozhodovat občané, ale média, která občany do jisté míry ovlivní.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Cracatit: TGV na třístovku jo?? ha ha ha, jeď se na ně podívat do Francie, jezdí to slušně, v Česku se tak rychle nesvezeš, i novéě opravené koridory jsou dělané bohužel jen na 160km/h.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Podle mě je referendum pěkná chujovina, protože: a) otázky jsou nejednoznačné a mají za cíl zahodit X let úsilí o nějaký projekt; b) má se rozhodnout v Brně, tj. hlasují lidi, co nádraží nepoužívají, respektive jen minimálně. Jde teda spíš o politický problém, jak se zbavit různých somráků, čmoudů a jiných existencí. A to se referendem rozhodně nevyřeší. Takže jsem silně proti referendu. Hlavas staví stát, ať rozhodne stát ze své pozice a magič, ať šópe škrpále a nemele.
Osobně se mně nový nádraží nedotkne nijak, jenom výstavba VRT, že trať povede kolem domu asi v takové vzdálenosti pár set metrů, v jaké dělá hluk současná páteřní dálnice, takže su v klidu, jen doufám, že se těch TGV na třístovku ještě dožiju.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Souhlasím s Izzym. Každou budovu u které se budou shromažďovat nejpodivnější existence opustíme a postavíme si někde jinde novou a krásnou :applause:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 12:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]