Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 12 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
adam_r píše:
Pokud to dostanou od ministerstva jako podminku poskytnuti dotace, tak budou uznavat bez jakychkoliv problemu.

Spíš bych napsal:
Pokud to dostanou od ministerstva jako podminku poskytnuti dotace, tak budou muset uznavat bez jakychkoliv problemu.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
hezzon píše:
Ad Richie: Uznávání dokladů, to že čd dělají?! :D Pokud budou mít čd takovou sílu jakou mají (navíc podporovány oním ministerstvem), tak je to hudba hoodně vzdálené budoucnosti. Možná bych měl jiný názor, před pár měsíci, ale o "uznávání" dokladů v rychlících v jmk už vím bohužel své...

Pokud to dostanou od ministerstva jako podminku poskytnuti dotace, tak budou uznavat bez jakychkoliv problemu.


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Ad Richie: Uznávání dokladů, to že čd dělají?! :D Pokud budou mít čd takovou sílu jakou mají (navíc podporovány oním ministerstvem), tak je to hudba hoodně vzdálené budoucnosti. Možná bych měl jiný názor, před pár měsíci, ale o "uznávání" dokladů v rychlících v jmk už vím bohužel své...

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Richie píše:
KDyž to funguje v krajových IDS ("uznávání" dokladů), proč by to nemohlo fungovat celorepublikově? Chápu, že by šlo o něco úplně jinýho, ale i tak... Stačilo by chtít, musel by být "koordinátor" (asi ministerstvo dopravy)

Treba ve Velke Britanii to funguje. Jizdenka plati na vsechny vlaky vsech dopravcu provozovane "jako verejna sluzba" (vyjimkou jsou nektere letistni expresy a turisticke vlaky). Jizdenka dokonce plati libovolnou trasou. Mistenky jsou nepovinne, ale jsou k jizdence zadarmo a to do vsech dalkovych vlaku..


Offline
1591
18 led 2009 10:06
KDyž to funguje v krajových IDS ("uznávání" dokladů), proč by to nemohlo fungovat celorepublikově? Chápu, že by šlo o něco úplně jinýho, ale i tak... Stačilo by chtít, musel by být "koordinátor" (asi ministerstvo dopravy)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Tak nemusí, ale u dopravce s pár vlaky by se velice prodražilo, kdyby třeba v Pardubicích musel mít ještě další lokomotivu na posun.
U LE to ani rozpojit nejde.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Mouka píše:
U Kolína a Pardubic je problém v tom, že tam jezdí hodně lidí z/do Prahy, ale jejich místa pak už nezaplníte a pojede z/do Ostravy prázdná sedačka.

Taky do té Ostravy nemusí jet všechny vozy. Stejně jako třeba na trase Praha-Plzeň-Mnichov nebo Praha-ČB-Linec


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Třeba RJ to dělává tak, že když si zjistíte, kolik je volných místo Praha - Ostrava a Praha - Pardubice, tak zjistíte zajímavé rozdíly. Zkrátka některá místa vám do Pardubic neprodá, ačkoliv jsou volná, protože pak už by je nezaplnil.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Mauricio: K tomu, abych mohl jít na nádraží dvakrát, jednou pro lístek, podruhý cestovat, protože před samotnou cestou ho už samozřejmě neseženu. A řeší to všechny problémy, třeba když chci jet z Plzně do Ostravy, tak rozhodně oceňuji, že si v Praze v okýnku můžu koupit místenku.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
A jo


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jiricek píše:
A proč výborně? Já jsem docela rád, že jsou tu i jinačí dopravci a mají i (někdy) lepší vybavení vozů, nebo je mají třeba modernější, než ČD.

Přečti si ten řádek celý, nejen 1. slovo. :wink: Pak pochopíš.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
U Kolína a Pardubic je problém v tom, že tam jezdí hodně lidí z/do Prahy, ale jejich místa pak už nezaplníte a pojede z/do Ostravy prázdná sedačka.
Ano, to by byl problém, kdyby v úseku Kolín - Praha jel jeden vlak za hodinu. Nicméně interval tam mají pomalu jak v nějaké lepší MHD.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Místenka přes internet? A ty prodejní okénka alternativních dopravců na nádražích jsou pak tedy k čemu? Zajímavý, že jsem kupoval několikrát přímo v okénku a problém s místem nebyl.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já myslel, že českým problémem je příliš mnoho vlaků na zaplněných tratích. Přidání dalších vlaků, které pojedou stejnými místy se mi vhodné nezdá.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Plný vlak Praha-Kolín, který dál nepojede?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A co je lepší? Aby jel vlak poloprázdný Praha - Ostrava nebo jen Kolín - Ostrava?


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
U Kolína a Pardubic je problém v tom, že tam jezdí hodně lidí z/do Prahy, ale jejich místa pak už nezaplníte a pojede z/do Ostravy prázdná sedačka.


Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
Fafner píše:
Jiricek: Jelikož cestuju vlakem docela dost (>1000 km za měsíc), dovolím si zmínit pár důvodů, proč se mi nelíbí idea dalších dopravců:
- Návaznosti a zpoždění - už vidím, jak na sebe budou čekat vlaky jiných dopravců
- Pouze místenkové spoje - jelikož cestuju dost podle toho, jak se mi to zrovna hodí (=vlak má hodinu zpoždění, tak si najdu jiný, přijel dřív, tak stihnu jiný atp.), je místenkový způsob naprosto nevhodný. Nevím o tom, že by kterýkoliv z alternativních dopravců nabízel něco jiného.
- Prakticky nejsou věrnostní programy. U ČD když jezdím občas, tak si za pár šušňů pořídím IN 25, obdobou je u Regiojetu kreditová jízdenka (s výhodou, že je zadarmo a není potřeba jí mít fyzicky u sebe), jak je to u LE nevím. Ale tam výhody u Regiojetu končí, zatímco u ČD si můžu koupit IN 50 nebo IN 100, pokud jezdím fakt hodně často.
- Stejně tak s těmi místy, u ČD si můžu koupit týdenní, měsíční i roční příplatek do 1. třídy a mám prakticky jistotu pohodlného místa v kteroukoliv denní dobu. U RegioJetu ani LE opět o ničem takovém nevím.

Dokud nezačne platit nějaké vzájemné uznávání těchto dokladů (včetně IN karty a příplatku do první třídy), dokud Jančura nezařadí první třídu a dokud nebudou jízdenky nějak společné, tak si tihle dopravci asi mé srdce nezískají.



S těma místenkama máš pravdu. Mohli by to dát taky bez těch místenek. Když chce starý člověk jet levně vlakem(když nemá ty slevové karty, nebo ZTP, ZTP/P) a ví, že ty společnosti jsou levnější, tak logicky jede tou levnější společností. Ale když jsou tam ty místenky přes internet a ten člověk nemá internet, no tak musí jet s ČD.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Protože na trase Praha - Ostrava máš jistotu, že tam ti cestující budou, takže se ti tam vyplatí investovat do nových vlaků apod. Ačkoliv jsem si nevšiml, že by RJ nebo LE byly v nějakém zisku (tedy pokud neberu v úvahu, že ten nezisk je záměrný, resp. že se zisk uměle a zcela záměrně snižuje spřátelenými firmami). Na odbočné trati o třech stanicích a pěti lidech, z nichž čtyři jedou jenom proto, že jim zrovna nejede autobus, tak šlaou 3km na vzdálené nádraží, to může vytrhnout pouze těmi dotacemi. Ty jsou sice v případě železniční dopravy vysoké, ale jen v případě, že nejsi jiný než monopolní dopravce.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Rozdělení tříd do tří kategorií ti nestačí? LE má taky jakýsi věrností program, protože ale odmítám jet trasu (Přerov -) Olomouc - Praha lokálkovým vlakem, tak jsem to ještě nikdy nezkoumal. Týdenní, měsíční a traťové jízdenky jsou pro pravidelně dojíždějící do škol a do zaměstnání a nemyslím si, že by zrovna tito jezdili alternativním dopravcem mající vlaky v kategorii IC/EC (ačkoliv podle poskytovaných služeb bych je spíše zařadil do kategorie Ex).
Povinné místenky je jedna z věcí, kterou bych opětovně zavedl na všechny dálkové vlaky bez výjimky, tj. Ex, IC, EC, EN. Maximálně nechat tedy jeden vagon nemístenkovej pro ty, co neví, kdy pojedou. Nicméně místenkové vlaky pouze v pravidelném intervalu, ne náhodně rozmístěné během dne.
Uznávání jízdních dokladů ani nevím, jestli někde funguje? Veolia jezdí kdesi na IDSOK, na druhou stranu o pár km dále na vlastní tarif... Viamont myslím taky neuznává cizí jízdenky. Jediný druh jízdenek, který by se dal uvažovat o uznávání mezi všemi dopravci, jsou SONE, celodenní apod.
Kreditová jízdenka na SA/RJ je, ale mám asi nějakou špatnou, mezitím co na SA nabízí slevy docela výrazné, na RJ je to v řádu korun, max. jedné desetikoruny.
Já bych spíše ocenil, kdyby měli alternativní dopravci jídelní vůz nebo nabízeli alespoň něco normálního na jídlo a především točený škopek. A rovněž by nebylo na škodu, aby se začalo zase zastavovat v Pardubicích (tuším LE to zrušil, nevím proč) a opustila se ta nesmyslná Třebová (pokud ještě opuštěna není) - to platí teda i pro ČD. Otázkou je, zda nezastavovat v Kolíně, kde je potenciál cestujících mysím docela velký a zajímavý i pro alternativní dopravce.
No a návaznosti a zpoždění - zpoždění je dané oběhem s prakticky nulovou vyrovnávačkou a návaznost jednoho dopravce na jiného je trochu nesmysl.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Systém určitě není vyhovující a chtělo by to zásadní změny snad ve všem. Hlavně nějak pořešit ty dotace.

Co je ale největší problém současného systému - jiným dopravcům by se strašně moc líbilo ovládnout výdělečné tratě. Je sice krása, že na trati Praha - Ostrava jsou dobré zisky, ale hromadná vlaková doprava je veřejná služba, která by měla být dostupná všem a pokud možno všude. Kdo jim na tu výdělečnou trať naveze lidi? ČD se ztrátou, protože trať "Díra u Pardubic - Pardubice" si na sebe nevydělá? Kapitalistickými principy a zákonem volného trhu se zde řídit rozhodně nesmíme, protože pak by to dopadlo tak, že pojede milion vlaků mezi velkými městy, ale do vesnic nepojede ani tříkolka...


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Citace:
Návaznosti a zpoždění - už vidím, jak na sebe budou čekat vlaky jiných dopravců

Nedokážu si představit, že by měl ZDAR čekat na ČAD Blansko a opačně v Lipůvce... :-)
Citace:
Pouze místenkové spoje - jelikož cestuju dost podle toho, jak se mi to zrovna hodí (=vlak má hodinu zpoždění, tak si najdu jiný, přijel dřív, tak stihnu jiný atp.), je místenkový způsob naprosto nevhodný. Nevím o tom, že by kterýkoliv z alternativních dopravců nabízel něco jiného.

Dá se předpokládat, že spoje v závazku veřejné služby by nebyly povinně místenkové.
Citace:
Prakticky nejsou věrnostní programy. U ČD když jezdím občas, tak si za pár šušňů pořídím IN 25, obdobou je u Regiojetu kreditová jízdenka (s výhodou, že je zadarmo a není potřeba jí mít fyzicky u sebe), jak je to u LE nevím. Ale tam výhody u Regiojetu končí, zatímco u ČD si můžu koupit IN 50 nebo IN 100, pokud jezdím fakt hodně často.

Toto by, pravda, nejspíš nefungovalo, neboť bude mnoho různých dopravců a podobné vylomeniny nejspíš pak nebudou tak výhodné.
Citace:
Stejně tak s těmi místy, u ČD si můžu koupit týdenní, měsíční i roční příplatek do 1. třídy a mám prakticky jistotu pohodlného místa v kteroukoliv denní dobu. U RegioJetu ani LE opět o ničem takovém nevím

Dá se předpokládat zavedení integrovaného tarifu na vlaky (dálkové), který bý mohl obsahovat i nějaké předplatní jízdenky, ovšem toto vyžaduje buď dohodu dopravců v ZVS nebo nařízení z MD.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Pak by se ovšem ještě dalo polemizovat o samotných dotovaných rychlících... Nějak mi uniká, proč stát dotuje provoz dálkových vlaků, když na autobusy v dálkové relaci nedává ani korunu. Přitom v obou případch jde o soukromou společnost.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Fafner: Souhlas. Dotované rychlíky po ČR IMHO by neměly být konkurenční prostředí. Soutěže na jednotlivé linky si dovedu představit jedině v tom případě, že tarif zůstane plně v kompetenci objednatele. Nevím, jak moc je reálné, aby tarifní systém ČD (neboť jiný systém u nás na železnici jaksi není) si vzal do své správy nějaký celostátní koordinátor železniční dopravy (obdoba Kordisu), který by pak po vzoru IDS mohl soutěžit jednotlivé linky.
Otázka je, co potom s ČD. Buď by jakožto státní podnik zůstaly tím zastřešovatelem systému, což by zase nebylo spravedlivé vůči jiným dopravcům, nebo by se musely hoodně zeštíhlit a stal by se z nich jen dopravce. Pak je zase otázka, k čemu by nám tento národní dopravce byl.


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Proč by ovšem LE nebo RJ nabízely obdobu IN100, když jezdí jen po jedné trati? Nemyslím si, že by se to vyplatilo.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 21:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]