Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 355 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Teď jsem si uvědomil, že máš pravdu a o studenty jít nemůže, protože by přišli o ubytovací stipendium. Které je daleko větší než sleva na šalinkartu.
Máš pravdu i v tom (i kdyby nešlo o studenty), tak propad financí bude minimálně rok. A to budou muset někde vzít. Přetížené jsou některé trasy ve špičce - např. linky 1,12,25. Je dle mne kontraproduktivní dotovat přiliv nových lidí, protože to bude mít zároveň efekt částečného odlivu cestujících. Já bych opatření viděl takto:
- zavést slevu např. 10 procent pro obyvatele Brna, kteří si koupí šalinkartu, plus slevu třeba do divadla. Cenu za odpad srovnat s ostatními obcemi, aby nebyla tak vysoká. Propad by nemusel být tak velký a ukáže se kolik nových obyvatel by se přihlásilo. Podle toho reagovat dál.
- zavést expresní spoje, ale tak aby nedošlo k velkému nárůstu vozokilometrů. Například linku 53 poslat z Králova Pole na Starou osadu přes tunel. Teď stejně jezdí v závěsu prázdná. Posily na kampus poslat (samozřejmě autobusy) přes tunel. Když hodně cestujících daným úsekem jen projíždí, tak proč je nedat do rychlejšího spoje. Došlo by i k úspoře financí. Akorát by ty spoje musel využívat dostatečný počet lidí, aby klasické spoje nebyly přetížené.
- Přetížení ve špičkách je nejsložitější. Buď zavést na daných problematických úsecích posily (klidně autobusové, třeba ty expresní spoje), což stojí peníze. Nebo alespoň začít regulovat začátky pracovních dob tam, kde to město nebo kraj může ovlivnit - Úřady, školy...


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Kolik studentů se do voleb stihne přepsat? Minimum. 90% se o tom ani nedoví. Mám dojem, že jste si našli krásný pseudodůvod, proč návrh pohřbít.
Mimochodem, podle tebe není nové cestující kam vecpat? Proč tu tedy stále čtu, jak každý jezdí autem a MHD nikdo nevyužívá?


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Robert: A ty nové lidi budeš dávat ve špičce do těch přecpaných spojů? Pokud chci nalákat nové lidi, tak pro ně nejprve musím mít kapacitu. Ohledně studentů, studenti mají často v Brně známé a příbuzné. Navíc pokud vím, tak aby si napsali trvalé bydliště na místo, kde mají pronajatý byt, tak nepotřebují souhlas majitele. Alespoň to platilo dříve. Nevyplatí se to každému, ale mluvil jsem o 20 000 studentech z 80 000 studentů. Navíc to byl jen příklad a psal jsem to stylem, že mám značné pochybnosti, že si to nepřepíše dostatečný počet lidí. Ono by chtělo vidět studii, s kterými lidmi se vůbec počítá.


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Pavle, to je blbost. Kam by se studenti hlásili k pobytu? Ty bys jim to jako majitel bytu povolil? Já ne . Navíc by na tom prodělali. Cena studentského ročního kupónu je na takové úrovni, která velké zlevnění nemůže předpokládat. A pokud průměrný student bydlí 100 km odtud a jezdí domů 2x měsíčně, tak na tom, že přijde o studentskou slevu na jízdném prodělá víc, než by na šalinkartě vydělal. Nemluvě o dražších odpadech atd.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ona "krádež" cizích občanů ej nejslabší bod toho celého. Ale jinak - o lokálním omezení na jednu stranu nejsem úplně přesvědčen, nicméně sám zákon říká, že obec je sdružením občanů. Tj. rozhodují o dílčích problémech vlastního společenství a tím i o tom, co si navzájem poskytnou. Proto v tom nevidím až zas tak závažný populismus. Populismus bych v tom viděl, kdyby se totéž navrhovalo v parlamentních volbách, kdy jde o příkaz k tomu, aby se všechny tyto komunity zachovaly nějakým určeným směrem, který jim nemusí být vůbec po chuti.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Robert píše:
A kde se peníze vezmou? Třeba ve větším počtu zakoupených šalinkaret, v menší zátěži na administrativu spojenou s řešením černých jízd, v tom, že nebudou tolik ucpané silnice a nebude třeba je tak často opravovat atd.?


Naivní představa. Reálnější scénář vidím v tom, co napsal Pavel. Buď by byla sleva zrušena (hurá akce na jeden rok), nebo by došlo k dalšímu ořezávání MHD. A myslím, že je vidět, co způsobilo to poslední velké ořezávání - významný úbytek cestujících. Ale hlavně, že se ušetřilo. Cíl tedy nejspíš splněn - více lidí v autech.


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
A co je pak třeba plán na parkovací zóny, kde to rezidentní občané budou mít za symbolický poplatek? Taky populismus? Něco zdravý rozum? Taky nebydlim v Brně, ale nevidím nic špatného na tom, že svým obyvatelům chce město ulehčit. A kde se peníze vezmou? Třeba ve větším počtu zakoupených šalinkaret, v menší zátěži na administrativu spojenou s řešením černých jízd, v tom, že nebudou tolik ucpané silnice a nebude třeba je tak často opravovat atd.?


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Já teda nevím, ale MHD podle mne to není rozhodně o ceně. Lidi platí za automobil daleko více peněz. Je to o rychlosti, kapacitě, spolehlivosti a intervalech. Právě tento návrh není moc o nalákání nových lidí, ale o "vydojení" státu. Tedy aby si lidi často uměle napsali trvalé bydliště do Brna a dostali slevu. Brno pak dostane tuším na dalšího obyvatele 17 000 Kč. Pokud to udělá 20 tisíc studentů, tak hned je to pár stamiliónů (ale na úkor ostatních), což pokryje slevu. Proč se mi tento návrh nelíbí, je ten, že pokud se jim nepřepíše dost lidí, tak budou muset ořezat MHD nebo ze sebe udělat šašky a za rok tu slevu třeba zrušit. Populismus vidím v tom, že slibují něco, co rozhodně nemohou zaručit. Mají jen studii a všichni víme, jak jsou spolehlivé. To je cucání z prstu.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Robert:
Populizmus proto, že jen pro vybranou skupinu, od které by rádi hlasy (což je také jediná motivace takového kroku). Navíc nějak by se ten výpadek musel vyrovnat. No jak asi?


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Poslední dobou mám chuť podepsat všechno, co sem napíšeš. :-)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Osobně se domnívám, že jde o docela legitimní volební program. Komunální politika je trochu odlišná od celostátní. Komunální volby - volby uvnitř komunity. Je věcí voličů, jestli se rozhodnou pro to, aby tu jezdilo MHD zdarma nebo aby byly zrušeny lokální daně (poplatek z odpadu, ze psů apod.) Zase tolik populistického v tom nevidím.


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Zdražení jízdného je podle vás špatné, zlevnění je populismus. Takže chcete co?


Offline
123
23 čer 2014 12:31
MartinV:
Podpora MHD by měla být, ale tady se to dělá vždycky přesně naopak, než by se mělo. A podobný populistický návrh budiž toho jen příkladem.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Eda: o kolik se zvýšily tržby po zdražení? Pokud vůbec, tak si myslím, že minimálně. Ano, je to silně populistické, ale také v tom vidím možnost přilákání dalších cestujících. A asi jsem to tu už psal, jsem přesvědčený o tom, že ve městě s jedním z nejhorších ovzduší v republice by právě podpora MHD měla být na předních místech.

Ono přilákáním lidí k MHD ubude aut, tzn. budou se méně ničit silnice. Ale pokud by se zdražila MHD, opět by ubylo lidí, a tím pádem by se škrtalo kvůli nadbytečné kapacitě. No a kam by toto vedlo si asi každý umíme domyslet.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Podívejte se, jak vypadá zastávka Pratecká uprostřed pole. Desetimetrový chodníček odnikud nikam.


Offline
24
22 dub 2010 00:09
Dle mého názoru jsou úpravy mnohých zastávek na ulici Kociánka (Högrova - Soběšice) minimálně stejně tak potřebné, protože jejich umístění nebo stav je velmi obdobný, zároveň jsou však asi frekventovanější než ta v Chrlicích.


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Ono to bude tím, že půjde nejspíš o obě zastávky a že je potřerba dodržet nějaké normy. Takže nepůjde jen položit pár dlažebních kostek, ale bude se dělat asi i záliv apod.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
2,5 milionu?? to je síla, na této zastávce jsem zastavil snad 2x za 10 let co pracuji v DP. Uz si ani nepamatuju kdy naposled.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Přeruším diskuzi o vhodnosti či nevhodnosti veřejné dopravy pro konkrétní činnosti člověka odkazem na článek v Rovnosti. I když je to jedna z méně využívaných zastávek, tak ten současný stav, viz foto a foto, je opravdu tristní. Jen cena a délka rekonstrukce je lehce zarážející...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
340
12 čer 2012 17:51
K předchozí diskuzi... Přesně tak chůze je neefektivní. Já v tomhle ohledu naplno využívám skládací koloběžku a ta je do města naprosto ideální. (V podstatě by mi stačilo kdyby mhd jezdilo pouze do kopce :) ) Ad převážení praček atd. Nemyslím si, že by tohle byl primární účel pro využití auta. Navíc v dnešní době když má skoro každý obchod rozvoz až do koupelny i s montáží... Takže alternativa určitě je, proč dál jezdit autem?

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
http://policejnidenik.cz/zdrogovany-muz ... -v-civilu/


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
hezzon : bohuzel tech 10-15 minut zabere jen cesta na zastavku, to su autem uz temer v praci, bohuzel v dnesni dobe je hodne dulezity i cas cestujicich a tak i treba muj, autem su vsude rychleji a cas je pro me treba hodne dulezity, ona i hromada ridicu MHD jezdi do prace autama a kdyz jsme u tech veceru,noci a ran, tak temto ridicum casto ani nic jineho nezbyva,pokud nechteji byt v praci o pul hodiny zadarmo driv a podobne, nebo po praci o pul hodiny dyl a cekan na spojeni ktere je poveze pres nadrazi,kdyz pres den by byly doma za pomerne kratsi dobu, ja su fanda MHD, rad bych kdyby mela MHD vsude preferenci, ale pres to vse jezdim autem a dlouho asi jeste budu, bohuzel. Toto je porad dokola.


Offline
45
27 srp 2013 10:12
Masarykova čtvrť
hezzon píše:
mhdčkem se Brně dostaneš úplně kamkoliv do jedné hodiny, téměř bez přestupů a když tak do 10 minut

No právě...Brno není tak velké, aby cesta přes město musela trvat hodinu...přitom toto by se dalo poměrně jednoduše řešit expresními linkami spojujícími přestupní uzly...
hezzon píše:
Co by se ještě mělo zlepšit, aby alespoň část cestujících přesedla do mhd!?!
Zrychlit...pokud mi cesta do práce trvá autem 10 - 15 minut a MHD 45 minut se dvěma přestupy, tak je jasné co si vyberu...tu hodinu denně strávím raději s rodinou než vysedáváním v autobusu a postáváním na zastávce...vždyť i na tom zatraceném bicyklu oklikou po cyklostezce budu rychlejší než busem, a to nejsem trénovaný pumpičkář... :-) To samé večer na trase Malinovského nám. - Komenského nám. teď toho jezdí plno, ale před výlukou tam jsem volným krokem pěšky rychleji než se tam ta čtyřka dotřepe...toto prostě není normální...

_________________________________
...and as always - thanks for watching.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
MHD nepřevezeš pračku, ledničku nebo cokoli objemnějšího. Řemeslníci asi taky stěží naloží vercajk do šaliny.A taky jsou bílá místa (a není jich málo), kam se MHD pořádně dostat nedá (zejména okrajové části). No a po 20.h je MHD použitelná pouze omezeně vinou šetření a dlouhých intervalů mezi spoji. Ne všude, ale na hodně místech.


Offline
340
12 čer 2012 17:51
A ptal si se jich? Kvůli takovým kecům se nikdy nic nezlepší, protože oni jezdí autem... Tenhle přístup opravdu nechápu, mhdčkem se Brně dostaneš úplně kamkoliv do jedné hodiny, téměř bez přestupů a když tak do 10 minut. Akorát ta cena, dosti pokulhává. Pokud budou levnější šalinkarty, než provoz auta... Mhd je rozhodně v dlouhodobém srovnání bez rizika oproti autu (jezdí se za každého počasí, spolehlivost příjezdu spoje je více než stoprocentní, náhrada za spoj téměř okamžitá, nemusím nic opravovat, starat se o okolí) Může tady jezdit kolik autobusů na plyn chce, ale pokud si každý bude vozit svou pr*el autem, tak se rozhodně ovduší a životní podmínky nezlepší. Co by se ještě mělo zlepšit, aby alespoň část cestujících přesedla do mhd!?! Opravdu nevím... Jedinou mou bariérou v Brně tvoří cena, kterou by se podařilo odourat...

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 13 říj 2024 04:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]