Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 11 z 57    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 57  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM:
Účelem liniových vedoucích (výpravčích...) není "nechovat se slušně" k řidičům, ale poskládat obsazení služeb na následující dny a počínat si tak, aby se jim to dařilo dlouhodobě. Tj. když bude dekáda 4+2 atd. plná, nový řidič může uvíznout na trhačkách klidně několik let proti své vůli.

Nevím, jaká je u trolejbusů přesně praxe, ale např. čekací doba na 4+2 u tramvají v Medlánkách je cca 2 roky...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Jen takový malý poznatek. Pár fabrik (výrobních) jsem za svoji výdělečnou část života už prošel (a nejen z pozice kancelářské, ale i pěkně v modrákách na lince) a když někdo takto brblal, že to se mu nelíbí, tam zůstane trčet bůhví jak dlouho, že přece je tak dobrý, aby hned jako elév dostal tu nejlepší šichtu a mašinu, tak ve firmě skončil dřív než se stačil rozkoukat...
Předpokládám že u DP to nebude jiný. Říká se tomu osina v pr...deli :!:

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
IvanM: Vyjmenuješ autobusové dekády a pak uvedeš jako "ostrašující případ" jednu trolejbusovou, ale takhle to plést dohromady nelze. Buď jdeš jezdit k autobusům, nebo k trolejbusům. Můžeš mít kurz na obě trakce, ale pokud mluvíš o přidělení k turnusu, tak nepřecházíš mezi trakcemi.

Mj. bych opět položil otázku, dle čeho posuzuješ jednotlivé vozy, ale nebudu se opakovat (navíc by mi asi opět nebylo zodpovězeno). Píšeš: "nechají trčet někde v Husovicích na trhačkách se 14Tr a dál se s tebou nebudou chtít ani bavit..., bez protekce ledatak na příšerný trhačky v Husovicích s vozem 3214 a jemu podobnými," přičemž jinde zase: "Náhodou, babičky B731 jezdí dobře."

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
manil: děkuji za info :)

Jezdec: Podle mě je extrémně důležitá složka možnost nějakého osobního rozvoje. Když budeš mít jistotu, že prvního půl roku budeš dělat čistě trhačky, po půl roce už jen z části, po roce dostaneš příležitost jezdit na 4+2 nebo 4+1 a třeba za 4 roky ti nabídnou i možnost výběru nějaké noční 4+2 anebo aspoň si nastálo vzít nějakou víkendovku (tak to mají někteří řidiči, kupříkladu 09605 jezdí jenom 2, řidič má pá/so a řidička so/ne), tak to potom přece s radostí přežiješ ten škaredý první půlrok...

Horší představa je, že tě nastálo nechají trčet někde v Husovicích na trhačkách se 14Tr a dál se s tebou nebudou chtít ani bavit...

Kdyby mi někdo zaručil, že se ke mně budou chovat slušně tak, jako já k nim a že mě nenechají 10 let trčet někde na trhačkách, + že mi třeba dle možností po čase vyjdou vstříc a dají mi možnost se realizovat na mých vysněných nočních, tak bych hned teď pobral část svých úspor a šel bych na vlastní náklady do kurzu na Dčko..... Jenže tohle ti nikdo a nikde nezaručí, vlastně ani reálně nemůžou...

Momentálně jsou mi nejblíž k dosahu asi ty tramvaje. Bčko mám, takže stačí se přihlásit...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
125
06 srp 2013 22:29
Tož třeba já bych klidně šel jezdit, ale asi by mě nevzali. Kdysi jsem chtěl jít na šalinu (mám jen Béčko) a ztroskotal jsem na očích (barvocit). Na šráky bych klidně šel, ale busy mi nic neříkají.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM:
U tramvají. Méně jich je v Pisárkách.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Jezdec píše:
Divné, že těch pár řidičů nemohou sehnat už půl roku?

Nepravda.

_________________________________
Obrázek


Offline
7
20 pro 2013 21:35
Základní plat nového řidiče na hodinu je 95,90. Za hodinu pauzy v trhačce je 18,- korun. Prémie, které se krátí za kdeco, jsou cca deset procent. Jak z toho uděláte 22, které slibuje osobní oddělení? Spočítejte si počet hodin v měsíci, cca čtyři a půl hodiny pauzy v trhačce a máte devatenáct a půl hrubého. Za to chodíte do práce dvakrát denně a riskujete zdraví a basu. Na přesčasy nespoléhejte, není jisté, že vám šichtu z volna někdo dá. Divné, že těch pár řidičů nemohou sehnat už půl roku?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
A kde je nejmíň trhaček? U tramvají nebo u autobusů? Každý den trhačka, to je strašák.
Nevíte někdo, co znamená nápis na infopanelech v autobusech, kde se píše, že přijmou řidiče autobusu i s řidičákem B a provedou zaškolení na D? To je asi chyba, ne? Kdyby to nebyla chyba, to bych měl cukání se přihlásit hned a už nechat té své hnusné, nudné a nezajímavé dosavadní práce.... :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Kol na jednotlivé části je 3-5, záleží na konkrétním kurzu. Na dělených službách nejsou zpravidla delší přestávky, při kterých je nutno pouštět vozy ve smyčkách před sebe, takže standardní řazení na odjezd po průjezdu předchozího vozidla ve smyčce (přibližně 10-15 minut).

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

10
27 kvě 2014 09:40
Díky všem za odpověď. Ještě jedna asi blbá otázka. Jaky jsou cca. ofiko pauzy mezi jízdama na konečné a kolik přibližně uděláte koleček na jedné části trhačky.Samozřejmě chápu,že na každe lince je to jiný,ale nějaký rozpětí.

_________________________________
Nejkrásnější léta dětství a mládí v ŠM 11,B731,9Tr,14Tr,K2,T2,T3.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Smells píše:
2. otázka je na trhačky což by mě asi dost štavalo,v případě,že by byly každej den.Třeba třikrát do týdne bych to nějak přežil.Ještě se zeptám - je nějaká šance,že se po několika letech trhaček úplně zbavím,ve prospěch třeba služebně mladších kolegů ? biggrin
Mohl by mě někdo napsat jak taková trhačka konkrétně vypadá.Jde mě o nástupní čas ranní - odchod ranní a nastupní a odchozí čas večer.Prosím o Váš konkrétní trhačkovej týden.

Dekády 5+2 s dělenými službami existují zvlášť. Dělená služba je na nich každý pracovní den. Pak jsou další dekády, kde jsou služby standardní, ale i v takových dekádách je většinou zařazena alespoň jedna dělená služba. Pokud není, tak je pravděpodobnost, že z předem neurčené služby lze dostat dělenou službu (v nezávislosti na délce pracovního poměru u DP). Výhodou dekád s dělenými službami je proplacení přerušené části služby za sníženou sazbu a vyhnutí se víkendovým celodenním službám.

Příklad dekády 5+2 s dělenými službami by mohl vypadat takto:
Po - 4:30-8:45, 14:00-18:45
Út - 5:30-8:30, 13:30-19:00
St - předem neurčená služba
Čt - 4:45-9:45, 14:15-19:00
Pá - 5:45-9:00, 14:30-19:15
So - volno
Ne - volno
(nástupy a ukončení služby zpravidla ve vozovně)

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ahoj,
21 - 22 na 5+2 ze začátku maximálně hrubého. Trhačky jsou různé, ale časově je to obvykle cca 5 - 9 a 13 - 17. Někdy nastupuješ už ve 4 ráno a končíš v 19, jindy je to kratší a příznivější.

Trolejbusy mají v Brně obrovské množctví trhaček a tedy i rozsáhlé trhačkové dekády ve všech vozovnách. Ze začátku je zařazení na trhačkovou dekádu téměř jistota (tj. trhačka po - pá každý den), později máš možnost se dostat na jinou dekádu (4+2, 4+1 s klouzavými volny...), ale trhaček se nikdy úplně nezbavíš, jsou sem tam i na běžných dekádách nebo je můžeš dostat z předem neurčené služby. Jen tuším na 4+1 v dekádě nejsou vzhledem k náročnosti této dekády (všechny vozovny).


Offline
Uživatelský avatar

10
27 kvě 2014 09:40
Ahoj všem,tak jsem dnes byl na osobním zeptat se na práci řidiče.Nabídli mě trajfl vzhledem k tomu,že mám C a profesák i když jsem chtěl původně na papouška.Hned při pohovoru mě paní upozornila na trhačky.Na peníze jsem se jaxi zapomněl zeptat,ale předpokládám z tohoto fora,že bez přesčasů to hodí tak 21-22 při 5+2 nebo se pletu ??
2. otázka je na trhačky což by mě asi dost štavalo,v případě,že by byly každej den.Třeba třikrát do týdne bych to nějak přežil.Ještě se zeptám - je nějaká šance,že se po několika letech trhaček úplně zbavím,ve prospěch třeba služebně mladších kolegů ? biggrin
Mohl by mě někdo napsat jak taková trhačka konkrétně vypadá.Jde mě o nástupní čas ranní - odchod ranní a nastupní a odchozí čas večer.Prosím o Váš konkrétní trhačkovej týden.
Děkuji "snad" svým budoucím kolegům za pomoc.

_________________________________
Nejkrásnější léta dětství a mládí v ŠM 11,B731,9Tr,14Tr,K2,T2,T3.


Online
7383
27 úno 2010 07:40
Ne, stačí očkovací průkaz se záznamem vakcinace proti blbosti. Takže se nehlaš...


Offline
1
16 dub 2013 09:22
Chcu se zeptat kdy bývají kurzy na šalinu a je potřeba řidičák?


Offline
Uživatelský avatar

873
07 čer 2006 12:14
Brno
Mouka: Koukám, že nově i Céčkaře na bus přijímají. Když jsem byl soukromě na školení na profesák v DP, tak mi řekli, že s C mě vemou jedině na trajf a teď čtu, že i s tím C by to šlo i na bus. :wink:


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Aha :-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
To je jen podmínka DP, aby uchazeči měli pokud možno nějakou praxi s řízením něčeho většího a taky, aby to bylo levnější a rychlejší.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Odkdy je na trolejbus potřeba sk.C? Kvůli tomu si ji fakt dělat nebudu...


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Včerejší inzerát v jihomoravské regionální příloze MF Dnes.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Strojvedoucí metra je brán jako osoba řídící drážní vozidlo na dráze speciální. Proto se na něj dle vyhlášky 101/1955 Sb. vztahuje zdravotní způsobilost jako na strojvedoucího "na velké dráze". Nejsou tedy ze zdravotní způsobilosti žádné úlevy jako u řidiče tramvaje, kde jsou některé podmínky zmírněny. Dále stojednička stanovuje požadavky na vzdělání. Na strojvedoucího musela být dřív maturita v elektro oboru. Pak se to zmírnilo jen na jakoukoliv maturitu, teď stačí tuším i výuční list. Na řidiče tramvaje stačí jen vychodit základku. Teda pokud zaměstnavatel neurčuje jiné tvrdší podmínky. Toto jsou zákonem či vyhláškou stanovené podmínky. To jsou asi základní rozdíly mezi zdravotní a odbornou způsobilostí k výkonu zmíněných profesí. 200 zájemců o jeden uvolněný flek asi dost dobře ukazuje, že tato práce nebude takové drama jako nervy v ulici za půlcoulkou.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Oprávnění "jako na dráhu" ne, je to průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla vydaný drážním správním úřadem, jen jde pochopitelně o jiný kurz.
Ještě je rozdíl v požadavku na vzdělání, u metra musí (měl by...) být ÚSO v oboru elektro.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
ad Metro:
Není náhodou na metro potřeba oprávnění jako na velkou dráhu a ne jen "dětský" řidičák na tramvaj?


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Hlavně to přestěhování do Prahééé je jen první a nejmenší krůček. Podstatně důležitější je tlačenka na těch správných místech, protože na jedno uvolněný místo je u metra v průměru 200 zájemců...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1404 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 57  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tom S. a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 21:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]