Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 56    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 56  Další
Autor Zpráva
Offline
7312
27 úno 2010 07:40
Často taky sezení v kukani na Novobranské a děsivá nuda k tomu...

Zajímavé, chvíli předtím jsi tady bojoval za dlouhé pauzy v sedlech, což je de facto to samé.


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
IvanM píše:
Mám na mysli především psychickou stránku. Trhačka 4:00-8:00 --- 14:30-19:30 by pro mě znamenala 3:00-19:30 psychického nátlaku, tj. 16:30 šichta, pro mě nepředstavitelné.
Má vůbec smysl na toto reagovat?

IvanM píše:
Asi se mi budete smát, ale já jsem asi jediný člověk, kdo by byl ochoten jezdit na nočních za denní sazbu :)))
Tohle řekni u DP a možná by tě místo trhaček rovnou přidělili na ty noční za denní plat :mrgreen:

Ale spíš mě zaráží ta tvoje psychická stránká. Mít dopoledne de facto placené volno a volné víkendy nechceš, ale na nočních chceš jezdit za levno...


Offline
312
22 led 2006 19:31
Brno
IvanM: Určitě se najdou i ti, kterým ty trhačky vyhovují (např. ze zdravotních či rodinných důvodů). Na "záložáckých" dekádách pak jsou vždy zařazeny i kurzy běžných linek. Služby mimo dekádu jsou určené především pro brigádníky nebo např. pro zaměstnance kteří pracují u DPMB na jiné pozici.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jezdec píše:
A máte pocit, že řidiči si žijí stejně jako úředníci Magistrátu?

Máš pocit, že být úředníkem na magistrátu je nějaká výhra?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Mluvil jsem o omezení úlohy trhaček, ne úplném zrušení. Ono to nikdy nepůjde úplně zrušit, což by ale byla dle mého názoru ta nejlepší možnost. Tohle je čistý návrh. Nejsem zaměstnancem DP, ke skladbě dekád nemám přístup, takže si netroufám říct, jestli bych to dokázal poskládat výhodněji než je současný stav. To bych musel mít před sebou.... Je otázkou, jestli by někdo dokázal systematicky namyslet to, aby všichni stálí řidiči povinně odjezdili každý měsíc třeba 2-3 trhačky...

- Pak bych úplně zrušil nějaké protekční dekády, jestli ještě existují. I když patrně ne. VIP na práci denního řidiče je maximálně tak přidělený Solaris, toť vše. Tuším, že v podstatě každá dekáda, kde je třeba suprová pohodová 50ka, má i hrůzy typu 44/84 apod..(kupříkladu u 05001 je i 04407 a 08403 tuším)

- Kdysi mi jedna známá, která pracuje u DP říkala, že existují nějaké kurzy nezačleněné do dekád. To vůbec nevím, co je a jaký to má význam... Pak mě napadají ještě zálohy. To si myslím, že je nic moc. Trochu dávka dobrodružství, ale nic víc. Často taky sezení v kukani na Novobranské a děsivá nuda k tomu...

- Zvlášť kapitola sama o sobě jsou noční. Ne každému by to vyhovovalo, ale já to považuji za to nejlepší sousto. Tohle by mě fakt lákalo. A vůbec ne kvůli příplatkům, jako většinu řidičů. Asi se mi budete smát, ale já jsem asi jediný člověk, kdo by byl ochoten jezdit na nočních za denní sazbu :)))

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
7
20 pro 2013 21:35
Právě proto, že není reálné trhačky odstranit, mělo by se to řešit systémově. Zkrátka solidní příplatek za trhačkovou dekádu. Za sebe říkám, že potom bych na ní klidně zůstal déle, takhle za rok půjdu.


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
IvanM píše:
Domnívám se, že dobré by bylo úlohu trhaček co nejvíce omezit. To znamená, ve špičkách vytěžovat celodenní řidiče až do přípustného maxima a v sedlech jim dát pohodičku, dlouhé přestávky. A zbytek trhaček bych rovnoměrně rozhodil mezi všechny řidiče tak, aby každý z nich musel určitý počet za měsíc absolvovat. Prostě zrušit čistě trhačkové dekády. Takhle by to bylo pro všechny přijatelné... Mimo to, možná by se něco ušetřilo na přejíždění mezi vozovnou a linkou 4x denně namísto 2x....

Pěkná představa, ale z hlediska turnusů a brněnského charakteru provozu jsou takové změny těžko proveditelné. Vzhledem k tomu, že je tato problematika složitější, tak nemá smysl sem psát příspěvky, jež by nebyly pochopeny. Napíšu jen to, že na to má vliv také následující fakt. Brno má větší rozdíl mezi provozem v sedlech a špičkách než v ostatních městech, za což může také počet škol. Další velký rozdíl je mezi provozem v PD a o víkendu. To má vliv na celkovém uspořádání služeb do dekád a podílu turnusů 5+2 kontra 4+2 (příp. 2+1, 4+1).

Mj. bych před dvěma dny netušil, jaká může být vůči děleným službám averze. Volno v sedlech a o víkendech je určitě pro nejednoho řidiče výhodou.

_________________________________
Obrázek


Offline
7
20 pro 2013 21:35
Smells:
Celkem dlouhý příspěvek, ale k tématu nerelevantní. To, že je to jinde horší není argument pro to či ono v DMPB. Mimochodem, ve Tvém příspěvku jsem nepostřehl, že by Ti nadával cestující nebo si na Tebe neoprávněně stěžoval... Je logické se snažit, aby to bylo mnohem lepší. Navíc DPMB je veřejná korporace (100% vlastní město), měla by tedy zaměstnancům nabízet obdobu toho, co mají přímo zaměstnanci Magistrátu. A máte pocit, že řidiči si žijí stejně jako úředníci Magistrátu?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
b1: dobře, ale kvůli práci z lásky si nezničím zdraví. Mám na mysli především psychickou stránku. Trhačka 4:00-8:00 --- 14:30-19:30 by pro mě znamenala 3:00-19:30 psychického nátlaku, tj. 16:30 šichta, pro mě nepředstavitelné. Rok bych to vydržel, pak bych asi skončil v Černovicích na prášcích...

Domnívám se, že dobré by bylo úlohu trhaček co nejvíce omezit. To znamená, ve špičkách vytěžovat celodenní řidiče až do přípustného maxima a v sedlech jim dát pohodičku, dlouhé přestávky. A zbytek trhaček bych rovnoměrně rozhodil mezi všechny řidiče tak, aby každý z nich musel určitý počet za měsíc absolvovat. Prostě zrušit čistě trhačkové dekády. Takhle by to bylo pro všechny přijatelné... Mimo to, možná by se něco ušetřilo na přejíždění mezi vozovnou a linkou 4x denně namísto 2x....


Lukin: samozřejmě mám vlastní představy o tom, co je dobrý vůz a co špatný. Osobně bych nechtěl jezdit s B732 a v případě trolejbusů se 14Tr... Můj osobní pocit. Žádná fakta, ale čistý názor....

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

10
27 kvě 2014 09:40
Chtěl bych trošku ulevit všem stěžovatelům v tomto foru na práci u DPMB a tak popíšu svoje dvě poslední zaměstnání.Delší dobu jsem pracoval jako řidič nakl.auta v autodopravě.Byl jsem řidič a zároveň sám sobě dispečer a automechanik.Pokud se něco na autě podělalo,poraď si sám.Nejlíp aby oprava nic nestála,takže plachtu jsem lepil izolačkou,celní lanko mělo asi 5 suků,o pneu byl pokaždé boj a kupovali se až měli dezén ala McLaren.Při vážnejších problémech když už nešlo a byl servis,proslov o tom jak jezdím.Nedej bože,když jsem něco autu udělal já,třeba na náledí ťukanec.Škoda cca. 2.500,- neorigo přední světlo jsem nakonec cvakl já.Přetěžování o 1/3 byl takovej základ.Na nosnost 8 tun jsem běžně vozil 12.Kolečka jsem s vypětím všech fyzických i psychických sil nějak dal.Občas ADR bez povolení.Na dálnici jen v nejnutnějších případech,je když něco hodně hořelo atd.atd.Neustálej strach z policajtů,aby mě náhodou nezvážili.
Vám když se na trati něco stane,přijede dispečink a vy už se nestaráte.Ne jak já,když se rozsypal diferák na D1 asi 10 km před Prahou.Fakt skvost stát v tom rygolu a čekat ,kdy to některý z těch hovad do toho odstavenýho náklaďáku ve 180 nakůlmuje.Naštěstí mě tenkrát pomohl kolega řidič, kterej mě odtáhl na nejbližší benzinku a vzal mě do Brna.V zimě jezdíte po Brně který je skoro celou zimu jakž takž protažený a ne v závějích v Beskydech,Jeseníkách Orličkách kam jsem jezdíval do největších pr*elí,kde pluh neviděli týden a když jsem se vracel prázdnej,tak jsem se dal před každým kopcem na modlení.
To vše za neuvěřitelných 20.000,- hrubého.
Před dvěma roky jsem už ten tlak nevydržel a šel dělat do nejmenovaného obchodu.Sice už nejsem pořád pod takovým tlakem,ale za to si na mě otevře hubu kdejakej floutek,Ukrajinec nebo ožrala a já musím jen sklopit uši a ještě mu na rozloučenou poděkovat za návštěvu.Náš zákazník,náš pán.Do práce jdu na 12 hodin a dostanu zaplaceno 10,5. Na proplacení přesčasů zapomeňte.Vybereš si to další měsíc.Největší skvost je ovšem výplata. 16.000,- základ plus SO+NE hodí pětikilo.A to mám na obchod velice slušnej plat.(v ochodě třeba s potravinama je plat cca. 9,5 až 12)To nic nemění na tom,že jsem za dva roky nedostal přidáno ani korunu jako všichni tam.S čím nastoupíš,to máš na pořád.
A jak tady někdo psal,že skladník má stejný prachy jako vy a bez nervů.To bych rád věděl kde ? Hned se tam jdu hlásit.Nabídka je 13 až 16 hrubeš a to jdeš ještě do výběrovýho řízení.
Netvrdím,že práce u DPMB je procházka růžovým sadem,ale věřte,že jsou mnohem horší a za mnohem míň.

_________________________________
Nejkrásnější léta dětství a mládí v ŠM 11,B731,9Tr,14Tr,K2,T2,T3.


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
IvanM píše:
Lukin: a toho, že jsem u autobusů uváděl jako extra-odstrašující případ B732 s manuální převodovkou, sis už pozapomněl všimnout, že?

Stejně jako tvých dalších příspěvků obsahujících kritiku vozidel jsem si toho všiml. Tato informace by však v mém příspěvku byla již redundantní a to, že nebyla uvedena, nemění nic na otázce, kterou jsem položil. Možná jsi to vzal jako osobní útok, ale opak je pravdou. Jen mě zajímalo na základě čeho posuzuješ jednotlivé typy vozidel.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Za sebe mohu říct, že si na 4+2 chrochtám blahem. S tím braním služeb z volna jsem byl seznámen, a nedělá mi to problém. Navíc to dá o trochu děngů navíc tak proč ne. Jak říkám, co jsem chtěl už mám, jen vydržet 44 let do důchodu a bude to fajn sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Jezdec:
Ono ale jezdit na 4+2 je fakt naprosto nejvýhodnější. Jak finančně, tak četností volných dnů. Možná bych mluvil jinak, kdybych měl děti, ale být řidičem na dekádě, jednoznačně bych měl o 4+2 zájem. Problémem je spíš to, že jsi víceméně tlačen do častého braní služeb z volna, což volnuchtivím lidem moc nelichotí.

Trhačky jsou supr pro lidi, kteří to mají od domu pár kroků k vozovně.


Offline
7
20 pro 2013 21:35
Trhačky nejsou hlavní problém. Problém je, že nejsou slušně zaplacené. Těch osmnáct korun za hodinu přerušení neřeší podstatu. Tedy, že má člověk rozbitý den, že jde do práce dvakrát, což je čas a náklady (protože na ráno chca nechca musí někdy vzít auto, byť má MHD za stovku ročně). Já považuji 5+2 na trhačkách za lepší, než vysněnou 4+2, za kterou se většina lidí žene jako za chimérou. Ale za podmínek, které dává Dopravní podnik je to tak na rok, dva, naučit se solidně jezdit a pryč, do slušného zaměstnání. A jezdit si brigádně o víkendech. Když platí jako by to pro řidiče byl koníček a ne obživa, tak to holt člověk bude dělat jen jako koníček...


Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
Když to děláš z lásky, tak je snad jedno, že jsou to trhačky...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Lukin: a toho, že jsem u autobusů uváděl jako extra-odstrašující případ B732 s manuální převodovkou, sis už pozapomněl všimnout, že?
Existují řidiči, kteří jezdí s autobusem i trolejbusem....Ale u čeho jsou přidělení k turnusu, to nevím....

ReZ: jestli toto bylo na mě, tak odpovídám: Toto není žádné brblání. Asi neumíš číst. Psal jsem, že bych nějakou dobu přežil na tom nejhorším. Ale kariérní růst je v západních zemích běžná věc.
Já mám vzdělání s maturitou. Už od úplných začátků svojí praxe vydělám srovnatelně s řidičem. Umím 2 cizí jazyky, v zahraničí bych vydělal trojnásobek až čtyřnásobek toho, co zde vydělá nejlépe placený noční řidič. Mohl bych se taky dál vzdělávat, ale nechci. Nebaví mě to. Odjakživa mé pracovní touhy směřují právě k DPMB. Tím chci říct, že nejsem nějaký chudák, který udělal tak tak základku a jako znouzectnost by se chtěl cpát k řidičům a ještě pak vyžadovat nejlepší směny. Mám lepší možnosti práce, nicméně už od dětství je u mě nejsilnější touha stát se řidičem autobusu... Když jdeš dělat něco čistě z lásky, tak přece očekáváš, že si ze začátku projdeš tím nejhorším, ale po čase dostaneš možnost si tu práci patřičně užít. Kdybych věděl, že opravdu budu ten, co bude ještě za 6 let hnít na trhačkách, tak radši navzdory touze půjdu do zahraničí vydělávat čtyřnásobek peněz se čtvrtinovým úsilím... :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
5+2 nejsou jenom trhačky, ale u všech trakcí jsou i dekády 5+2 ranní/odpolední:
po - pá ranní
so - ne volno
po - pá odpolední
so - ne volno


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM:
Účelem liniových vedoucích (výpravčích...) není "nechovat se slušně" k řidičům, ale poskládat obsazení služeb na následující dny a počínat si tak, aby se jim to dařilo dlouhodobě. Tj. když bude dekáda 4+2 atd. plná, nový řidič může uvíznout na trhačkách klidně několik let proti své vůli.

Nevím, jaká je u trolejbusů přesně praxe, ale např. čekací doba na 4+2 u tramvají v Medlánkách je cca 2 roky...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Jen takový malý poznatek. Pár fabrik (výrobních) jsem za svoji výdělečnou část života už prošel (a nejen z pozice kancelářské, ale i pěkně v modrákách na lince) a když někdo takto brblal, že to se mu nelíbí, tam zůstane trčet bůhví jak dlouho, že přece je tak dobrý, aby hned jako elév dostal tu nejlepší šichtu a mašinu, tak ve firmě skončil dřív než se stačil rozkoukat...
Předpokládám že u DP to nebude jiný. Říká se tomu osina v pr...deli :!:

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
IvanM: Vyjmenuješ autobusové dekády a pak uvedeš jako "ostrašující případ" jednu trolejbusovou, ale takhle to plést dohromady nelze. Buď jdeš jezdit k autobusům, nebo k trolejbusům. Můžeš mít kurz na obě trakce, ale pokud mluvíš o přidělení k turnusu, tak nepřecházíš mezi trakcemi.

Mj. bych opět položil otázku, dle čeho posuzuješ jednotlivé vozy, ale nebudu se opakovat (navíc by mi asi opět nebylo zodpovězeno). Píšeš: "nechají trčet někde v Husovicích na trhačkách se 14Tr a dál se s tebou nebudou chtít ani bavit..., bez protekce ledatak na příšerný trhačky v Husovicích s vozem 3214 a jemu podobnými," přičemž jinde zase: "Náhodou, babičky B731 jezdí dobře."

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
manil: děkuji za info :)

Jezdec: Podle mě je extrémně důležitá složka možnost nějakého osobního rozvoje. Když budeš mít jistotu, že prvního půl roku budeš dělat čistě trhačky, po půl roce už jen z části, po roce dostaneš příležitost jezdit na 4+2 nebo 4+1 a třeba za 4 roky ti nabídnou i možnost výběru nějaké noční 4+2 anebo aspoň si nastálo vzít nějakou víkendovku (tak to mají někteří řidiči, kupříkladu 09605 jezdí jenom 2, řidič má pá/so a řidička so/ne), tak to potom přece s radostí přežiješ ten škaredý první půlrok...

Horší představa je, že tě nastálo nechají trčet někde v Husovicích na trhačkách se 14Tr a dál se s tebou nebudou chtít ani bavit...

Kdyby mi někdo zaručil, že se ke mně budou chovat slušně tak, jako já k nim a že mě nenechají 10 let trčet někde na trhačkách, + že mi třeba dle možností po čase vyjdou vstříc a dají mi možnost se realizovat na mých vysněných nočních, tak bych hned teď pobral část svých úspor a šel bych na vlastní náklady do kurzu na Dčko..... Jenže tohle ti nikdo a nikde nezaručí, vlastně ani reálně nemůžou...

Momentálně jsou mi nejblíž k dosahu asi ty tramvaje. Bčko mám, takže stačí se přihlásit...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
125
06 srp 2013 22:29
Tož třeba já bych klidně šel jezdit, ale asi by mě nevzali. Kdysi jsem chtěl jít na šalinu (mám jen Béčko) a ztroskotal jsem na očích (barvocit). Na šráky bych klidně šel, ale busy mi nic neříkají.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM:
U tramvají. Méně jich je v Pisárkách.


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
Jezdec píše:
Divné, že těch pár řidičů nemohou sehnat už půl roku?

Nepravda.

_________________________________
Obrázek


Offline
7
20 pro 2013 21:35
Základní plat nového řidiče na hodinu je 95,90. Za hodinu pauzy v trhačce je 18,- korun. Prémie, které se krátí za kdeco, jsou cca deset procent. Jak z toho uděláte 22, které slibuje osobní oddělení? Spočítejte si počet hodin v měsíci, cca čtyři a půl hodiny pauzy v trhačce a máte devatenáct a půl hrubého. Za to chodíte do práce dvakrát denně a riskujete zdraví a basu. Na přesčasy nespoléhejte, není jisté, že vám šichtu z volna někdo dá. Divné, že těch pár řidičů nemohou sehnat už půl roku?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 56  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 lis 2024 09:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]