Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 61 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
První dodávka CNG vozů (12 ks) je EURO 5 => jak píše M.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
J*M* : težko říci, euro 5 maji i plynové Citylisy a i Solarisy, samotneho mě to překvapilo, ale možná je to tím, že to byla objednávka z lonského roku? proto možná ještě Euro 5.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Něco k současnosti, byla tu debata Euro 6 a Euro 5. Všiml jsem si na snímcích z Libchav, že na vozech NBG pro Brno je nápis Euro 5. Jak to tedy je?


Offline
Uživatelský avatar

44
21 úno 2008 13:01
Brno
Něco melancholie z let minulých:

Příloha:
bmhd_7298.JPG
Příloha:
bmhd_2089.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
BSB-24-85 :cry:
R.I.P - 13.8.2015


Offline
Uživatelský avatar

18
24 úno 2013 00:11
Když tam projede 21Tr...


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Vejdou, ale taktak. Výška je tam 3,3 m a BNG 12 má 3,18 m.


Offline
Uživatelský avatar

18
24 úno 2013 00:11
Sice neznám přesnou výšku, ale kam se vejde trolejbus, tam CNG nemá problém.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Jen takový dotaz, určitě už se to zkoušelo. Vejdou se plynové busy s nádrží pod viadukt u nádraží?


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Občas se "sjetí z trasy" holt stane a zvlášť v regionu na linkách typu každá ves jiný pes (tedy co spoj to originál) a řidič je třeba zvyklý jezdit jeden spoj a pak se změní turnus (např. školní rok vs. prázdniny).
Zážitek z loňska na lince 257:
Řidič sice 257 jezdil, ale právě jiné spoje, než měl v prázdninovém turnusu. Nyní jel spoj v 8:42 z Olešnice, projel Křtěnov a přijížděl k zastávce Loucký dvůr, přepnul pokladnu na další zastávku, protože na zastávce čekala cestující. Na pokladně se objevila za Křtěnovem další zastávka Lhota u Olešnice, tak řidič nabral cestující, otočil bus v křižovatce a uhánel zpět do Lhoty. Ve Lhotě nikdo (samozřejmě) nenastupoval, ale co kdyby. Akorát ona cestující poznala nové kraje, sice údajně jezdí z Louky do Tasovic téměř denně, ale ve Lhotě prý v životě nebyla.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
ReZ píše:
Křtiny by mohly vyprávět, že? sarcastic
BTW: jak je u Grandu?

Jj, Křtiny, pěkný výlet :-)
Dneska u Grandu pohodička, až překvapivé, jenom jeden výjezd :shock:

Mouka píše:
Nebo probíhají snad nějaké opakované kurzy/školení?
Pamatuju, že když jsem chodil na základku (nám. Míru), taky řidič školního busu přesně nevěděl. Stane se.

Co míváme pravidelné školení, tak je den na profesák ze silničního zákona, druhý den je podnikové a tam se probírá úplně vše, včetně linek, ale toto téma je hoooodně upozaděno ve prospěch jiných, živějších témat.
Ano, zrovna školní linky jsou doménou především trhačkářů a tak když dostane jejich službu někdo z jiných dekád, je lehce mimo.
Jinak nějaké ty průběžné změny řidiči pochytávají za běhu, musí, jinak by byli celý zbývající rok do dalšího školení nepoužitelní :-)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Já když byl na kurzu pred deseti lety tak nam daly vsechny tehdejsi linky na nauceni, co se tykalo tramvajovych tak jejich objizdne trasy, jina je, ze se pak trasy rusi ci meni, to te uz nikdo neuci, v JŘ je vzdy popis te dane linky kudy jede tak by se zabloudit nemelo, ale muze se stat treba jak se stalo me, ze se neco nekde pose.. a zavolaji ti ze pojedes objizdnou trasou po ulicy X a Y a ty neznas vsechny nazvy ulic a tak vubec netusis kde to je, to se muze stat, pak je dobre mit u sebe mapu kterou kazdy fasuje, ta hodne pomuze, pomohla mi i v pripadech kdy za mou prisel cestujici a ptal sem cim se dostanu na tu ci onou ulici a ja nevedel, ze takova ulice vubec v Brne je, v mape byla samozrejme a nejblizsi MHD jsem mu uz rici dokazal a on byl spokojenej, pak se taky muze stat ze pojedes na garaz a zavola dispecink ze se nekde neco jineho posr... a ze potrebuji kazdy bus a tak jedes i treba za vlak, to se vse muze stat. Blbe je, co se taky obcas, sice malo,ale stava, ze je na nejake lince objizdka a nekdo zapomene do desek dat objizdnou trasu a ty o ni nemas paru,tak dojedes pred znacku zakaz vjezdu a nevis jak dal, i to se mi uz stalo ze do slatiny neprisly papiry od jizdnich radu ci kdo dela vyluky a tak nic nebylo ani na nastence ani v deskach, za 10 let co jezdim sem samozrejme parkrat i spletl trasu treba 44/53 ze ale nikdy mi za to zadnej cestujici nenadal, proste sem se otocil, omluvil a jel tam kam mam. To se proste stane, sme jen lidi.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Dobře, ale tak nějaké školení vedení linek snad řidiči mají, ne? Nebo nějaký jiný zdroj informací, podnikový intranet, nebo něco podobnýho?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Nejhorší musí být mít první den nějaké výluky zálohu a pošlou Tě na nějakou x linku na druhý konec města.
To pak, i když Brno a jeho linkové vedení dokonale znáš, je zážitek a za volantem jsi v očích kaštanstva za pěknýho trotla. sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Pokud ovšem řidič nastoupil před 20 lety a absolvoval tehdy kurz, tak mu jsou znalosti tehdejšího linkového vedení dneska v práci k ničemu. Nebo probíhají snad nějaké opakované kurzy/školení?

Zkrátka se stává, že řidič má zaběhnutý svoje linky a když se dostane jinam, může tápat. Viz nedávno Slatiňák u Globusu.
Pamatuju, že když jsem chodil na základku (nám. Míru), taky řidič školního busu přesně nevěděl. Stane se.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
chat-maniac píše:
V kurzu se učí všechny linky dané trakce a není vůbec na škodu, když se k tomu přidá i všeobecný přehled ostatních trakcí.

Křtiny by mohly vyprávět, že? sarcastic
BTW: jak je u Grandu?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jediný problém by byly regionálky..... Jinak myslím, že na všech brněnských linkách 1-99 bych bez problému trefil, a to jsem žádý kurz ještě neabsolvoval :D ...... Ale fakt nezávidím záložákům “ták, pane řidiči, teď pojedete za linku 105 do Mikulova“ např.. Na to bych si netroufnul...

ad kvedly: tak myslím, že naštěstí to vyjde tak, že až já se dám na řidiče, tak už budou všechny ve šrotu :-) pak už mě nebudou mít čím vytrestat, protože i když dostanu úplně tu nejhorší devítku, pořád to bude za odměnu:)))

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mouka píše:
Řidič střídá více linek. Kromě řidičů záložních vozů není nutné, aby znal všechny linky a spoustu řidičů je taky nezná, není třeba.

V kurzu se učí všechny linky dané trakce a není vůbec na škodu, když se k tomu přidá i všeobecný přehled ostatních trakcí.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
A teď Ti kvedly začnou dávat every day sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Co se tyka kvedlacek, tak JR se da i neda stihat, zalezi na voze a jak to razeni je serizeny a funguje, s nekterymi vozy se jede jak s osobakem s jinymy je to tezka otrava, nejde zaradit jednicka, petku nedas pac by sis odrel ruku o dvere kabiny, na 58 jsem mel diky temer nulovymu vykonu i problem vyjet kopec od delnaku na malou klajdu a na dvojku to byl ulet,jinak to nejelo, absence zastavkove brzy si myslim ze docela slusne vyrovnala to razeni pri rozjezdech, takze to bylo spis o technickem stavu vozu, jednicka byval hodne problem proto se nekdy rozjizdelo na dvojku, s kopce pohoda ale s plnym busem to neslo. S kvedlou jsem nastesti uz dlouho nejel ( naposledy kdyz jsem to dostal asi zatrest tak se s tim vozem nepovedlo ani odjet z garaze a pak stal nekolik mesicu s napisem porucha mimo provoz ) tak nevim jak na tom soucasne vozy jsou ale popravde bych byl rad, kdyz uz by byly vsechny ve srote


Offline
Uživatelský avatar

336
20 pro 2010 23:08
Brno-Bystrc
Tak podle mě právě autobusy B731/2 nemají s JŘ vůbec problém. Největší výhodou je absence zastávkové brzdy, která hrozně zdržuje (třeba konkrétně na 7627 ještě cca vteřinu po zavření dveří). A samozřejmě nepřiškrcený výkon těchto autobusů. Ale jak píše Jenda, jde hlavně o řidiče.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
IvanM píše:
...Navíc to absolutně nestíhá současné jízdní řády stavěné pro moderní vozy...
Toto tvrzení máš něčím podloženo? Já jel několikrát kvedlou třeba na a-52 s s JŘ nebyl vůbec problém, spíše naopak... To stejné, když měl večer přejezd na a-50, tak z Komárova až do Kohoutek bez zpoždění. Taky záleží dost na řidiči.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Řidič střídá více linek. Kromě řidičů záložních vozů není nutné, aby znal všechny linky a spoustu řidičů je taky nezná, není třeba.


Offline
1
14 črc 2014 17:52
Nevíte někdo má řidič naučené všechny linky ,nebo má nějakou navigaci,nebo jezdí stejnou linku?Dík RostaD


Offline
30
02 črc 2014 21:29
V Olomouci jsou vozy s manuální převodovkou ve výrazné menšině - 12 vozů z 53 autobusů délky 12 metrů, z toho denně jich vyjíždí kolem 5 kousků - zbytek je na záloze za kloubáky, kterých je v Olomouci nedostatek (a místo nich pak jezdí "vláček" dvou B952 za sebou) a na případné výluky tramvají. A že by JD nějak výrazně prodlužovaly, se mi moc nezdá, zejména v porovnání s o rok staršími SU 12, které by si po 11 letech zasloužili alespoň pořádnou SO s přihlédnutím na automatickou převodovku, díky které se občas Solárko nechce na 1. pokus rozjet a dokáže vydávt všelijaké zvuky - a zejména na Svatý Kopeček ta (hlavně starší) Solárka dostávají pěkně zabrat :)


Offline
8
14 bře 2011 12:34
IvanM: Souhlasím, že do městského provozu se rozhodně víc hodí bus s automatickou převodovkou. Nicméně v Brně jsou na tom řidiči ještě dobře. V Ostravě má i většina Karos 93x a 95x manuální převodovku (dohromady snad 80 vozů) a pokud se nepletu, tak to samé i olomoucké 12M vysokopodlažní busy. Takže v Brně je to sice rarita, ale v jiných provozech asi i celkem běžná věc a nezdá se mi, že by se jízdní doby oproti jiným typům nějak nestíhaly.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 18:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]