Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 63 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Současné nádraží není výhodné svojí polohou v centru, ale svojí polohou vůči MHD.

Cestující z vlaku vystoupí a mají k dispozicii 6 tramvajových linek, 2 autobusové, 2 trolejbusové linky a také 11 nočních linek. Z tohoto bodu se dostanou relativně rychle na všechny strany.

Co jím nabídne nové nádraží v odsunuté poloze? Jednu, dvě tramvajové linky a jeden zátah z noční linky? Alias všude s přestupem? Kodrcání odněkuď z tramtárie, když vlak při nižší traťovce bude na současném nádraží stejně dřív?

Lidi jsou líní přestoupit hrana/hrana, oni jsou dokonce líní přestoupit při poruše do druhého vozidla a brblají přitom, jak kdyby museli jít pochod smrti. Chtějí být všude rychle, nové nádraží je akorát naučí pořídit si řidičák a ojeté auto, což je výhodnější stav už i dnes.

Bojím se krtkování pod historickým centrem, díky nástupišti v oblouku mohou být velké mezery mezi vozem a nástupištěm, ani nevěřím odhadované ceně při zachování v "centru". Ale pokuď má nádraží plnit funkci nádraží a nemá to být jen další z budov, která bude nová, krásná ale úplně k hovnu a která povede akorát k dalšímu znechucení, tak musí být zachována současná poloha.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
J*M* Bohužel musím s tebou sopuhlasit, to je tunel na peníze už několik let


Offline
143
10 lis 2012 09:29
A já bych ještě doplnil jeden bod: Poloha v centru (= zhruba v geometrickém středu města) má tu výhodu, že se z něj pomocí MHD lze dostat na všechny strany v relativně rozumném čase. A protože už teď „je to dál“ do severních částí Brna, je posun kamkoliv směrem na jih z tohoto hlediska nevýhodný.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
M píše:
... Odsunovat nadrazi nekam bokem je k nicemu, pokud zde vyhraje zdravy rozum a ne tunel na love, tak nadrazi zustane v centru ...
Ano, nádraží v centru, tak jak je malují (ne projektují), bude mít mnoho tunelů, ale ten hlavní, mám obavy, bude ten na peníze. Ale to si člověk nevybere, obě navrhované varianty nejsou nic jiného než jeden veliký tunel na peníze, rozdíl je jen, kde ty love skončí hlavoudozdi


Offline
820
25 led 2006 09:46
Ještě jednou bych rád zdůraznil:
1) pokud někam pojedu vlakem, je mi skoro jedno, v jaké poloze je nádraží
2) denně dojíždějícím cestujícmí to tak jedno asi nebude
3) adekvátní náhrada přestupního uzlu před dnešním hlavním nádražím nelze u nádraží v odsunuté poloze vytvořit
4) ať už by tam jelo cokoliv jakkoliv, vždy to bud horší z hlediska docházkové vzdálenosti k zastávce, nabízené přepravní kapacity MHD a nutnosti případného dalšího přestupu
5) vysoké nároky na zajištění potřebného rozsahu MHD k odsunutému nádraží přinesou zvýšení nákladů na provoz MHD, což radnice zcela jistě nebude chtít v plném rozsahu hradit (a pokud ano, tak ty peníze budou jinde chybět), takže lze očekávat další tlak na úspory v ostatní čísti sítě - šetření vozokm, další prodloužení intervalů v sedle, večer atd.
A o to opravdu nestojím.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
No ono tem lidem nic jineho nezbyde nez jit pesky do centra, kdyz od tama slusne spojeni neni a lezt pres to silene monstrum na salinu je sila a je to tezce neoblibene. Cendoslav a Antirez me spatne pochopili, to chozeni pesky do mesta by mysleno tak, ze jdou pesky do centra, ne na vlak z busu a opacne, vetsina lidi smerujici z okolnich obci jede do Brna za praci ci studiem nebo k lekari a pak zase zpet, malo kdo jede napriklad ze strelic do Brna, pak pesky na znovarku a do treba rousinova ci podobne, to je holej nesmysl. Odsunovat nadrazi nekam bokem je k nicemu, pokud zde vyhraje zdravy rozum a ne tunel na love, tak nadrazi zustane v centru at uz po jakekoliv uprave, odsunute nadrazi je pro Brna krok zpet.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Domis: Myslím tu úvrať pro linku S6 a celkově pro vlaky Hl. n. - Židenice - Slatina.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Čendoslav píše:
A to je právě to co jsem měl na mysli svým prvním příspěvkem...lidi nepotřebují mít z nádraží blízko do historického centra města...


Taky si myslím. Nechápu, proč tady s tím pořád všichni argumentují. V centru všichni nepracují, většina lidí pokračuje někam dál. Když se odsune nádraží, celé centrum se rozšíří a místo od současného nádraží budou lidi pokračovat od toho nového. Proč je to pořád takový problém? Kdyby se centrum rozrostlo, Brnu by to jedině pomohlo. Naštěstí místní šotoušci o tom nerozhodují, takže doufám, že nádraží skutečně vyroste v odsunuté poloze. :applause:


Offline
45
27 srp 2013 10:12
Masarykova čtvrť
M píše:
Cendoslav, pockej si na Zvonarce az prijedou busy a bez s hlouckem lidi, nekdo skonci ve Vankovce a vetsina na nadrazi vyleze z podchodu na salinu

A to je právě to co jsem měl na mysli svým prvním příspěvkem...lidi nepotřebují mít z nádraží blízko do historického centra města...

_________________________________
...and as always - thanks for watching.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
k.vojta: Kde bereš tu úvrať? S ničím takovým nikdo nepočítá. A skutečně bez té úvratě a v budoucnu po vybudování VRT do Prahy ta dvojkolejka stačit bude. Bylo to prověřeno mnoha výpočty. Omezující je spíš samotné úrovňové severní zhlaví stanice.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Zachování pouze dvojkolejné tratě směr Židenice u nádraží v centru je mysleno vážně? A židenická úvrať pro osobáky směr Slatina (případně letiště) taky nikomu nevadí? Smyslem přestavby je vyřešit celý brněnský uzel a ne jen opravit jeho jednu problematickou část.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
M: Otázkou je, kolik lidí jde do centra. Podle mne je to přesně tak, jak píšeš, tj. drtivá většina jde na MHD. Jinak řečeno, není relevantní poloha vůči centru, ale poloha vůči MHD. Případně vůči něčemu jako je Tesco, kde si lidé mohou před návratem dokoupit věci, které na vesnici nemají.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já teda nevím, mě obloukové nástupiště nijak nekomfortní nepřijde. Přesněji, jako cestující bych si vůbec nevšiml, že je něco jinak, kdyby to nezmínil někdo tady.

Otázka bezpečnosti je samozřejmě jiná věc, ale v dnešní době by se to dalo naprosto elegantně vyřešit přes sadu kamer a jednu obrazovku na začátku vlaku, druhou na konci. Pokud se bude tenhle systém dělat špičkově a extrémně draze, pořád si myslím, že výsledná cena bude výrazně nižší, než nádraží někam šoupat.

Ohledně toho, že "patnáctivozové vlaky dnes nejsou v módě" - to bych rozhodně nebral jako něco, podle čeho by se měla řídit stavba nádraží. Jak víš, že nebudou v módě za dva roky, za deset let, za padesát let? Navíc čas od času jedou dva vlaky spojené (už jsem je i v Brně párkrát viděl, na EC z Maďarska), a to se i k současnému nástupišti vejdou jen hodně natěsno.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Cendoslav, pockej si na Zvonarce az prijedou busy a bez s hlouckem lidi, nekdo skonci ve Vankovce a vetsina na nadrazi vyleze z podchodu na salinu


Offline
45
27 srp 2013 10:12
Masarykova čtvrť
M píše:
Většina cestujících co přijede vystoupí a jde do centra

Počítal to vůbec někdy někdo?

_________________________________
...and as always - thanks for watching.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Čendoslav: všichni mě předběhli a vysvětlili to.
k.ondra89: včem mě jako cestujícího obloukové nástupiště omezí? v čem to pro mě bude nepřehledné? Ve světě taková nástupiště jsou a vše funguje bez problémů.
Většina cestujících co přijede vystoupí a jde do centra, jen malé procento jde na autobus, to samé platí i opačně, Většina cestujících co přijede na Zvonařku jde do centra, ne na vlak a pak pokračovat do tramtárie, jistě takové nějaké malé procento bude,ale určitě ne tak velké, aby se kvůli tomu posunovalo nádraží, navíc jak už tu bylo psáno, v tomto projektu se s autobusovým nádražím pod vlakovým počítá, takže stejně tento problém odpadá.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
k.ondra89 píše:
Navíc z toto řeší i projekt nádraží pod Petrovem. Odsun netřeba.

Tuto větu nechápu? Jak by sis to teda představoval? Radši budeš jezdit na nádraží "k řece", než aby v centru bylo nástupiště v oblouku?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Oblouk o poloměru 300 m způsobuje minimálně nepřehlednost nástupiště a nutnost větší vzdálenosti nástupní hrany od osy koleje. Oboje značně snižuje komfort. Ano norma takové řešení připouští jako limit, jenže u investice za desítky miliard, která má navíc životnost desítky let by to chtělo pořádné a komfortní řešení. Navíc z toto řeší i projekt nádraží pod Petrovem. Odsun netřeba.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ale ono se s autobusovým nádražím v centru počítá. I na té situaci je zakreslené podél ulice Nové sady před Titaniem, v podstatě nad podzemními nástupišti. Velikostí to samozřejmě nebude druhá Zvonařka, spíše něco jako ve Znojmě. Pro linky IDS by bohatě stačilo (104, 105, 106, 107, 108, 109, 505). U linek 601, 602, 701, 702 se počítá s ukončením v Černovicích.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak ono by šlo vést regionální linky k menším nádražím. Pochopitelně po patřičné úpravě příslušných přednádražních prostorů a s tím, že by odsud jezdily vlakové linky s krátkými intervaly na hlavní nádraží do centra. To by ale bylo proti zájmu radních, kteří chtějí stůj co stůj odsunutou variantu.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Možná proto, že solidní přestupní uzel na MHD u současného nádraží je a autobusy je v plánu též přesunout k novému hlavnímu nádraží (je to psáno v té nedávno odkazované technické zprávě). K nádraží u řeky by se musela celá MHD přivést, a z toho mám trochu obavu, aby nevznikl nějaký paskvil. Pokud by se nezrealizoval přesun autobusáku, přijde mi to jako menší problém, než kdyby tam nebyla fungující MHD.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Čendoslav: také existuje skupina lidí, kteří se z nádraží vydávají pěšky do centra města. :-$


Offline
820
25 led 2006 09:46
Protože daleko větší část cestujících potřebuje návaznost nádraží na MHD a ne na regionální autobusy. Tak kvalitní návaznost na MHD jako je za současného stavu v odsunuté poloze realizovat nepůjde a i to co je navrhováno, bude znamenat další výrazně navýšení nákladů na provoz MHD. Tudíž se bude šetřit a omezovat MHD v jiných částech města.


Offline
45
27 srp 2013 10:12
Masarykova čtvrť
M píše:
kdy konecne pochopite ze nadrazi v centru je to nejlepsi co tu muzeme mit

Jen zvídavá, vážně míněná otázka: Proč? Nádraží je v první řadě přestupní uzel, jako cestující veřejnost potřebuju dobré napojení na síť MHD a autobusové nádraží (což v centru nelze)...proč by mě mělo zajímat kolik stovek metrů od historického centra nádraží stojí?

_________________________________
...and as always - thanks for watching.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Přesně tak. Je to jen něčí absurdní argument, který byl stvořen pro podporu odsunu. A pokud by někomu náhodou vadilo pištění vlaku v zatáčce, pak doporučuji připomenout si průjezd nákladní dopravy po odsunutém nádraží, které by bylo určitě pošušňáníčkem pro uši čekajících (a to kdyby brzdil, tak teprve). Ano, audiovizuální zážitek starých a hlučných nákladních vagónů je určitě to, co si přeje každý NOVÝ cestující vysokorychlostní železnice, který se rozhodl již dále nepoužívat auto...
A jen tak mezi námi, bojím se, že éra 15 a více vozových vlaků je asi za námi, takže dělat megalomansky dlouhé nádraží nedává smysl. Dnes jsou moderní kratší vlaky jezdící v kratších intervalech.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 09:05
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]