Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 20 z 209    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 209  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
Dnešek ale 1802 nedojezdila, byla měněna 1926.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Ano, 1803 stále na SO.. Případný prodej RT6 by se zde jistě potvrdil, zatím ale není co potvrzovat. Nejdřív se musí dohodnout prodávající s kupujícím, ale jaký to má průběh ví jen ti nejvyšší..


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Super zpráva. A co 1803? Stále probíhá její SP? A 1801 stále čeká? Do Poznani se asi neprodalo nic, že? (stále spíš nepotvrzené zprávy, tady i na Káčku, tak se pro jistotu ptám.)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
1802 už má přední sklo, dneska je na 4/2 biggrin


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
To, že hodnota vozu klesá i stáním je sice hrozně pěkný, ale vzhledem k tomu, že RT6 nikdo nekoupí za jinou cenu než za cenu šrotu je to poněkud neplatný argument, ať si ekonomové říkají co chtějí. Navíc jsem ještě neviděl, že by tu někdo obhajoval nákup RT6, ale když už je máme a jejich zprovoznění pořád spolkne mnohem menší částku než nový vůz, tak je stále lepší, když si odjezdí aspoň něco (opravdu to zas není, že by JEN stály) než aby dopadly jako 1804 nebo byly prodány za nízký zlomek původní hodnoty.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Myslím, že kolega antirez by se mohl poněkud mírnit ve svých poněkud žlučovitých vyjádřeních.

Michalk má samozřejmě pravdu. Hodnota vozu samozřejmě klesá i pouhým stáním na vozovně (čistě triviálně - pokud bude ta samá Octavia se 100 tisíci kilometry na prodej, přičemž jedna bude vyrobena v roce 2000 a druhá v roce 2010, budou mít stejnou cenu?)
Tento pokles hodnoty je potřeba rozpočítat do provozních nákladů a docela věřím tomu, že spolu s tímto půjde o velmi drahé vozy...
V zásadě je výsledná situace taková, že na provozuschopnost těchto vozů nelze spoléhat a tak je nutné držet vyšší než nutný počet vozů. Z toho pak plynou problémy jako nedostatečná kapacita vozoven.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já už fakt nemám sílu to opakovat snad po desátý. Vozy musí jezdit, jinak jsou na nic. Pohodlnost je věc subjektivní, to nehodlám hodnotit.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Mám dojem, že 1802 dostala tehdy nové obutí, tak to taky mohlo přispět..


Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
S tím kraválem: u 1801 teď v posledních dnech jejího provozu mně přišlo, že dělala celkově větší kravál než 1802, jednu dobu když brzdila, tak to dělalo takový divný zvuky, 1802 se mně zdála výrazně tišší poté, co vyjela po té závadě v lednu.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Tin píše:
S tím kraválem máš pravdu, ale na to jsem nadávat nikoho neslyšel.

Však to se v tom kraválu ztratilo sarcastic Jinak v jednom má michalk určitě pravdu - vůz, který více prostojí, než najezdí, není dobrej kauf. A je úplně jedno kdo, nebo co za to může, tady jde čistě o ten fakt, že stojí...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
tak si může stát jak dlouho chce a nic to nestojí
Ano, to jsem řekl u zkoušky z Ekonomiky podniku taky. Málem jsem nestihl počítat schody.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
no já jsem byl několikrát svědkem diskuze na téma dobrého řešení interiéru (třeba v širokém prostředním článku ve srovnání s "těma druhejma"); pár pozitivních poznámek měla nějaká maminka s kočárkem, co akorát doběhla poslední dveře, tak se v pohodě vmáčkla na sníženou plošinu; a pár komentářů o obrovské nízkopodlažní části.
S tím kraválem máš pravdu, ale na to jsem nadávat nikoho neslyšel.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Tin píše:
A čemu vůbec vadí, že ten vůz stojí? Parkovací poplatek snad neplatí, tak si může stát jak dlouho chce a nic to nestojí. Navíc jsou to vozy velmi příjemné na cestování, takže dělají radost (i nešotoušům) kdykoliv se ukážou.

Tady si dovolím odporovat... Když se náhodou dorachotí nějaká RT6 (což vlastně není moc často), tak slyším od cestujích reakce typu "co je to za krám", "to se snad rozpadne po cestě" atd. Možná to bude způsobeno tím, že při jízdě vydávají zvuky jak pojízdný železářství, ale oblíbené určitě nejsou...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ještě, že ve vedení DP nejsou žádní šotouši.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
IMHO:
K3R, T3R a K2R jsou z těch starých nejpohodlnější. Tónovaná okna, pohodlné sedačky…
Byl bych pro víc K3R. Z K2, kapacita je potřeba. Je to starý, jasně, ale je to (asi) levný řešení, co zvyšuje kapacitu.
A RT6? Osobně taky považuji za velmi pohodlné. Jen NP část by možná zasloužila víc sezení.
Osobně jen fandím tomu, že tu budou jezdit všechny K3R a RT6. Žádný prodej.
OT: T3R a K2R jsou nejlepší rekonstrukce T3 a K2 mimo Varia. Je škoda, že jich je tak málo. Mluvím z pohledu cestujícího. Jde mi o okna, dveře, sezení…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Vůz, který stojí, nevydělává a tím pádem nemá šanci zaplatit sám sebe a ještě režii podniku, což by měl být primární účel nákupu.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
michalk: tak se nad tou první větou zamysli, na mě působíš úplně stejně.

A čemu vůbec vadí, že ten vůz stojí? Parkovací poplatek snad neplatí, tak si může stát jak dlouho chce a nic to nestojí. Navíc jsou to vozy velmi příjemné na cestování, takže dělají radost (i nešotoušům) kdykoliv se ukážou.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Antirez:
První větu jsem jako přehlédl. Právě že vím moc dobře.
Nikde jsem nepsal, že by RT6 byly špatné, jen jsem vyjmenoval okolnosti, které z nich nečiní vhodné vozidlo. Kdyby to takhle bylo s každým vozem, tak věřím, že do měsíce se nejezdí, bo není s čím. Já tady ani tak nebrojím proti tomu, že tu jsou nějaký RT6, ale proti tomu, že více stojí, než jezdí. Toto doporučuji přečíst, a hlavně pochopit. J*M* to napsal takříkajíc na plnou hubu. Jenže jak z toho ven, že. Buď se s nimi něco musí udělat (tj. sjednotit, aby aspoň nějaké náhradní díly mohly být hned použitelné), nebo je nemá cenu držet, protože budou akorát věčně stát. Ale upřímně, 4 vozy, provozní spíše 3, nevěřím, že se podaří to udělat tak, aby to bylo ekonomicky přijatelné. Prostě je jich málo, se všemi důsledky, na které narážím taky snad v každém příspěvku. Takže pokud se jich zbavit, tak ne proto, že by to byly šroty, ale proto, že je nejsme schopni udržet efektivně v provozu. Holt ta ekonomika je až na prvním místě. A efektivní prostě není, že vůz s opravou na pár hodin stojí měsíc, protože čeká na díly co nejsou (a ekonomicky nemůžou být) skladem. Stačí tak?

A to, že Anitry jsou tak dlouhou dobu mimo provoz, není taky dobrá vizitka. Ono by se taky mohlo zjistit, že když by všechny vozy jezdily tak jak mají, tak záloha nebude potřeba (třeba) 30%, ale jen (třeba) 15%.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
michalk:
Ty vážně nevíš, která bije. Původ toho, proč některé vozy musejí čekat na dílny a díly déle, je právě v tom, co píše J*M*. Takže brojit bys měl spíše proti ekonomům, co stojí za tím, že nejsou k dispozici vhodné náhradní díly, nikoliv proti vozům, které za to samy o sobě vážně nemůžou. Tramvaj je ve své podstatě taky jenom stroj a vždycky to lze udělat tak, aby byl funkční. To se ale musí chtít.

V délce 12 měsíců i více jsou běžně mimo provoz i některé Anitry, nad tím se překvapivě nikdo nepozastavuje. Teď je to např. 1808, znamená to tedy, že bychom měli tento typ rovněž vyřadit? Podle stejné logiky...

A jestli nás u 13T čekají stejné problémy, jaké má Praha se 14T, tak to se teprve máme na co těšit a po finanční stránce to bude řádově větší problém, než celý dosavadní provoz RT6N1.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
To je povyku, že něco dlouho stojí. Není divu, když DP vládne jakási divná ekonomika, a to nejen u RT6. Nikoho nepřekvapí, že jakýkoli vůz s poruchou se stává okamžitě příručním skladem náhradních dílů, takže ze série 30 vozů jezdí jich 28 jen díky dvěma rozebraným na náhradní díly. Občas se nějaký vůz sešrotuje a hned se sníží % odstavených šunek z důvodu vadného dílu. Udržet část z 3 vozové série se nedaří, a není divu, už není z čeho brát, potřebné díly shodné s jiným typem jsou vykuchané i z jiných déle odstavených vozů jiných typů, neshodné se odeslaly na opravu, která kdoví z jakých příčin vázne. A navíc nejsou lidi, kteří by byly zaškoleni na každý téměř prototypový vůz. Možná by provoz byl ekonomičtější, než u jiných typu, ale ne při stylu v DP vládnoucím. Mít aspoň jeden funkční kousek od každého atypu navíc, tak by nejen RT6 v DP nevystávaly důlky (kdysi za kapitalismu Brno používalo podvozkové mv a vlastnilo podvozky navíc. Při spálení motoru v podvozku se vyměnil podvozek a tramvaj druhý den byla v provozu. Dnes se čeká na každou prkotinu a nebo zda něco nechcípne, aby se mohlo kanibalizovat)


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ReZ píše:
A taky si holka trochu protáhla kolečka. Vždyť nehnutě (neberu to občasný šibování v řádu metrů) stojí už hezky dlouho.


Je vůbec úspěch, že si je protáhla, to mohlo bejt tak kouslý, že jedině smykem :mrgreen: .

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
MKzB píše:
Asi je jednodušší přetáhnout tramvaj přes půl Brna, než převážet všechen potřebný vercajch, aby se potom na něco zapomnělo apod.

A taky si holka trochu protáhla kolečka. Vždyť nehnutě (neberu to občasný šibování v řádu metrů) stojí už hezky dlouho.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Antirez:
K3R je ten samý případ - buď zprovoznit, ať jezdí pravidelně v provozu, nebo prodat (jestli je někdo bude chtít). Případ 1039 neznám, takže nemůžu soudit. Já tady ani tak nebrojím proti tomu, že tu jsou nějaký RT6, ale proti tomu, že více stojí, než jezdí (což ta vypravenost, se kterou jsem operoval, dokazuje - navíc podtržena shanou DP s ní jezdit vždy, kdy to jen jde). Ono v důsledku je jedno, proč ten vůz stojí. Na co jsou mi vozy, když stojí? Až budou jezdit, neřeknu nic, protože to bude v pořádku. Ale zatím nejezdí, a to dlouhodobě. Takže buď zprovoznit, nebo prodat. A obojí bylo včera pozdě. A jestli dílny nemají kapacity, pak by je chtělo navýšit (nojo, jenže to stojí peníze, takže to neprojde, a tak mi tu místo toho budou stáním prodělávat vozy). Nebo pořídit vozy, které ty dílny nevytíží na půl roku s každým malým bebínkem. A 1803? Jsem rád, že tě moje minulá věta o ní pobavila, nicméně v ní je jasně řečeno, že stojí už rok a půl a vypadalo to, že se čeká na Godota. Teda pardon, až se dostane na řadu... Tím stáním jsi z okna vyhodil poměrnou část její ceny, pravda, nevím kolik to je, ale jistě to nebude pár korun. Mě to přijde spíše k pláči. Za tu dobu ta prohlídka mohla být hotová několikrát. Proč tedy dílny přednostně montovaly Varia a nedělala se prohlídka 1803, když je to tak super provozně levné vozidlo? Takhle museli celý rok vypravovat místo každé RT6 jedno Porše, které je tady prezentováno jako provozně dražší. Nezaplatily by se ty úpravy už náhodou jen tím nečekáním? Opravdu to nebylo tím vozem (náročnost, atypičnost práce), že musel čekat? A znovu a naposled opakuji, vůz který 70% času prostojí čekáním na díly nebo na dílny, je mi na nic. A je jedno, proč stojí.

A mimochodem, 1802 a 1803 se již brzy znovu vrátí do provozu
Už aby to bylo. A taky aby jim to vydrželo aspoň tak dlouho, jak byly odstavené.
A ještě k 1802: Pokud bylo na ní jen rozbité sklo, co bránilo jeho vyměnění již dříve? Možná si to představuju blbě, ale výměna okna, navíc z jedné šaliny do druhé, trvá spíše řádově hodiny, než měsíc... Pokud se na takovou, dle mého názoru jednoduchou, opravu musí čekat měsíc, tak je to jen další důkaz, že ty RT6 v podstatě v Brně nepotřebujeme a ani nechceme.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Asi je jednodušší přetáhnout tramvaj přes půl Brna, než převážet všechen potřebný vercajch, aby se potom na něco zapomnělo apod.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
manil: Ne nevadí mi to, je to pouze a jenom jejich věc.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 209  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 07:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]