Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 20 z 27    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 27  Další
Autor Zpráva
Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Tukator: ty pul metru vysoke podesty jsou bohuzel u vsechn nizkopodlaznich autobusu, ony ty nadrze, bufik,baterky atd se nekam dat musi, pulmetrove podesty mely vsechny Mercedesy kterymy jsem jel v rakouskem Gracu,italske Verone ci Mestre, tam slo i o Iveca a Scanie, tem podestam se jen tak nevyhnete nikde, teda pravda ze nizkopodlazni Van Hool podesty nema,ale tam zas nad blatnikama nejsou sedadla ale misto pro batoziny a podobne...aspon starsi provedeni, ty novejsi nejake podesty maji aby byly sedadla i nad kolama, ale tyto busy maji v predni casti zas mega krabicu s motorem, takze si clovek nevybere


Offline
821
25 led 2006 09:46
Ale ty sedačky na levé straně jsou u Solarisu "v přízemí". Není tedy problém tam děti umístit.


Offline
88
26 dub 2011 09:13
On je spíš problém u dětí, pokud máte kočárek a dvě malé děti k tomu (zatím tedy stačilo i v kobinaci s jedním), tak je to něco jiného než jen kočárek. Obzvlášť, pokud jsou sedačky na půl metru vysoké podestě. A já se bavím o vybavenosti nových autobusů...


Offline
821
25 led 2006 09:46
Absenci sklopných sedadel v Solarisech bych neviděl jako vážný problém. S kočárkem jsem se najezdil dost a málokdy byla možnost si sednout. Tato možnost není nakonec ani ve 21/22Tr, ani v B931/B941. Navic obsazená sklopná sedadla jinými cestujícími spíše manipulaci s kočárkem vadí - málokdo je uvolní. Pokud jsme tam seděli, tak jsme vždycky při nástupu dalšího kočárku vstali, ovšem naopak tomu tak často nebylo. Jak již tady bylo řečeno, v Solarisech je možno si s kočárkem sednout v prostoru proti třetím dveřím, nástup tam by snad řidiči vadit nemusel. Další možnosti by bylo úplně odstranit přepážku u prvního dvojsedadla na levé straně za druhými dveřmi, což by vyžadovala změnu uspořádání madel v tomto prostoru.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Karlos:

KIEL v prospektu píše:
Sehr leicht und robust
Der Sitz Ideo wurde speziell für den täglichen Einsatz im Stadtverkehr konzipiert. Der Sitz besteht aus einer einteiligen, selbstragenden und robusten Kunststoffschale mit einem sehr geringen Gewicht.


= žádné výstuže.

MX jsou složeny (nepočítám-li kontrukci, na které je to celé upevněno) z kostry, a vložek, které mohou být dle přání zákazníka 2 nebo 3 (dle použití okrajů, které fungují buď jako designový prvek nebo ochrana textilie na nejzatěžovanějších místech sedadel).

ad Solaris:
Sklopky nepatří ke standardní výbavě Solarisu a DP je ve VŘ nepožadoval. Po ukončení veřejné soutěže (kde vždy většinovou vahou figuruje cena) pak samozřejmě dopravce nemůže požadovat nějaké nadstandardy, protože s cenou již hýbat nelze.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Když teda lze vyrobit Urbino se sklopnými sedačkami, proč si to DPMB neobjednal? Zřejmě čistě kvůli penězům

Ster MX jsou z lehčího plastu a Kiel Ideo by měli být vyztuženy kovovými trubkami pokud se nepletu

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Sklopky u Stratosu jsou od fy Intap, která má v nabídce i sklopné sedáky s opěrkou, nicméně variantu Stratos není problém užít i v Solarisu i po směru jízdy (za předpokladu, že by se skleněná přepážka mezi sedadly a prostorem pro kočárek nahradila plastovou).

Ad Kiel vs Ster: Ty si myslíš, že jednoduché sedadla KIEL IDEO lisované z jednoho kusu plastu jsou dražší, než skládané STER MX, kde jen sedák je tvořen 4 částmi? [-X


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Citelis a SOR mají sklápěčky u plošiny řešeny tak, aby se dalo sedět po směru jízdy a to nelze řešit jako u Stratosu, takže proč zbytečně upevňovat sklopky do bočnice, když se může zvolit typ sedaček, který umožní sedět po směru. Ano, i to, že Kiel nejsou schváleny pro daný typ je jeden z důvodů, ale hlavním důvodem bude aji cena, přece jen odlehčené STERy budou taky o něco levnější

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Karlos:
Na to jsi přišel jak, že se do CNG busů zvolily MX?

KIEL IDEO sice ve sklápěcí verzi není, ale lze to řešit sysémem STRATOS, kde jsou sklopky od jiného výrobce. U Solarisu bylo zvoleno řešení bez sklopek.

U Citelisu a SORu budou sice sedačky STER MX, ale to z důvodu, že ani jeden z výrobců nemá sedadla Kiel schválená. Zatím. Navíc u Citelisu budou v šedé variantě s potahem sedací části Fiuri, zatímco u SORu budou dle aktuálních trendů a současně i názorů veřejnosti celoplastové a jsou barevně sladěny do elegantních "brněnských" barev.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Problém je u výrobce sedaček - Kiel Ideo prostě nelze vyrobit ve verzi sklápěcí, proto se do Citelisů a SORek zvolily Stery MX, viz odkaz od Alanise, které sklápět jdou

S kočárkem se dá využít i plošina u 3. dveří, kde se dá sednout na obrácenou dvojsedačku

Osobně by se mi víc líbili Solarisy se sedačky Ster 8MS, stejné jako má zkušebně 7812, u tech ale nevím, jestli existují ve sklápěcí verzi :-k

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Dělá? A pro koho? Já jsem totiž nic nenašel a to jsem hledal opravdu dlouho. A ani nikde kde jsem Solarisem jel, sklápěčky nebyly, což na mě logicky působí dojmem, že Solaris to neumí.
Ale umí.
http://www.billy-info.de/solaris-alpino ... zig-24.jpg


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Peno: Pro koho ti nedokážu odpovědět, ale třeba znojemský Solaris sklápěcí sedačku má. Na internetu jsou fotky z Urbin, kde jsou sklápěcí sedačky v prostoru pro kočárky, jak ty klasické, tak i kolmo umístěné, připevněné k bočnici.

Teď je jen otázkou, jestli existuje sklápěcí verze sedačky, co máme v Solarisu/Stratosu. Pokuď ne, tak toto by mohla být alternativa.

Fakt si nemyslím, že by si Solaris nechal utéct zakázku za několikset miliónů korun, jen kvůli absenci sklápěcích sedaček :lol:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
To jsem si ani nevšiml absence sedaček pro kočárek. To je asi tím, že tam zásadně nechodím. Já jako jedinou nevýhodu zase považuji ten stříbrný “klacek“ v předních dveřích.
Mimochodem, ideální sedačky pro lidi s kočárkem jsou v Crossech. Jednoduché a přitom účelné provedení.

peno: vidíš, ve tvém případě aspoň důchodci použili nízkopodlažní část vozu. Já třeba běžně vídám, že přijede šalina s A NP a B vysokopodlaha a oni se o berlích nase*ou do toho B a ještě se tam hlasitými nadávkami dožadují místa, nevyhrazeného samozřejmě. Přiblblíci. Hlavněže “Ach ta nevychovaná mládež“ :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dělá? A pro koho? Já jsem totiž nic nenašel a to jsem hledal opravdu dlouho. A ani nikde kde jsem Solarisem jel, sklápěčky nebyly, což na mě logicky působí dojmem, že Solaris to neumí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Peno: Proč? Solaris normálně dělá sklápěcí sedačky do prostoru pro kočárky. Tohle je spíš pochybení ze strany zadavatele, že takovou věc nevyžádal.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já souhlasím, toto je jedno z mála mínus Solarisů. Otázka je, proč DPMB toto nevyžadoval už ve VŘ. Že by takovým požadavkem ovšem Solaris z VŘ úplně vyřadil je věc druhá. Na druhou stranu, stejně jsou často ty sedačky obsazené důchodci, kterým se moc vsávat a uvolnit místo pro kočárek nechce. Ale to už je pak o vzájemné domluvě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Morce98 píše:
A nechcete ty sedačky ještě na střeše? ugeek


Až dospěješ, možná pochopíš... ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
M: ten tvůj dlouhý příspěvek se mi líbí (y) Konečně tu někdo promluvil i z praktické zkušenosti a potvrdil tím to, co říkám stále. Samozřejmě u nás samé výmluvy, ale ono je to bohužel průhledné. Je to prostě fraška, celé směšné a trapné.....

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
A nechcete ty sedačky ještě na střeše? ugeek


Offline
88
26 dub 2011 09:13
Po dnesni jizde s kocarkem a malym ditetem tri palce dolu. Absence sedacek v kocarkovem prostoru trestuhodna, zlaty irisbus.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
chat-maniac: ještě pro upřesnění krátce doplním: pokud v interieru stoupne teplota v létě na 30 nebo 40 nebo víc, tak ten systém neudělá vůbec nic, protože funguje jen na bázi zapínání a vypínání topení, bude horko, topení zůstane vypnuté, cestující se potí, mohou si otevřít okénka tak mi to bylo řečeno.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ano, podobné zkušenosti s klimou v městských vozech mám i z jiných měst a států - a kupodivu některé jsou umístěny i trochu východněji.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
chat-maniac: byl jsem v pondělí na školení a na toto jsem se konkrétně ptal, funguje to tak, že to udržuje v zimě teplotu 22 stupnu, to znamena ze to automaticky pousti a vypina topeni aby tam bylo 22 stupnu bez zasahu ridice. Co se tyka vyšší teoploty tak se neděje nic, protože to nemá klimu, ten systém funguje jen na topení, na toto jsem se konkrétně ptal, klima je jen v kabině řidiče a to plnohodnotná jako v osobáku, žádnej fukar na hlavu, to znamená pokud to bude mít řidič puštěné, možná lidem na prvních sedadlech bude trochu lépe, ti dál to už nepocítí. Tento systém v interiéru neumí ochlazovat vzduch, máš jen možnost pustit ventilaci do vozu nebo z vozu, něco jako u citelisu a pak máš možnost otevřít elektronicky střešní průduchy a to je vše. Ta klima tam prostě chybí. Já byl minulý týden v itálii, měli jsme 31stupňů ve stínu a všechny vozy kterýma jsme jeli jak ve Veroně,tak v Mestre i v rakouském Grazu měli klimu interiéru a bylo tam nádherně a to i přes to že sme zastavovali každou minutu a otvírali dveře, na konečné v Grazu jsme stáli před odjezdem asi 10 minut a vůz měl celou dobu otevřené všechny dveře a puštěnou klimu a žádné teplo dovnitř nešlo a vlastně vůbec nebylo poznat že má ty dveřem otevřené, prostě fungovalo to na výbornou ve všech třech městech kde jsme byly, takže kecy našeho DP jsou zcela zcestné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Vedle ve vlákně Citybusů o klimách:

Tak zrovna Solárko, co jsme se bavili na zaškolení na tento vůz, má jakýsi systém, který řidič může zapnout a ono se to bude snažit udržet ve voze teplotu 22°C. Jak přesně se toho bude snažit docílit, nevím. Padla i teorie, že by si to bralo něco z klimy řidiče. Ostatně oproti klimatizacím v Crossech a 9kilech po GO, kde se dá nějako nastavit teplota, ale fouká to jenom zhora na hlavu, má Solárko systém, kdy se klima jenom zapne a hlídá si těch 22°C v kabině a fouká to z průduchů.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Když už jsme tu nakousli doklady potřebné k řízení trolejbusu, tak bych se zeptal, ve kterých státech nepatří trolejbus mezi drážní vozidla? Předpokládám, že je tam třeba kromě D ještě nějaký kurz na trolejbus (ale zřejmě to nebude v takovém rozsahu jako u nás na drážní vozidlo).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 660 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 27  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2024 23:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]