Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 184 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Info ze zpravodaje Kohoutovický kurýr 9/2014:
Citace:
Rada MČ uložila starostovi MČ požádat společnost KORDIS JMK, a.s. o úpravu jízdního řádu linky 68 v období březen až říjen na hodinové intervaly v čase od 11 - 22 hodin a o posílení linky 37 počtem spojů a nasazením kloubových trolejbusů.
To jezdí na Myslivnu tolik cestujících? No jsem zvědavý, zda k nějaké změně dojde. Kloubové trolejbusy jsou jasné - až po dodání.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Některé zrychlené spoje Brno - Znojmo na a-108, které dosud jezdily jen v pátek a neděli, budou jezdit od září denně kromě soboty.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
mceza píše:
Rozhodně lepší řešení, než když to přijede na zastávku jako 12 a začne se to převlékat až potom, ne?
Ale na té zastávce žádná pětka nestaví. Nemělo by se číslo z 12 na 5 změnit až mezi Českou a Šilingrovým náměstím?


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Tak znovu. :-)
Mně je to úplně jedno, co tam je, šlo mi o to, jestli je to nějak ošéfované pro případ nějakých námitek od DÚ.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Rozhodně lepší řešení, než když to přijede na zastávku jako 12 a začne se to převlékat až potom, ne?


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Jistě, to jsem pochopil. Spíše mi jde o to, jestli to nevadí DÚ, když mu v tu chvíli po Veveří jede pětka.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Robert: Číslo na table se mění za poslední zastávkou předchozí linky, takhle z Grohovy odjíždí dejme tomu 12->5, za Grohovou se to změní a na České je to už správně 5->1.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Když už musí drážní vozidla jezdit i při zátazích pod čísly reálných linek, proč šaliny jedoucí z Grohovy směr Pisárky mají už při jízdě po Veveří na tablech pětku? Copak pětka tudy jede?
A proč vlastně trolejbusy zatahující po Veslařské nejedou jako linka 24 a vymýšlelo se převlékání za autobus 54?


Offline
232
23 bře 2005 20:48
Vím, že teď asi bodnu do vosího hnízda. Chci se zeptat, zda-li někdo nemáte k dispozici služe.báky, ale nechci nejnovější, spíše z let 1990 - 2000. Dělám si statistiku vypravenosti kurzů na jednotlivých linkách v různých obdobích. Pokud by mi je někdo byl ochoten poskytnout budu jen rád. Nebráním se asni symbolickému poplatku za práci s tím spojenou. Příp. odpovědi přes SZ, děkuji


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
michalk píše:
To jako že by si každý jezdil podle toho, jak by chtěl? Ukrajinský stav, kdy maršutka pojede, až se naplní? To bychom ty jízdní řády mohli rovnou zahodit všechny.

Přesně tak. Jestli jste někdo byli na nějakém řeckém ostrově a pokoušeli jste se dopravit jejich vnitroostrovní, vznostně označovanou jako městská, dopravou, tak víte o čem to je.
Konkrétně na Korfu. Z Ag. Georgios by měl kolem osmé ráno jet autobus do hlavního města a průvodkyně nám zdůrazňovala, že ať na zastávce, vlastně u druhého kandelábru za kostelem směrem na pláž, jsme radši něco po čtvrt, že řidič někdy jede dřív. A když do půl deváté nedojede, tak ať se nedivíme, že on asi večer potkal bratra, trochu popili, ale že určitě pojede.
V létě jedu na Samos, tak zkusím nějaké označníky a jízdní řády pofotit a dát sem.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A hlavně to, že se zavedou zastávky na znamení a jízdní doba spoje se zkrátí o pár minut, ještě automaticky nemusí znamenat, že najednou mávnutím kouzelného proutku začnou všude vznikat ideální návaznosti.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
To už jsem někde viděl, tuším v Jihlavě? Moc to ale nefungovalo, stejně se nejen ve špičce zastavovalo prakticky všude.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
xxx píše:
Toto je jenom kapka v moři. S absolutně nefungujícími návaznostmi se setkávám dnes a denně. Zejména pak v brzkých ranních a večerních hodinách, ale také o víkendu. Vždy to odjede před nosem. Někdy je to tím, že řidič nepočká, někdy k***tskými časovými polohami spojů.

Která by se ovšem podle mne dala vyřešit tak, že by se zavedlo pravidlo, že všechny zastávky jsou večer v PD a o víkendu celý den na znamení a jen vybrané přestupní uzly by nebyly na znamení a byl by na nich garantovaný přestup mezi linkami.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Ještě k historickým linkám. Zajímalo by mě, kterou pomazanou hlavu napadlo na Mendláku vylepit JŘ linky H24 na označník linek 25, 26, 44 atd.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
Poznámka k zatahujícím spojům, by nesla informaci, že v případě mimořádností spoj nemusí přijet.

Každý spoj v případě mimořádnosti nemusí přijet.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ne, to není byrokracie. On pro to prostě není důvod tam takové spoje mít - mít je tam totiž znamená víc komplikací, než užitku. Co tak kdyby pak někde nějaký chytrák rozhodl, že to bude zrovna náhodou u všech spojů?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Naxashi píše:
A nejvíc mě fascinuje, že musí dostat licenci na JŘ nebo na linku. Tohle, s prominutím, je pořádná blbost.

To jako že by si každý jezdil podle toho, jak by chtěl? Ukrajinský stav, kdy maršutka pojede, až se naplní? To bychom ty jízdní řády mohli rovnou zahodit všechny.
Ad návaznosti: Nikdy se bohužel nepůjde zavděčit všem, někde ty přestupy holt nebudou vycházet. Dá se předpokládat, že posunutím nějakého spoje by se někde jinde zase přestup zhoršil, třeba i významnější. Ohledně tohoto nemá cenu brečet tady na fóru, jedině naspat oficiální podnět DPMB, který to buď zohlední, a nebo napíše, že to nejde, a bude platit to o zhoršených přestupech jinde.
Ad zátahy: Naše zákony bohužel neumožňují spoje, u kterých se neví, jestli pojedou. Jedině je vypisovat na elpy, pokud zrovna pojedou a pokud na zastávce jsou. Prostě jednou je to posila, která není v JŘ uvedena.
Pokud mají být "náhodné" spoje uvedeny v JŘ, musí se změnit legislativa, a to opět brečíme na špatném hrobě.
Ad intervaly: Škoda, že není v celé síti MHD (zvláště v těch prázdninových JŘ) použit jednotný základní interval. Návaznosti na ragionální linky v intervalu 60 a více minut není problém řešit jakýmkoli intervalem, který je dělitel tohoto intervalu, a těch je docela dost. Kdyby se v sedle uplatnil můj návrh na zavedení základního intervalu v prázdniny v sedle na 20 minut, nejen že by se uspořilo cca 1000 tramvajových, 400 trolejbusových km denně, ale hlavně by se zlepšily návaznosti.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Naxashi píše:
OK, pár lidí asi nepochopilo (nebo spíš nechce).
Poznámka k zatahujícím spojům, by nesla informaci, že v případě mimořádností spoj nemusí přijet. V JŘ by teda byl označen značkou pro vozovnu a pro tuhle mimořádnost. Protože by většinou jel, pár lidí by v něm bylo. Pokud by nejel a někdo by si chtěl stěžovat, DPMB by mu do odpovědi zkopíroval tu poznámku. Tou se v podstatě kryje proti takovýmhle velmi aktivním lidem.
FYI, taky se mi stalo, že zatahující 8 nejela. V JŘ byla napsaná, a nic. Nejspíš byl nějakej blbej hokej, nebo co. Dost dobře si to pamatuju, jak jsem pěkně mrzl (ale furt lepší, než se tavit, jako v létě).


Já to chápu naprosto dobře. To spíš Ty pochop, že DP nemá zapotřebí se vystavovat zbytečnému riziku nějakých tahanic..


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
173/1995 Sb.
VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy ze dne 22. června 1995, kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění vyhlášky č. 242/1996 Sb. a vyhlášky č. 174/2000 Sb. píše:
HLAVA DRUHÁ
JÍZDNÍ ŘÁD NA DRÁZE SPECIÁLNÍ, DRÁZE TRAMVAJOVÉ, DRÁZE TROLEJBUSOVÉ A DRÁZE LANOVÉ

§ 56

Způsob zpracování

(1) Dopravce zpracovává návrh jízdního řádu veřejné drážní osobní dopravy nebo jeho změn a předloží jej ke schválení příslušnému drážnímu správnímu úřadu v termínu stanoveném tímto úřadem.

(2) Návrh jízdního řádu předkládaného ke schválení podle odstavce 1 musí obsahovat:
a) obchodní jméno, sídlo nebo bydliště, případně symbol dopravce,
b) označení nebo název linky nebo tratě,
c) platnost jízdního řádu v kalendářním týdnu,
d) názvy stanic dráhy speciální nebo názvy všech zastávek jednotlivých linek dráhy tramvajové nebo dráhy trolejbusové s označením všech bezbariérově přístupných stanic dráhy speciální a zastávek na dráze tramvajové a trolejbusové,
e) časové údaje o jízdách jednotlivých vlaků (spojů) na lince v hodinách a minutách, uspořádané v intervalu od 0 do 24 hodin; je-li interval mezi vlaky (spoji) v určitém časovém období 10 minut a kratší, postačí u jízdního řádu dráhy tramvajové, dráhy trolejbusové a dráhy lanové uvést časové údaje prvého spoje v daném časovém období a interval jízdy následujících spojů, u jízdního řádu dráhy speciální časový údaj jízdy prvního spoje na začátku provozní doby a interval jízdy následujících spojů,
f) kapacitu drážních vozidel, kterými bude přeprava zajišťována,
g) časovou platnost jízdního řádu.

§ 57

Obsah a zveřejňování jízdního řádu a jeho změn

(1) Jízdní řád, který se zveřejňuje, musí obsahovat tyto náležitosti:
a) obchodní jméno, sídlo nebo bydliště, případně symbol dopravce,
b) označení nebo název linky nebo tratě,
c) platnost jízdního řádu v kalendářním týdnu,
d) názvy stanic dráhy speciální nebo názvy všech zastávek jednotlivých linek dráhy tramvajové nebo dráhy trolejbusové se zvýrazněním názvu zastávky, ve které je jízdní řád umístěn, a označení všech zastávek na lince bezbariérově přístupných osobám s omezenou schopností pohybu a orientace mezinárodním symbolem přístupnosti,
e) časovou platnost jízdního řádu,
f) časové údaje o jízdách jednotlivých vlaků (spojů) v hodinách a minutách na lince, uspořádané v intervalu od 0 do 24 hodin; je-li interval mezi vlaky (spoji) v určitém období 10 minut a kratší, postačí uvést v jízdním řádu dráhy tramvajové, trolejbusové a lanové časové údaje prvého spoje v daném časovém období a interval jízdy následujících spojů, u jízdního řádu dráhy speciální časový údaj jízdy prvního spoje na začátku provozní doby a interval jízdy následujících spojů. U bezbariérově přístupného spoje cestujícím s omezenou schopností pohybu a orientace na dráze tramvajové a trolejbusové musí být časový údaj uveden vždy a doplněn mezinárodním symbolem přístupnosti,
g) časový údaj o průměrné cestovní době vlaku (spoje) mezi zastávkami, závisí-li výše jízdného na době jízdy.

(2) Jízdní řády se zveřejňují na všech stanicích a zastávkách a udržují se v čitelném stavu do doby náhrady podle odstavce 3.

(3) Jízdní řád nebo jeho změny nebo dočasné omezení pravidelného provozu se zveřejňují nejpozději 24 hodin před počátkem jejich platnosti vhodným způsobem a v místech k tomu obvyklých.

(4) Značky nebo použité zkratky musí být v jízdním řádu srozumitelně vysvětleny.


Není to tam sice výslovně uvedeno, ale těžko by to mohlo projít.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů píše:
§ 17
Jízdní řád

(1) Dopravce ve veřejné linkové osobní dopravě předloží jízdní řád nebo jeho změnu ke schválení dopravnímu úřadu, nebo jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní dopravu, Ministerstvu dopravy. Jedná-li se o společný jízdní řád více dopravců, musí na něm být uvedeno, které spoje každý z dopravců zabezpečuje. Dopravní úřad, nebo jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní dopravu, Ministerstvo dopravy a spojů jízdní řád nebo jeho změnu schválí, splňuje-li náležitosti stanovené prováděcím předpisem. Příslušným ke schválení jízdního řádu nebo jeho změny je dopravní úřad příslušný k rozhodování o udělení licence.



Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů píše:
§ 41
Jízdní řád na dráze tramvajové, trolejbusové, speciální a lanové

(1) Dopravce, který má podle platné licence provozovat veřejnou drážní osobní dopravu na dráze tramvajové nebo na dráze trolejbusové nebo na speciální dráze, a dopravce, který má podle úředního povolení provozovat veřejnou drážní osobní dopravu na dráze lanové, předloží před zahájením drážní dopravy jízdní řád ke schválení drážnímu správnímu úřadu. Příslušným ke schválení jízdního řádu je drážní správní úřad, který rozhoduje o udělení licence.


Každý už jistě zažil jednání na úřadě a víte, že vše musí být řádně vyplněno (ač je to mnohdy zbytečná byrokracie). Nedokážu si moc dobře představit přijít s jízdním řádem, kde budou spoje, které vlastně vůbec vyjet nemusí. To bychom takto mohli označit všechny spoje a dopravce by si jezdil jen, když se mu zachce. Posilové spoje se zkrátka do jízdní řádu neuvádějí (to je zcela v pořádku).


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Mouka: Jo, a to je to, o čem mluvím. Byrokracie, papírování, apod. Věci jsou zbytečně složitý. Chápu účel těch úřadů, ale takhle to vypadá, když se to už přehání.
A nejvíc mě fascinuje, že musí dostat licenci na JŘ nebo na linku. Tohle, s prominutím, je pořádná blbost. IMHO.
Domis: Tak možná je asi čas na změnu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Naxashi: Samozřejmě že i městská doprava podléhá zákonu. A ten zákon určitě s ničím jako "spoj může z provozních důvodů vynechat" nepočítá. V našich končinách nic takového, pokud vím, není.


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Silně pochybuju, že by takový jízdní řád příslušný vydavatel licence (dopravní úřad, drážní správní úřad) schválil.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Mouka: To je jako nějakej zákon nebo nařízení? Mně osobně přijde naprosto OK napsat tam poze, že z mimořádných důvodů spoj nejede. I tak je nad rámec toho, co jede z konečnou na konečnou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
200
27 pro 2004 12:45
podle mě neprůchozí - x27 klouby vers. 55 sóla ... a těch 200m úspory na sólech a-55 při zajíždění k Zetoru to oproti kloubákům až do MÚ nevytrhnou
Mouka píše:
O víkendu budou příjezdy a-x27 na Novolíšeňskou stejné s odjezdy a-55. V opačném směru opět a-55 přijíždí na Novolíšeňskou ve stejném čase jako je odjezd a-x27.
Podle mě by nemuselo být na škodu každý druhý spoj a-x27 na Novolíšeňské přečíslovat na a-55 a vést až do MÚ. Vynechala by se sice smyčka u Zetoru, ale tam se a-55 jezdí jen otáčet, protože na Novolíšeňské na to není vhodné místo. Navíc v MÚ je i více míst na odstavení vozidel oproti Novolíšeňské.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 10:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]