Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 185 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Jediná možnost by byla napsat do poznámky přesná data, kdy spoj nejede, jinak to nejde. Jenže tato data nejsou dopředu přesně známá, tak to nejde.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
OK, pár lidí asi nepochopilo (nebo spíš nechce).
Poznámka k zatahujícím spojům, by nesla informaci, že v případě mimořádností spoj nemusí přijet. V JŘ by teda byl označen značkou pro vozovnu a pro tuhle mimořádnost. Protože by většinou jel, pár lidí by v něm bylo. Pokud by nejel a někdo by si chtěl stěžovat, DPMB by mu do odpovědi zkopíroval tu poznámku. Tou se v podstatě kryje proti takovýmhle velmi aktivním lidem.
FYI, taky se mi stalo, že zatahující 8 nejela. V JŘ byla napsaná, a nic. Nejspíš byl nějakej blbej hokej, nebo co. Dost dobře si to pamatuju, jak jsem pěkně mrzl (ale furt lepší, než se tavit, jako v létě).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
O víkendu budou příjezdy a-x27 na Novolíšeňskou stejné s odjezdy a-55. V opačném směru opět a-55 přijíždí na Novolíšeňskou ve stejném čase jako je odjezd a-x27.
Podle mě by nemuselo být na škodu každý druhý spoj a-x27 na Novolíšeňské přečíslovat na a-55 a vést až do MÚ. Vynechala by se sice smyčka u Zetoru, ale tam se a-55 jezdí jen otáčet, protože na Novolíšeňské na to není vhodné místo. Navíc v MÚ je i více míst na odstavení vozidel oproti Novolíšeňské.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Naxashi píše:
Ojin: Jo, přesně tak. Stačilo by tam pouze hodit poznámku, že spoj nemusí jet, a hotovo. Případně doplnit, že teda při mimořádnostech. A taky mi to připadá, že se jen hledají důvody, proč ne, než způsoby, jak to udělat. I tady na fóru… A to mě asi fascinuje nejvíc.


A následně by polointeligentní kaštan, při nekonání takového odjezdu zahltil oddělení stížností. Nebo Ty si taky přiděláváš doma zbytečný starosti, když nemusíš a jde úplně o h......?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ojin, Naxashi:
Napadlo vás, že byste do jízdních řádů napsali spoje, o kterých by vlastně cestující nemohl dopředu vědět jestli pojedou? Spoj na který se nedá spolehnout je cestujícímu stejně k ničemu. Taky je otázka co by na takový údaj v JŘ řekla legislativa.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Naxashi, Ojin: já jen pevně doufám, že si děláte srandu, psát do jízdního řádu poznámku, že uvedený spoj může být odřeknut? Z jakýho důvodu by tam proboha byl spoj, který může, ale taky nemusí jet? To ty jízdní řády můžeme rovnou zrušit!
czechtraveller: samozřejmě všude se najsou relace, kde na sebe něco nenavazuje. Ale laskavě si uvědom, jak velký Brno je, to si vážně myslíš, že jde provázat všechno před vším? Nebo DPmB dá přednost tvojí relaci, aby rozvázal přestupy zase někde jinde?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ojin: Jo, přesně tak. Stačilo by tam pouze hodit poznámku, že spoj nemusí jet, a hotovo. Případně doplnit, že teda při mimořádnostech. A taky mi to připadá, že se jen hledají důvody, proč ne, než způsoby, jak to udělat. I tady na fóru… A to mě asi fascinuje nejvíc.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
b1: Ad 31 a 710 -- jo, jenže stejně jako jsou pravidelné příjezdy po hodině, jsou i pravidelné odjezdy. Tím pádem nutně může dojít k tomu, že od nádraží musí trolejbus odjet dřív, než tam přijede ten ze Šlapanic. A to je taky -- uvážíme-li, že u nádraží nelze vůz odstavit -- důvod převlíkání mezi 31 a 33 a důvod pro provázání intervalů.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
czechtraveller píše:
Když už tady řešíte návaznosti, přidám další: dostat se z Bystrce Černého na Sportovní o víkendu ráno je výkon:
Zastávka Skácelova:
Trol 30, || Bus 67
7: 05, 35 || 27, 57
8: 5, 35 || 18, 38, 58
od devate hodiny:
9: 01, 21, 41 || 18, 38, 58

Jediný rozumný spoj na přestup je v 8:35, pak mám 3 minuty na přestup z 30 na 67. Jinak všechny další spoje znamená 15 až 20 minut čekat, protože 67ka odjede pár minut před 30kou. Ku...., kdo tohleto vymyslel?! O víkendu jsou dlouhý intervaly a ono to nejde udělat abych se mohl v klidu dostat ráno na Sportovni? Nezbývá než pořídit auto, protože dostat se do práce je taky čím dál horší. Sice na Černovických Terasách už není kde parkovat, ale co mám dělat?

Toto je jenom kapka v moři. S absolutně nefungujícími návaznostmi se setkávám dnes a denně. Zejména pak v brzkých ranních a večerních hodinách, ale také o víkendu. Vždy to odjede před nosem. Někdy je to tím, že řidič nepočká, někdy k***tskými časovými polohami spojů.


Offline
86
17 zář 2011 08:58
b1 píše:
czechtraveller: No výborně, takže to bychom měli jednu zastávku linky 67, na kterou se dá blbě dostat ze dvou zastávek v Bystrci. Opravdu reprezentativní příklad.
...


Jasně, že jich je spousta "odjede - přijede, počkej si kaštane". Když se mi to z práce stane po cestě 2x, a pokaždé čekám 8 minut navíc, to je 16 minut navrch. A pokaždé si říkám, co je špatně když může být na Svoboďáku Orloj za x melounů s roční údržbou 750k, proč nemůže Brno investovat víc do MHD :-(

Jo, jsem rád že to sem nejezdí jednou za hodinu, to bych už asi musel jezdit autem. Další reprezentativní příklad, bývával dobrý spoj ráno na vlak z Bystrce, ten trolejbus tam přijel 10minut před odjezdem vlaku. Teď tam musím čumět 20 minut. A takových příkladů by se našlo víc, kde se lidem zhoršila návaznost.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
czechtraveller: No výborně, takže to bychom měli jednu zastávku linky 67, na kterou se dá blbě dostat ze dvou zastávek v Bystrci. Opravdu reprezentativní příklad.

Ad návaznost 31 na 710: Ta 710 jezdí většinu dne po hodině, na to se dá udělat náváznost jakýmkoli zde navrhnutým intervalem, protože ty odjezdy 31 se obvykle po hodině opakují. Spíš jde o to pořešit ty návaznosti, kde v neprázdninovém provozu navazuje každý nebo každý druhý spoj. (Typicky třeba 50<->37)

miropiro: A u návaznosti 31 na 78 sám píšeš, že se to týká jen večerů a víkendů. Večery a víkendy jsou ovšem o prázdninách stejné jako mimo prázdniny, takže ani tady není co řešit.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Jo, zátahy z a do vozovny se tu řešily hodněkrát, ale nikdo nikdy nezdůvodnil, proč nemůžou být uvedeny z poznámkou, že budou V PŘÍPADĚ POTŘEBY ODŘEKNUTY. Někdo jenom hledá důvody, proč to nejde, místo aby hledal způsob, jak by to šlo. Ještě že existuje to jrbrno.cz
S těma intervalama je to složitější - některé linky (třeba zmíněná 31, 40, 59, 69, 41+71) zas třeba navazují na regionálky nebo vlak, které často jezdí v intervalu 30 nebo 15 minut (nebo s nima jsou v prokladu). Což je nekompatibilní jak s intervalem 20, tak 12 minut :) Přestup z 20 minut na 6 minut mi přijde ještě v pohodě, i když je pokaždé trochu jiný. Ale zase takové ne moc soudělné intervaly mají taky výhodu - aspoň jednou za hodinu existuje spojení s rozumným časem na přestup. Když jedu třeba o víkendu 70kou z Jehnic, tak mám na Semilasse vždy 0 minut na přestup na 6ku, ať jedu kterýmkoliv spojem, takže tak ve 30% případů si zasprintuju šikmo přes silnicu a v 70 % mám smůlu.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Když už tady řešíte návaznosti, přidám další: dostat se z Bystrce Černého na Sportovní o víkendu ráno je výkon:
Zastávka Skácelova:
Trol 30, || Bus 67
7: 05, 35 || 27, 57
8: 5, 35 || 18, 38, 58
od devate hodiny:
9: 01, 21, 41 || 18, 38, 58

Jediný rozumný spoj na přestup je v 8:35, pak mám 3 minuty na přestup z 30 na 67. Jinak všechny další spoje znamená 15 až 20 minut čekat, protože 67ka odjede pár minut před 30kou. Ku...., kdo tohleto vymyslel?! O víkendu jsou dlouhý intervaly a ono to nejde udělat abych se mohl v klidu dostat ráno na Sportovni? Nezbývá než pořídit auto, protože dostat se do práce je taky čím dál horší. Sice na Černovických Terasách už není kde parkovat, ale co mám dělat?

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Naxashi: Popsal jsi to docela hezky, jen s několika výhradami. Tebou navrhované řešení je sice na papíře hezké a funkční, ale v praxi už nic moc. Základní interval (vysvětelen v dalším odstavci) 24 minut už je moc dlouhý - vem si, že o víkendu je právě ten základní interval 20 minut. Není podle mě vhodné, aby tento interval byl v pracovní dny, byť prázdninové, delší. Navíc základní interval delší než 20 minut mi (minimálně ve dne a ve městě velikosti Brna) nepřijde vůbec atraktivní.
Při tvorbě JŘ se většinou používá tzv. základní interval. V normální pracovní dny je v Brně základní interval po většinu dne 20 minut. Ten je pak podle potřeby půlen (většina autobusů v širší špičce, tramvaje podvečer), dělen na třetiny (např. širší doba přechodu z půleného na čtvrcený interval ráno na d-1) nebo čtvrcen (většina tramvají přes den). I ten špičkový interval některých šalin 3-4 minuty je vlastně šestina toho základního intervalu (jede 6 spojů za 20 minut).
Stejně by to mělo fungovat i o prázdninách. Jenže zde máme problém, že 5 minut u šalin je prý zbytečně málo. Pokud prodloužíme základní interval, bude delší než o víkendu (viz první odstavec). Pak se nabízí tento interval nečtvrtit, ale jen dělit na třetiny, proto ten mnou navrhovaný interval 6-7-7, příp. dvojnásobný (který však bývá dále dost často půlen jinou linkou, nebo je přípojem k lince jedoucím právě v intervalu 6-7-7).
Navíc, v době širší špičky většina linek jezdí minimálně v tom půleném intervalu, takže zde by bylo možné interval 12 minut zachovat jako základní a jen ho podle potřeby půlit, třetit či čtvrtit, míň asi nebude potřeba. Linek (příp. jejich úseků), které jezdí i ve špičce v intervalu 20 minut zas tolik nebude a zde by se to případně mělo řešit indivuduálně.
Tommy: Díky, zvláště bych chtěl vypíchnout pojem tzv. Taktové rodiny, ta se sem hodí nejvíc.


Offline
Uživatelský avatar

177
23 kvě 2006 21:30
Co se týká hraní si s čísílky, doporučil bych si přečíst nějaké základy tvorby JŘ např. http://technologie.fd.cvut.cz/3_VD_takt.pdf . Tady je to myslím si zcela primitivně vysvětleno.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já měl za to, že byla řeč o oficiálních jízdních řádech DP (např.zde), kde odjezdy do Pisárek nejsou uvedeny vůbec. A vzhledemk k počtu vozů vypravovaných Pisárkami si nemyslím, že jich na jrbrno.cz může být více (aktuálně je tam 10 zátahů do Pisárek s lidmi).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Jak psal Zdeněk, nejsou tam všechny, chybějí např. ty, co bývají využívány jako posily po pravidelných sportovních akcích apod.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A na co potřebuješ SJŘ na tohle? Však to máš na jrbrno.cz, navíc ty odjezdy jsou na Idosu.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Zdeněk: Jo, a přesně proto jsem chtěl SJŘ. Prostě potřebuju informace. A ano, doopravdy mě zajímá POUZE to, jestli daný kurz, na kterým je něco, co považuji za použitelné, už zatahuje nebo ne.
Ale hádám, že to, že to je použitelné to v podstatě kvalifikuje na brzký zátah. Zákon schválnosti, co je potvrzen pozorováním.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Naxashi: zatahující spoje se tu probíraly už několikrát. Nejsou všechny v JŘ, protože se při různých posilách využívají zatahující kurzy príávě na ty posily a pak by nebyl dodržen JŘ...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Je mi jasný, že za můj následující příspěvek budu slovně ukamenován, ale nedá mi to ho nenapsat.
Při tvorbě JŘ a návrhu intervalů mi přijde nejlepší se podívat na číselnou soudělnost. Normální JŘ tu máme ve stylu 5, 10, 15, 20. Všechno to jsou násobky 5, takže mezi linkama je vždy nějaký ten normální přestup. Tady je to v pohodě. Pokud bychom (byli v jiném městě a) chtěli kratší interval, tak by to mohlo být 4, 8, 12, 16. Opět, mezi sebou v pohodě. Ale už to není kompatibilní s předchozí sadou. Zkusme tedy naše slavné prázdninové JŘ (které nenávidím tak moc, že se to nedá slovy popsat. Zrušit ten odpornej paskvil (nebo ho aspoň upravit)). Tam je to 6, 12 a 20. OK, tady je ale už chyba. 20 NENÍ násobek 6. Místo něj tam má správně být 18 nebo 24. Násobky 18 ale nedosahují „kvalit“ násobků 24, není tam periodičnost. 24 jí má, sice po 2 hodinách, ale to je snad ještě v pohodě. Takže řada prázdninových intervalů by měla být 6, 12, 24. Jednoduchá matematika, nic víc. S tímhle intervalem tam pak bude zachovaná nějaká přestupní návaznost. Protože soudělnost čísel. Opět, je to samozřejmě neslučitelné s 5tkovou linií, ale ta přece o prázdninách nejezdí. A ano, uznávám, takové JŘ by byly hůře zapamatovatelné, ale upřímně, interval 6 minut je taky pěkná ********. Místo toho, abych věděl, že např. každých 3 a 8, nebo každých 5, nebo každých sudých 7, teď mám něco jako 6n+3, nebo 12n+7. A pak, místo toho, aby tam bylo 24 minut, tam je 20. Kratší interval tady není výhra, ale tragická prohra, protože pokud chci přestoupit z 12minutové linky na 20minutovou, tak…si prostě můžu nas*at. Budu dlouho čekat a budu muset jet dřív. A nebudu v tom sám. Dokážu si představit, jak se někdo raději rozhodne pro auto, než aby zkoumal JŘ (zvlášť, když si ani večer před tím neudělá nějakou přípravu, kdy, kam a čím jet, protože v tomhle okamžiku se to stává nutností). Nebýt tak šíleně línej a mít kolo, tak MHDčku ukážu o prázdninách prostředníček, rozloučím se s ním s tím, že se uvidíme zase, až to bude jezdit nějak lidsky, a budu šlapat.
Řešení? Ne 20 minut, ale 24. Je to tak jednoduchý nápad, že to napadlo jistě každého, takže v tomhle okamžiku bych měl dotaz na kompetentní lidi, co tvoří JŘ a rozhodují o nich, proč to tak není. Upřímně mě to fakt zajímá. Navíc se tím v nějakých případech dá ušetřit 1 kurz. A ano, fakt vím, že takový JŘ nebude vypadat hezky, ale když už tu máme 6 a 12 minut (v dekadické soustavě), to je v podstatě jedno. Daň za přestup, co bych osobně byl ochoten zaplatit. A ty 4 minuty nejsou tak moc. Protože pokud linka jezdí každých 20, tak nejspíš nebude tak šíleně vytížená, ty 4 minuty to nezabijou (a pokud jo, možná by to chtělo pouvažovat o 12 minutách).
A když se tu mluvilo o user-friendly JŘ, tak mě stále fascinuje, že NP spoje nejsou psané tučně. V Praze to jde, a šetří to místo. Ranní 1 a 12 má ten řádek poměrně namačkaný a malým písmem. Tučné by tomu pomohlo.
Bylo by možná taky fajn zanést to JŘ i spoje, co jedou do vozovny. Např. linka 6 z Lískovce do Pisárek. Spousta lidí jezdí na Mendlák nebo Celní, jeli by tím, včetně mě, ale ono to tam není. U jiných linek (ale ne všech) je v pohodě vyznačené, že to teda pojede po své trase tam a tam, a pak do té a té vozovny. Proč to nejde u všech? Aspoň bych se u toho mohl hezky ##MLUVÍM SPROSTĚ##, že fajn LF2 zatahuje, zatímco nějakej K2ŠROT jede normálně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Linka 31 má vazbu ještě na 710 ve Šlapanicích, takže bych to viděl tak, že u této linky je nějak propočítán pevný jízdní řád a zbytek je doplněn, aby byly vhodné intervaly.
U linek 31 a 33 je také díky tomu běžné převlíkání na nádraží a to hlavně z důvodu, že se tam nemají jak předjet, takže odjíždí tak, jak přijely.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
b1 píše:
ad intervaly linek 31 a 33: Jestli to není tím, že linky 31 a 33 fakticky nejsou a nemusí být provázány s žádnou jinou linkou. (Jediná provázanost je jen ta vzájemná mezi těmtio dvěma linkami, a ta je dodržena)

Doplnil bych, že linka 31 má vazbu na linku 78, kdy na zastávce Přemyslovo náměstí je večer a o víkendu garantován přestup mezi těmito linkami (to aby se lidi ze Šlapanic dostali do Líšně, respektive lidi z Tuřan směrem na Černovičky).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Když on ten "user friendly" jízdní řád s návaznostmi úzce souvisí. Pokud budeme provozovat šaliny v intervalu 6 minut a busy v intervalu 20 minut, tak se prostě potkají jen jednou za hodinu, kdy bude nějaký stanovený přestupní čas. Jednou ten čas bude o dvě minuty delší, a jednou kratší (takže mi to ujede a musím už předchozím spojem). Odjezdy někde z města na okraj, kde přestupuji na bus, by pak byly třeba ve 3, 21 a 45 minutu, to si nikdo nezapamatuje :-) a hlavně to generuje různou obsazenost jednotlivých spojů. A teď si představte ještě návaznosti při intervalu 12 a 20 minut. To už jsou náhodné výstřely s náhodným čekáním 0-10 minut. On ten prázdninový jízdní řád nemá dodrženu základní vlastnost intervalového JŘ - jednotný základní interval u všech linek (u takové d-10 a podobných účelových to není zas až tak potřeba, a přesto i tam je to nějaký celočíselný násobek), a to je to, co se snažím tady prezentovat. Jestli ten interval bude 15, 20, 30 nebo v extrémním případě třeba 33 a půl minuty, už je témeř jedno - tam už jde jen o zapamatovatelnost a uživatelskou přívětivost, a taky hlavně kolik na něj spotřebujeme peněz a vozů.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Trošku mi uniká (ne)návaznost linek H4 a H24 na Mendláku. 15-20 minut čekání na návazný spoj mi přijde trochu podivné, nemyslíte?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 09:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]