Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 241 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
hezzon píše:
A co takové plastové sedačky, kdyby byly všemocné klimatizace, tak se přece již nikdo nebude potit, a sedadla již nebudou nasáklé potem, jak spousta lidí dává najevo. Co vy na to?


Pot je myslím až poslední problém, jsou v nich horší svinstva, které klima neovlivní :D

ad nemoci z přechodů: základem je citlivé nastavení rozdílu teplot (říká se max. 5°C ?). Je totiž nutné vzít v potaz, že co jednomu vyhovuje, druhý nemusí rozchodit..


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Francouzský pidiokna jsou na dvě věci, to je pravda. Ale výklopky např. v K3 jsou v pohodě.

Z jiných soudků:
Nová tramvaj z Plzně už brázdí koleje turecké Konye. A příjemně chladí.

Depo se v noci mění v puzzle, aby se sem vešly desítky autobusů.


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
To já bych navrhl narvat klimy aspoň do těch vozidel,kde jsou výklopná okna.Již teď jsem jel 7631 a bylo tam k nevydržení,takový okna,co do vozidla pustí 5% vzduchu,jsou naprosto k ničemu. :roll:


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ty máš pohyblivý dům? Jak jsem psal včera, pokud jsou správně otevřená okna ve voze, i v jednu hodinu (=pravé poledne) tam foukal vlažný vzduch. Samozřejmě problém jsou kolony, ve kterých se vůz může zdržet. Ale to se nevyřeší, pokud město nebude víc podporovat veřejnou dopravu..


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Jezoura s jeho názory na noční dopravu a nově i klimu přece nikdo nemůže brát vážně. A jestli někdo tvrdí, že se stejného efektu jako klimování dosáhne otevřením okna, tak je velmi mdlé mysli. Osobně jsem si doma vyzkoušel stropní větrák bez klimy a následně s ní a rozdíl je jako voda a vodka.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Eda píše:
Trochu odbočím. Tohle je docela dobrá poznámka. Vemte si, že za necelé 2 roky dostanou 120 nových trolejbusů, které za nějakých 15 let najednou budou všechny na pokraji své životnosti. Do té doby nikdo nebude cítit potřebu vozový park nějak obnovovat a pak bum a najednou bude potřeba 100 vozů. To nejsou v dlouhodobém horizontu moc dobré vyhlídky.

Tak záleží na DP, jestli bude v následujících letech (což by měl) odkládat nějaké finanční prostředky na oneu budoucí obnovu. Stejně jako brněnský DP u krátkých autobusů. To je stejná pohádka.

Ke klimatizaci: někdo na to může pohlížet jako na luxus, nicméně faktem je, že klima na Zemi se mění (a nazývat ho můžete jak chcete, když ne oteplování). Což se ve střední Evropě projevuje většími extrémy počasí. Např. tropy - bouřky - tropy - ... A bude jich čím dál víc.
Nicméně jak jsem psal, a v tom trochu souhlasím s Jezourem, otevřená okna dosáhnou podobného (trochu nižšího) efektu. Jen musí být velká. Tzn. je důležité pořizovat vozy s velkými větracími okny.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
marecek.00 píše:
neboť klimatizaci lze principiálně užít jako tepelné čerpadlo, které je úspornější než běžné topení a dosahovat takto úspor v zimě


Jenomže jeho výkon (zvlášť v provedení vzduch-vzduch) je silně nedostačující. Navíc takové zařízení samo o sobě vyjde (už jen na pořízení, co teprve údržba) dráž než jeden bus na zimu a druhý na léto...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
hezzon píše:
Však topit se také nemusí, vždyť u většiny vozů se používá odpadní teplo, troufám si tvrdit, že bysme si s tímto teplem v nouzi vystačili. No a zima se musí vyrábět účelně, že?


Opravdu? Nejsem si tím jist, ale měl jsem pocit, že často je užíváno nezávislé topení.

(A pokud je tomu tak, můžu si přihřát polívčičku, neboť klimatizaci lze principiálně užít jako tepelné čerpadlo, které je úspornější než běžné topení a dosahovat takto úspor v zimě)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Vždy je snažší něco ohřát než ochladit. Je to dáno mimojiné tím, že veškerá lidská činnost produkuje jako odpadní věc teplo.


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Edit, jsem nesthihl, srry... Z toho potom plyne i schopnost těla regulace, vlivu z vnějších podmínek. Teď ještě otázka, zda je energeticky náročnější, tělo oteplit (přeměnou energie formou chemických procesů=trávení) a nebo ochladit (vylučováním vody a odpadních látek, a násleným odpařováním, ochlazovat tělo)...

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Bral bych v úvahu, i tělesnou teplotu člověka, k již zmíněné teplotě okolního prostředí... +"ochranná vrstva" v podobě oblečení

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
PepaZdepa píše:
Mám pocit, že většina z vás si představuje klimatizace jako venku 35°C, vevnitř 18°C...

Vloni v létě jsem byl v Dubaji a v tamějším metru to tak fungovalo. Venku 45°C, uvnitř asi 20°C (a to už ve vestibulu). Přechod vchodovými dveřmi vestibulu byl útrpný oběma směry. sarcastic
Kupodivu jsem z toho žádnou nemoc nechytil.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
PepaZdepa: Pro člověka je mnohem horší, když rozpálenej rychle zchladne, než když se promrzlej na chvilku ohřeje :lol:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Datel píše:
Osobně nejsem zastáncem klimatizace v prostředcích MHD. Z jiných měst, kde ji ve vozidlech mají, mám zkušenosti spíše negativní. Pak člověk vyleze z vychlazeného vozidla ven a koleduje si o nachlazení.

A když v zimě vlezeš z -10°C do busu, ve kterým je 15°C, a pak vystoupíš, tak to je v pohodě jo? V zimě jsou rozdíly mezi teplotami venku/ve voze podstatně vyšší než v létě, když klima ochladí vnitřní prostor max o 5°C... Mám pocit, že většina z vás si představuje klimatizace jako venku 35°C, vevnitř 18°C...


Offline
340
12 čer 2012 17:51
ad. marecek.00 Přesně tak, to jsem chtěl také napsat, vinohradský kopec jest toho jasným důkazem... Takže, ano lidé opravdu přesedli do aut, ale to není jen kvůli vedru, je to i u ostatních rozmarů počasí, bohužel. Osobně mě tento postup vadí, ale z pohledu většiny je to zcela očekávatelné.
stuřík píše:
Edit: Jezour - Ostatně ze stejného důvodu by se nemělo v zimě topit, ne?

Však topit se také nemusí, vždyť u většiny vozů se používá odpadní teplo, troufám si tvrdit, že bysme si s tímto teplem v nouzi vystačili. No a zima se musí vyrábět účelně, že? Navíc když je alternativa chlazení salonu vozu proudícím vzduchem (sice někde nedostatečně, ale přesto), a topení?! To jiná možnost asi není, nebo máme teplo úmyslně nechat unikat mimo vůz.
Dokud nebudou řidiči muset jezdit s hadrem kolem krku. Až budou mít použitelné klimy, tak jsem pro celovozové klimy. Jinak topení od 4°C, z dlouhodobého hlediska, tak je zřejmé, že klimatizace budou potřebnější právě více než topení, ale zatím se to dá dojisté míry zvládnout. (PS: nebyla by nějaká statistka, výjezdů ke kolapsům z vedra, či problémům ve voze s ním spojených) Jinak já jsem opravdu velice rád, že se koupilo něco nového v době kdy pomalu nebylo počem jezdit. A co takové plastové sedačky, kdyby byly všemocné klimatizace, tak se přece již nikdo nebude potit, a sedadla již nebudou nasáklé potem, jak spousta lidí dává najevo. Co vy na to?

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
zolex: Ano, nachlazení je virové onemocnění. Je dokázáno, že prudké přechody z klimatizovaných místností do horka oslabují imunitu. A pak není problém nějakému viru snadněji podlehnout i v parném létě.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Řekl bych, že výrazně zvýšené množství kolon v uplynulých dvou dnech ukazuje, že lidé o klimatizacích hlasují nohama a to docela jasným způsobem...


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Jezour píše:
Klimatizace v MHD je (na rozdíl od topení) těžký luxus.
Dovolím si nesouhlasit. Klimatizace v MHD je ve všech okolních státech standard, už i na tom Slovensku. Ale pokud tu chceme dalších 10 let MHD na úrovni východní Evropy, tak prosím.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Datel: Nachlazení ale nemá skoro nič spoločného s teplotou - je to vírusové onemocnenie. Nespôsobuje ho zima, ale vírus.

Ale som tiež proti kilimatizácii, a to z ekonomických dôvodov :-)

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jsem také proti klimatizacím. Až budeme mít dobré tratě, až se nebude téměř každý rok zdražovat jízdné, až budou všichni řidiči milí a hodní, až nebude polovině vozového parku hrozit, že shnije do konce služby, až budou mít dílny a vozovny dostatečné kapacity na údržbu a opravy vozidel, až nebude město nebo DP brečet, že nemá na MHD dost peněz, pak ať se utrácí za věci, jako klimatizace.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Datel píše:
Osobně nejsem zastáncem klimatizace v prostředcích MHD. Z jiných měst, kde ji ve vozidlech mají, mám zkušenosti spíše negativní. Pak člověk vyleze z vychlazeného vozidla ven a koleduje si o nachlazení.

Navíc energetická stránka celé záležitosti není jen o vlastní spotřebě klimatizace. Celou dobu vozí vozidlo dost rozměrnou a hmotnou klimatizaci s sebou (i když není využívána). A z energetického hlediska je rozjíždění hmotnosti navíc z každé zastávky za celou životnost vozidla daleko víc než vlastní spotřeba klimatizace. Nemluvě o finančně náročném servisu a údržbě, který by se musel pravidelně provádět. Stojí těch několik dní, kdy by se klimatizace hodila, opravdu za to?

Pokud je ta klima nastavená tak, že ve voze bude chladněji o pět stupňů, tak to na nachlazení podle mne není. Horší je, když člověk přijde ve vedru do nějaké budovy a má pocit, že okamžitě, že by na sebe honem rychle něco oblékl.

Pokud jde o tu hmotnost a vyšší náklady na rozjezd, tak bych si dovolil uvést zde příklad z Innsbrucku, který jsem loni s Moukou navštívil - to město je má ve srovnání s Brnem nižší průměrné roční teploty, větší množství srážek (aby ne, když je to město v horách, že) a jezdí tam Flexity s klimou. Co jsme tehdy jeli po Stubaitalbahn, tak klima byla celou dobu nastavena tak akorát, žádný extrémní chlaďák (ale je fakt, že ta trať v jednu chvíli jede v nadmořské výšce přes 1000 m).

Ale taky faktem je, že to asi bude o penězích a podpoře ze strany města, což je dobře vidět i ve Vídni.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Osobně nejsem zastáncem klimatizace v prostředcích MHD. Z jiných měst, kde ji ve vozidlech mají, mám zkušenosti spíše negativní. Pak člověk vyleze z vychlazeného vozidla ven a koleduje si o nachlazení.

Navíc energetická stránka celé záležitosti není jen o vlastní spotřebě klimatizace. Celou dobu vozí vozidlo dost rozměrnou a hmotnou klimatizaci s sebou (i když není využívána). A z energetického hlediska je rozjíždění hmotnosti navíc z každé zastávky za celou životnost vozidla daleko víc než vlastní spotřeba klimatizace. Nemluvě o finančně náročném servisu a údržbě, který by se musel pravidelně provádět. Stojí těch několik dní, kdy by se klimatizace hodila, opravdu za to?


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Eda píše:
Trochu odbočím. Tohle je docela dobrá poznámka. Vemte si, že za necelé 2 roky dostanou 120 nových trolejbusů, které za nějakých 15 let najednou budou všechny na pokraji své životnosti. Do té doby nikdo nebude cítit potřebu vozový park nějak obnovovat a pak bum a najednou bude potřeba 100 vozů. To nejsou v dlouhodobém horizontu moc dobré vyhlídky.

Na druhou stranu, tyto nové trolejbusy nahrazují v Blavě trolejbusy, které tam jezdily přes 20 let. No tak pokud mají takovou strategii, koupit ve velkém nějaké vozy, pak s nimi nějakou dobu jezdit, během té doby průběžně už nic nekupovat, tak prosím :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
stuřík píše:
Edit: Jezour - Ostatně ze stejného důvodu by se nemělo v zimě topit, ne?
Rozdíl je ten, že v zimě se v našich zeměpisných šířkách topí odjakživa, zatímco klimatizace je u nás novinka. Je jasné, že přítomnost klimy ve všech vozech by především v létě mohla přilákat mnoho dalších lidí do MHD, na tom se asi shodneme všichni. Bohužel MHD je už z principu věc ztrátová a zvýšení počtu cestujících při odpovídajícím navýšení kapacity jen navýší ztrátu DP. A dokud magorstrát nepochopí elementární rovnost: rozvoj a podpora MHD = řešení dopravy ve městě, dotace (třeba právě na klimu) se zvyšovat nebudou. Bohužel.

Tímto samozřejmě nechci říct, že bych klimu neuvítal. Ale nutně ji mít nemusím. Možná proto, že na ni nejsem v MHD ještě zvyklý. :mrgreen:


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Hledat "jak to lze" nemůžeme my, ale objednatel versus zprostředkovatel služby. Ani jedno není nikdo z nás. Klimatizace v MHD je (na rozdíl od topení) těžký luxus. Povede ke zdražení služby, která bude omezena na úkor nasmlouvaných kilometrů. Otevřená okénka udělají (na rozdíl od topení) stejnou službu zcela zdarma.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 říj 2024 11:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]