Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 242 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
goldfinger píše:
Ale fakt nechápu, že se tady řeší, proč to nejde, místo aby se hledalo, jak to půjde.

Myslím si, že opakovaná citace v tomto případě neuškodí...

Edit: Jezour - Ostatně ze stejného důvodu by se nemělo v zimě topit, ne?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Při zapnutí klimatizace se navyšuje spotřeba paliva, a to velmi výrazně. Proto se s klimatizací v nových vozech nepočítá, ekonomické výsledky podniku by šly hodně rychle dolů a znamenalo by to na následující rok poměrně výrazné omezení výkonů či zdražení jízdného.


Offline
140
11 pro 2011 18:53
mh píše:
Bude-li mít DP nadbytek peněz, zajisté budou vozy i s klimama.

Tímto bych si nebyl tak jist :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Citace:
Ostatně, rád bych viděl, jak to v té Bratislavě bude vypadat za pár let..

Trochu odbočím. Tohle je docela dobrá poznámka. Vemte si, že za necelé 2 roky dostanou 120 nových trolejbusů, které za nějakých 15 let najednou budou všechny na pokraji své životnosti. Do té doby nikdo nebude cítit potřebu vozový park nějak obnovovat a pak bum a najednou bude potřeba 100 vozů. To nejsou v dlouhodobém horizontu moc dobré vyhlídky.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Tramvaje z Plzně pro turecké město Konya mají ve standardu klimatizaci a wi-fi.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
goldfinger píše:
Bude-li se pořízení klimatizace do vozidel řídit přáním DPmB, tak se dostáváme do hlubokého socialismu. Protože tohle by měli určovat zákazníci - cestující a zřizovatel. Z některých příspěffků cítím lenost tu údržbu provádět, jako by to byla bůhvíjaká zátěž navíc. Kolik procent nebo promile v rozpočtu by ty náklady dělaly? Kolik nových zaměstnanců by se tím zabývalo?
Takže jsme na tom hůř, než Bratislava, Riga nebo anonymní města v Číně?
Jestli jsou love na Kometu (které taky fandím), na ohňostroje (chodím na ně rád), na studie všeho možného a na další věci, tak nevěřím, že by se v městském rozpočtu nenašlo pár mega na pořízení a údržbu klimatizací. Zas taková věda to není, jak ji tady někteří líčí v hrůzostrašných barvách.
A to je taky důvod, proč v létě MHD téměř nepoužívám a raději sednu do vychlazeného auta.
Nezbývá, než zatlačit na ty, kdo na podzim usednou v rytířském sále do čela.


Bude-li mít DP nadbytek peněz, zajisté budou vozy i s klimama. A žádná lenost v tom není, servis by stejně dělala specializovaná firma. Nikdo netvrdí, že je to věda. Klima by určitě byla fajn, v autě ji taky mám. Bez ní bych ani auto nekoupil. Jenže na to musím mít, to je celej problém. Ostatně, rád bych viděl, jak to v té Bratislavě bude vypadat za pár let..


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Já se s ním pár let zpátky svezl z Řečkovic do depozitáře v Líšni a dodnes si pamatuji, že to bylo skrz vedro (a obsazenost) holé peklo :-|

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
já bych se sním naopak docela rád svezl ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
goldfinger píše:
A proč by nemohly kvůli nefungující klimě?

Tenhle vůz byl asi projektován s klímou, místo toho na prototypu jsou pravděpodobně jen větráčky. Radši bych šel pěšky (asi i řidič), než cestovat tímto výkřikem techniky. A takhle by to asi dopadlo s vozy s klímou v našem DP


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
Ale fakt nechápu, že se tady řeší, proč to nejde, místo aby se hledalo, jak to půjde.


Přesně.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
A proč by nemohly kvůli nefungující klimě? Byl-li by vůz jinak pojízdný, nebyl by důvod ho nevypravit, když nebude po ruce jiný. Stejně se nedá předpokládat, že by klimou byly vybaveny přes noc ffšechny vozy.Ale fakt nechápu, že se tady řeší, proč to nejde, místo aby se hledalo, jak to půjde.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Řešit by se měly jiné věci ...

Přesně tak, dnes není co poslat na linku pro nedostatek ND, a ještě kdyby na linku nemohly další kvůli klimatizaci, už teď lidi chodí pěšky a jak by uvítali pojízdnou šalinu i bez klimatizace


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
k.ondra89 píše:
...tak si myslím, že absence klimatizace je naprosto banální problém. Řešit by se měly jiné věci.


Myslím, že ne, absence klimatizací v nově dodávaných vozech v roce 2014 rozhodně banální problém není, ukazuje to mimo jiné na priority magistrátu, kterými ovšem nejsou kolik...statisíce kaštanů používajících mhd v Brně měsíčně? Zbytečně to sráží úroveň cestování hromadnou po Brně. Jo, souhlasím, že jsou jiné problémy, ale ty by se rozhodně neměly řešit na úkor jiných.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Však to taky určuje zřizovatel. Magistrát to určuje tím, že dává do MHD málo peněz. Když se podívám na celkový stav MHD, tak si myslím, že absence klimatizace je naprosto banální problém. Řešit by se měly jiné věci.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Bude-li se pořízení klimatizace do vozidel řídit přáním DPmB, tak se dostáváme do hlubokého socialismu. Protože tohle by měli určovat zákazníci - cestující a zřizovatel. Z některých příspěffků cítím lenost tu údržbu provádět, jako by to byla bůhvíjaká zátěž navíc. Kolik procent nebo promile v rozpočtu by ty náklady dělaly? Kolik nových zaměstnanců by se tím zabývalo?
Takže jsme na tom hůř, než Bratislava, Riga nebo anonymní města v Číně?
Jestli jsou love na Kometu (které taky fandím), na ohňostroje (chodím na ně rád), na studie všeho možného a na další věci, tak nevěřím, že by se v městském rozpočtu nenašlo pár mega na pořízení a údržbu klimatizací. Zas taková věda to není, jak ji tady někteří líčí v hrůzostrašných barvách.
A to je taky důvod, proč v létě MHD téměř nepoužívám a raději sednu do vychlazeného auta.
Nezbývá, než zatlačit na ty, kdo na podzim usednou v rytířském sále do čela.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
agent_s_teplou_vodou píše:
Otázkou je, jestli by byl DPMB schopen (jestli by měl vůbec zájem) pak udržovat klimatizační jednotky ve 100% stavu (výměna filtrů, desinfekce,...).
Aby to nedopadlo jako u Olympia busů, kde pařáky nepařáky, klima stále vypnutá, větrá se předními dveřmi otevřenými za jízdy...


Přesně tak, nutná údržba takovýchto klimatizací je oproti malým jednotkám v kabinách úplně jinde. S tím je nutný počítat, a vzhledem k tomu, že peníze nejsou skoro na nic, tak je výsledek jasnej.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak ano, ve starých vozech je to vesměs s cirkulací vzduchu lepší. Ale v těch nových... Další věc je, když je vůz nacpaný anebo stojí v koloně/čeká delší dobu na křižovatce apod., pak tam můžou být okna jak velká chcou a je tam na zdechnutí.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vážení,
také jsem pro klimatizaci ve vozech, nicméně poznatek z dneška, kdy panují velká vedra:
jel jsem postupně v několika vozech, spíš v zadní polovině. Při všech otevřených oknech, i stropních, vozem pěkně profukoval !vlažný! vánek, cestování bylo příjemné i při venkovních tropických teplotách. Tak jsem dnes naznal, že to s tou klimou nebude tak horký, alespoň v zadní části vozidla (T3, K3, K2, 14Tr).
U 14Tr je důležité, aby zadní střešní okno bylo otevřené směrem vzad, aby měl vzduch kudy proudit ven (týká se pochopitelně i jiných typů vozidel). A světe div se, při takto otevřeném zadním okýnku se ten vzduch celkem slušně hýbal i na zadních sedadlech.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Co tak se zeptat přímo bakaláře?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mám obavu, že pláčete na špatném hrobě. Dokud bude magistrát DPMB podfinancovávat, tak bude klima luxus, na který prostě nejsou peníze.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Otázkou je, jestli by byl DPMB schopen (jestli by měl vůbec zájem) pak udržovat klimatizační jednotky ve 100% stavu (výměna filtrů, desinfekce,...).
Aby to nedopadlo jako u Olympia busů, kde pařáky nepařáky, klima stále vypnutá, větrá se předními dveřmi otevřenými za jízdy...


Offline
147
06 pro 2009 11:01
musím souhlasit. Dpmb opět zaspal dobu. Objednat tolik nových vozů opět bez klimatizace je trestuhodné!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Přesně tak, objednat nové kloubové busy bez klimy je trestuhodné. Chápu, že u second handových Tr21 ta klima nejde dodatečně domontovat, ale nová vozidla by ji mít jednoznačně měla. Nejmenší problém je u busů (jak sólo, tak klouby), ale když to jde v Blavě do nových kloubových trolejbusů, tak to musí jít i v Brně.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Brno fakt propáslo šanci. Mohli jsme tu mít 136 klimatizovaných autobusů a 30 klimatizovaných trolejbusů, ale tím že se koupí bez klimy, tak tu teď ještě minimálně 10 let nic takového nebude. :-?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
M píše:
a všechny budou s klimatizací....
Ano a my se tu budeme vařit ve vlastní šťávě ve 21Tr, které jsou, co se týká větrání, otřesné. A nejlepší je, když se v tomto vedru najde jantar, který zavírá okénka, aby neofoukl sarcastic.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 říj 2024 11:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]