Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 3    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
qwasar píše:
I na Kordisu to mají správně.


Tak tak. Vypadá to takhle: linka 404, spoj 10 / odjezd ze zastávky Svážná dle JŘ v 7:52, skutečný odjezd 7:53 → vozidlo má zpoždění 1 minutu (+1)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Fafner píše:
Kdybych se chtěl bavit na tom, jak se lidi hádají o totálních kravinách, otevřu si diskusi na idnes nebo na hovinkách. Je mi dost proti srsti, že tu musím číst, jak se tu poměrně inteligentní lidé do krve hádají o něčem, na čem se stejně nedohodnou. Ač nejsem admin, prosím ostatní diskutéry, ať s tím trháním občanek skončí (a to i když na ně někdo nějak chytře zareaguje) - jestli je to SPZ nebo RZ je úplně fuk, všichni máme dostatek rozumu, abysme věděli, o co se jedná, a ohledně podjetí/zpoždění bylo už dost jasně řečeno, že je to sporné a tak je lepší uvádet to celým slovem. Nevidím jediný rozumný důvod v této diskusi pokračovat.

Řekl bych, že je to spíš naopak :) Když se chci bavit na tom, jak se lidi hádají o totálních kravinách, tak chodím sem... Na idnes nebo novinkách je proti tomuto kvalitní diskuze :D


Offline
79
13 úno 2012 18:04
Možná, že tenhle způsob někomu připadá logický, nicméně jde o logiku zcela zvrácenou. Normální je samozřejmě (+) pro zpoždění a (-) pro podjetí/náskok, protože se to vztahuje k jízdnímu řádu/grafikonu, tj. k nějakému bodu na trase, kde má spoj být v čase T. Pokud je tam dřív, je to logicky v čase T-delta, pokud má zpoždění je tam v čase T+delta. V DPMB se z mně ne úplně jasných, obskurních a historických důvodů používá výše naznačený systém z pohledu řidiče resp. PP. Bohužel se tento nešvar nepodařilo změnit ani s příchodem RISu a to ani přesto, že první verze RISu počítaly odchylky normálním způsobem! Takže se teď nakonec všem odchylkám mění znaménko...

A fakt by mě zajímalo, který další dopravce odchylky chápe podle vzoru DPMB. I na Kordisu to mají správně.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Jezour píše:
Materiál přímo z podniku, jak tady někdo z Vás požadoval...

Dominno: Umíš číst? Když jsou z podniku, tak jsou jinak řečeno z DPMB, a tím pádem to musí být výcuc z RISu...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
250
16 led 2013 21:59
Popůvky(401,402,403)
Jezour píše:
Ano, výcuc z RISu

Jak z RISu ? Jako to jsou nějaký data DPMB, nebo jak ? :D


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
ja nevim tento problem jsem nikdy neresil, ale prijde mi to ze strany DP docela logicke, mam li - jsem v minusu coz znamena ze nestiham a su opozden, mam li + to znamena ze su v plusu to znamena ze bych mel pribrzdit,pac jedu driv nez je na JR, je to celkem pochopitelne, je zajimave jak velka diskuze se da rozpoutat na docela banalni veci.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Ano, výcuc z RISu


Offline
250
16 led 2013 21:59
Popůvky(401,402,403)
Jezour píše:
Materiál přímo z podniku, jak tady někdo z Vás požadoval. Zpoždění je u DPmB (což je spíše výjimka oproti jiným dopravcům) vždy se záporným znaménkem, nadjetí s kladným. Jede-li řidič s palubákem na -5, znamená to, že má zpoždění 5 minut a žádný trest mu nehrozí. Jede-li řidič s +1, má velký problém, neboť je předjet (byť jen o sekundu, ale jede "na plus" = trest). Systém RIS vyhodnocuje dodržování JŘ každého vozidla a ten, kdo má v měsíci určité procento nadjetí, nemá určité procento z výkonnostní odměny na výplatě. Zpoždění (od určité výše) se pouze zapisuje a zdůvodňuje do jízdního výkazu (poznámkou "hustá doprava / cizí dopravní nehoda / ...") a není nijak trestáno.

Tady ty údaje na screenu jsou pravdivý ? :D


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Materiál přímo z podniku, jak tady někdo z Vás požadoval. Zpoždění je u DPmB (což je spíše výjimka oproti jiným dopravcům) vždy se záporným znaménkem, nadjetí s kladným. Jede-li řidič s palubákem na -5, znamená to, že má zpoždění 5 minut a žádný trest mu nehrozí. Jede-li řidič s +1, má velký problém, neboť je předjet (byť jen o sekundu, ale jede "na plus" = trest). Systém RIS vyhodnocuje dodržování JŘ každého vozidla a ten, kdo má v měsíci určité procento nadjetí, nemá určité procento z výkonnostní odměny na výplatě. Zpoždění (od určité výše) se pouze zapisuje a zdůvodňuje do jízdního výkazu (poznámkou "hustá doprava / cizí dopravní nehoda / ...") a není nijak trestáno.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Kdybych se chtěl bavit na tom, jak se lidi hádají o totálních kravinách, otevřu si diskusi na idnes nebo na hovinkách. Je mi dost proti srsti, že tu musím číst, jak se tu poměrně inteligentní lidé do krve hádají o něčem, na čem se stejně nedohodnou. Ač nejsem admin, prosím ostatní diskutéry, ať s tím trháním občanek skončí (a to i když na ně někdo nějak chytře zareaguje) - jestli je to SPZ nebo RZ je úplně fuk, všichni máme dostatek rozumu, abysme věděli, o co se jedná, a ohledně podjetí/zpoždění bylo už dost jasně řečeno, že je to sporné a tak je lepší uvádet to celým slovem. Nevidím jediný rozumný důvod v této diskusi pokračovat.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
mechoš píše:
nemyslíte hoši že už to kapánek (možná už dost) přeháníte ?!
tohle fórum jde poslední dobou do sra...ček !!!

Na jednu stranu je to možná smutný, na stranu druhou se tu člověk někdy i zasměje, a řekne si, že na tom může být vždycky hůř :)


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
On hlavně pojem SPZ je již oficiálně zrušen, všechny vozy dnes mají RZ, ať jsou bíé nebo žluté.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
J*M* píše:
...zde diskutuje odborná veřejnost a fanoušci MHD v Brně (zaměstnanci DPMB spadají do uvedených kategorií, není potřeba uvádět zvlášť), takže by se zde mělo používat obecně uznávané (svoje značení ať si DP a jeho zaměstnanci používají v interní komunikaci v DP)

J*M* píše:
Kolega ještě nedospěl? Jak malý fakan, nebude-li podle jeho, tak dostane záchvat pláče, nebo vzteku? Ne, on bude vyhrožovat banem. Autobusy v současnosti mají SPZ? Já myslel, že autobusy s SPZ už dávno ve šmelcu.


Zato kolega J*M* buď nedospěl nebo už na něj silně dýchá senilita. Protože nebude-li podle jeho, bude tu dále plevelit diskuze.

A že nedokáže poznat ironii (a je jedno, zda jde o SPZ, RZ nebo třeba VPZ)? To ale není můj problém... Neber to všechno tak vážně J*M*. Až zas někdo vyplní ve fotogalerii ulici jinak, než bys to ty chtěl, aby ti nepraskla žilka...


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
J*M*: Ve šmelcu? Co to tady plácáte za (slušně napsáno) blbosti? Poslední autobusy, které obdržely SPZ byly Ciťáky a B961 v roce 2002, z nichž je "ve šmelcu" jediný vůz. A to nám tu ještě jezdí autobusy podstatně starší.


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
mceza píše:
Správně. A kdo napíše u autobusu evidenční číslo místo SPZ, dostane okamžitě ban. Více dopravních podniků totiž používá SPZ a evidenční čísla nemá. Tudíž je to obecně uznávané. Evidenční čísla autobusů ať si používá DP a jeho zaměstnanci v interní komunikaci v DP.



nemyslíte hoši že už to kapánek (možná už dost) přeháníte ?!

tohle fórum jde poslední dobou do sra...ček !!!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Kolega ještě nedospěl? Jak malý fakan, nebude-li podle jeho, tak dostane záchvat pláče, nebo vzteku? Ne, on bude vyhrožovat banem. Autobusy v současnosti mají SPZ? Já myslel, že autobusy s SPZ už dávno ve šmelcu.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Správně. A kdo napíše u autobusu evidenční číslo místo SPZ, dostane okamžitě ban. Více dopravních podniků totiž používá SPZ a evidenční čísla nemá. Tudíž je to obecně uznávané. Evidenční čísla autobusů ať si používá DP a jeho zaměstnanci v interní komunikaci v DP.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
mceza píše:
Vzhledem k tomu, že to tak DPMB používá, tak bychom to měli respektovat. Veřejnosti je to jedno, značení se mezi ně nedostane. A zde diskutuje odborná veřejnost, zaměstnanci DPMB a fanoušci MHD. Předpokládal bych tedy, že všem bude způsob značení zpoždění známý.

Zachovává-li se tu ještě tradice zakladatele tohoto fóra, tak toto zde není fórum Dopravního podniku a pro jeho zaměstnance. Jak správně administrátor píše, zde diskutuje odborná veřejnost a fanoušci MHD v Brně (zaměstnanci DPMB spadají do uvedených kategorií, není potřeba uvádět zvlášť), takže by se zde mělo používat obecně uznávané (svoje značení ať si DP a jeho zaměstnanci používají v interní komunikaci v DP)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
J*M* píše:
J*M* není opět pozadu a mimo mísu.... J*M* jen odmítá používat tzv "novinky" (které zná a neuznává) a bude nadále používat: DP má zase sekeru 5 minut (nikoli DP má zase sekeru - 5 minut). A nikdo trpící chorobou Dopravního podniku mé přesvědčení nemůže změnit


Používej si co chceš. Já zas odmítám používat chrobně pojmenovaná vozidla podle nějakých stupidních čísel, která si vymyslel DPMB a označím si je hexadecimálně dle vlastních nápadů...

Tvůj argument, že se něco používá na železnici je zcela mimo mísu - nebo snad mají třeba vozidla MHD číslici pro kontrolní součet, kódy země a podobné věci, jako jsou také samozřejmostí na železnici?

Prostě DPMB interně používá toto. Tak to je a ty s tím nic neuděláš. A kritizovat to? Nezapomeň taky vynadat generálnímu řediteli, že má na stole stojan na tužky napravo a že všichni ostatní GŘ ho mají nalevo a že ty to odmítáš uznat.

Domis píše:
Proto souhlasím s J*M* s tím, že většinový a pro mě i zažitý systém je uvádět zpoždění kladně. Pokud to číslo má uvádět zpoždění (nevím, jak jinak ho nazvat), pak z logiky věci by mělo být kladné.


Je jedno, jaká je logika. Ale očekával bych, že na tématicky založeném fóru, kde se dopodrobna rozebírají (zejména kritizují) jízdní doby, řeší trasy, řeší vozidla a podrobně rozebírá interní fungování celého DPMB, tak budou lidé znát a používat místní označení.
Přijde mi to jako, kdybych ve Velké Británii jezdil vpravo, protože tak přece jezdí všude jinde a já odmítám jet po jejich.

Avšak souhlasím s Edou, že vzhledem k rozdílnosti systémů bude vhodnější přidávat slovní popis místo mínusů a plusů. Bude to přehlednější a jistější.

Toto téma dnes večer uklidím.


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Já bych tuhle úplně pitomou diskuzu ukončil pouhým konstatováním.

Cestujícím je jedno jak si to jednotlivej dopravce značí!

A pokud je někdo šotouš ví jak to ten či oný dopravce značí a zařídí se podle toho.

A jinak je tahle diskuze úplně o hov... páč stejně žádný z dopravců svůj způsob zapisování nebude kvůli šotoušům měnit...


HOU DOMLUVIL JSEM .... a doufám že i ostatní :!:


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Přiznám se, že až do této debaty jsem si myslel, že v DPMB znamená +5 zpoždění 5 minut. :twisted: Pro běžného cestujícího (včetně mě) je to stejně jen nepodstatný detail zančení, jedinej problém nastal, když jsem někde četl (od řidiče): "jel jsem +5", to jsem vždy musel zapřemýšlet, jak to vlastně je.
Naopak každý cestující má možnost najít si zpoždění konkrétního vlaku na Babitronu (nebo jeho slovenské obdobě), kde jsou kladná čísla zpoždění, záporná náskok.
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin ... ?v=276&d=5
http://poloha.vlaku.sk/cs/vlak/276/
Proto souhlasím s J*M* s tím, že většinový a pro mě i zažitý systém je uvádět zpoždění kladně. Pokud to číslo má uvádět zpoždění (nevím, jak jinak ho nazvat), pak z logiky věci by mělo být kladné.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Mně přijde značení DPMB zcela logické. Jedu přesně, mám nulu. Jedu pozdě, chybí mi minuty, mám -5. V předstihu jsem zase nasbíral nějaké minuty navíc, mám +5.

Jinak to je dost o formulaci. Samozřejmě, že "-5" je ekvivalent "mám zpoždění 5 minut". V mluvené větě to mínus pochopitelně nemá co dělat.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Navrhuju vždy psát k číselnému údaji v minutách, zda jde o zpoždění, nebo předstih. Pak se nebudeme muset hádat o tom, co které znaménko znamená.

Faktem je, že DPMB má tohle trošku naopak oproti tomu, jak je to všude jinde zvykem (i třeba na olympiádě, že :-) ).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
Velmi plodná diskuse, kdy bude úklid?

Btw J*M* má trochu pravdu, pokud to podnik značí jinak, než majoritní podíl dopravních společností a z důvodu budoucí možné archivace informací na zdejším fóru a jejich případném studiu, je jednotnost s majoritou více než žádoucí. Ovšem touto nucenou jednotností se potom zase potlačuje zdejší zažitá záležitost, určitá místní identita, která je ve své globální pestrosti také potřeba. A teď babo raď.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: to okénko bylo trochu i faktické - jsem brňák a vždycky jsem se zpožděním počítal jako s minusem, bo pokud mám zpoždění, je to nějaké manko a manko je vždy minus. Očividně mám na to stejný názor, jako DP.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]