Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 366 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1110
21 zář 2009 15:23
V případě nařízení odjezdu dispečerem mám jeden "ukázkový" zážitek - při nařízení odjezdu posilového nočního spojení od zastávky Přístaviště linky 98 zavřel jeden medlánecký šofér na příkaz dispečera dveře i před dobíhajícími, jedna slečna silně ťukala na přední dveře, on jí teda ještě otevřel a dostal takovýho půlminutovýho sprďana od dispečera, že od té doby již po příkazu dispečera na jakýchkoli spojeních či hokejových posilách neotevírá a odjíždí. (ano, jednalo se o situaci, kdy za posilou jela do minuty hned normální linka, takže nepopisuju adekvátní případ k tomu, co se stalo včera).
Uznávám, že se řidič se zachoval nelidsky, ale zcela v souladu s příkazem svého nadřízeného (dispečer ve službě je vždy nadřazen řidiči ve službě. Je-li dispečer "v kondici" a nařídí odjezd spojení v X:58, je konán odjezd v X:58 bez ohledu na plán spojení).
Pokud se příště komukoliv z Vás něco takového stane, nedobíhejte, volejte 5 4317 4317, na nádraží je připraven záložní vůz (plus v garážích další dva až čtyři), který bude (podle aktuální situace a po zvážení dispečera DP) vypraven a zaveze vás na požadovanou zastávku. S viníkem je pak následně po projednání s příslušnou odborovou organizací uzavřena dohoda o "splacení" dluhu formou srážky ze mzdy.
Kolegovi J*M* doporučuji napsat stížnost na nedodržení spojení (tam uspěje), ale na nefunkční signalizaci 7639 ani na splnění příkazu nadřízeného nemá šanci.
Vás všechny pak prosím, abyste si uvědomili, že řidič je sice ten, který je tváří dopravního podniku před veřejností (a tedy slouží jako hromosvod pro nespokojené cestující), ale za (drtivou?) většinu chyb v provozu vozidel veřejné dopravy v Brně opravdu nemůže!


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No, pak je to asi jasná chyba na straně podniku. Řidič by měl použít zdravý rozum, na druhou stranu - pokud už někdy zdravý rozum použil a stálo ho to prémie, tak bych se mu ani nedivil. Ale od dispečera je to jednoznačný fail - to on by rozjezd měl jednoznačně podržet, aby se dalo přestoupit... Pokud to dispečer neudělá, pak celý rozjezd a dispečerské hlášení odjezdu úplně ztrácí smysl, a může se jezdit podle času. Ale tak, stane se, no.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Předpokládám ale, že to odpojení není o vyndání pojistky, ale o nějakém větším zásahu do vozidla - odpojení kabelů apod., tzn. oddělání podhledů, hledání správného kabelu... To se o přestávce mezi spoji těžko stihne. Pokud to tedy dělá dílna na požadavek řidiče, tak by to chtělo začít kontrolovat právě tam (a není to jen o signalizaci, ono toho bude určitě víc).


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
On J*M* ma ale pravdu, dispecink zadal ukonceni spojeni tesne po prijezdu posledniho opozdeneho vozu, ty lidi nemohl prestup stihnout. A co se tyka slabe nebo zadna signalizace pred zavrenim vozu, muze to byt porucha, ale jestli to nekdo odpojil, tak to je velkej preslap, je to hodne nebezpecne.


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
Obávám se ale, že jsme se posunuli od konkrétního příkladu trochu do obecnější roviny, někam k diskuzi o povinnostech. A přivření tu už nikdo neřeší.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
stuříku, podle této konkrétní situace to tento řidič vidět musel a o všech se tu teď nikdo nebaví, blbost udělali řidič i dispečer a obzvlášť dispečer kardinální (protože přesně tohle je náplní jeho práce a takhle tam nemusí být vůbec)

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
J*M*, Domis:
Nechápu jak docílíte, to aby všichni řidiči (zejména ti co stojí na čele ve stejném směru jako zpožděný) věděli, že nějaký autobus je zpožděný a že mají počkat i přes rozpuštění rozjezdu na přestup biggrin. Není šance, to je práce dispečera!
Prosazoval bych, že pokud vidím utíkat, nechám nastoupit, jakmile zavřu dveře, jedu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
IvanM píše:
A co se týče toho rozjezdu, tak pokud přece řidič dostal pokyn k odjezdu, tak na tom nic není, že by zavřel a ujel. Pokud dostane pokyn z dispečinku, tak se vůbec nemusí starat, jestli ještě něco dalšího přijede atd...

Tak teď se musím zastat J*M*. Toto myslíš vážně? Normální rozumný řidič počká na rozjezdu na všechny přestupující, zvlášť pokud je první a vidí přijíždějící autobus před sebou. Pokud se to stalo skutečně tak, jak J*M* píše, tak je smutné, že jsou tu řidiči, kteří mají potřebubu vyjet hned v čase odjezdu, i když smysl rozjezdů je ve skutečnosti jiný. :sad:

Bohužel mi trochu přijde, že někteří řidiči u své práce nepřemýšlí, nemám na mysli DPMB, ale řidiče regionálek. Dvakrát jsem zažil, že jsem dojel do Bedřichovic 151 od Šlapanic, přípojná 701 od Brna v zastávce ještě nebyla a řidič 151 se tedy rozjel do křižovatky. Vtom však přijíždí 701 od Brna. Což však řidiče 151 vůbec netrápilo, stál už najetý v křižovatce a hned, jak projela ta 701, se rozjel a ujel (asi 20 přestupujícím lidem). Podruhé jsem byl rychlejší a hned, jak jsem pochopil obdobný nápad, rozběhl jsem se k němu a vysvětlil mu, ať laskavě počká. :-k


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Co si o tom myslí zainteresovaní řidiči, mající v tu dobu službu? To by mohlo napovědět SZ jednoho z nich, viz citace

"... šok byl, když dispečer dal pokyn k odjezdu a bylo jasné, že to lidi nemohou stihnout přestoupit, za to dispečerům, palec dolu. O dvě kola později přijela poslední jiná linka a situace se bohužel opakovala, za toto bohužel nemohou řidiči,ale dispečeři ..."

"... co se týče toho rozjezdu, tak pokud přece řidič dostal pokyn k odjezdu, tak na tom nic není, že by zavřel a ujel. ..."

Je to zajímavý názor, s kterým bych mohl těžko souhlasit. Nevím, jak se nezdařeným spojením u nádraží, ale bývalo zvykem, ujel-li vinou DP (tedy většinou řidiče) spoj v nočních hodinách, po telefonátu na dispečink přijela dispečerská volha a postiženého odvezla, náklady šly pravděpodobně na triko provinilce. V případě nezdařeného spojení ve stylu, jak popisuje IvanM, bych navrhoval povolat náhradní autobus, postižené cestující rozvézt po Brně a náklady dát k úhradě viníkovi. Příště by si na to dal velkýho bacha


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Zcela výjimečně (minimálně částečně) souhlasím s J*M*, těsný ujetí rozjezdů je prasárna ať už to mají na svědomí dispečeři nebo řidič, při půlhodinovým (nedej bože při hodinovým) by se tohle v žádném případě nemělo stávat!

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Já nevím, co všichni máte proti tomu, aby se zveřejňovalo osobní číslo nebo fotografie či snad dokonce jméno řidiče. Pokud máte čisté svědomí, tak se snad nemusíte bát neoprávněného postihu (dobře, vynechme to, že si někdo může lehce poupravit skutečnou situaci). Na linkové dopravě je/bývalo běžné, že v kabině visela vizitka se jménem a fotografií řidiče, na jízdenkách se zase tiskne jejich jméno nebo osobní číslo, já v tom nevidím problém, dokonce si myslím, že by cestující měl vědět, kdo ho veze. Úředník má na stolku taky svoji jmenovku, policista má na výložce osobní číslo, popelář má na vestě funkci a svého zaměstnavatele, prodvač v obchodě se taky mnohdy svým jménem netají, auta mají RZ...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Wow. Tak i vy. I mezi vámi nadšenci jsou takoví, kteří velice rádi píšou stížnosti :( Já úplně nesnáším ty chronické stěžovatele. Osobně jsem za život psal jednu stížnost, ale na to 4 pochvaly a 1 neutrální technickou připomínku... Co se týče dobíhání, radši prominu řidiči, když mi ujede a ocením, že aspoň přesně dodrží jízdní řád pro cestující, kteří stojí na zastávkách včas...Naopak nesnáším takové ty “pseudodobráčky“, kteří 4x otevřou dobíhajícímu a pak v polovině trasy mají -8..........já být řidič, tak sice jezdím slušně, ale taky prostě čekám na dobíhající jenom v případě, že čekám do času. A co se týče toho rozjezdu, tak pokud přece řidič dostal pokyn k odjezdu, tak na tom nic není, že by zavřel a ujel. Pokud dostane pokyn z dispečinku, tak se vůbec nemusí starat, jestli ještě něco dalšího přijede atd...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
mechoš píše:
to já bych počkal až bude ve dveřích.
a přivřel bych si ho do nich sarcastic

O to se snažil, ale starý matador J*M* se nenechá bez boje, na to už doplatilo více dveří v majetku DP (zatím vždy je asi zaplatil řidič, a ani dispečeři mě za to nelustrovali)


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
mceza píše:
Kdybych byl řidičem autobusu a viděl, jak na něj dobíhá věčný rejpal J*M*, tak ze strachu, že mě bude chtít veřejně označit jako řidiče, co někoho zabil (přitom ne vlastní vinou), tak jsem z rozjezdu pryč už ve 23:25...


to já bych počkal až bude ve dveřích.
a přivřel bych si ho do nich sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
mceza: mám stejný názor :D


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Kdybych byl řidičem autobusu a viděl, jak na něj dobíhá věčný rejpal J*M*, tak ze strachu, že mě bude chtít veřejně označit jako řidiče, co někoho zabil (přitom ne vlastní vinou), tak jsem z rozjezdu pryč už ve 23:25...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Citelis NEUMÍ zavřít dveře bez zvukového znamení
Tuším PvvS (nebo to byl Fixi?) posílal kdysi dávno stížnost na prakticky neslyšitelné zvukové znamení Citelisu a následné přivření dveří, načež se zjistilo, že si to řidič samovolným nedovoleným zásahem odpojil.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jezour píše:
J*M*: Citelis NEUMÍ zavřít dveře bez zvukového znamení, tady se stížností neuspějete.

To jsem čekal, že se mi to někdo bude snažit namluvit (já nic neslyšel a ani neviděl), i kdyby to tak bylo, tak je chyba na straně řidiče, který stál jako první a sledoval snahu cca 7 cestujících doběhnout po silnici z opožděné 94 (pohybujících se v trase jeho jízdní dráhy) na čtvrtý peron a ozval-li se signál, tak to mohlo jedině díky délce signálu být ve chvíli, kdy nejrychleji dobíhající byly ještě před čelem jeho vozu a nemohl tušit, zda někdo z nich se nebude na místě garantovaného přestupu snažit nastoupit (a navíc tím, že stanicoval se zavřenými předními dveřmi zdržoval nástup cestujících, kteří z viny DP, ne vlastní, byli nuceni dobíhat). O podílu dispečera snad ani nemusím diskutovat, nastoupit do prvního autobusu na prvním peronu (odjel-li ve stejnou dobu, jak odjel řidič autobusu, v kterém jsem cestoval) by nestihl ani Nurmi.


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Robert píše:
Mtm: Možná kdyby přelezli u Semilassa, tak se jim to nestane...


Jenže tam zase většinou stojí překážka v podobě semaforu a přespříliš dlouhé červené pro chodce.Minule jsem tam přestupoval ze 6 na 42 , měl jsem náskok 3 minuty a stejně díky dvouminutovému čekání na semaforu mě málem ta 42 ujela a to jsem musel utíkat , abych ji stihl. :roll:


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Některé rozjezdy se "předhlásí" z dispečinku dopředu řidičům generální výzvou - "rozjezd dle palubního počítače". Používá se v případě, že jsou vozy pár minut před příjezdem na spojení všechny v režimu včas (= do -2).
J*M*: Citelis NEUMÍ zavřít dveře bez zvukového znamení, tady se stížností neuspějete.


Offline
99
07 srp 2013 14:49
Uf. Ako je vôbec možné, že cestujúci nedostali ani možnosť prestúpiť? Doteraz som žil v tom (a teda dúfam, že toto bola len nejaká nešťastná výnimka), že ak sa niektorý z autobusov spoždí, odjazd sa posunie, aby tam bol rozumný čas na prestup. Z toho, čo popisuješ ty, to tak rozhodne nevyzerá.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rem píše:
Před zavřením dveří hučí, pokud vím, ...

Určitě? Včera jsem v 23,30 měl jinou zkušenost. Přijel jsem opožděným autobusem linky 94 směr Přízřenice cca vteřinu před 23,30 přímo na odjezdovou zastávku v místě náhradní dopravy ČD, odkud jsem zrychleným přesunem přímým směrem bez dodržování pravidel silničního provozu se snažil dostat na čtvrtý peron (byl jsem cca uprostřed peletonu) a chtěl nastoupit do prvního autobusu. Měl jsem smůlu, první dveře byly zavřené (byly na peronu před zábradlím, ne jak většinou bývají až za zábradlím mimo peron), tak jsem přeběhl k prostředním dveřím. V okamžiku kdy jsem dostoupil pravou nohou do autobusu se začaly dveře bez jakéhokoli signálu zvukového, či světelného, zavírat. Setrvačností se mi dostaly do dveří ramena a rukama jsem instinktivně dveře rozrazil. Dveře se kousek vrátily a zůstaly v polootevřené poloze, nastoupil jsem, vyměnili jsme si s řidičem "vřelé pozdravy" zakončené mým konstatováním o podání stížnosti na patřičná místa, pak řidič opět zavřel dveře (opět jsem žádný signál nezaregistroval), nastartoval a odrazil od peronu. Posledního cestujícího z 94, snažícího se přestoupit, míjel čelem u zadního čela přístřešku podchodu. Na table vozu Citelis 12M v té době svítil čas 23,31 a svítil tam i na příští zastávce. Kdybych měl foto řidiče, určitě bych ho zveřejnil, takhle mohu poskytnout jen číslo vozu, linku, místo, čas a kurz na tabulce (což poskytnu patřičným pracovníkům DP)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
No, to je pravda. S plnou automatizací asi nelze ve městě počítat :-D


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Mauricio: Nahradit dvojče dvěma sóly má ovšem jednu postatnou nevýhodu, a sice, že se musí zaplatit dvakrát tolik řidičů


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A já se domnívám, že za ideálních podmínek, které tady samozřejmě nejsou (100% preference na křižovatkách, kvalitní tramvajové tratě, kvalitní trolejové vedení, oddělené tratě), lze jezdit s krátkými vozy (1xVJ) v "dohledné vzdálenosti", tzn. interval na délku jednoho až dvou zastávkových úseků (trolejbusy a autobusy pochopitelně dle významu linky). Pokud by k tomu ještě byly služby na úrovni 21.století, tak by to zákazníky přitáhlo. V současné době plno lidí volí IAD a ne, že bych se jim divil. To, že Brno jde cestou prodlužování intervalů (maskujících se někdy za zkapacitňování spojů), zákazníky akorát tak odrazuje.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 říj 2024 20:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]