Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 51 z 76    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 76  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V zahraničí se to dělá mnoha způsoby. Napadají mne dva příklady. Kdysi jsem četl, že zadávací dokumentace pro VŘ na tramvaje pro Portland, které nakonec dodal Inekon, měla asi 300 stran, ve kterých bylo do detailu popsáno, jak má tramvaj vypadat. Tohle je podle mě ta lepší cesta.
Jinou cestu zvolili v Německu, kde v jednom městě bylo výběrové řízení na nové tramvaje, a kritéria byla cena, parametry tramvaje a design. Přihlásili se tam němečtí výrobci a Škoda. Škoda nabídla tramvaj 15T, která byla parametricky nejlepší a ještě k tomu nejlevnější. Za design však dostala 0 bodů, jeden německý výrobce naopak plný počet bodů. Díky/kvůli tomu Škoda prohrála a dál se nakupují německé tramvaje.

Třetí cesta je zahrnout do výběrového řízení průměrnou cenu na provoz vozů včetně veškerých oprav, spotřeby a podobně. Nebo rovnou mít údržbu vozidel jako součást kontraktu. Ale to se v našich podmínkách moc nevyskytuje.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Výbavu a některé vlastnosti lze dát přímo do podmínek výběrka. Jen to musí být odůvodnitelné a nějakým způsobem to musí splňovat více výrobců, aby nebylo vše tak snadno napadnutelné. (a podle dnešního zákona se tuším VŘ přímo ruší, když není dost soutěžitelů)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
A jak ty výběrka teda dělají v zahraničí, když tam jsou vozy trochu jinačí liga, i co se vybavenosti týče?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
A kdyby byla ta kritéria jiná, zase se najde někdo, kdo to bude zpochybňovat...
Důraz na cenu ve VŘ je, i kvůli legislativě ohledně veřejných zakázek, realitou a jen tak se to nezmění.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
TMB píše:
Další otázka je proč je jediným kritériem cena. Co spotřeba, další provozní náklady, ceny ND atd.

Ještě tam byly další 2 kritéria (dveře, ceny ND), ale cena tvořila bohužel 75%.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
To že vyhrál zliner beru, ok, přihlásil se i Tezas, ok, byl dražší tak nic,ale kde je napsané, že Zliner dodá dva typy autobusů? proč dva? vždyť to je absolutně nevýhodny?nebo se pletu? Když Zliner nabízel Iveco, Tezas dle jejich webu nabízí také Iveco, proř tedy 6 Sor a 6 Iveco? jak se tam ten Sor připletl?


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Já na tom nevidím nic divnýho, prostě TEZAS i ZLINER jsou dealeři Iveca a TEZAS nabídl vyšší cenu, protože zřejmě chtěl vyšší provizi a tím prohrál VŘ. Většinu nových busů dodával právě TEZAS do Brna, takže se teď spíš karta obrátila

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
TMB píše:
No, otázka je, co nabízel ten Tezas. Jestli jen nedělal křoví...

Tohle je realita veřejných zakázek. Mám spřátelenou firmu, která dá méně výhodnou nabídku, aby měl DPMB z čeho vybírat. A s opravdovou konkurencí se dohodnu, že do Brna dám nabídku já, a Ostravu zase přenechám jim...


Offline
821
25 led 2006 09:46
Jistě, ale pokud nejde o politickou tlačenku "oblíbeného" výrobce, nemělo by nic brátit, aby DP dal do kritérií vyhodnocení nabídek třeba 50% pořizovací cena a zbytek např. nacenění vybraného sortimentu náhradních dílů, zaručenou max. spotřebu PHM a třeba garanci max. % správkového stavu.
To, že se koupí dva typy autobusů je divné. Mohlo by to ale přinést možnost reálného srovnání právě zmíněných parametrů a pro VŘ na dalších 88 plynobusů získání zkušeností s tím, který je vhodnější. Obávám se, že na to ale nebude dost času.
Už toto VŘ mělo být s opcí na další vozy s tím, že poměr objednaných vozů může být změněn.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
TMB píše:
... Co spotřeba, další provozní náklady, ceny ND atd. ...

To už nikoho, o tom rozhodujícího, nezajímá, hlavně, že mohu před volbami se pochlubit úsporou (koho by zajímalo, že se taková "úspora" pořádně prodraží), vždyť to dnes všichni řídí stylem "po mně potopa ..." a ten, kdo se tímto neřídí, nemá díky "inteligenci" voličů šanci uspět


Offline
821
25 led 2006 09:46
No, otázka je, co nabizel ten Tezas. Jestli jen nedělal křoví - ty ceny jsou až moc podezřele podobné. Další otázka je proč je jediným kritériem cena. Co spotřeba, další provozní náklady, ceny ND atd.

Který hospodář pečuje řádněji - ten, co při nákupu ušetří 600 000,- Kč nebo ten, co ušetří třeba miliony na provozních nákladech?


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Říká se tomu porušení povinnosti péče řádného hospodáře, kdy při škodě nikoliv malé (od 25.000 výše) jsou ukládány nepodmíněné tresty. NIKDO si nelajzne zadat výběrové řízení s jediným kritériem (=cenou) někomu, kdo není nejlevnější.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Jako že by těch 600 tisíc rozdíl byl hroznej problém, když už vytáhnu z kapsy přes 70 miliónů


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Zase cenou, achjo...

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Výběrko na plyňáky vyhrál ZLINER:

Výsledky


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Vzhledem k tomu, že se nám po Brně pohybuje jeden Solaris (Škoda Perun) se mi vybavila jedna otázka, která už mě delší dobu zajímá.

Týká se čelního skla, do Brna má přijít 36 nových kloubáků a co jsem vypozoroval z jiných měst, tak jsem narazil na přední sklo dělené i nedělené.

Takže jaká skla budou mít ty naše kloubáky? Ty skla se dodávají na přání zákazníka, nebo dělený skla se používali u starších sérií a k dostání už nejsou?

Zajímal by mě i váš názor na dělený skla, já jsem na ně tak trošku úchyl a za každý kloub s děleným sklem budu vděčný sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Viz Chatův příspěvek 2 strany zpět. :-)

chat-maniac píše:
Už několik dní nám na vozovně visí informace, že od půlky června začnou chodit první kusy plyňáků, konkrétně 6ks Citelisů CNG a 6ks SOR NBG včetně k nim příslušných prospektů a informace, že od stejné doby bude v provozu i plnička.
Fuj fuj a třikrát fuj. Snad nám tyhle pseudobusy nedají na zálohy nebo mě zase za nějakou kritiku nepošlou na trhačky nebo kam ty ksindle dají ](*,) blee

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
A kdy se na ty plyňáky můžeme zhruba těšit?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
takze to bude mestska Sorka - 4 dvere, primestskej citelis - 3 dvere :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Chat-maniac: někdo tu psal, že termín "příměstská varianta" není ten pravý. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
A kde je teda ta příměstská varianta?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Sorka bude 4dveřová, Citelis 3dveřový.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Jak uz tu bylo nekde napsane, na vozovne je jen papir, ze prijde 6 citelisu a 6 Sorek v plynovem provedeni a solo, na letaku je 4dverova sorka, to ale neznamena, ze bude ctyrdverova, je tam vyveseny klasicky, letak co se daval treba na veletrhu a podobne.Citelis je na letaku klasicky tridverovy.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
No 150 km asi těžko. To si pleteš s elektrobusy... Kapacita nádrží na plyn má vydržet s rezervou na celodenní službu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
47
25 čer 2013 00:19
chat-maniac píše:
Už několik dní nám na vozovně visí informace, že od půlky června začnou chodit první kusy plyňáků, konkrétně 6ks Citelisů CNG a 6ks SOR NBG včetně k nim příslušných prospektů a informace, že od stejné doby bude v provozu i plnička.
Fuj fuj a třikrát fuj. Snad nám tyhle pseudobusy nedají na zálohy nebo mě zase za nějakou kritiku nepošlou na trhačky nebo kam ty ksindle dají ](*,) blee


Je v těch prospektech zda se jedná o čtyřdveřáky nebo třídveřáky?

Jinak, pokud vám tak mají plyňáky dojezd asi 150km a to na celodenní provoz na většině linek nestačí. Půjdou právě jen na ty trhačky nebo je možné je na některých linkách provozovat celodenně? Na takové a-75, která končí většinu spojů ve Voz.Slatina se dá i během dne doplnit zásoby plynu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1893 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 76  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2024 01:49
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]