Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 20 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Tak to jsem nepochopil, tady se milion příspěvků věnuje nutnosti posílit dopravu mezi hl. nádražím a Řečkovicemi a hl. nádražím a Technologickým parkem a najednou tu je návrh posílit Hl. nádraží a Komárov.

A když jsme u těch jednosměrných posílení, co zavézt posilovou linku (označení je úplně šumafuk) Vozovna Medlánky - hl. nádraží - Technologický park- vozovna Medlánky během dopolední špičky a protisměrnou v době odpolední špičky?


Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
Když se bavíme o těch jednosměrných (nulosměrných :D) posilách, tak úplně konkrétní návrh:

ranní špička:
1 Řečkovice - Ečerova interval 4-6 minut, Ečerova - Řečkovice interval 5 minut
7 (1) Vozovna Medlánky - Nové sady-smyčka interval 10 minut
12 Komárov - Technologický park interval 3-3-4 minuty, Technologický park - Komárov interval 4-6 minut, Nové sady - Komárov interval 10 minut

odpolední špička:
1 Řečkovice - Ečerova interval 5 minut, Ečerova - Řečkovice interval 4-6 minut
7 (1) Nové sady - Vozovna Medlánky interval 10 minut
12 Komárov - Technologický park interval 4-6 minut, Technologický park - Komárov interval 3-3-4 minuty, Komárov - Nové sady-smyčka interval 10 minut

Mimochodem, kromě 25 a 26 funguje obdobné řešení ke spokojenosti všech na 33 a 77, což je úplně totéž v bleděmodrém (převažující poptávka na jedné lince do centra a na druhé lince z centra). Ale co pak s LF2+LF1? 8-)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Pro všechny:
Nikoho jsem se NIKDY nesnažil přesvědčit, aby čísloval od 0. Je mi to jedno. Jen mi vadí vynechávání čísel (což je ale můj problém) a když bych navrhoval další linky, využil bych čísla, abych ty díry zalepil. 0, 7.
Co jsem dělal bylo prezentování argumentů pro 0 (a světe div se, i pár pro 1). To je všechno. Číslujte si jak chcete, ale nikdo mi nebude brát právo číslovat od 0. Že ano, programe BAHN? Výběr všech kurzů pomocí zadání -1, jinak regulérní čísla začínající od 0, s tím, že implicitně by tam byla 1. Jak se to dotkne lidí, co od 0 nečíslují? NIJAK. Jak se to dotkne mně? Konečně budu moct použít svůj matematický model.
Záporné identifikátory nejsou v programech nic nového. Filezilla server má dokonce -1 a -2. A je tam problém? Ne. :-D Proč by? :-D
Je to hodně OT, ale i tak bych chtěl požádat o zachování. Aspoň na nějakou dobu. A nadále se o 0 nebudu vyjadřovat (alespoň se o to pokusím).

Abych se vyjádřil k tématu, na ty posily mi přijde lepší použít současný systém, co je na lince 12. S tím, že by pro linku 1 jezdily z VM, podle čehož by se upravil JŘ pro Řečkovickou smyčku. Spoje by ráno a odpoledne jely na hlavňák, tam by se převklékly za 12. Komárov by přišel o posilu, ale upřímně řečeno, on jí nepotřebuje. 1 je ale nutné posílit víc, než 12. Takže když by to zrovna nejezdilo do takového Učka (VM, hlavňák, TP a zpět po stejné trase), tak by posila 1 (na které by lítaly kurzy linky 12) mohly být zakončené v novosadské smyčce.

A když jsme v tomhle tématu, návrat linky 7 by mi nepřišel marný. Ze Štefánikovy čtvrti podél 5 na Jugoslávskou, kde by sjel dolů na Cejl, hlavňák, a pak podél 8 na Švermovu. V K2, 10 min. Jedno sídliště by bylo rádo za přímý a rychlý spoj na nádraží. A Starolískováci…by prostě měli další linku.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
b0: Označení je ale nuloznačně problém, který je třeba vyřešit na nultém místě.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Tak se mi zdá, že v podstatě všichni souhlasí s konceptem jednosměrných posil linek 1 a 12, ale ta největší diskuse se vede o tom, jak budou označené :D

(jednosměrné nebo je to správně nulosměrné?)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi:
poznámky v JŘ: viz Alanisův příspěvek, proč nevyužít poznámek.
číslování od 0: nula vždycky zůstane nulou, s tím nic nezměníš. Jak už tu kdysi někdo psal, můžeme tě považovat za nulu. :pray:
Asi ne jen tak pro nic za nic není nula přirozeným číslem. A můžeš hádat, proč se přirozeným číslům říká přirozená.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Naxashi: To je fakt marné, odpovím ti do pošty, až budu mít čas.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Yakuzza: Nejvíc funny věc je, že číslování od 0 doopravdy dává větší smysl, než s posunem od 1. Problém je v tom, že lidi jsou zvyklý na 1, a 0 nepřijmou protože je to něco jiného, co neznají, apod. A samozřejmě je to taky tím, že to navrhuji já.
Anyway, k tématu. Říkám si, proč vlastně zavádět novou linku? Proč nevyužít poznámek?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Naxashi, gratuluji. S tou svou nulou jsi se stal podobně otravným trollem jako goldfinger.

EDIT: Ty "fff" v jeho nicku jsem nenapsal schválně, to jsou asi humory.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
No teď mi došla ještě jedna věc. JŘ jsou už tak někdy natřískané, kdyby se tam měli přidávat další spoje s poznámkou, že jede jen tam a pak jako jiná linka pokračuje jinam... Pravda, 7 je lepší řešení než převlíkání 8-[

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Alanis: převlíkání mi nepřijde jako šťastné řešení. To by se taky (v bezvýlukovém stavu) mohla d-11 vést jako 3->9. Je to stejný princip, kdy tu linku radši označím jinak, než aby na trase měnila číslo.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nepochopil jsem dvě věci, proč chcete každou větev značit jinak? Tak ráno bude jezdit sedmička jen VM-HN-TP a odpoledne opačně. Přeci jen operativní odklon je většinou chvilková záležitost, která bude dělat zmatky pokaždé, kdežto označení každé větve dodatkovým písmenem bude dělat zmatek furt :lol:

No a druhá věc, kterou jsem nepochopil, proč vlastně chcete vytvořit novou linku 7? Proč to nemůže být 1->12 TP přes HN, 12->1 VM přes HN?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nemyslím si, že by A a B rozdělení bylo nutné, ale může být. To spíš by možná stálo za úvahu vést tyto linky jako 1A a 12A (a nebo pod shodným označením - jiným číslem).


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Dřív nebo později se minimálně s d-12 bude muset něco udělat, protože nyní se tam dokončují II. fáze zástavby. Následně by měla začít výstavba III. fáze na poli nad smyčkou a završí to bytová zástavba IV. fáze. Takže poptávka, už po letních prázdninách se dost navýší.

b1: Tož ráno by jezdia d-7a no a odpoledne d-7b

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Přestavba toho čtyřlístku bude velmi záslužným počinem, protože tento typ křižovatky má kolizních míst jaxviňa. Domluví-li se město s ŘSD, že tam zapracuje prostup pro šalinu, tím lépe. Protažení z Komárova by potom nemělo být extrémně drahé - trať vede po rovině. Otázkou je, komu patří pozemku podél Hněffkovského. Každopádně terminál v Avionu by se dělal lépe, než v Komárově.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
Nesmysl, trať po Plotní může dobře sloužit i bez odsunuté role a pomůže zejména Zvonařce. Pokračování k Avionu by bylo fajn, ale prodražilo by ho mimoúrovňové vykřižování s D1. Možná by se kvůli tomu musela zrušit cyklostezka


No, vzhledem k plánované kompletní přestavbě křížení D1 x D2 (už ne formou čtyřlístku), by se případně mohlo počítat s vedením tramvajové trati tímto uzlem. A nemyslím, že by cyklostezka musela ustoupit, ta vede hodně mimo.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
goldfinger píše:
Možná by se kvůli tomu musela zrušit cyklostezka

To by nejeden zdejší diskutující zaplesal... A další hořce zaplakal... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nesmysl, trať po Plotní může dobře sloužit i bez odsunuté role a pomůže zejména Zvonařce. Pokračování k Avionu by bylo fajn, ale prodražilo by ho mimoúrovňové vykřižování s D1. Možná by se kvůli tomu musela zrušit cyklostezka


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Kdyby bylo po mém a mohl rozhodovat o miliardách, pak bych tramvajovou trať do Komárova totálně zrekonstruoval a trať protáhl směrem "někam kamkoliv" k nákupním centrům, kde by vzniklo obří parkoviště P+R a terminál IDS.

Stačí maličkost, odsunout nádraží. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Sice jsem četl jenom kousek vlákna, těch příspěvků je opravdu hodně, ale můj názor k fungování MHD, nejen v Brně:
MHD je určitá služba, která nefunguje zcela stejně jako jiné soukromé firmy. Lafferova křivka je tu hodně posunutá a se současným tempem zdražování MHD se vydáváme cestou Anglie (atp.), kde jsou jízdenky drahé a MHD používá málo lidí.
Úbytek tržeb z jízdného může pramenit z tří věcí - zaprvé zrušení 10minutové jízdenky, zadruhé osekání ranní i odpolední špičky, zatřetí i malé změny ve vedení linek působí k úbytku cestujících. Těch vlivů je víc.

MHD je zároveň nástroj, jak omezit automobilovou dopravu ve městě. To se u nás neděje, škoda. Ale další potenciální zdražování by opět vyštvalo nemalou část lidí z MHD. Tato služba je pro město potřebná - místo 50 aut s jedním pasažérem (řidičem) stačí, aby jel 1 autobus. Pokud se zdražuje a osekává MHD rychleji, než roste inflace (což tak v posledních několika letech bylo), pak podporujeme právě těch 50 aut před jedním autobusem.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
O tom nepochybuji, jen bych pak měl obavy, aby to d-12 zvládala. P+R v Brně chybí o tom žádná, jen si myslím, že by bylo logičtější ho postavit u vlaku, třeba v Chrlicích, kde má vlak ještě kapacitní rezervu. Jen se obávám, že v Chrlicích by asi místní z P+R nadšení nebyly :-k

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
peno píše:
Jezour: Až na to ukončení 109 v Sokolnicích se v podstatě shodneme. Je sice fakt, že vlaky ze Sokolnic ještě kapacitní rezervy mají, ale terminál v Sokolnicích už ne. Navíc, jak jsem už zmínil, od zavedení IDS JMK lidí v autobusech ubylo, tedy těch mezi Hodonínem a Kašnicemi, protože lidé od Klobouk po Telnice jsou naopak spokojení a tam naopak přibývali. Jenže kdyby se to ukončilo v Sokolnicích, tak jednak hrozí, že dost lidí stejně přesedne do a-40 a ne do vlaku, ale hlavně mám obavy, aby to nevyhnalo většinu lidí z Mutěnic a Čejče do aut a pak už by byly zácpy nejen v Brněnských Ivanovicích a Komárově, ale i mezi Čejčem a Brnem. Naopak ukončení někde u d-12 v oblasti jihu Brna by mohlo být pro většinu lidí ještě přijatelné.
Navíc bych dodal ještě jednu podmínku pro ukončení linek u tramvaje a to postavení tramvaje na Plotní, protože jinak opravdu nevíme, kdy se nám Dornych rozsype a bude stejně potřeba ty autobusy alespoň na Úzkou vést.


Děkuji za věcnost, vstřícnost i konkrétní návrhy. Teď už mám z debaty s Vámi dobrý pocit (a ne jak před tím, kdy jsem myslel, že se vzájemně slovně fackujeme). I já teď trochu vyměknu a řeknu něco, co byste si asi ráno ani včera večer netipl - pokud zůstane současný stav infrastruktury Komárov, pak sloučení 40+50 či 49+59 má smysl jenom a pouze ekonomický, ale nové zákazníky do IDS nepřiláká. Kdyby bylo po mém a mohl rozhodovat o miliardách, pak bych tramvajovou trať do Komárova totálně zrekonstruoval a trať protáhl směrem "někam kamkoliv" k nákupním centrům, kde by vzniklo obří parkoviště P+R a terminál IDS. Při současném intervalu na lince 12 a při přísné kontrole návazností autobusů (prostě neodjede, dokud nepřijede daný kurz linky 12 s přiměřeným časem na přestup (+- výjimky špičky při intervalu 200 sekund)) počet uživatelů MHD (konkrétně linky 12) naroste, to se s Vámi vsadím o co chcete.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour: Nic ve zlém, ale obávám se, že bude spíše výjimka. Na Kaštanové se po loňských změnách provoz opravdu zahustil. Ostatně i ta čísla o snížení příjmů z jízdného to napovídají.

k.ondra89: Kolikátou už? sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Rozsypání Dornychu už snad nehrozí. DPMB na letošek avizoval jeho rekonstrukci.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Alanis píše:
Pokuď má tramvajová doprava v Brně tvořit páteř MHD, tak by tomu měla v první řadě odpovídat infrastruktura. Oni si lidi moc dobře rozmyslí, jestli ráno nastoupí do autobusu, který je doveze jen na pseudo-přestupní uzel Komárov, kde jim to před nosem ujede, šalina vymrzlá (jak už to u elektrické trakce bývá) a pak se budou doslova drncat po Dornychu závratnou rychlostí, aby dojeli na Úzkou.

Ano, s tou infrastrukturou plně souhlasím, ta je v žalostném stavu. Tedy provokativní otázka - koho mám na podzim volit, aby s tím něco udělal?
Alanis píše:
Zrušení a-63 je zářným příkladem jak vyhnat lidi z MHD. DPMB ušetří vozokm, cestující ušetří peníze za šalinkartu :applause:

Znáte někoho takového? Mám v práci kolegu z Chrlic (bydliště u zastávky Šromova, přesto na 78 vleze jen v nejnutnějším případě do Olympie a nadává jak špaček na cenu doplatkové jízdenky), který za časů linky 63 docházel pěšky na náměstí a jel 63 na Úzkou a do práce pak pěšky, teď chodí pěšky na chrlické nádraží a jede vlakem. Přísahám, že je teď spokojenější, vyměnil autobus za vlak, což je (podle mě) ideální stav integrované dopravy. Šalinkartu platí dál a své místo v autobuse uvolnil. Vzhledem ke kapacitním rezervám na 59 (asi) není sám.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 26 lis 2024 06:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]