Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 21 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour: Až na to ukončení 109 v Sokolnicích se v podstatě shodneme. Je sice fakt, že vlaky ze Sokolnic ještě kapacitní rezervy mají, ale terminál v Sokolnicích už ne. Navíc, jak jsem už zmínil, od zavedení IDS JMK lidí v autobusech ubylo, tedy těch mezi Hodonínem a Kašnicemi, protože lidé od Klobouk po Telnice jsou naopak spokojení a tam naopak přibývali. Jenže kdyby se to ukončilo v Sokolnicích, tak jednak hrozí, že dost lidí stejně přesedne do a-40 a ne do vlaku, ale hlavně mám obavy, aby to nevyhnalo většinu lidí z Mutěnic a Čejče do aut a pak už by byly zácpy nejen v Brněnských Ivanovicích a Komárově, ale i mezi Čejčem a Brnem. Naopak ukončení někde u d-12 v oblasti jihu Brna by mohlo být pro většinu lidí ještě přijatelné.
Navíc bych dodal ještě jednu podmínku pro ukončení linek u tramvaje a to postavení tramvaje na Plotní, protože jinak opravdu nevíme, kdy se nám Dornych rozsype a bude stejně potřeba ty autobusy alespoň na Úzkou vést.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Jezour píše:
Vtip celé optimalizace spočívá v tom, že jede pouze nejnutnější minimum linek v extrémně krátkých intervalech - takže přesně jak píšete - z jihu do Komárova, tam extrémně často tramvaj na Zvonařku, z ní extrémně často okružky a z nich 1-2 přestupy na cílový směr. Při této organizaci dopravy (velká frekvence minimálního počtu linek + absolutní garance radiálních návazností) celková jízdní doba klesá, počet cestujících narůstá a tržby též.
Bohužel problém je v tom, že se musí využívat již existující kolejová a trolejová infrastuktura a na stavbu nové nejsou peníze, takže jsou v síti i nesystémové přestupy.
Kdyby nemusely například na linkách 25 a 26 jezdit trolejbusy, tak by dávno mohly být prodlouženy na Jírovu, a pro část sídliště by se odstranil jeden přestup, který je nesystémový. Podobně třeba linka 5 ze ŠČ, kdyby byla linka 5 autobusová, nebo se dávno dostavěla trať po lince 46 na Haškovu, tak by též odpadl jeden nesystémový přestup.

Jenomže toho se nedočkáme, protože peníze na prodlužování tratí (do sídlišť postavených i před 40 lety) nejsou, a na nahrazení všech těsto spojů autobusy (naštěstí) není dostatečný vozový park.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Jinak idea je sice pěkná a v roce 1995 byla dobře nastartovaná, ale od té doby to jde pomalu do kytek. Minimální investice do přestupních uzlů, narušování koncepce (osekávání tramvají do uzlů), neodstraňování bariérovosti v uzlech, u většiny minimální zázemí. Navíc co udělali s dopravou na Zvonařku je také výsměch. Nebo si vemte, jak ukončili linku 59 v Komárově a potom se tam na ostrůvek nevešla 50. Ani nevím jestli s tím už něco udělali. Místo investic do infrastruktury se pak dělají nesmyslné závleky (linka 61). Mám pocit, že Brno to v tomto ohledu strašně zanedbává. Pak nemá prachy a akorát něco poškrtá, ubude cestujících, takže zase nemá prachy a zase něco škrtne. Před volbama se to samozřejmě slavnostně posílí, aby to po volbách osekalo ještě víc.
Jinak navíc časem doufám, že někdo zváží expresní spoje s minimem zastávek mezi uzly. Ale na větší rozšíření to chce mít dostavěný okruh.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jezour: Ad spojení 40+50: Výhody jsou mi celkem jasné, ale napadá mě... Co zpožďování, není to náhodou na lince 50 celkem problém, který by mohl plynulost celkem narušit?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Pokuď má tramvajová doprava v Brně tvořit páteř MHD, tak by tomu měla v první řadě odpovídat infrastruktura. Oni si lidi moc dobře rozmyslí, jestli ráno nastoupí do autobusu, který je doveze jen na pseudo-přestupní uzel Komárov, kde jim to před nosem ujede, šalina vymrzlá (jak už to u elektrické trakce bývá) a pak se budou doslova drncat po Dornychu závratnou rychlostí, aby dojeli na Úzkou.

Zrušení a-63 je zářným příkladem jak vyhnat lidi z MHD. DPMB ušetří vozokm, cestující ušetří peníze za šalinkartu :applause:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Peno: výborně, konečně shoda, děkuji. Takže po vybudování terminálu v oblasti Brno-jih (Komárov to opravdu nebude, o parkoviště je eminentní zájem ze stran developerů) ukončení (mnohem lepší než plánované propojení) městských linek tam a regionální busy raději k vlaku v Sokolnicích - v tom se shodneme? Pokud ano, tak vlastně bojujeme za totéž, tedy za efektivitu provozu MHD a dokonce i IDS :) Ještě jednou děkuji a přeji pěkný den.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Pavel: Díky, jsem rád, že alespoň někdo mě podpořil a nemyslí si, že jen emocionálně blábolím. Také jsem pro ukončení linek v přestupních uzlech, ale v Komárově žádný přestupní uzel. Až tam jednou bude, tak ať se tam pro mě za mě ukončí všechno od jihu (kromě a-67 samozřejmě), klidně i 109. Ale do té doby raději nesahat na něco, co funguje, navíc od zrušení a-63 už dost na hraně.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Pavel: díky za korektnost. Vtip celé optimalizace spočívá v tom, že jede pouze nejnutnější minimum linek v extrémně krátkých intervalech - takže přesně jak píšete - z jihu do Komárova, tam extrémně často tramvaj na Zvonařku, z ní extrémně často okružky a z nich 1-2 přestupy na cílový směr. Při této organizaci dopravy (velká frekvence minimálního počtu linek + absolutní garance radiálních návazností) celková jízdní doba klesá, počet cestujících narůstá a tržby též.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Jezour píše:
Čistá fakta: tržby za rok 2013 o 31.900.000 nižší než za rok 2012 a příspěvek města 2013 úplně stejný jako 2012

To mám tedy chápat tak, že optimalizace, která ušetřila 50 miliónů zároveň přinesla o 30 miliónů nižší tržby? Tak to je teda výborná optimalizace linek. S jezourem souhlasím pouze částečně. Dle mého názoru by autobusové, ale i trolejbusové linky měly být ukončeny v přestupních uzlech na okraji Brna, z kterých pojedou nejen tramvajové linky (nejlépe na Českou i nádraží), ale i tangenciální linky. Bohužel jezour toto vede dost do extrému, kdy víceméně chce řešení, že přijedu autobusem, pak přesednu na tramvaj, pojedu zastávku, dvě, přesednu na tangenciální linku a případně se mi celý proces opakuje na druhé části trasy. Krásný příklad je jeho Komárov, přičemž přes něj nejezdí okružní linky. Nebo kdysi tuším zmiňoval, že by bylo ideál všechny linky jedoucí na Mendlák ukončit v Pisárkách. Tedy se pak ale počet přestupů může vyšplhat třeba na 4-5. Takže pak cestující opouští MHD a bere auto. Ucpává silnici, autobusy nabírají zpoždění, DPMB má nižší tržby a autobusy stojí v kolonách. Druhý problém je, že DPMB začíná osekávat tramvajovou dopravu do koncových úseků, viz Bystrc a nově třeba Lískovec, kde jsou právě přestupní uzly. Mi třeba nevadí, že linka 6 jezdí mimo špičku po 10 minutách, protože vyjdu tak, abych na ni došel akorát. Ale kdo jede z Ostopovic, tak mu 6 ujíždí před nosem, tak prostě 10 minut čekat při přestupu je moc. A zvlášť pokud vezmeme jezourovy názory, tak aby čekal 10 minut a mohl jet třeba dvě zastávky, aby zase přestoupil, protože souběh tramvaje a autobusu na jednu zastávku je nehorázné plýtvání.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Zkrácením 40 do Komárova a propojením s linkou 50 se v pracovní den ušetří 842 vozokilometrů a klesne výkon služeb o 45,5 hodiny a počet vypravených kloubů o 3. Vím, že to Peno nebude chtít slyšet, ale už je to i propočítané. Další prozrazovat nebudu, nebo tady Peno začne organizovat protestní akce ještě před uskutečněním :)


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
peno píše:
Miropiri: Ta úprava a-48 zní zajímavě, ale má jeden podstatný háček, v současné době totiž jezdí 48 a 40 ve vzájemném prokladu a je logické, že kdyby 48 zmizela, musela by se posílit 40 a to znamená posilování kloubové linky, takže ve výsledku dražší varianta.

Je mi jasné, že jezdí v prokladu, nicméně tím, že by se a-40 provázala s a-50, tak by to snad nakonec nemuselo být tak zlé. Navíc pokud a-40 zkrátím do Komárova, tak na tom nějaké kilometry taky ušetřím...tak myslím, že by to snad průchozí bylo. Navíc by už nenastávala situace, kdy jednou jede kloub a podruhé sólo a pak zase kloub a kloub. A kapacita kloubu bude větší než sóla, tak se tím i zvýší kapacita...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Peno: Naštěstí jste Vy osobně neřekl ani jeden fakt, zato tady dáváte průchody jen svým pocitům, což o Vás vypovídá vše. I tak vám děkuji za korektní diskuzi, ještě Vám chybí sklouznout k osobním útokům (to je ta poslední fáze :applause:)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Miropiri: Ta úprava a-48 zní zajímavě, ale má jeden podstatný háček, v současné době totiž jezdí 48 a 40 ve vzájemném prokladu a je logické, že kdyby 48 zmizela, musela by se posílit 40 a to znamená posilování kloubové linky, takže ve výsledku dražší varianta. Ale možná by pak stálo za to přetrasovat a-78 jako posilu 40, protože ve směru z Tuřan do Slatiny by ji 48 nahradila. Jen je otázka co pak s tím zbytkem trasy a-78 ze Slatiny do Líšně a Židenic.

Jezour: Takovou demagogii jsem dlouho neslyšel. Proč v roce 2013 ubyli cestující? No protože se škrtalo a spousta linek změnila své líta zavedené trasy. To je jednoduchá rovnice. Když se budou rušit další linky, zejména tak důležité jako a-67, tak odejdou další cestující, tak prostě ubydou další cestující a přesednou do aut. Tak jen směle do toho a ucpěte Brno. Ale neříkejte, že jste nebyl varován.

Aldin: Asi taková fakta, jako že nebe je zelené ](*,)

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Aladin (i ostatní): děkuji Vám za podporu. Už jsem si zvykl, že mé názory na tomto fóru jsou výrazně menšinové, takže každá podpora potěší.
Bohužel doprava v Brně (přesněji nejen v Brně, tak se děje všude) se stala zářným příkladem toho, čemu se říká Politikum (úmyslně s velkým P). To, co řeknou odborníci (za které bez výjimky pokládám celé oddělení Přípravy provozu (dříve Grafikony a Jízdní řády) DPmB), je na politické úrovni dost nechutně a účelově překrucováno, měněno apod. (a to ještě máme obrovské štěstí, že vedoucí Odboru dopravy Magistrátu města Brna je neskutečný fanda MHD, kdyby tam seděl klasický úředník... nechci ani domýšlet).
Miropiro: Nechme ten systém chvilku usednout, průzkumy se provedou v nejbližší době a optimalizační opatření následně přijdou.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Jezour píše:
To se Filipe právě děje nyní. Čistá fakta: tržby za rok 2013 o 31.900.000 nižší než za rok 2012 a příspěvek města 2013 úplně stejný jako 2012, vedlejší hospodářská činnost bez výkyvů = celkový propad je jasný (Ano, účetně je stále vykazován zisk - to je ale třeba u DP Praha taky ...) Při optimalizaci, kdy se přestane plýtvat (délka odpolední špičky, linka 67, souběhy se šalinami Komárov-Úzká(-28.říjen), linka 53 od Skácelky níž, tramvaje Pekařská..., nejnověji x5, soupravy na 5, x3 v luxusních intervalech ...), se dá rozumný rozsah dopravy udržet dlouhodobě. Takhle se budete každé dva/tři roky rozčilovat, jak se škrtá i tam, kde se škrtat vůbec nemusí (a navíc máte pravdu!!!, ale šetřit je vám proti srsti...)

Osobně doufám, že byť to bude znamenat zase další změnu jízdních řádů (například já jsem díky těm změnám ovlivněn změnami odjezdů linky 57 z Lesné do Útěchova a naopak, takže ty jízdní řády, co jsem ve firmě v Útěchově, kde dělám, chystal, jsou na dvě věci, ale chystat nové se mi fakt nechce, protože cosi mi říká, že změna přijde dříve nebo později), takže stávající stav výlukových opatření bude brzy vyhodnocen.

Pokud se tu mluví o tom, že linka 11 jezdí v úseku České - Mendlák zbytečně, no tak ji v tom úseku zrušme. Vozí linka x5 odpoledne po pěti minutách vzduch v úseku Lesnická - Janáčkovo divadlo? Fajn, dejme tomu interval 10 minut v tom úseku, ostatní spoje budou zajíždět na Zemědělskou. A pošleme tu linku x5 na hlavák, což bude přeci jen zajímavější konečná než Janáčkovo divadlo.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Filip Daněk píše:
Jezour: zřejmě je tvým cílem vyhnat všechny cestující z MHD, že?

na rozdíl od vašich ničím nepodložených "citátů" má Ježourova argumentace hlavu a patu a takřka pod vše, co zde uvedl, se můžu podepsat
dost z vás tady vidí linku a-67 jako fantastický zážitek a "výkvět" dpmb, ale je to přesně naopak, je to neodůvodnitelný pozůstatek výjimek ze změn reorganizace z roku 1995, za který tehdy někdo vlivný úspěšně zaloboval ... představte si, že by podobné autobusové spojení přes centrum "někam jinam za město", kam by se nám to napřímo líbilo, začala chtít Lesná, Vinohrady, Líšeň atd.
přiznejte si, že nejen a-67 ale i ostatní argumenty Ježoura jsou fakta, které se nedají relevantně zpochybnit !


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
To se Filipe právě děje nyní. Čistá fakta: tržby za rok 2013 o 31.900.000 nižší než za rok 2012 a příspěvek města 2013 úplně stejný jako 2012, vedlejší hospodářská činnost bez výkyvů = celkový propad je jasný (Ano, účetně je stále vykazován zisk - to je ale třeba u DP Praha taky ...) Při optimalizaci, kdy se přestane plýtvat (délka odpolední špičky, linka 67, souběhy se šalinami Komárov-Úzká(-28.říjen), linka 53 od Skácelky níž, tramvaje Pekařská..., nejnověji x5, soupravy na 5, x3 v luxusních intervalech ...), se dá rozumný rozsah dopravy udržet dlouhodobě. Takhle se budete každé dva/tři roky rozčilovat, jak se škrtá i tam, kde se škrtat vůbec nemusí (a navíc máte pravdu!!!, ale šetřit je vám proti srsti...)


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Jezour: zřejmě je tvým cílem vyhnat všechny cestující z MHD, že?


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Když už jsme tady začali řešit po delší době smyčku Komárov jakožto možné místo pro ukončení autobusů od jihu s přestupem na tramvaj, tak mi to připomnělo, že jsem ukončení linky 40 v Komárově a její provázání s linkou 50 řešil na svém blogu v prosinci 2012, kdy se ukončila linka 63 a vznikla zkrácená varianta v podobě linky 59.

Jediný problém je nutná úprava prostoru u smyčky tramvají tak, aby se tam vlezlo více autobusů. Technicky vzato, pokud se nám zdá celková trasa linky 40 + 50 příliš dlouhá, tak by se v případě získaného prostoru navíc mohly realizovat i nějaké přestávky a tudíž by byl i vyrovnávací čas.

Každopádně jsem si tam hrál pak i s linkou 48...

"Od zastávky Vítězná linka 48 pojede ulicí Hanáckou (zde bude zajištěn přestup na linku 40) směrem na Slatinu. Dále pojede přes zastávky Černovická terasa II, Černovická terasa I, Ericha Roučky, Vlastimila Pechy a Těžební na ulici Olomouckou. Po stejné trase jako dnes jezdí trolejbusové linky 31 a 33 pak dojede ze zastávky Olomoucká - u školy na hlavní nádraží. Vznikne tak velmi zajímavé přímé spojení pro vesnice Prace a Kobylnice s Černovickou terasou."

Pak jsem tam měl i nějaké návrhy pro oblast Slatiny, ale to by asi neprošlo...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
peno píše:
ukončení na parkovišti neustále blokovaném kamiony,


Už přes půl roku je na to parkoviště v Komárově zákaz vjezdu nákladním automobilům. A z agentury JPP jsem slyšel, že tam má vyrůst další obchoďák... :pray:


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
b1: To je naopak velmi rozumné, že se tenkrát nešlo do extrému. Jeden problém, tedy ty intervaly a kapacitu tramvají, se už sice podařilo vyřešit, ale vyřešení dalších podstatných problémů je v nedohlednu. Prvním a nejpodstatnějším je, že tam v podstatě není kde další linky ukončit jinak, než nějakým nesmyslným kompromisem typu objezd bloku domů, navíc s levým odbočením z Hněvkovského na Kšírovu jako červavou třešničkou na žluklém dortu (a-59 a 509) nebo ukončení na parkovišti neustále blokovaném kamiony, navíc s přejezdem čtyřproudé silnice (a-50). Ukončit tam toho podobně prasácky víc, tak se to tam zablokuje. Další problém je neustále flikovaná trať na Dornych u které se nikdy neví, kdy se sesype a bude potřeba řešit náhradní dopravu. Toto jsou dva problémy, které dokud se nevyřeší, není rozumné do linkového vedení v této oblasti nějak vrtat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
peno: Je chybou, že linky od Brněnských Ivanovic nebyly zkráceny do Komárova již při reorganizaci v roce 1995 (i když je otázka, zda by byly to tehdejší tramvajové linky 9 v kloubech po 10 minutách a 12 napůl v kloubech v 8-12minutovém intervalu pobraly)

Jezour: Na spojení 40+50 si i tady na fóru stěžovali řidiči, že by to byla příliš dlouhá linka. Já osobně navíc nepovažuju spojení radiální a tangenciální linky za šťastné (to je v podstatě i ta linka 67).

Spíš by bylo zajímavé spojit v centru například linky 60/61 a 47/49 apod... aby se eliminoval dublovaný úsek Úzká-Zvonařka a odpadlo objíždění ulicí Uhelnou

Mimochodem, před 20 lety zastávka Sportovní neexistovala, a taky to šlo, a až na nákupní centra, která mají svoje vlastní zastávky, se ta spádová oblast zastávky Sportovní nijak výrazně nerozvinula.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour píše:
Pro Pena: návrh propojení linek 40+50 není můj, jeho autorem je sám "nejvyšší řádotvůrce" DP
http://dspace.upce.cz/bitstream/10195/38806/1/SeitlJ_Roszirenizmeny_PN_2011.pdf
Jeho realizace přichází v úvahu období dalších škrtů (můj tip 2016), které lze po volbách očekávat s pravděpodobností víc než velkou. Jinak Vám doporučuji prostudovat si obrannou komunikaci, jste učebnicový příklad. Přeji Vám příjemný večer.

O to smutnější to je a upřímně doufám, že to nikdo neuvede do praxe. Tedy alespoň dokud nebude v Komárově normální přestupní uzel, ne ten paskvil, který je tam teď. Před výlukou se na Kaštanové, Tuřanské a Revoluční tvořily slušné zácpy, ale přesto ne takové, aby se nějak extra dlouho někde stálo. Pokud by se zavedlo toto, tak minimálně třetina lidí přesedne do aut a na těchto ulicích, zejména na Kaštanové, se už v ranní špičce nehne ani kolo. Jako by nestačilo, že v roce 2009 díky zpackané 109 přibylo aut mezi Hodonínem a Brnem a po loňských změnách se přidala ještě další auta z Chrlic. To to tam chce pan Seitl definitivně ucpat? Při vší mé úctě k němu, za tento návrh by si zasloužil pár facek. Ale pokud se přece jenom prosadí, pak alespoň sobecky doufám, že někoho napadne dát 109 do současné výlukové trasy permanentně, protože jízda přes Brněnské Ivanovice nebude jízdou, ale stáním v koloně. A to bych ve 109 absolvovat opravdu nechtěl.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
J*M* píše:
... bych přidal argument, že posílení linky 67 by nemusel nikdo zaplatit, oproti lince x5, kterou lze naúčtovat investorovi akce

To je naprosto nerelevantní. DP prostě vystaví investorovi (pomineme-li, že je to teď město Brno) fakturu za dopravní výkony v rámci náhradní dopravy. To, jakou ta náhradní doprava bude mít formu nebo dokonce číslo, to už je věcí DP.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Když už se tu řeší oblast Komárova a nucení cestujících používat šalinu místo autobusu. Dokázal by někdo říct proč mají a-40 a a-59 tak debilní proklad, že mimo špičku odjíždí z Komárova a-59 2 minuty za a-40? Jezdím příležitostně do Makra, a tímto mě DP vlastně nutí používat autobus, protože čekání na Úzké na a-40 a přímá cesta vyjde prakticky nastejno jako d-12 a a-59. Kdyby to z Komárova jezdilo po 10ti minutách, nemám problém použít tramvaj a jet s přestupem navíc.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 23 lis 2024 01:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]