Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 68 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Robert: ten článek je absolutně vadný. Platí to, co jsem psal výše. Amazon sem vstoupí ve chvíli, kdy bude chtít. Může mít sklad v Německu, v Polsku, na Slovenku nebo v Česku. Vždy zanikne stejný počet pracovních míst u konkurence, ale jen některý stát má šanci alespoň číst z nich získat zpátky tím, že obchod bude operovat z jeho území. Myslím, že by byla blbost se téhle možnosti vzdávat.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
http://ekonomika.idnes.cz/komentar-amaz ... nomika_neh


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Taky mi to přijde úsměvný. Je třeba taky vzít v potaz i druhou stranu mince. Zabere se velké množství půdy, bude tam jezdit příliš mnoho aut, apod. Ale v dnešní době, kdy peníze jsou až na prvním místě, nikoho nenapadne se tím zabývat.
Další generace už ani nebudou mít možnost se třeba podívat někam za město do lesa, jelikož místo nich budem mít hromadu zbytečných obchodů, prázdných kancelářských prostor... Ty se budou vždycky stavět, ale že by někdo postavil potřebnější věci jako tramvajové tratě? Těžko.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Co je na tom k smíchu?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
pro ČR a Brno by to bylo výhodné ze všech pohledů

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
MartinV píše:
naneštěstí za každé pracovní místo v Amazonu zanikne víc, než 1 místo v maloobchodě.


Tohle tvrzení jsem absolutně nepochopil. Můžeš prosím vysvětlit, proč by měla vlivem Amazonu zanikat místa v maloobchodě?

Eda píše:
Je zkrátka neoddiskutovatelné, že kdyby tu Amazon postavil sklad, pro ČR a Brno by to bylo výhodné ze všech pohledů. Navíc, pokud Amazon odmítáme, je to negativní signál ke všem investorům. A to může být mnohem větší problém než jeden nepostavený sklad...


Přesně tak, pod to se podepisuju.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Je zkrátka neoddiskutovatelné, že kdyby tu Amazon postavil sklad, pro ČR a Brno by to bylo výhodné ze všech pohledů. Navíc, pokud Amazon odmítáme, je to negativní signál ke všem investorům. A to může být mnohem větší problém než jeden nepostavený sklad...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Přesně tak. Zániky pracovních míst budou minimální do té chvíle, dokud Amazon nevstoupí na tuzemský trh. A naopak po jeho vstupu asi nějaké budou. Místo, kde bude stát sklad je v tomto irelavnantní - jde tedy jen o to, kde se ta místa zaniklá po budoucím vstupu na tento trh znovuobjeví. Může to být v Brně, může to být v Bratislavě, může to být v Polsku.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mauricio: naneštěstí za každé pracovní místo v Amazonu zanikne víc, než 1 místo v maloobchodě. A také i kdyby se Amazon nepostavil v ČR, ale třeba v Polsku nebo na Slovensku, ta místa tu zaniknou taky (i když třeba ne v takovém počtu).


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Rez: hej počkej až budeš bez práce. Nikomu to nepřeju, ale pak se mluví jinak. :-s


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tohle není ekoterorismus, tomuto se zase říká NIMBY ;)

http://cs.wikipedia.org/wiki/NIMBY

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
1500 pracovních míst

Tento jednostranný a značně zaslepený pohled na danou problematiku je taky jeden z důvodů, proč jsem silně proti výstavbě onoho skladiště.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Řvát za každou cenu. Já tomu, ikdyž někteří ten termín nemají rádi, říkám ekoterorismus.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Mně se strašně líbí, jak Tuřany řvou, že je to blízko baráků. Kurňa, auta budou jezdit z druhé strany a letadla jim nevadí? Nebo je potřeba řvat za každou cenu, aby bylo znát, že sdružení funguje? Viz Masarykova čtvrť?


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Tak a budem aj bez nádraží aj bez 1500 pracovních míst #-o


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Určitě jste postřehli, jak Hašek obratně našel pro Amazon náhradní pozemky v těsném sousedství letiště. A to přibližně tady.
http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.a ... 5&TypeID=2

Ten pozemek je však ten stejný, kudy by asi vedla VRT Brno - Ostrava při poloze nádraží v centru. Plán koalice NvC (doufám, že i Ministersko dopravy ve své studii) právě s touto trasou počítá. Územní rezerva však nikde neexistuje, takže kraj si tento pozemek nechá klidně zastavět, asi také už s nádražím v centru nepočítá. Nebo myslíte, že tento problém někdo řešil? ](*,)


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
goldfinger píše:
Stále více mne udivuje zatvrzelost radnice tlačit odsun, když za stejné peníze by se dal vybudovat SJKD a kapacitní problém by byl z větší části vyřešen. Jasně, není územně natož projekčně vůbec připraven, ale raději počkat pár let a udělat tento zásadní zásah pořádně.

Jen cena rekonstrukce bez jakéhokoli rozšíření vyjde na 9 mld Kč (nulová varianta), dnes to bude ještě více. Diametr vyjde cca 25 mld. Je nutné připravit nádraží kapacitně na VRT, navíc půjde do podzemí, takže další mld. Odsun by měl vyjít tak 25 mld. Tedy je to tak o 12 mld. více, které mu stát jistě rád jen tak dá. Samozřejmě pokud bude chtít VRT, tak si řekněme dalších 15 - 20 mld přidá. Opravdu výhodné.

Ohledně MHD: Tvrzení, že na sever Brna cestuje daleko více lídí je minimálně sporné. Je jasné, že v severní části Brna je hodně vysokých škol a pracovních příležitostí. Nicméně na jižní straně vzniká hodně kancelářských budov (Spielberk, Brno Business Park, Vídeňská) a také průmyslové zóny Vídeňská, Černovická terasa, Šlapanická zóna. Stačí se podívat na mapu. Jih je průmyslová oblast. Také Masarykova univerzita nemá vše na severu: kampus, ESF, koleje Lipová, koleje Komárov, PdF. V jižní části také máme dvě obrovské střední školy Charbulova a Olomoucká. Také je potřeba vzít v úvahu, že na severu je královopolské nádraží dobře napojené na MHD, takže spousta lidí nepotřebuje cestovat na hlavní nádraží. Navíc studenti vysokých škol jsou daleko více vidět, protože přejíždí často z budovy do budovy a to již s polohou nádraží nesouvisí. Naproti tomu do průmyslových zón lidi přijedou a za minimálně 8,5 hodiny odjedou. A tím jsem snad odpověděl i na výtku, že cestující z nádraží nejezdí do sídlišť. Opravdu jsem sídliště primárně nemyslel. Samozřejmě je nutné, aby nejlépe všechny tramvaje směřující z odsunutého nádraží jely cílově na sever.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
goldfinger: psal jsem to již dříve, že v odsunu mají prsty různí kamarádíčkové, mimo to zcela logická úvaha: při odsunu nádraží je v plánu výstavba mnoha a mnoha nových prostor. Ty se musí prodat/pronajmou. A jak tu u nás chodí s různými koupěmi snad všichni víme, ne? Naopak při rekonstrukci stávajícího nádraží se může tak maximálně změnit provozovatel na místě dnešního PONTu či KEBAPu. Tím se asi budou těžko politici odměňovat svým vlivným "přátelům". Na dnešním nádraží můžou nabídnout doslova a do písmene jen trafiku :) A o tom to (bohužel) je, žádná obslužnost nebo zářivě nová stavba brněnské radní nezajímá (proč taky, kolikrát oni asi vstoupí do té budovy s rachotícími vlaky?) Nechci být člověkem, který jen všechni kritizuje a říká, jak jsou všichni ti politici špatní, to prosím ne. Ale toto téma si bohužel jiného názoru než výše nezaslouží. Bohužel...


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
h8crew píše:
...v dopravním systému města mi na to vyloženě chybí spojka mezi křižovatkou Jihlavská x Heršpická a Kšírovou.


Něco takového má vzniknout v rámci výstavby VMO - tzn. propojení křižovatky Černovická x Svatopetrská po křižovatku Jihlavská x Heršpická. Ale to je v plánu až někdy po roce 2030 a to vůbec jestli...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
359
20 čer 2008 14:08
ad jižní tangenciální linka: spíš jsem měl na mysli její vedení Černovickou, mimo Opuštěnou a Hladíkovu (na to máme okružák 44/84, byť díky trasování těmi největšími kongescemi značně nespolehlivý). A místo Tržní by se dal dosadit do trasy nasadit případný terminál v Černovicích (jestli jednou bude). Na stávající infrastruktuře je IMHO pro tento záměr "krizový" úsek mezi Ústředním hřbitovem a Komárovem. Prozatím nezbývá než to vést přes Sokolovu, ale v dopravním systému města mi na to vyloženě chybí spojka mezi křižovatkou Jihlavská x Heršpická a Kšírovou.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
K nové tangenciální lince v naznačené relaci se stavím spíše skepticky. Důvodem je práva ona excentričnost města. Zatímco severní část má více kapacitních tangenciálních komunikací, po kterých lze vést MHD (MMO, Úvoz/Kotlářská/Pionýrská atd., VMO, event. Křižíkova/Husitská/Královopolská, na jihu je pouze Úzká, hned vedle ní Opuštěná, pak až Sokolova a šlus, protože D1 už je nepoužitelná.

Po Zvonařce/ Opuštěné už jedna tangenciální linka jezdí, po Sokolově taky. D8 zvládne díky samostatnému tělesu až na Nové sady přepravu na Olomouckou rychleji, než nějaká busová linka, která se zasekne na Heršpické nebo na křižovatce Plotní/ Zvonařka.

Stále více mne udivuje zatvrzelost radnice tlačit odsun, když za stejné peníze by se dal vybudovat SJKD a kapacitní problém by byl z větší části vyřešen. Jasně, není územně natož projekčně vůbec připraven, ale raději počkat pár let a udělat tento zásadní zásah pořádně.


Offline
809
25 led 2006 09:46
Přesně tak. A pokud by bylo vytvořeno dostatečně kapacitní spojení k odsunutému nádraží, bude to na úkor MHD v ostatních částech Brna. A toho se obávám nejvíc.


Offline
359
20 čer 2008 14:08
ad nová linka (trolej-)busu z Bohunic přes nové nádraží někam ke Staré Osadě: souhlas, má své místo - de facto by vytvořila obdobu toho, co vzniklo v roce 1994 při zavedení linky 145 (dnes 25). Jako jeden z jejích prvních pravidelných uživatelů si pamatuji, jak se nesměle začalo se sóly po 10 min (špička) a tuším 15 min sedlo - stačilo jen pár dní a muselo se nasadit těch pár kloubů co tehdy v Brně bylo a k tomu se zahušťoval interval. Tím se narušilo čistě radiální vedení páteřních tras a výrazně se odlehčilo tramvajím a trolejbusům přes Českou, příp. Hlavní nádraží. Vzhledem k růstu Černovické terasy a dalších oblastí na jihu města začíná být i tam potřeba obdobné linky už v současnosti, ale za podmínky vytvoření kvalitních přestupních návazností na stávající trasy z centra ven. Konkrétně by to zatím muselo být v busech a zhruba v linii Campus - Ústř. hřbitov - Komárov - Tržní - Stará Osada. Tím by se nám ve městě pěkně dokončil linkový systém radiálně-tangenciální.

ad sídliště vs. nové nádraží: je třeba rozlišovat o jaké cestující skupině se bavíme. Zákazníky v segmentu příměstské regionální dopravy jsou převážně cestující, kteří z venkova dojíždějí do Brna za prací/školou/službami/úřady/nákupy, pro ně jsou zajímavé lokality s vysokou dopravní atraktivitou, zatímco sídliště, kde převažuje dopravní produkce je "nezajímají". Železniční regionálka by ale si myslím měla přijít pod zem do kolejového diametru (kromě 260), bez kterého dopravu v Brně systémově nelze řešit. Povrchová část Hlavního nádraží (ať už tak nebo onde) by pak mělo patřit především dálkovému segmentu a pro ten je důležitá přímá vazba právě na ta sídliště (produkce cestujících), aby měli kvalitní spojení na nádraží a vlak tak mohl být první volbou při větších cestách.

malá úvaha ke kapacitě obsluhy odsunutého nádraží: dnešní obrat cestujících železnicí na Hl.N. může být okolo 60,000 denně v X a asi 40,000 o víkendu. Většina pokračuje "na sever", jen menší část na jih. V okolí odsunutého nádraží zůstanou jen notoričtí nakupovači, protože tam vyroste maximálně další megalomanské obchodní centrum (AuPark). Pracoviště, úřady, školy atd. se stěhovat do okolí rozhodně nebudou. Pokud nezmizí regionální vlaky v podzemí diametru (jediný rozumný řešení), zůstane mi nejméně 30,000 - 40,000 lidí v každém směru denně, kteří potřebují se na/z nádraží dostat. Jak tohle zvládnou dvě tramvajové linky (nedejbože o víkendu v 10minutovém intervalu), případně s tím jedním novým trolejbusem? Živě vidím nedělní odpoledne, jak přijedou na nádraží těsně po sobě dva naplněné sedmivozové rychlíky (jeden od Bohumína + třeba EC od Prahy), tj. dohromady zhruba 1500 cestujících, z toho každý se zavazadlem - jak se bude řešit jejich odvoz? Dnes se "rozprchnou" na vícero linek a je víceméně klid, ale v budoucnu? Zažiji to jednou, po druhé .... potřetí, herdek, kde mám to auto?


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Ano máš pravdu, že vyrovnávačky mimo Hlavák jsou zhoršení situace. Pokud ale proběhne rekonstrukce Kr.pole-Hlavák-BHH, především tedy co nejvyšší rychlost až k Hln samotnému, pak se čas oproti dnešku sníží právě o 1-2 minuty - a o ty právě můžeme prodloužit pobyt na periferii. Tak jsem to myslel (tedy zůstaly by dnešní časy na lepší infrastruktuře).
Stran té linky máš pravdu, to ano. Jen... opravdu je tolik lidí, kteří používají vlak a jejich cílovou destinací jsou sídliště(Lesná, Bystrc, St.Lískovec, Bohunice, Líšeň)? Mám spíš dojem, že všichni tito "sídlištní" spíš přestupují na dnešním Hln pro jízdu někam dále (obchody, práce, škola). Pokud by tedy třeba z Bohunic byl opravdu tak silný tok cestujících směrem k odsunutému nádraží (pochybuji, ale taky nevím všechno..), pak trolejbusová linka není ideál, o autobusu ani nemluvě - t-bus by měl mít přes dieslem snad přednost... (to není rýpnutí do tebe, jen říkám, že bych nechtěl další páteřní bus-linku).


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
u vyrovnávaček musíš uznat, že mimo hlavák je to zhoršení situace.
Co se týká trolejbusové linky (klidně může být autobusová), přestup na Celní, Vojtove a Životského je hlavně pro lidi cestující na odsunuté nádraží, kteří již nebudou muset přes současné nádraží. Takže cesta na odsunuté nádraží nezabere o mnoho více času než na současné a odlehčí se uzlu u současného nádraží. Samozřejmě by to využilo i pár lidí pro cestu skrz. Zácpy vyřeší jen jedna věc a to je velký městský okruh. Snad se dostaví brzo.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 13:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]