Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 373 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Eda píše:
Neříkám, že je to jednoduché, ale štve mě, že nakonec rekonstruujeme silnici, aby se individuální automobilové dopravě "dobře jelo" a pro tramvajovou dopravu to bude znamenat zhoršení komfortu pro cestující.

Pod to bych se podepsal.

Nicméně mě takový katastrofický scénář vůbec nenapadl. Stejně jako Janatak jsem předpokládal, že ten tunel je navržen tak, aby tramvajovou dopravu nijak nezpomalil. Pokud je to jinak, znamenalo by to, že město přípravu stavby město po***. :-k


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda píše:
Mně teda tunel rozhodně nepřijde jako nejlepší varianta. Je zaprvé nejdražší, ale to by ještě nebyl takový problém. Zásadní problém vidím v tom, že oproti dnešnímu stavu dojde k výraznému zpomalení tramvajové dopravy. Dnes se v těch místech valí 60 km/h, po dokončení stavby tunelu bude na výjezdu i vjezdu kvůli ostrým obloukům omezená rychlost na 30 (pokud mám teda správné info, rád se nechám vyvést z omylu) a pochybuju, že v tunelu bude 60. Místo toho, aby se přemýšlelo, jak tramvajovou dopravu zrychlit, dělá se pravý opak.

Neříkám, že je to jednoduché, ale štve mě, že nakonec rekonstruujeme silnici, aby se individuální automobilové dopravě "dobře jelo" a pro tramvajovou dopravu to bude znamenat zhoršení komfortu pro cestující.


Kdes na tom byl, že na koncích tunelu budou ostré oblouky? Ptám se, protože sám jsem plány vedení tratě v tunelu a na koncích tunelu neviděl. Předpokládám, že tam nějaká zákruta bude, ale i ta se dá náklonem a jinou geometrií směrového oblouku udělat tak, aby se tam třeba tou pade dalo jet.

Jinak poslední odstavec...ono to zkapacitnění Žabovřeské pomůže dost nejen plynulosti jízdy (hlavně), ale taky menším exhalacím, a pokud dojde k tomu proklamovanému částečnému zakrytí vozovky, tak to pomůže dost i tomu území okolo jako celku.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mně teda tunel rozhodně nepřijde jako nejlepší varianta. Je zaprvé nejdražší, ale to by ještě nebyl takový problém. Zásadní problém vidím v tom, že oproti dnešnímu stavu dojde k výraznému zpomalení tramvajové dopravy. Dnes se v těch místech valí 60 km/h, po dokončení stavby tunelu bude na výjezdu i vjezdu kvůli ostrým obloukům omezená rychlost na 30 (pokud mám teda správné info, rád se nechám vyvést z omylu) a pochybuju, že v tunelu bude 60. Místo toho, aby se přemýšlelo, jak tramvajovou dopravu zrychlit, dělá se pravý opak.

Neříkám, že je to jednoduché, ale štve mě, že nakonec rekonstruujeme silnici, aby se individuální automobilové dopravě "dobře jelo" a pro tramvajovou dopravu to bude znamenat zhoršení komfortu pro cestující.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Janatak píše:
Stavba pisáreckého tunelu ve své době rozhodně debilita nebyla, ...

Když byl okruh z Řečkovic a Žabovřesk nasměrován kamenomlýnskou soutěskou do Nového Lískovce, tak už to jinak snad ani nešlo, ale já jsem chtěl naznačit, že ještě před stavbou pisáreckého tunelu šlo najít i jiná řešení, než se snažit nacpat veškerou dopravu z dálnice směrem na sever Brna a na Svitavy, a naopak, do úzké soutěsky v Kamenném mlýně


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ReZ píše:
Ale budeš mít silnici nad řekou. A řeka se odpařuje, vznikají páry, ty kondenzují a v určitých obdobích namrzají. A je tu další, Janatak, tuším, to zmiňoval, další problém. Ohledně skály jse mslyšel, že probíhal detailní průzkum a mělo by to být v rychtyku.


Já taky kdesi četl jakési studie onoho tramvajového tunelu a údajně je tam pevná skála, což by při ražbě neměl být zásadní problém...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
J*M* píše:
Nejjednodušším řešením by bylo všechny komunikace vyššího řádu v těchto místech zrušit, kdysi dávno v prehistorickém období se koncipovala doprava s ohledem na monstr akce BVV bez ohledu na to, že kamenomlýnská soutěska je místo, kde jakýkoliv smog se tu z okolí kumuluje a nemá možnost se rozptýlit. Debilita byla i stavba pisáreckého tunelu. Okruh měl být navržen ve větší vzdálenosti od středu města, jenomže i v tomto případě se pořád bazíruje, stejně jak u nového nádraží, na půlstoletí starých zastaralých koncepcích, které už min 25 let neodpovídají potřebám města.



Stavba pisáreckého tunelu ve své době rozhodně debilita nebyla, musíš brát v potaz tehdejší potřeby a rozvinutost silniční sítě. Tehdy se jezdilo po Pisárecké a Rybnické směrem na Prahu a D1, což pro zdejší obyvatelstvo byla hodně nepěkná situace v podobě tuším několika smrťáků malých děcek. Ten tunel tu tehdy a dnes má svou logiku. A myslím, že i celý koncept naprojektovaného VMO není špatný, tedy ve vzdálenosti od centra města, problém je v tom, že při dnešních dopravních intenzitách měl už dávno stát. Což se neděje a několik dalších dekád to nebude a určitě nebude změna projektu trasy...při pružnosti brněnského magistrátu.

Umím si ale představit koncept nového nadřazeného okruhu nad VMO dejme tomu dálničního typu v trasách D1, R43 a nějaké spojnice R43 a D1 (třeba část dnešního východního přivaděče R50), který by tvořil okruh kolem Brna.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MartinV - ono něco dál středu města v Bystrci sice je něco trochu jiného, ale vždy se najde někdo, kdo bude řvát: Proč mně pod okny? Proč nestavět pod okny sousedovi? Ale tady se kdysi uvažovalo, že by doprava nešla směrem do města pisáreckým tunelem, ale cca v trase spojnice Kamenný vrch - Kohoutovická hájenka a potom tunelem pod kohoutovickou oborou a mostem přes údolí Svratky do Žabovřesk na stávající okruh. Tím by se asi celý komplex staveb značně zlevnil, jenomže tehdy všichni tvrdili, že variant mnou popsaná by byla drahá. A dnes se ukázalo, jak se tehdy mýlili, co se už proinvestovalo a je to k ničemu, aby bylo funkční, tak to bude stát další miliardy a ekologie dostane ještě víc na pr..l než dnes


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ono něco dál od středu města navrženo je a určitě by se to v procesu posunulo dál, ale jistí bystrčtí lidé to (tak trochu) blokují.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nejjednodušším řešením by bylo všechny komunikace vyššího řádu v těchto místech zrušit, kdysi dávno v prehistorickém období se koncipovala doprava s ohledem na monstr akce BVV bez ohledu na to, že kamenomlýnská soutěska je místo, kde jakýkoliv smog se tu z okolí kumuluje a nemá možnost se rozptýlit. Debilita byla i stavba pisáreckého tunelu. Okruh měl být navržen ve větší vzdálenosti od středu města, jenomže i v tomto případě se pořád bazíruje, stejně jak u nového nádraží, na půlstoletí starých zastaralých koncepcích, které už min 25 let neodpovídají potřebám města.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ale budeš mít silnici nad řekou. A řeka se odpařuje, vznikají páry, ty kondenzují a v určitých obdobích namrzají. A je tu další, Janatak, tuším, to zmiňoval, další problém. Ohledně skály jse mslyšel, že probíhal detailní průzkum a mělo by to být v rychtyku.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
ReZ:

Pokud vím, tak se diskutovalo ještě kompromisní řešení, které spočívalo ve vybudování mostu nad řekou, kterým by jízdní pás směrem z města překlenul ten oblouk říčního koryta.

Jen doufám, že ve skále nenastane nějaký problém a stavbu to nechutně neprodraží

To je právě kámen úrazu. Co mi bylo řečeno, tak ta skála je hodně mizerná, a v kombinaci s polohou tunelu, celé dílo značně prodraží.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
k.ondra89 píše:
Nejjednodušším řešením by bylo posunutí koryta řeky tak, aby se TT a čtyřpruh vlezly vedle sebe. Vzhledem k místním geotechnickym poměrům je ten tunel drahé a hlavně dost komplikované řešení.

Řeku v tom místě neúměrně zúžíš a po velkých deštích nebo prudším tání sněhu (což se předpokládá stále častěji) se řeka, mrška jedna, bude chtít vrátit do původního korýtka a hned máš zaděláno na problém.
Z hlediska celkového ekologického (řeka) a společenského (propojení lesa a parku) hlediska bylo, řekl bych konečně, zvoleno řešení, které je nejlepší. Tentokrát se nehledělo čistě ekonomicky. Za to :applause:
Jen doufám, že ve skále nenastane nějaký problém a stavbu to nechutně neprodraží (s určitým navýšením ceny se automaticky počítá...).

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3096
29 srp 2009 19:30
Janatak píše:
Já navíc myslím, že v případě estakády, by v zimě v blízkosti řeky mohla tato malinko namrzat...Posun řeky je nejenže blbá varianta, tady mi taky není jasný, kam ji posunout...zrušit tenisové kurty, veslařský oddíl a šoupnout koryto sem?
Tunel je sice nejdražší řešení, ale v tomto případě docela elegantní.

Odpovím citací, pod kterou se můžu podepsat.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nejjednodušším řešením by bylo posunutí koryta řeky tak, aby se TT a čtyřpruh vlezly vedle sebe. Vzhledem k místním geotechnickym poměrům je ten tunel drahé a hlavně dost komplikované řešení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
MartinV píše:
Estakádu bys také mohl přemostit a tím spojit Wilson s druhou stranou řeky.


Už ne tak snadno, pokud silnice bude do patra.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Estakádu bys také mohl přemostit a tím spojit Wilson s druhou stranou řeky.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ReZ píše:
Tam to zcela jistě souviselo s tím, že touto variantou dojde k protažení Wilsonova lesa až k řece, včetně zpřístupnění té kapličky. Z mé strany ideální řešení.
Jinak další dvě varianty byly: posun řeky (nejblbější varianta, co by zůžená řeka udělala, když příjde větší voda a přehrada to nedokáže udržet, je ve hvězdách) a VMO na estakádě (sice levnější, ale Wilsoňák a budoucí louky v místě vodárny zůstanou rozděleny tou dálnicí).


Já navíc myslím, že v případě estakády, by v zimě v blízkosti řeky mohla tato malinko namrzat...Posun řeky je nejenže blbá varianta, tady mi taky není jasný, kam ji posunout...zrušit tenisové kurty, veslařský oddíl a šoupnout koryto sem?

Tunel je sice nejdražší řešení, ale v tomto případě docela elegantní.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Tam to zcela jistě souviselo s tím, že touto variantou dojde k protažení Wilsonova lesa až k řece, včetně zpřístupnění té kapličky. Z mé strany ideální řešení.
Jinak další dvě varianty byly: posun řeky (nejblbější varianta, co by zůžená řeka udělala, když příjde větší voda a přehrada to nedokáže udržet, je ve hvězdách) a VMO na estakádě (sice levnější, ale Wilsoňák a budoucí louky v místě vodárny zůstanou rozděleny tou dálnicí).

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K Žabovřeské: sice je pěkné, že šalina pojede tunelem, ale proč nevybrat nejdražší variantu. Silnice mohla být ve dvou úrovních a TT by mohla zůstat tam, kde je. :-?


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
Sice to není sken, ale mohlo by to stačit...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ReZ: když na to nezapomenu, tak bys to tu do oběda mohl mít.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
V tištěném vydání k tomu byla hezká infografika. Nemohl by mi ji, prosím, někdo naskenovat? Dík.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Oprava Minské a Horovy by měla začít v září. Ve vedlejším tématu někdo psal už o květnu.

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40320.html

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Černí pasažéři v Brně stárnou. Mladí jsou poctivější než dříve.
Revizoři dopadli méně černých pasažérů, ale taky zkontrolovali méně vozů oproti loňskýmu roku. Úspěšnost je o něco lepší (černý p. v každém druhém voze (loni 2,2)).

A další kapitola o opravě třídy Milady Horákové. Nezávidím situaci zdejším podnikatelům, ale vypadá to, jako kdyby nevěděli, že se časem musí každá ulice zrekonstruovat (částečně za to můžou i novináři, kteří nějaký rozumný komentář neotisknou).


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Takže se baví ne kluci z DP, ale holka z DP. Jinak skvělá práce, tisíckrát :applause:

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 říj 2024 16:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]