Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 210 z 801    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 801  Další
Autor Zpráva
Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Karlos: Logiku by to mělo, ale pak by se asi musela zcela zrušit jedna z tramvajových linek, možná že x9 by byla adeptem na zrušení.

ad Jehnice: výjezd z parčíku je přímo naproti zastávky, tam nevidím problém.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
P. Haluza: takhle jsem to i očekával, že a-66 bude jezdit jen ve špičkách PD po 10 minutách v trase Haškova - Halasák - Bieblova a dál přes Drobného do centra + budoucí x5 po 10 minutách, aby obě strany sídliště měli přímý spojení s centrem jako náhradu, bohužel realita bude jiná

Pokud dojedou režijně spodem, kde se otočí v Jehnicích? Pokud okolo parčíku, tak si nenajedou k nástupní zastávce :-k

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Já si prostě pořád myslím, že nezanedbatelné procento lidí ze západní strany sídliště prostě na Halasáku přestupuje na d9/11. Což automaticky vylučuje nutnost 5minutového intervalu k d-5, kterou mi, mimochodem, pořád nikdo neobhájil.

A ještě jedna drobnost: co byste řekli na variantu, kdy by se 57 neposilovala a x5 provázala s 66. Tím by totiž došlo k zajímavé situaci, kdy východ by mohl cestovat kombinací 46+5 v jednotném intervalu 10 minut a západ kombinací 66+x5 taktéž v intervalu 10 minut. Komu se nelíbí 66+x5, ať si cestuje 57+5. Jinými slovy, x5 od stadionu vést po TGP přímo na Halasák a nahoru na Haškovu, 46 točit u MENDELU jako nyní (co už, lépe to nepůjde). Přijde mi totiž jaksi neefektivní, aby ze západní strany sídliště jezdili přestupovat na ŠČ, odkud se zase vrací na západ...

Karlos: Dá se tam tudy dojet z Mácovy za 10 minut a od Globusu za 11 minut? Spíš přijedou spodem.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
P. Haluza: Díky, takže 04108 a 04208 přijíždí režijně přes Českou a Lelekovice?

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
V praxi se ukazuje, že přepravní směr od Merhautovy po a57 nahoru není zanedbatelný (přestupují zde lidé z oblasti kolem SO (veškerá sídliště poblíž) a navíc i ze trolejbusu od Mendláku), řekl bych spíš srovnatelný jako přestup z d9/11. V tomto ohledu jsem nikdy neměl tu čest potkat člověka, který by na Lesnické přestupoval z trajfu do d9/11, natož do a66, protože čas, který získá na kratší trase, ztratí na přestupech, a tak jede až na Merhautovu (já a dalších 95 % cestujících). A navíc pohodlnost je sviňa... Chci ukázat na nepoměr, kdy a57 pobere dvě šaliny ze Štefánky, lidi od SO a pak ještě jednu šalinu od města a a66 velmi teoreticky nějaký lidi z trajfů od Mendláku a "jen" jednu šalinu a pár lidí z okružek.

1) Že budoucí situace má řešit výluku na Milady Horákové - souhlas. Že se bude plýtvat - také souhlas. Každý na to máme ale jiný lék doplnění a57 do 5' intervalu. Myslím si, že bych s trvalým posílením a57, zrušením a66 a zkrácením a53 podle tvého návrhu (na Halasák) dosáhl "více muziky za velmi podobné peníze."
3) Kohoutova je nešťastná. Lepší by byla již zmíněná smyčka Mehautova (ale stavebně upravená, ne pár posuvnejch značek, která se bude využívat i při stavbě MÚK Tomkovo nám.)
poslední) Útěchov a Vranov si ten autobus hravě zaplní sami (zejména v ranní špičce), i kdyby jezdili všichni Soběšičáci do Králova pole (ale to by na a43 musel jezdit minimálně 12metr).

A ANO, přesuňte nás ;-).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Karlos: Ta první (6:58) najíždí z vozovny (07006), druhá (7:08) přejíždí režijně z Mácovy (04108) a třetí (7:18) od Globusu (04208).


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza píše:
K tomu poslední věc: ten interval je tam pouze po dobu 30 minut, což -- jak jsem už psal -- jde řešit i na 57.


K tomu jsem právě směřoval. ;-) Asi jsem vás ze začátku pochopil jen z části,konečně jsme se tedy shodli. :-)
Karlos...přijíždí služebně do Jehnic a otáčejí se na náměstí,alespoň já to takhle párkrát viděl.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
off-topic: Kde se v Jehnicích otáčí ty posily a-70? Nebo odkud přijíždí?

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
K tomu poslední věc: ten interval je tam pouze po dobu 30 minut, což -- jak jsem už psal -- jde řešit i na 57. Rozhodně to ale neznamená, že tam musí od 6 do 8 a od 14 do 18 být interval 5 minut. O tom celou dobu mluvím.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza píše:
Jestliže 70 až po Řečkovice stačí, tak 57 až po Lesnou stačit musí taky. V Řečkovicích se k 70 přidají další linky, na Lesné se k 57 taky přidají další linky (něco hned nahoře, něco až dole), takže v čem je to jiné?

Jenže linka 70 má ráno po Řečkovice interval průměrný 5 minut,linka 57 po Lesnou 10 minut.V tom je právě ten rozdíl...ale jak už jsem řekl,možná bude lepší řešit toto téma v jiném tématu již. ;-)


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No vždyť na to jsem ale reagoval. Jestliže 70 až po Řečkovice stačí, tak 57 až po Lesnou stačit musí taky. V Řečkovicích se k 70 přidají další linky, na Lesné se k 57 taky přidají další linky (něco hned nahoře, něco až dole), takže v čem je to jiné? Navíc ještě ta soběšická 43, která sice z pohodlnosti moc nepomůže, ale mohla by. Pak je tu ještě problém s věkovým složením cestujících. Řečkovice na tom budou asi o trochu "lépe" než Lesná, což se projeví hlavně v extrémech při špičce, kdy se pracující a školou povinný lid musí přepravovat.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P.Haluza...současná linka 57 s linkou srovnávat lze.Jehnice a Mokrá Hora jsou veliké asi jako Soběšice a Ořešín je srovnatelně veliký s Útěchovem.No,nechme tedy téma o tomto...
Možná,že to přečíslování by mohlo být,jak řekl stuřík-linkami třeba 14,15...přece jen je lepší,když ve městě jezdí linky 1-15(bez linky 7 a 13),než 1,2,3,3x,4-6,8,9,9x,10,11,12.Tento způsob se mi zdá příliš chaotický a může to dost často mást.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
chat-maniac píše:
Už zase plevel v tomto vlákně? Admin haló...


Oživím chatovu připomínku.. (šoto-výplody :arrow: viewtopic.php?f=28&t=164&start=0 )


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
MtM: Srovnáváte ale naprosto nesrovnatelné.

Co se týče přečíslování, tak souhlas, místo "x" linek něco normální by se asi hodilo. Nechce se mi totiž věřit, že by po celých 16 měsíců, co bude trvat výluka, nebyla žádná krátkodobá víkendová výluka za účelem broušení kolejí apod. A co potom bude za výlukové náhradní dopravy výlukových linek? xx-3? :mrgreen:

stuřík:

ad 1) Já vím, ale mám za to, že současná organizace má za úkol řešit situaci vzniklou výlukou Milady Horákové, a ne posilovat stávající stav. O nic jiného teď totiž nejde. Situace na Lesné by se touto organizací zlepšila hned dvakrát -- přidáním x5 a zhuštěním 57 v kombinaci s plýtváním na 53.
ad 2+4) Ten příjezd na Halasák jsem navrhoval já, miropiro jen upřesnil, odkud by to bylo. :-)
ad 3) Proč by 57 musela jezdit každých 5 minut až na ŠČ? To pak nutně musí znamenat, že tramvaje z Halasáku musí v intervalu 5 minut vozit vzduch, protože kdo by s nimi pak jezdil??? Otáčení na Tomkáči je ve špičce problematické hlavně kvůli zácpám, proto se natahovaly vyrovnávačky. A zase -- bylo by to jen a jen další plýtvání.

To už potom zní zajímavěji ukončení 53 tou blokovou smyčkou na Halasáku a protažení posilových 57 místo ní do smyčky Kohoutova. Ale to by se zase nelíbilo, protože to přece nezastavuje čumákem před tramvají, že?

ad poslední: Linka 57 je zaveze bez přestupů, ale jak dlouho to trvá? Paradoxně všechny tři možnosti (43+6, 57+9, 57+5) jsou na Českou čistého času 24 minut. Královopolskou 43 asi necestují výhradně lidé ze Soběšic, když ti stejní mají přeplňovat 57, že? To byl asi překlep.


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
PH: (podle odstavců toho dlouhého příspěvku)
1) Nezapomínej, že a57 nejezdí jen do Sobulí, ale dál do Útěchova a Vranova (cca 800+800 lidí), taky sísliště Lesná je krapet jinačí kafčo než "nějaká víska". To už není zrovna málo! Téměř všichni cestující, kteří jezdili před změnou linkou 43 do Krpole, nyní druhým rokem jezdí přes Lesnou - proč by měli přestupovat, do města se dostanou "stejně" pohodlně. Přepravní směr se tedy změnil, proto dnes na a43 jezdí minibusy a a57 narvaná.
Když podle tebe nemůže být o přetěžování a57 řeč, tak si někdy stoupni na Halasák a pozoruj... a66 je zkrátka a dobře posila ale jen polovičatá.
2+4) Když už tady Miropiro navrhoval tu úžasnou blokovou smyčku (neironicky), tak bych a53 ukončil v kloubech v 10' tímto způsobem => trasa (Halasovo nám. -) Krpole - Technopark.
3) Za předpokladu vedení a53 v trase výše bych a57 si dovolil vést v mnou chtěném 5' špičkovém intervalu (každý druhý jen na Haškovu, zbytek podle dnešního JŘ) s tím že by měla být celá a57 ideálně ukončena v neexistující smyčce Merhautova, popř. v případě kapacitních problémů ve špičce v úseku Merhautova - SO bych spoje z Haškovy prodloužil na SO (sóla na a57 místo kloubů na a53) => na Merhautově (Tomkáči) by se až na výjimky otáčel jeden bus za 10' jako dnes. A pokud by se mělo vše otáčet na Tomkáči, tak by to šlo taky. Dnes je tam 14' přestávka, zkrácením na 9' (já vím, není to ideální, ALE široko daleko nic není, žádné zázemí a jinde jsou vyrovnávačky mnohem menší, což by neměl být argument) by znamenalo max. 2 autobusy, což je i dnes. A 9 minut je stále dostatečná vyrovnávačka (minulý rok tam byly 2'!).

MtM: Mělo by to být úplně jedno. Někdo tak rozhodl podle nějaké jednotné strategie označování linek DP a celého IDSJMK. Osobně bych radši preferoval pro x-cosi nová čísla (14-19)...

PD (poslední příspěvek): Alternativní a43 k a57?! Zopakuju se: Proč by měli lidi zbytečně přestupovat? Linka 57 je zaveze do centra pohodlněji (méně přestupů). Královopolskou a43 dnes téměř výhradně cestují lidé ze Soběšic a oblasti Sadové - všici zůstávají v a 57!

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Dobrá, v Řečkovicích se tomu zase přidává linka 65,což je úplně stejný jako linka 43 v Soběšicích.

S tím přečíslováním-kdo tady mluvil s vylepšením obslužnosti?Tady jde hlavně o přehlednost.U linky x3 bych to ještě "sežral",protože bude končit úvraťově přímo u místa celé rekonstrukce.Třeba,kdyby získala jedna z těchto linek číslo 9 a druhá třeba 7,tak by to vylepšilo přehlednost,proto se ptám,jestli je vznik nové linky,za účelem vytvoření výlukové linky,nějak finančně nákladnější než zavést výlukovou linku s označením x.


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A to já bych to klidně přirovnal. K té 57 se totiž už v Soběšicích připojuje alternativní 43, na Lesné pak 66 a 46 a konečně na Halasáku ještě 44/84 a současně i 53. Takže ne, tohle neberu jako argument.

Ad přečíslování -- co by se tím jako změnilo v obslužnosti? :mrgreen:


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza píše:
Navíc ta posila na a-70 nejede v celé trase, což by byl i případ a-57, která se přeplňuje až na Lesné. Tam k ní ale už nyní existuje posilová linka 66.


Takhle bych to nepřirovnával...k lince 70 se totiž ještě v Řečkovicích připojují spoje linky 42 a interval těchto linek je pak ráno tedy 3/3/4min.,což je jako kdyby se z Útěcova jezdilo každých 10minut a v Soběšicích se k tomu vázaly posilové špičkové spoje a na Lesné se k tomu přidala linka 66.
Jinak nebylo by možné linku x9 přeoznačit třeba na linku 7 nebo by se to finančně nevyplatilo?


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Máte na mysli období mezi 6:55 a 7:30? To není ráno, to je pouze extrém ranní špičky. To by se dalo i na té a-57 řešit třemi vloženými spoji -- není to ale totéž, jako celou ranní a odpolední špičku plýtvat bezúčelně kilometry, nemyslíte?

Navíc ta posila na a-70 nejede v celé trase, což by byl i případ a-57, která se přeplňuje až na Lesné. Tam k ní ale už nyní existuje posilová linka 66. A zase bychom mohli vést nekonečné debaty o tom, zda skutečně všichni ti, kteří nastupují na Lesné, potřebují na d-5. Zatím mi nikdo nebyl schopen vysvětlit, v čem je pro západní stranu d-5 atraktivnější než d-9/11, že se tam pořád z toho směru směřuje veškerá doprava. Takže já tvrdím, že v okamžiku, kdy část sídliště přestupuje na d-9/11, stačí posílit úsek Haškova--Halasovo nám.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
EDIT (nestihl jsem opravit poslední větu v tom souvětí): *To je zas nejspíš případ linky 57.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza píše:
Ale notak, dvě linky s intervalem 10 minut do Soběšic jsou pro 1500 tamních obyvatel akorát. Srovnejte s Jehnicemi a Ořešínem, ty mají srovnatelný počet obyvatel a jen jednu linku s 10minutovým intervalem. O nějakém přetěžování (významnějším než u linek v jiných částech města) při špičkovém intervalu 10 minut nemůže být ani řeč.


Nezapomeň,že ráno má linka 70 interval 5minut(6/4),protože 10minutový interval by tato linka neutáhla a to je přesný případ linky 57.


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
stuřík píše:
spoje a57 jsou téměř po celý den přetěžovány (zejména směr Soběšice a dál)

Ale notak, dvě linky s intervalem 10 minut do Soběšic jsou pro 1500 tamních obyvatel akorát. Srovnejte s Jehnicemi a Ořešínem, ty mají srovnatelný počet obyvatel a jen jednu linku s 10minutovým intervalem. O nějakém přetěžování (významnějším než u linek v jiných částech města) při špičkovém intervalu 10 minut nemůže být ani řeč.

stuřík píše:
kdežto a66 jezdí poloprázdná

Výborně, takže se ptám: co se změní oproti současném stavu, když se na a-57 nesáhne (tj. bude jezdit stejně plná jako nyní) a a-66 se nahradí a-53 se stejným intervalem, navíc v kloubech? Nic. Třeba se aspoň určitá část tamního obyvatelstva naučí přesedlávat na d-x9/11 a ne na d-5/x5, u které jsem stále pořádně nepochopil, co přináší proti d-x9/11 za výhody tak velkým masám, o kterých tu mluvíte...

Navíc jediné rozumné posilování a-57 je opravdu pouze v úseku po Halasovo náměstí, dál už je to luxus nad rámec současné obslužnosti a plýtvání kilometrů. A to nemluvím o masakru na Tomkáči, kde se při intervalu 5 minut vozy nemají ani kde štosovat. Uvědomme si, že tam je ve špičce vyrovnávačka přes 10 minut.

A k tomu mezitím vloženém příspěvku o tahání zbytečného kloubu asi toto:
Takže nebudeme tahat kloub na Haškovu, místo toho jej natáhneme na Kohoutovu, což je možná o nějaký ten metr blíže, ale zároveň zřídíme nové spoje z Haškovy na Tomkáč, což jsou naprosto zanedbatelné kilometry. Navíc znovu opakuji, že v úseku Halasovo náměstí--Kohoutova bude ta a-53 vozit vzduch.


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
Miropiro: A jó! Zajímavá idea. I přesto bych radši viděl posílení a57 do špičkového 5' intervalu. Z hlediska úspor (zas na druhou stranu tahat na Haškovu zbytečně kloub, stačí-li sólo?) si myslím, že to může být budoucnost organizace dopravy na východní části Lesné.

b1: Na pláncích je a93 vedena z Příkopu po Kolišti na Moravák (na současnou), takže bych to taky takhle předpokládal. Obslouží ji tedy oběma směry.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3773
08 čer 2005 23:12
Mimochodem u linky 93 je na dpmb.cz chyba. V popisu u linky 93 stojí, že bude obsluhovat Moravák v obou směrech, ale v popisu u zastávky Moravské náměstí stojí, že jen v jednom směru. Jedno z toho je zákonitě špatně.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
stuřík píše:
A jak bys chtěl propojovat linky a53 a a66, když ti a53 přijede od Krpole, tedy na zastávku na druhé straně? Otočit i s lidmi na pseudokruháču?

No přeci tak, že od zastávky "U tunýlku" pojede linka a-53 rovně na TGP, kde odbočí doleva a na Halasák přijede "od jihu", tj. tak jak jezdí a-81.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20005 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 801  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 led 2025 15:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]