Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 33 z 82    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 82  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: nedávno jsem byl v Przae, tak můžu zhodnotit jako onen turista, který to nezná detailně. Nácestné zastávky jsou dobré, i když ne nezbytné. Co jsem ale ocenil nejvíc, byly mapy linek na zastávkách (abych si mohl naplánovat cestu, když jsem se z placu rozhodl někam jet). To se pochopitelně netýká BUSE, ale i u nás by měly mapy linek na zastávkách větší efekt, než modré papíry děkujeme, že nekouříte.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Já bych tam nepsal nácestné zastávky, to si měl každý přečíst, kdo to nezná, na zastávce, důležitější je spíš konečná, je-li při stejné lince jedoucí stejným směrem odlišná. I když "cizincovi" to taky nic neřekne, jak ty nácestné zastávky, nepřečte-li si na zastávce, zda mu jedou všechny vlaky linky do požadované zastávky


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Peno: jak jsi navrhoval zobrazování nácestných zastávek: jeden časový úsek na vnitřním buse trvá 4-5 sekund, u zobrazení zastávky + doplňující informace, ty jsou mimo tento čas. Zastávka je tam zobrazena 2 takové úseky, poté údaj linka/zóna/čas jeden úsek. To je 15-30 s na 1 informační kolečko. Pokud jsou někde dlouhé doplňující informace a krátká vzdálenost mezi zastávkami, stihne se toho málo. Nácestné zastávky (v rychlém sledu) by tam snad být mohly, pomohlo by zkrácení zmiňovaného úseku na 3-4 sekundy.
Konečnou bych tam necpal -> ta se zobrazuje, pokud vozidlo stojí v zastávce.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tmsq: Souhlasím. Bohužel, dokud budou panely v regionálkách napojené na pokladny, které mají omezené možnosti zobrazování údajů na panelech, a ne na palubáky, tak se to asi nezmění. Někdy se ptám, na co vlastně v regionálních autobusech IDS JMK ty palubáky vlastně jsou. Mám pocit, že snad jenom na to, aby řidičům zavazely ve výhledu.

Eda píše:
A rozlišujte prosím dvě věci. Regionální dopravu a MHD. Každá z nich má naprosto jiné potřeby. A například unifikace zobrazování informací na vnitřních BUSE by mohla být velká chyba. Podle mě v regionálkách je rolování nácestných zastávek logické (dlouhé mezizastávkové úseky = stihnu si to v klidu prostudovat), kdežto v MHD na to není čas a bylo by to kontraproduktivní.

A v tom se právě neshodneme. Jednou tu máme nějaký společný jednotný systém, tak by se měly i informace poskytované cestujícím ve vozidlech sjednotit, bez ohledu na to, jestli jde o MHD, meziměstské autobusy nebo vlaky. Že v tom posledním případě to bude, díky neochotě ČD nasazovat moderní informační systémy a obecně problému se přizpůsobovat, problém, je jasné. Ale příměstské autobusy mají často stejnou výbavu, jako DPMB, takže by to mělo jít a ne aby to bylo stylem „každý pes, jiná ves“. Třeba v PID to funguje. Samozřejmě, nezacházel bych do extrémů, typu jednotné nátěry, jak se to snaží prosadit ROPID nebo Ústecký kraj, to už mi přijde moc velký zásah do svobod jednotlivých dopravců. Ale informace ve vozidlech by měly být jednotné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
3
10 čer 2009 16:14
Hlavně by to chtělo alespoň unifikovat v tom smyslu, aby to mělo alespoň základní informační hodnotu. Třeba přední panely - zatímco DPMB hodnotím kladně, regionálka je jak šiframa - BRNO UAN ZVON. nebo HRUŠ N/JEV ŽEL.ST.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Souhlasím s Fantomasem.

A rozlišujte prosím dvě věci. Regionální dopravu a MHD. Každá z nich má naprosto jiné potřeby. A například unifikace zobrazování informací na vnitřních BUSE by mohla být velká chyba. Podle mě v regionálkách je rolování nácestných zastávek logické (dlouhé mezizastávkové úseky = stihnu si to v klidu prostudovat), kdežto v MHD na to není čas a bylo by to kontraproduktivní.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Na vnitřní jednořádkový BUSE bych nácestné zastávky opravdu necpal. To by fakt trvalo dlouho než by to přerolovalo (i kdyby jich bylo jen pár) a obyčejně mě, pokud jedu tam, kde to neznám, ze všeho nejvíc zajímá právě příští zastávka, abych věděl kde mám vystoupit. Nehledě k tomu, jak matoucí by to bylo třeba pro cizince.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já si právě myslím, že cestujícím by se měla poskytovat kompletní informace a dnešní systémy to již dokáží. Samozřejmě, do budoucna to vyřeší LCD displeje, kam není problém přehledně nacpat spoustu informací, pokud se to nezbije hromadou reklam, jako u DPMB. Ale proč nezapracovat na tom, co dnes máme a neposkytnout cestujícím všechny informace, když i současná technologie to dokáže? To znamená, na vnějším bočním BUSE vlevo číslo linky, nahoře konečná, dole střídání nejdůležitějších nácestných (jak to funguje u příměstských autobusů IDS JMK), na vnitřním BUSE střídání linka-zóna-čas; linka->konečná; přes-nejdůležitější nácestné zastávky (samozřejmě jich nesmí být moc, jen ty opravdu nejdůležitější, např. u d-1 z Řečkovic by bohatě stačilo: přes - Semillaso, Moravské nám., Hlavní nádraží, Mendlovo nám., Zoo); příští zastávka; a to vše rotovat nějakou rozumnou rychlostí. Myslím, že i na jednořádkových BUSE by to mohlo rozumně fungovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Poslední úprava zobrazování je fajn, líbí se mi. Jen bych doladil to, že tam číslo linky doblikne až za půlsekundu. Jinak palec nahoru.

Pokud jde o to, co tu navrhujete - rotování následujících zastávek, byl bych zásadně proti. Tohle mají v Bratislavě a strašně špatně se v tom člověku orientuje. Běží tam deset názvů zastávek a když potřebuju vědět, jestli mám následující zastávku vystoupit, tak se to prostě nedozvím, nebo dozvím, ale s dost velkým zpožděním (než se to všechno přerotuje + třeba ještě přeblikne s alternativním obsahem (zóna + čas)). Brněnský systém mi přijde mnohem přehlednější a šťastnější.

Pro přehled o tom, kam vozidlo pokračuje, by v ideálním případě mělo sloužit BS170, v horším případě plastová cedule na vnitřní straně BUSE, v úplně nejhorším nic (jako teď ve většině vozů s BUSE).


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
peno píše:
Ještě by tam mohla přeblikávat i konečná a významné nácestné zastávky a bylo by to dokonalé.
A samozřejmě totéž nahrát do panelů příměstských dopravců a konečně ty informace v celém IDS JMK sjednotit. Ale o tom můžu asi jenom snít :sad:
To, co popisuješ je přesně v Olomouci v MHD. To mi přijde perfektně vymyšlené (na BUSE panelech, ne JKZ panely, tam mám výhrady). Ale je fakt, že tam zase nemají toliko doplňkových textů k zastávkám (viz univerzity v Brně atd). Vůz se rozjede a objeví se: Příští zastávka, pak čas, zóna, cíl, nácestné významné zastávky a zase dokola. Po celou dobu se zobrazuje vlevo číslo linky, kterou se jede.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
To bych chtěl vidět, v šalině a ani v busu jsem to ještě neviděl :sad:


Offline
Uživatelský avatar

205
03 bře 2013 15:12
No, taky si myslím, že objem zobrazovaných dat se až tak nezměnil (i když jsem to ještě na vlastní oči neviděl). Daleko více lepší by bylo, tak jak to popisoval peno, tj. střídání nácestných zastávek/směr/a možná ještě zóna a čas či doplňující informace. Nebo rovnou zavést dvouřádkové vnitřní BUSE panely (třeba horní řádek následující zastávka, dolní řádek by zobrazoval nácestné zastávky,...).


Offline
Uživatelský avatar

567
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
To jsem jediný komu se to nelíbí? :-)
Původní řešení mě vyhovovalo, toto považuji za zbytečný cirkus, zvláště když se to střídá ještě s doplňující informací k zastávce. Čas se zobrazoval i předtím, linku snad zjišťuji ještě před nástupem do vozidla a zjistit, že už jsem v jiné zóně než na kterou mám jízdenku/šalinkartu je taky zbytečné, protože v danou chvíli už jedu načerno. Změnu zóny se navíc dozvím z hlášení nebo z perlové šňůry. Myslím, že pro cestující je následující zastávka mnohem důležitější.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ještě by tam mohla přeblikávat i konečná a významné nácestné zastávky a bylo by to dokonalé.
A samozřejmě totéž nahrát do panelů příměstských dopravců a konečně ty informace v celém IDS JMK sjednotit. Ale o tom můžu asi jenom snít :sad:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1388
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Sedlo píše:
Zatím je to jen u trolejbusů, ale postupně se to rozšíří na všechny trakce.

Opravdu? Ráno to takhle na vnitřním BUSE měla i 7460 na lince 42. e_smile


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Sedlo píše:
Zatím je to jen u trolejbusů, ale postupně se to rozšíří na všechny trakce.

Škoda, že nedošlo k úpravě i takových neduhů jako př: linka: 26>Lprázdná či odlišné číslo linky na vnějším a vnitřním BUSE (při převlíkání linek). Dost to lidi mate. Možná mé poznatky sepíšu vývojářům na DPMB a třeba se tím někdo bude někdy zabývat biggrin.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Novou verzi jsem viděl i na a-26 (2362). Je to určitě lepší, namísto zbytečné ikonky vozidla (na druhou stranu vyplňovala prázdné místo). U zobrazení zóny a času se číslo linky zobrazí až po cca 1 sekundě.
Trochu je problém u zastávek s přidanou informací (Konečňák a PřF), tam se linka a zóna nezobrazují vůbec, nebo až těsně před zastávkou (to jsem viděl na Úvoze).


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Dneska ráno jsem to viděl i v a-49 ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
Dnes minimálně na slatinském voze 7436 probíhalo ráno přehrávání databáze na verzi 2.14, ale po nějaké změně v této oblasti ani vidu.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
315
01 dub 2007 14:10
Jenda píše:
Tak mám opět příspěvek do mého oblíbeného tématu. sarcastic
Dnes jsem jel 3262 na lince 37 a všiml jsem si "konečně" odlišného systému vnitřního BUSE. Po rozjezdu vozidla to vypadalo následovně:
37 Zóna 101 čas: 16:20
A tato informace přeblikávala i při jízdě spolu s názvem další zastávky. No vypadá to, že se konečně začíná více využívat potenciál vnitřního BUSE panelu happy. Všiml si té novinky ještě někdo? Doufám, že nejde jen o error. biggrin

Zatím je to jen u trolejbusů, ale postupně se to rozšíří na všechny trakce.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Pravda, taky jsem to potkal, ale jen ve slatinských trolejbusech. Medlánky (obě trakce) a Pisárky jsou zdá se neposkvrněné...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Já jsem něco podobného zahlédl včera odpo i na t-31.
Ale jen koutkem oka, protože, vzhledem ke kolegyni co se mnou cestovala, jsem tomu nemohl věnovat víc pozornosti...
Protože dnes z práce pojedu sám a budu tím pádem mít zas čas na šotověci, zaměřím se na to. sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Tak mám opět příspěvek do mého oblíbeného tématu. sarcastic
Dnes jsem jel 3262 na lince 37 a všiml jsem si "konečně" odlišného systému vnitřního BUSE. Po rozjezdu vozidla to vypadalo následovně:
37 Zóna 101 čas: 16:20
A tato informace přeblikávala i při jízdě spolu s názvem další zastávky. No vypadá to, že se konečně začíná více využívat potenciál vnitřního BUSE panelu happy. Všiml si té novinky ještě někdo? Doufám, že nejde jen o error. biggrin

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
7385
27 úno 2010 07:40
Já jsem zase kooem sedmé večerní čuměl na Křížové směr MN na 2xT3, kde na zadní kostce svítila dvanáctka. Čekal bych tam o cifru méně.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Dnes jsem měl "štěstí" na tento spoj:
26 z Mendláku směr Kamenný vrch. Na Čtvrtích zahlásil, že pokračuje po lince 37 směr Anthropos. Na vnitřním BUSE se změnil cíl na 26 > PPrázdná a venku bylo jen ANTHROPOS bez linky sarcastic
Na Kamenném vrchu se to změnilo na 37 > ANTHROPOS a venku 37 ANTHROPOS - 84 VOZOVNA KOMÍN. Prostě ať žije přehlednost sarcastic.
Co se zavedlo to slavné převlékání, přijde mi v tom poněkud zmatek... Hlavně odlišné info venku a uvnitř.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2038 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 82  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 pro 2024 04:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]