Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 1 z 22    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Já ti nevím, ale muzeum si představuji tak, že se na něco podívám - může to být vystavené, nebo se to dá i použít (v případě MHD projet). V Anglii jsem byl v jednom muzeu, kde to bylo obdobné - bylo to přírodovědné muzeum, spíš depozitář a pokud jsem si něco chtěl prohlédnout, tak průvodce našel příslušný regál, já si to prohlídl a to bylo celé. Dost nijaké, zážitek nic moc.
Protože je velký rozdíl, jestli mám něco schované (v regálech, nebo v rozpadající se hale), nebo v dobře udržovanch prostorách vystavené. Automobily v technickém muzeu také nejsou zašouplé v nějakých garážích, ale vystavené na očích návštěvníkům.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ne každé muzeum musí mít nutně všechny sbírky prezentované v přístupné expozici, cílem většiny muzeí je dokumentovat, prezentační činnost je jen nádstavba. Že některá sbírka není prezentována expozicí, pro hodnotu sbírky není vůbec rozhodující. Sbírkové předměty v muzeu jsou zde zachovány pro budoucí generace, a ne pro huntování pro potěchu pár dnešních praštěných šotoušů (a to ani v podnikových muzeích), pro tyto účely většinou se zřizují pseudohistorické vozy pro "šauklové" nostalgické jízdy.

K původní otázce, bohužel je 25 roků po tzv sametovém rozkradení republiky, naši zákonodárci mají starost jen o své výsluhy a svých análních alpinistů, danými sliby kultuře před 25 let si již dávno vytřeli znečistěné pozadí, takže se není, čemu divit. Se zákony z dob "zlodějských komunistu" (kdy bylo zákonné převézt předmět převodem do muzea) naložili stejně, tak asi bude potřeba před předáním do muzea vypsat výběrové řízení na prodej, po neprodání dražbu a teprve potom možná bude možné za cenu šrotu prodat do muzea (něco podobného, jak v případě vyřazování sbírkového předmětu v muzeu, tam taky musí proběhnout kolečko nabízení, než se může sbírkový předmět sešrotovat). Za povšimnutí stojí, že je nabízen i vůz, o kterém se psalo na netu jako o budoucím exponátu jejich podnikového muzea


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jenže v Ostravě není žádné muzeum obdobné TMB. ;-)
Myslíš zavřený depozitář?


Offline
3
27 pro 2014 18:42
Brno-Modřice
Já v tom teda rozdíl moc nevidím. V Ostravě sice není muzeum, ale historická vozidla jsou v depozitářích a na rozdíl do Brna vyjíždějí několikrát do roka pro veřejnost a depozitáře jsou veřejnosti několikrát do roka otevřený a kromě toho se vozidla opravuji a pořád přibývají. Jaký je teda rozdíl mezi Brnem a Ostravou?


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Jenže v Ostravě není žádné muzeum obdobné TMB. ;-) Kdyby bylo tak by klidně s DPMB mohlo řešit odkup některé vozidla.


Offline
3
27 pro 2014 18:42
Brno-Modřice
Pokud o tom rozhodovali politici jako správci městské firmy, tak už se vůbec nedivím. Proč by dávali autobus sem, co by z toho měli? Ke všemu, když ostraváci mají svou muzejní sbírku. Tam se určitě časem nějaký Solaris podaří zachovat. Dal by DPMB nějaký vůz do Ostravy k muzejnímu zachování? Myslím, že ne.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
kp: Ona je to městská firma, to není úplně to stejné co soukromník, který jede čistě na zisk.

Osobně si myslím, že za 220 tisíc 12-14 let staré vozy nemají šanci prodat. Pro soukromníky je to nepoužitelné a dopravní podniky jedou nové vozy z dotací. A na východě si buď za pakatel koupí nový LAZ a nebo za zlomek ceny ojetý Citybus z Paříže.

Ale byl bych rád, kdyby se ty vozy někam pohly a neskončily ve šrotu. Obecně by to byla škoda. (Navíc na šroťáku za to dostanou max. tak 50 tisíc...)


Offline
3
27 pro 2014 18:42
Brno-Modřice
Hold už je to asi tak, že "peníze na prvním místě". Osobně nechápu, proč by měla normální firma jedoucí na nějaké své náklady a na nějaký svůj zisk, dávat pojízdný a ještě sloužící autobus zdarma jenom proto, že jej muzeum chce, kor v dnešní době, kdy právě dopravní podniky v celé zemi peníze nemají a tak vemou za vděk každou korunou a těch 200 000 Kč, za které je dpo nabízí (a myslím, že získá ještě víc, protože to je startovací cena) není zrovna nejméně.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Ad 7601: Do DPO odešel před rokem z TMB ředitelský dopis, oficiální odpověď nepřišla. Neoficiálně a oficiálně telefonicky bylo ujišťováno, že se s prodejem do TM v Brně počítá. Lze usuzovat, že asi ne. I kdyby za tu cenu bylo možno autobus koupit (jako že ne), tak nyní, kdy starý rozpočet je uzavřený a nový ještě není, je to zhola nemožné.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Že by "prachy až na prvním místě"? Škoda.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Jinými slovy TMB se s DPO nedomluvilo, 7601 s největší pravděpodobností do muzea nepůjde.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Ano, přesně tak. Tady je odkaz i s fotkami. http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/autobusy-na-prodej.html


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
Nevíte někdo proč DPO nabízí k prodeji autobus Solaris Urbino ev.č.7601 když se TMB domlouvali na převodu? To chce DPO s případného převodu vytřískat více peněz? :cry:


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Oprava, vypadla mi tam část věty a nestihl jsem editovat

... takže tisíce hodin na záchranu, tisíce hodin stěhování z místa na místo přišlo vniveč, ...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Na tuhle otázku by měl odpovědět někdo nezainteresovaný, moje vyjádření by mohlo být považováno jako zaujaté. Takže jen v kostce, vše, co Tramvajklub a muzeum shromáždily od roku 1975, sbírkové předměty nerenovované a používané jako pracovní, náhradní díly na sb. př., výhybky a koleje na provizorky, atd, atd, ..., najednou bránily otevření, takže tisíce hodin na záchranu, tisíce hodin stěhování z místa na místo, renovované součásti pro budoucí renovaci, dle stavebního oddělení nepotřebné sbírkové předměty a provozní prostředky, nové koleje, atd, atd, vůz koňky přestavěný na montážní věž, zasbírkovaný výklopný vozík na štěrk, čistič žlábků z Prahy potřebný na renovaci brněnského, atd, atd ... muselo pryč (nejčastěji do šrotu, něco do trati, což nakonec vyšlo na stejno). Zkrátka otevření znamenalo konec Líšně, která do té doby žila, otevřením umřela ...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Očekávám docela obsáhlou odpověď biggrin

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Proč škody? Jaké konkrétní škody?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Fafner píše:
...Vypadá to, že tramvaj jede z Líšně na Stránskou skálu elektricky... Nemůže to někdo ze zde přítomných objasnit? ...

Tramvaj z Líšně jede sama, a to samospádem, protože je to stále "z kopečka", motory ovšem hučí, protože řidič reguluje rychlost jízdy elektrodynamickou brzdou zařazenou pomoci stupňů brzdy na kontroleru. Toto bývalo využíváno TM při jízdách historických vozů, kdy nebylo nutné vysoušet stáním navlhlé motory, než se vůz dostal na živé dráty, byla elektrika vysušená, a nejen proto měly vozy z Líšně lepší izolační stav než vozy z Husovic. Dnes se převeze vůz a je ho nutné vysušit.

Drát měl být i na trati TM, chystalo se zatrolejování její části, část toho by mohla být vidět na videu, otevření muzea tomu zatlo tipec, později možná i sběrači kovů. Nedomyšlené předčasné otevření nedokončeného muzea napáchalo nenahraditelné škody, možná větší než všechny církevní restituce


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Pokud vím, tak za odbočkou na TM Líšeň jsou dotažený dráty, aby se dala použít jako odstavná kolej

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jedna věc na tomhle videu mě trošku zaskočila: Vypadá to, že tramvaj jede z Líšně na Stránskou skálu elektricky... Nemůže to někdo ze zde přítomných objasnit? Pochybuju, že to tak skutečně bylo...

_________________________________
Definitivně možná.


Otevření areálu

http://www.youtube.com/watch?v=8HcWkh_sYXM


Offline
329
18 pro 2008 21:18
Stochov okr.Kladno
I v německém DB Museum Koblenz - Lützel stavěli novou halu pro kolejová vozidla. :wink: https://www.facebook.com/khtpraha?ref=h ... =1&theater


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
To se jinde muzejničí, když v muzeu nemají "žáby na prameni" typu ing.IŠ nebo ing VV. Muzeum parní tramvaje Hoorn-Medemblik (Museumstoomtram Hoorn-Medemblik) - od BankGiro Loterij € 690.000,- na dostavbu nového křídla muzejní nádražní budovy pro expozici o historii stoomtram v Nizozemí. Je vidět ten rozdíl, když se o muzeum stará "odborník" a zapálený amatér

Z internetu v originále

€ 690.000,- van BankGiro Loterij voor Museumstoomtram!

De Museumstoomtram Hoorn-Medemblik ontvangt als beneficiënt inmiddels voor het zevende jaar een bijdrage uit de opbrengst van de BankGiro Loterij voor de collectie. Tijdens het Goed Geld Gala op 11 februari 2014 in de Nieuwe Kerk te Amsterdam mocht het rijdende museum deze belangrijke bijdrage van € 200.000,- opnieuw tegemoet zien, maar er gebeurde meer. De Museumstoomtram ontving een extra projectbijdrage van maar liefst € 490.000,-, bedoeld om het tramstation van de Museumstoomtram in Hoorn af te bouwen en de faciliteiten voor bezoekers te verbeteren.

Toegangspoort voor Medemblik in de poort van Hoorn

BankGiro Loterij Ambassadeur Harmen Siezen overhandigde de symbolische cheque voor het project eerder deze week aan een gelukkige stoomtramdirecteur René van den Broeke.
Tramstation Hoorn is gelegen tegenover het NS station, aan het Transferium parkeerterrein te Hoorn. Basis voor het project is het huidige stationsgebouw dat in 1987 werd gebouwd, maar nooit werd voltooid. Het te reconstrueren gebouw krijgt naast het bestaande middengebouw en vleugel een tweede vleugel waarin een tentoonstelling over de stoomtramgeschiedenis wordt ondergebracht, terwijl de publieksfaciliteiten verder worden verbeterd. Het buitenterrein wordt ingericht om de activiteiten voor kinderen te verbeteren. Bezoekers die binnenkomen zullen het gevoel krijgen een stap terug in de tijd te doen. De reconstructie van het stationsgebouw is de eerste grote culturele investering die gedaan wordt in het gebied Poort van Hoorn.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Primátor prndá nesmysly (a teď před volbami staví vzdušné zámky, sliby nezarmoutíš), muzeum nemá peníze a žádné od nikoho nedostane, město je na tom úplně stejně, takže všechny nerealizovatelné nedomyšlené vize chvástajících se politiků a vedoucích muzea upadly již dávno v zapomnění. A to politici v Praze odhlasovali novou pohromu do nereálných plánů muzea, další restituce nenažrané církve, což už celostátní politikou a vedením muzea deklasovaný obor MHD naprosto položí, muzeum asi přijde o další prostory (popř bude muset platit takový nájem, na který se ve státním rozpočtu nenajdou peníze), muzeem zanedbaný areál v Líšni zůstane jediným depozitářem pro obor MHD, nějaká naděje na slibovaný nějaký nový i s expozicí, nebo rozšíření depozitních prostor vybudováním expozice jinde, bude již naprosto nereálná (ona byla i v roce 2009 naprosto nereálná, jen vedení muzea, žijící naprosto mimo realitu, čekalo asi na nějaký boží zázrak, ty se ale nedějí, ani kdyby si papež prst v pr.eli zalomil)


A jak to dopadlo?? ...

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 90318.html


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 02:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]