Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 69 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
147
20 lis 2006 13:21
Brno
k.ondra89 píše:
Co se týče R52... naprostý blb by tu rychlostní komunikaci trasoval přes Lednicko-Valtický areál.

Pro info, obchvat Břeclavi I/55 se plánuje, byť ne v parametrech rychlostní silnice: http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/2B733C2C24C73FB3C1257C3F004BFDD2/$file/s55-breclav-obchvat.pdf


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Stran vyrovnávacích časů: 3 minuty a 10 minut považuji za velký rozdíl (nehledě na to, že v Kr.poli půlka lidí vystoupí)...
Děkuji za další osvětlení problému NN. Máš částečně pravdu s tou linkou Kampus-SO, ale! Dle mapky by to byl trolejbus, z toho plyne, že reální odlehčení dnešnímu Hln by bylo pouze od cestujících v relacích Kampus-Životského a dál, příp. ze zast. Polní a Vojtova. Uvědom si ale, že pojedeš-li (jak píšeš) linkami 2,5,6, už se ti nebude chtít přesedat na Polní a znovu na Životského, když můžeš přestoupit jen jednou na dnešním Hln. A přes nové nádr. by to bylo zkrácení +-3-5 min. (v závislosti na špičce). Což je právě čas, který ztratíš přestupem (které by byl NAVÍC). A vysvětluj lidem, že mají přestupovat o jednou navíc. Tzn., doopravdický přínos nevidím. Jen by se vytvořila nová linka (kterou ale můžeme vytvořit i dnes, ne?) Kampus-Vojtova-ÚZKÁ-Životského, neboli prodloužení 60/61, hm? Možná se pletu (a pak mě, prosím, oprav), ale mám dojem, že je větší poptávka cestujících sever-jih, sever-střed, sever-cokoli, ale naopak jih-západ, západ-východ už není tak silná. A právě zmíněné slabší relace by nové nádraží posílilo (zlepšilo spojení), v tom máš asi pravdu (s tím háčkem, že když by to jezdil t-bus, nebudou v centru zácpy, viz dnes Zvonařka? A tedy nebude spoleh na tyto linky jako dnes na vozidla projíždějící v ranní špičce úzek kasárna-Tomkáč?).
Díky tvému osvětlení uznávám, že jistý přínos by zde mohl nastat. Stále se však obávám, že s každou zlepšenou relací přibývají dvě zhoršené, anebo ne - avšak jen v případě, že by se nechal dnešní počet linek a intervaly a k tomu NAVÍC se přidaly ty na nové nádraží (ale s tím, pokud vím, nikdo nepočítá).


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Vyrovnávací časy na periferii jsou snad blbost, ne? Plnej vlak s cestujícími pak bude stát 10 minut v Řečkovicích? To snad ne....

O tom Jančurovi tolik nevím, ale předpokládám, že nechce mít vlaky nad rámec ČD, ale místo ČD. Nejlépe všechny spoje. Takže to beru tak, že bude výběrko a kdo bude jezdit nejlevněji na dané trati, tak ten to dostane. Asi nad rámec v dané kapacitě bez dotací bude moci jezdit pak každý. Kdy to bude nevím, ale nový ministr je z ANO, která je napojena personálně na komerční sféru, tak nakonec proč by s tím nemohl pohnout. Pokud tedy není podepsaná nějaká smlouva. Ale třeba někdo napíše více.

Pokud se odsune nádraží, tak jsem psal, že je důležitá linka Nemocnice Bohunice - Vinohrady (ulice) - Polní - Vojtova - nádraží - Životského - (Stará Osada). Tím pádem cestující z linek projíždějící Vídeňskou, Renneskou a Olomouckou (Životského) nebudou mít důvod jezdit na nádraží (z daného směru linky 2,5,6,8,9,10) Stejně tak cestující z Mendlova náměstí (Kohoutovice, Nový Lískovec) a také projíždějící uzlem Stará Osada (Vinohrady), plus celý uzel Úzká. Přes nádraží to bude trvat déle. Samozřejmě záleží na intervalu atd (chce to interval 5 minut). Podívej se na mapu (http://www.europointbrno.cz/download/kp ... 656034.jpg).

Rozvoj jihu přibrzdila krize, už se snad brzy postaví další dva objekty Aupark a ještě cosi. Ještě se má stavět v areálu bývalé Vlněny. Také je tam problém s kanalizací, což řeší nedávno postavená retenční nádrž. Netuším do jaké míry to tam ovlivnilo. Ale chtělo by to postavit nové komunikace a nejlépe to otevřít i ze strany Spielberk office. Vem si, jak ta oblast vypadala před Vaňkovou, prostě pomalu, ale jistě ožívá. Samozřejmě s nádražím to půjde rychleji. Nemyslím si, že jih musí úplně zákonitě sebrat severní části. Tam to spíš naráží, že tam jsou malé objekty a dneska se spíš nosí hyper, giga a mega areály s obchody. Na druhou stranu se do té oblasti chodí do hospod, což jen tak neustane.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Ok, znovu: vyrovnávací čas může být na periferii, příklad Os Vranovice-Tišnov: Hln, (Modřice), Kr.pole vždy 3 minuty - a máš to dohromady dostatek na dohnání menšího zpoždění.
Pozemky: prodat pozemek státu je finančně (bohužel) velký rozdíl než soukromému subjektu. Kdyby nebyla korupce, měl bys pravdu...
SA: výběrko nna danou trať? To existuje? Měl jsem totiž za to, že výběrka na EC(Ex) byly někdy na 2025-?, neboli poslední kolo soutěžení.
Vznáším tedy otázku, ví tu někdo, zda by bylo kapacitně možno, aby Jančura jezdil Brno-Praha taktově zároveň s ČD (viz Ostrava)? Anebo se ty vlaky prostě už nevejdou?
Myslím, že kapacitu by změnil jen SJKD. Myslím ale, že přes dnešní zastávku Hlavní nádraží bude jezdit +- pořád stejně lidí (analogicky při zvýšení počtu cestujících o 10%) i při odsunu. Je to prostě přestupní uzel v centru, nehledě na nádraží. A jelikož k novému nádru mají vést 2 linky, na ně také bude nutno někde přestoupit. A kde? Dnešní Hln. Takže bohužel nevidím rozdíl. Někteří občas uvádí, že odsunem z Hln "zmizí" cestující na jih - jediná významná část, kam lidé přestupují z vlaku, je Černovická terasa. A ti dnes stejně musí na Úzkou. Takže na Hln do ničeho nenastupují, "jen se tam motají". Opakuji tedy, nevidím zde v odsunu přínos.
Rozvoj jihu: je-li to tam tak lukrativní, tak proč už tam dávno něco nestojí? Ač nerad, tak si myslím, že tím bychom z dnešního "centra", tedy od Hln k Vaňkovce, udělal totální Bronx, ale vytvořili bychom luxusní, nové (než by ho "vybydleli" bezdomovci) nádraží i čtvrť. Domnívám se tedy, že bychom ve snaze zdvihnout úroveň na jihu snížili úroveň severněji. Ve fyzice princip spojených nádob. Co myslíš? (také nemám patent na pravdu....)


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Teď nerozumím, proto tam jsou přeci ty vyrovnávačky na hlaváku, které by jsi zrušil. Plus maximálně nějaká minuta na čekání, aby vlak neujel před nosem. Takže to není o poměru vlak-vlak a vlak-MHD, ale vlak-vlak a průjezd vlakem přes hlavák. Pravda je, že příklad s rychlíky je nešťastný. Jde spíše o pozdržení nějaké minuty, kterou vlaky dokáží někdy dohnat.
S Jančurou jsme se nepochopili, do Brna samozřejmě nejezdí a to z důvodu, že ho sem nechtějí pustit. Nicméně pevně věřím, že za pár let se to odblokuje. Musí se udělat výběrové řízení na provoz dané trati.
A pokud jde o pozemky, tak se podívej na mapu a opravdu si myslíš, že to záleží na poloze nádraží? Dřív nebo později to stejně prodají. Nebo je lepší tam mít pole, aby se náhodou nemohl nikdo napakovat?
http://www.osbrneni.cz/jizni-centrum/ko ... ni-centrum
Rozvoj jižního centra chtějí i přisunovači. Jen se jim to hodí do krámu takto křičet.

A pokud jde o MHD, tak právě nádraží je jediná šance, jak zainvestovat do infrastruktury. Jinak se bude MHD neustále a postupně ořezávat. A ani se jim nedivím, myslíš, že v současné situaci by bylo možné zvednou počet cestujících třeba o 10 procent? By lidi zůstávali na zastávkách. Kapacita vozoven je na hraně, počet vozů také a průjezdnost tratí též.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Pavel: vysvětlení toho čekání: je třeba myslet na poměr počtu přestupujících vlak-vlak versus MHD-vlak. Směr Kuřim, Blansko, Slavkov, Zastávka, Rajhrad zpravidla přestupují lidé z MHD. Proto by ti (jako jasná většina ~ ne jako 101 v poslanecké sněmovně) měli mít přednost před méně početnou skupinou přestupujících z vlaku. Zároveň si uvědom, že dálkové vlaky mají nezřídka zpoždění. Pokud by KAŽDÝ vlak měl např. na zpožděné EC z Budapešti čekat, nestačilo by ani v centru, ani to odsunuté. to je třeba si uvědomit, a tak jsem to myslel. Vyjádřil jsem se ale nepřesně, takže děkuji, že ses ozval.
Stran Jančury: Měl jsem za to, že nejezdí do Brna, protože není místo na trati (zda u Prahy anebo Adamov-Brno nevím), ale jsem si jistý, že na Hbf by se vešel, protože tam stojí stále něco odstavené (a předpokládám, že to nemá přednost před nově přijíždějícím vlakem).
Pochopil jsi správně, že odsunuté nepodporuji, už mimo jiné z principu, že některé pozemky patřily "kamarádíčkům". A také prostě proto, že nevěřím, že by Brno v dohledné době mohlo zlepšit MHD tak, aby bylo odsunuté dobře obsloužené (v době, kdy se škrtá, kde se může).


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Rozdíl mezi sporem o brněnské HBf. a R43/R52 je zejména v tom, že u role aktivisti či alternativní uskupení pouze neshazují oficiální projekt, ale v rámci svých možností se snaží přijít s vlastním řešením. U R52/R43 panuje ryzí negativismus, protože ty alternativní návrhy nelze brát vážně (průchod R52 lednicko-valtickým areálem, vedení R43 boskovickou brázdou s peáží po D1 od Ostrovačic po Brno-jih.

U R52 to je totálně nepochopitelné, protože tam ta komunikace vede minimálně za Nové mlýny ve stávající stopě nynější I/52. Sice neexistují ZÚR JMK, ale ptám se, zda by něco bránilo generální opravě I/52 aspoň v úseku Pohořelice - Ivaň s rozšířením na čtyřpruh? Nová stavba to přece de facto není. Mosty nad ní jsou už na plný profil a možná by se dala postavit kvůli větší bezpečnosti i ta MÚK Ivaň.

JZ tangenta už je samozřejmě jiná káva, i když podle mého nanejvýš potřebná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Co se týče R52, tak tam je to ze strany dětí země naprosto očividná snaha tu stavbu zrušit. O variantě přes Břeclav, kterou oni prosazují musí totiž sami vědět, že je nerealizovatelná. Jen, s prominutím, naprostý blb by tu rychlostní komunikaci trasoval přes Lednicko-Valtický areál. Další věc je, že v místě kde navrhují MÚK s 1/52 vede ropovod Družba a jsou tam plány na VRT.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Když vezmu tu R43. Osobně si myslím, že do značné míry je to neznalostí faktů místními obyvateli. Holt pro většinu lidí je jednodušší se nechat zblbnout různými aktivisty, či tím, co se píše v novinách, než si najít dostupné objektivní informace. Možná by na to město víc myslet, a víc dbát na informovanost.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
k.ondra89 píše:
Jak říká jeden náš vyučující, jediným cílem aktivistů je jakoukoli stavbu definitivně zablokovat. Viz třeba R43, nebo R52.


To zase nelze házet všechno do jednoho pytle. Že se aktivisté brání proti stavbám, které nechtějí, je pochopitelné, mají na to právo. Ono ale jde hlavně o to, do jaké míry si zastánci té dané stavby umí svůj projekt obhájit a tím pádem jak moc silnou zbraň dát do ruky těm "aktivistům". Dejme tomu, zrovna ta zmiňovaná R43. Proč se proti té stavbě tolik brojí (hlavně ze strany bystrckých), když ve výsledku si Bystrc neskutečně polepší, pakliže bude R43 vedena v podzemí a dojde tak ke scelení nyní Starou dálnicí rozpůleného uzemí (samozřejmě, most přes Svratku na dohled od hráze). Nevím, že bych někde viděl propagaci této stavby, co přinese, atd..To stejný R52.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Když navážu na ty odkazy, které sem dával Pavel tak musím říct, že kdykoliv potkám u nádraží sběrače podpisů pro referendum, tak mám škodolibou radost, že tím referendem nic nezmůžou. Jak říká jeden náš vyučující, jediným cílem aktivistů je jakoukoli stavbu definitivně zablokovat. Viz třeba R43, nebo R52.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Pavel píše:
J*M*: Už dlouhodobě prosazuješ tento návrh, nicméně jsem o něm nenašel žádné informace. Mohl by jsi prosím napsat, kde to nádraží bylo uvažováno. A je jisté, že v té poloze je reálné?

Neprosazuji žádný návrh, jen prosazuji názor, že by se určitě v Brně našlo vhodnější místo pro nové nádraží (místo, kam by bylo možné bez problému /a úvratí/ zaústit všechny trati včetně budoucích VRT, kde by nebyla kolize s nákladní dopravou a odkud by šla po stávajících tratích zavézt rychlodrážní trať spojující stávající nádraží /včetně dnešního hlavního/, aby nové nádraží nebylo KO pro MHD). Prosazovat nějaký návrh lze těžko, když je tu po staletí jen jeden návrh, který se původně oškubal a nerealizoval z důvodu financí (počátkem 70. let se udělal dvojkolejný nákladní průtah s projektem značně oškubaným /trasa se měla stavět tak, aby mohl být 6 kolejný/, koncem 70. let si ještě dráha vymrčela při stavbě východního přivaděče stavbu spodní stavby mostu pro nově vedenou trať na Veselí n/Moravou). Od těch dob se ti, co o tom rozhodují, snaží původní projekt kosmetickými úpravami za cenu neúměrných nákladů přizpůsobit nové době. Toto snažení se jím zelení snaží bezvýsledně narušit, ale je to beznadějné, stejně se dál jede ve vyjetých kolejích a to znamená, jak v tisku provalil Kotzian, že se dělají studie na rekonstrukci stávajícího tak, aby realizovatelná byla jen odsunutá varianta (i přesto, že i po kosmetických úpravách bude stále ne plně vyhovující pro potřebu ČD a ani města /některé úpravy navržené dnes už zesnulými renomovanými odborníky dodnes nezapracovány/)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ano, hlavně na svoje vlaky ;) To znamená, že když jedu v 5:05 SA z Plzně (a mířím do Brna), tak v 6:30 zastaví na nádraží v Praze, kam se nedá koupit jízdenka, ale můžeš tam vystoupit, když přesedáš na žlutej vlak. Naštěstí jsou řidiči rozumní, ještě jsem neměl problém tam reálně vystoupit s jízdenkou na Florenc... nicméně prej by to "dělat neměli".

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
mceza: Jsem přeci psal, že to omezí jen v trase Brno - Praha. Navíc pokud mu budou vlaky stavět na odsunutém, tak by bylo logické, aby tam přesunul i autobusy. Návaznosti vlak - autobus již někde zavedl.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
On Jančura jezdí jen Brno - Praha? Já myslel, že se Žlutým dostanu do Brna i z jiných měst.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Pokud vím, tak do všech směrů takt 15 minut nemáme. Dále tu máme IDS, takže autobusy čekají na vlaky. Pokud ale vlak nebude čekat na vlak, tak se to ale bortí. Protože se na daný vlak nemohu prostě spolehnout. A to nemluvím o návaznosti na rychlíky. V podmínkách české železnice to znamená, že musím jet vždy o vlak dříve. Ano, je pravda že těchto lidí je asi ale menšina, protože přestup vlak - vlak předpokládám není tak častý. Je také zajímavý názor, že je strašný problém cestovat v rámci Brna o pár minut déle (i když od Tebe nezaznělo explicitně, proč preferuješ variantu v centru) , protože je nádraží jinde, ale počkat si na další vlak 15 minut (a to ne ve všech směrech) není žádný problém. A opravdu by lidé z odsunutého nádraží necestovali? Pročpak ale vzrostl počet cestujících IDS, když je autobusy již nevozí do centra a jen na okraj Brna?
A co se týká Jančury, tak jakmile bude moci jezdit Brno - Praha po železnici, tak je pravděpodobné, že žluté autobusy v této trase zruší nebo značně omezí. Navíc žluté autobusy jezdí na Florenc, který tak vzdálenostně odpovídá odsunutému nádraží. A je to pro někoho problém? Ano mají metro, ale to je spíš o kvalitní MHD. Navíc si myslím, že by nejeden člověk ocenil, kdyby vlakové a autobusové nádraží byly u sebe.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Pavel: právě jsi to vystihl: i v Praze se stojí několik minut na červené právě proto, že tam končí/dlouho čeká mnoho vlaků. vyrovnávací časy téměř nepotřebuješ v případě, že máš pravidelnou (= častou) taktovou dopravu. Jestli přijedeš do Brna VRT a stihneš ten S-Bahn nebo až ten další (za 15 minut), je celkem jedno. Jo za doby před IDS to byl rozdíl, když ti to jelo třeba až za dvě hodiny. Ale o tom nemluvím. Mmj, potřebuješ mít vyrovnávací čas PŘÍMO na Hlavním nádraží? Domnívám se, že ne, že stejně tak může být nějaká ta minuta v Modřicích či Kr.poli.
Věřím, že kdyby se rekonstruovalo nádraží v dnešní poloze, vzalo by SŽDC (a ČD s nimi) rozum do hrsti a některé vlaky by spojili právě proto, aby se daly postupně rekonstruovat třeab dvě koleje. Brno by to zvládlo se 4 kolejemi, když by ovšem všude nestály vlaky (jen si všimni, jak dlouho stávají S6/R6 na Hlaváku), při výluce snad není problém je posunout do Židenic/Modřic/Kr. pole, ne?
Jediný, kdo by na nové poloze profitoval, by byl Radim Jančura. Ten by pak zdvojnásobil ceny Praha-Brno zdvojnásobil počet busů a stejně by se na jeho Žluté autobusy čekaly fronty... Vážně tedy chceme vystavět železniční dopravě v Brně křížek na Ústředním hřbitově?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Také si myslím, že odsun nádraží je šance jak zlepšit a vyřešit situaci tramvajové MHD u nádraží. Například problematické řazení posilových tramvají.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
J*M*: Už dlouhodobě prosazuješ tento návrh, nicméně jsem o něm nenašel žádné informace. Mohl by jsi prosím napsat, kde to nádraží bylo uvažováno. A je jisté, že v té poloze je reálné?

Co se týká kratšího zastavení stání v na hlaváku. Takto to zní pěkně, nicméně z hlediska železnice to asi tak snadné není, vypravit vlak kdy se mi zachce. I na rekonstruovaném hlavním nádraží v Praze se teď stojí na červené několik minut. Druhý faktor tu je, že je také potřeba mít vyrovnávací časy, protože jinak to zpozdí celý IDS. Třetí faktor je, že z hlediska VRT budou přípoje daleko důležitější, nemluvě o přestupu VRT-VRT. Další problém jsou vlaky, které na hlaváku končí, můžou se sice poslat někam do háje, ale to stojí také peníze.

Ad MHD: Je zajímavé, že každý řeší, kolik to bude stát Brno, ale nikdo neřeší kolik na provozu budou stát podzemní stanice a tunely. Provoz tunelu Blanka bude stát stovky miliónů ročně. Předpokládám, že železniční tunely tak náročné nebudou, ale i tak. Ale jak už jsem tu psal. Dle mého má Brno momentálně kapacitu MHD nastavenu na hraně. Uzel hlavní nádraží už moc kapacit nemá. Tedy odsun nádraží by této situaci mohl pomoci. Jako na všechny směry krom severního se dá vybudovat časově obdobné spojení jako ze současného nádraží. Na uzly Mendlovo náměstí, Stará osada je to obdobně daleko. Základ je rozšíření spojení Kampus Bohunice - Polní - Vojtova - Nové nádraží - Životského. Myšlenka všichni pojedou přes uzel Nádražní je směšná. Ano, bude se muset zainvestovat do MHD a bude to stát ročně nemalé peníze. A i v investicích. Ale pokud to město s MHD myslí dál vážně, tak se současným stavem musí něco stejně udělat. Je mi jasné, že zvláště ze začátku bude doprava dost komplikovaná, ale pokud bude rekonstrukce v centru, tak několik let si to budou užívat i cestující na současný hlavák.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
No, nějaká infrastruktura je tam potřeba tak jako tak, aspoň nějaký civilizovaný přestupný uzel, kde by se daly ukončit 40, 47, 48, 49, 60, 61, 77, (701, 702) umožnit z nich + za autobusů ze Zvonařky pohodlný přestup směr centrum, případně některé z nich vhodně propojit, ideálně jako trajf. To by bylo potřeba aji s přisunutým nádrem.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Provozní vícenáklady se odhadují na 150 GK4 ročně Pod tím si představuju vyšší náklady na údržbu kolejového svršku a spodku, trakčního vedení, kontrol vozidel, vyšší proběh vozokm, vyšší náklady na energie/ PHM, vyšší mzdové náklady apod.) V tom však pravděpodobně nejsou další vyvolané investice jako nákup nových vozidel (se stávajícím parkem by se obsluha odsunuté role nevyjezdila), výstavby nových vozoven (nová vozidla se do těch stávajících dvou nevejdou). O výstavbě nových tratí už řeč byla.
K nové rolu by vedly dvě linky, víc neumožní ani kapacita uvažovaných tratí, ale zejména kapacita klíčových křižovatek.
Za této situace by skutečně bylo výrazně lepší začít intenzívně připravovat výstavbu SJKD, který by vyřešil kapacitní problémy stávajícího HBf. Vysokorychlostní spojení v průběhu dalších 30 let určo nebude aktuální.


Offline
359
20 čer 2008 14:08
Stále jsem se nikdy v žádné studii nedozvěděl, započítává-li se někdy v nákladech na odsun nádraží i nutné rozšíření systému MHD? Vedle výstavby nových tratí, mě zajímá zejména nákup dalších tramvajových vozidel a nezbytné vícenáklady na provoz zvýšeného množství spojů a linek - řekněme po dobu 50 let. Kolik takových linek navíc k nádraží bude třeba přivést, aby zůstala jeho dostupnost, řekněme nejméně 3/4 stávajícího stavu (momentálně je dostupnost odkudkoli z páteřní sítě /všechny tram. zastávky + Slatina trolejbus/ přímou linkou do 25 minut - s výjimkou Štefánikovy čtvrti, kde je třeba na Jugoslávské/Moraváku třeba přestup, který ale i se započítáním čekání dá zhruba max. těch 25 min vč. víkendů (ŠČ-MN: 8 min + 10 min víkendový interval na t-1 + MN-HN: 5 min)). Tohle opravdu nepůjde vyřešit při dogmatickém přístupu zachování celkového počtu vozokilometrů za každou cenu.

Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak odsun nádraží bez současného vybudování kolejového diametru je dopravní zvrhlost (ze zkušeností - viz ÚAN), která ve vztahu k železnici doslova odstřelí funkčnost subsystému MHD ve městě. Jenže ve chvíli, kdy budu mít diametr čímž drtivou většinu regionální železnice dostanu do podzemí, tak pro dálkovku (+ regionálka směr Blansko - Letovice) mohu klidně prostorově uvažovat s nádražím v centru (řekněme s rozšířením o 2 koleje směrem k Tescu).


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
A co by měli dostat k náhradě ti, co tu 25 roků prosazují tu nejhorší variantu, která měla zmizet se změnou režimu a tím se změnou přepravních vztahů? Neměli by referendum dostat k náhradě ti, kteří postavili referendum tak, že bylo k výběru jen mezi dvěma nejhoršími variantami? Co by měli dostat k náhradě ti, co se tu snaží stavět variantu, která ani po 25 letech kosmetických úprav je stále nevyhovující?


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Pavel: Nedostatečná kapacita.. ehm, pokud není v plánu vystavět Odstavné Brno hlavní nádraží s 15 kolejemi pro osobní dopravu, pak bude kapacita nedostatečná i nadále. Stačilo by však zkrátit zbytečné pobyty většiny vlaků a bylo by. Pokud jezdí např. Os Brno-Kuřim(-Tišnov) ve špičce každých 15 minut, není třeba, aby vlak v Brně čekal 8 minut na přípoje. Naopak má přijet, nástup/výstup a odjet a ne tam překážet. To samé analogicky na všech tratích. Stran linky R5 - ta by klidně mohla pokračovat jako Os S3 do Kuřimi (ve špičce přece každou hodinu vyjíždí právě jeden vlak z Hlavního nádraží tamtéž). A takto by se dalo pokračovat. Pokud je v plánu dále krátit intervaly při zachovávání prostojů v Brně, pak žádné nové nádraží (ať v centru nebo za Zvonařkou) toto nevyřeší.
Některé problémy jsou prostě jen vykonstruované a používají se jen jako propaganda té či oné varianty.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: + peníze, které se nestihnou čerpat z EU. Taktéž by měl dostat k náhradě.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 13:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]